Yeterlilik Kodu | TR0030038169 | |
Yeterlilik Adı | İlk ve Acil Yardım (Eldivan Sağlık Hizmetleri MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çankırı Karatekin Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Fatih, Uluyazı Kampüsü Ring Yolu, 18100 Çankırı Merkez/Çankırı | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karatekin.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCED: 725 (Tıbbi Hizmetler ve Teknikler) | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Hastane öncesi sağlık hizmetlerinde, ülkemizin ihtiyaç duyduğu düzeyde ve türde insan gücünü yetiştirerek sağlık hizmetlerine katılımlarını sağlamak, insana ve çevreye faydayı esas alan, disiplinler arası çalışmaları ön plana çıkaran, ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlarla ilişkileri yapılandıran, katılımcı, paylaşımcı, eleştirel düşünme yeteneği kazanmış, üretken ve yenilikçi profesyonel elemanlar yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde, normal ve ikinci öğretim olarak gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuarlarda, endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde uygulama ve staj yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | BİLGİ - Kuramsal Olgusal
BECERİLER - Bilişsel Uygulamalı
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınavların değerlendirilmesi ve ders başarı notlarının belirlenmesi, sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda YÖK’ün belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumu tarafından düzenlenen “Çankırı Karatekin Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği” vb. mevzuatın ilgili hükümleri uygulanır. Ölçme ve değerlendirmede kullanılan sınavlar, kısa sınav, ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, bütünleme sınavı, uygulama sınavı, mazeret sınavı, ek sınav, tek ders sınavı ve muafiyet sınavından ibarettir. Sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü veya uygulamalı olarak yapılır. Sınavlar 1 ara sınav (% 40) ve final sınavı (%60) şeklinde gerçekleştirilmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Sınavların yapılacağı yer ve tarihler akademik birimlerce belirlenir ve sınavlardan en az bir hafta önce ilan edilir. Bir ara sınav yapılması durumunda ara sınavın başarı notuna etkisi % 40’tır. Birden fazla ara sınavı veya diğer faaliyetler yapılması durumunda bu sınav ve faaliyetlerin başarı notundaki toplam etkisi %40’tan az ve %70’ten çok olamaz. Teorik derslerin %70'ine, uygulamalı derslerin ise %80'ine devam etmek esastır. Devamsızlıkları nedeniyle sınava girme hakkı kazanamayanların listesi, yarıyıl sonu sınavından önce ilgili dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından ilan edilir. Engelli öğrencilerin engel durumları göz önünde bulundurularak bu mevzuat hükümleri çerçevesinde ilgili birim kurulunca belirlenen özel sınav yöntemleri uygulanabilir. Müfredatta teorik ve uygulamalı olarak yer alan toplam 120 AKTS ders alınır ve programın 2. (ikinci) yılında meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları esastır. Staj, öğrencilerin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. İş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajlar, Yükseköğretim Kurulu’nun belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesinde, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden YÖK sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde yükseköğretim kurumları için yıllık hazırlanarak kamuoyu ile paylaşılan “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları”, “Yükseköğretim Kurumları Raporları”, “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Göstergeleri ve Açıklamaları” vb. ile yükseköğretim kurumlarının akademik, idari ve mali verilerine yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içermektedir. YÖK tarafından ayrıca yükseköğretim sistemindeki iç ve dış kalite güvencesi, yükseköğretim kurumlarının eğitim-öğretim, araştırma ve toplumsal katkı faaliyetleri ile idari hizmetlerinin kalite düzeylerine ilişkin ulusal ve uluslararası kalite standartlarına göre Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından değerlendirilmesi, bağımsız dış değerlendirme ve akreditasyon kuruluşlarının tanınması ve yetkilendirilmesi ile Yükseköğretim Kalite Kurulu teşkilâtına, çalışma usullerine, yükseköğretim kurumlarındaki kalite komisyonu yapılanmalarına ilişkin usul ve esasları düzenlemek amacıyla “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvence Rehberi”, “Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği” ve “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esasları” mevzuatı oluşturmuştur. Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından bu bağlamda; Yükseköğretim sisteminde kalite güvencesine ilişkin ulusal politika ve stratejileri belirlemek ve kamuoyu ile paylaşmak; yükseköğretim sisteminde kalite kültürünün geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için faaliyetlerde bulunmak; yükseköğretim kurumlarında iç kalite güvence sistemlerinin kurulmasını teşvik etmek ve bu konuda yükseköğretim kurumlarına rehberlik etmek; ulusal ve uluslararası düzeyde yükseköğretim kalite güvence sistemleri ile ilgili çalışmaları izlemek, ulusal ve uluslararası düzeyde ortak çalışmalar gerçekleştirmek; dış değerlendirmede ve akreditasyonda uygulanacak ilkeleri, kalite göstergelerini ve bunlara ilişkin kuralları belirlemek; yükseköğretim kurumlarının; eğitim-öğretim, araştırma ve geliştirme, toplumsal katkı ve idari hizmetlerinin kalite düzeylerine ilişkin değerlendirme programları kapsamında değerlendirmesini yapmak, kurumsal akreditasyon programına başvuran yükseköğretim kurumlarının değerlendirmesini yapmak ve bu değerlendirme kapsamında akreditasyon kararını vermek ve bu kararları başta Yükseköğretim Kurulu olmak üzere ilgili paydaşların bilgisine sunmak, ihtiyaç durumunda yükseköğretim programlarının değerlendirmesini yapmak; misyon farklılaşması ve ihtisaslaşma programı kapsamında yer alan yükseköğretim kurumlarının faaliyetlerini değerlendirmek, izlemek ve buna ilişkin sonuçları Yükseköğretim Kuruluna sunmak; dış değerlendirme ve akreditasyonda uygulanacak süreçlerle ilgili yükseköğretim kurumlarını bilgilendirmek üzere etkinlikler gerçekleştirmek ve yayınlar yapmak; yükseköğretim kurumlarının değerlendirme süreçleri, iç kalite güvencesi çalışmaları ve akreditasyon kuruluşlarının yetkilendirilmesi süreçlerini değerlendirerek ulusal yükseköğretim alanında kalite iyileştirmelerine yönelik tavsiyeleri içerecek şekilde Yükseköğretim Kalite Güvencesi Durum Raporunu her yıl hazırlamak, Yükseköğretim Kurulu ve ilgili diğer paydaşların bilgisine sunmak; dış değerlendirme ve akreditasyon alanlarında faaliyet göstermek amacıyla, belirlenmiş ilke ve kurallar çerçevesinde tescil almak üzere müracaat eden özel hukuk tüzel kişilerinin tescil müracaatlarını değerlendirerek karar vermek, bu kuruluşların faaliyetlerini izlemek ve gerekli gördüğünde bilgi almak, gerektiğinde uyarmak veya tescillerini iptal etmek; yükseköğretimde kalite güvencesi konusunda uluslararası kuruluşlar nezdinde Türkiye’yi temsil etmek; yükseköğretim kalite güvence sistemine ilişkin konularda Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Kuruluyla işbirliği yapmak; “Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinde Yer Alacak Yeterliliklerin Kalite Güvencesinin Sağlanmasına İlişkin Yönetmelik”te yer alan hükümlerin yükseköğretim kurumlarında uygulanma düzeyini değerlendirme görevlerini ifa eder.
Ayrıca, yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre: Öğretim programlarının oluşturulması ve onaylanması için: -YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirlenir, -Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir, -Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. -Ölçme ve değerlendirme için, her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. Belgelendirme için, ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır. “Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme” için, yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Programa kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler, ÖSYM (Yüksek Öğretim Kurulu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından belirlenen yasal ve akademik gereklilikleri (TYT puanına göre) yerine getirmek zorundadır. Uluslararası (yabancı uyruklu) öğrencilerin ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Millî Eğitim Bakanlığı’nca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının ön lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olması zorunludur. Uluslararası öğrenci başvuru, kayıt ve kabul işlemleri “Çankırı Karatekin Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Adaylarının Lisansüstü Programlara Başvuru ve Kabul Yönergesi” uyarınca yapılmaktadır. Uluslararası (yabancı uyruklu) öğrencilerin başvuruları için adaylardan ÖSYM tarafından Türkiye Yurt Dışından Öğrenci Kabul Sınavı (TR-YÖS) veya Türkiye’deki diğer Üniversiteler tarafından yapılan Yabancı Öğrenci Kabul Sınavı sonuç belgesi ya da Ortaöğretim Not Ortalaması gösterir belge istenmektedir. | |
Başarma Şartları | Programın tüm derslerini başarıyla tamamlayarak asgari 120 AKTS'yi sağlamak, 30 (otuz) iş günü yaz uygulamaları (staj) çalışmasını yapmak, 4.00 üzerinden en az 2.00 genel akademik not ortalamasına sahip olmak gerekli başarı koşuludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İlk ve Acil Yardım Teknikerleri, özel veya resmi ambulans servislerinde, üniversite ve devlet hastanelerinin, özel sağlık kuruluşlarının; acil servisleri ve işyeri acil yardım ünitelerinde çalışmalarının yanı sıra, lisans programlarına devam ederek akademik kariyerlerine de devam edebilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030038169
ISCED: 725 (Tıbbi Hizmetler ve Teknikler)
ISCED: 005.0912.001 (İlk ve Acil Yardım)
ISCED: 725 (Tıbbi Hizmetler ve Teknikler)
ISCED: 005.0912.001 (İlk ve Acil Yardım)
Hastane öncesi sağlık hizmetlerinde, ülkemizin ihtiyaç duyduğu düzeyde ve türde insan gücünü yetiştirerek sağlık hizmetlerine katılımlarını sağlamak, insana ve çevreye faydayı esas alan, disiplinler arası çalışmaları ön plana çıkaran, ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlarla ilişkileri yapılandıran, katılımcı, paylaşımcı, eleştirel düşünme yeteneği kazanmış, üretken ve yenilikçi profesyonel elemanlar yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde, normal ve ikinci öğretim olarak gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuarlarda, endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde uygulama ve staj yapılır.
BİLGİ - Kuramsal Olgusal
- İnsan vücudunun yapısal ve fonksiyonel özelliklerini kavrar.
BECERİLER - Bilişsel Uygulamalı
- Sağlığı korur ve güvenlik önlemlerini uygular.
- Hasta/yaralıyı değerlendirerek sorunu saptar.
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
- Tanımlanan soruna özgü acil bakım verir.
- Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyarak, uygun şekilde kullanabilir ve bakımını yapar.
- Hasta/yaralıyı uygun şekilde, gerekirse yardım alarak, ambulansa taşıyıp, acil bakımını ambulansta sürdürür ve bir sağlık kuruluşunda sağlık personeline teslim eder.
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği
- Hastane öncesindeki süreçte hasta/yaralıya uygulanacak acil bakım hizmetleriyle ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri sürekli takip ederek kendini sürekli geliştirir.
- Alanında edindiği tüm bilgileri kullanarak hasta/yaralıya bilimsel değerlendirme yapar ve tedavi uygular.
- Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alır ve uygular.
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik
- Kişiler ve kurumlar arasında doğru iletişim kurar.
- Diğer birimlerle iş birliği yaparak ekip çalışması içinde görev alır.
- Mesleğiyle ilgili uygulamaları yapabilmek için bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar.
- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar, hastanın ve kendisinin hak ve sorumluluklarına uygun hareket eder ve mesleki etik değerlere uyar.
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik
- Öz bakım, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
- Dilini doğru kullanır.
- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
- Öğrenme Yetkinliği
- İletişim ve Sosyal Yetkinlik
- Alana Özgü Yetkinlik
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınavların değerlendirilmesi ve ders başarı notlarının belirlenmesi, sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda YÖK’ün belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumu tarafından düzenlenen “Çankırı Karatekin Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği” vb. mevzuatın ilgili hükümleri uygulanır.
Ölçme ve değerlendirmede kullanılan sınavlar, kısa sınav, ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, bütünleme sınavı, uygulama sınavı, mazeret sınavı, ek sınav, tek ders sınavı ve muafiyet sınavından ibarettir. Sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü veya uygulamalı olarak yapılır. Sınavlar 1 ara sınav (% 40) ve final sınavı (%60) şeklinde gerçekleştirilmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Sınavların yapılacağı yer ve tarihler akademik birimlerce belirlenir ve sınavlardan en az bir hafta önce ilan edilir. Bir ara sınav yapılması durumunda ara sınavın başarı notuna etkisi % 40’tır. Birden fazla ara sınavı veya diğer faaliyetler yapılması durumunda bu sınav ve faaliyetlerin başarı notundaki toplam etkisi %40’tan az ve %70’ten çok olamaz.
Teorik derslerin %70'ine, uygulamalı derslerin ise %80'ine devam etmek esastır. Devamsızlıkları nedeniyle sınava girme hakkı kazanamayanların listesi, yarıyıl sonu sınavından önce ilgili dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından ilan edilir.
Engelli öğrencilerin engel durumları göz önünde bulundurularak bu mevzuat hükümleri çerçevesinde ilgili birim kurulunca belirlenen özel sınav yöntemleri uygulanabilir.
Müfredatta teorik ve uygulamalı olarak yer alan toplam 120 AKTS ders alınır ve programın 2. (ikinci) yılında meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları esastır. Staj, öğrencilerin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. İş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajlar, Yükseköğretim Kurulu’nun belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesinde, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden YÖK sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde yükseköğretim kurumları için yıllık hazırlanarak kamuoyu ile paylaşılan “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları”, “Yükseköğretim Kurumları Raporları”, “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Göstergeleri ve Açıklamaları” vb. ile yükseköğretim kurumlarının akademik, idari ve mali verilerine yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içermektedir.
YÖK tarafından ayrıca yükseköğretim sistemindeki iç ve dış kalite güvencesi, yükseköğretim kurumlarının eğitim-öğretim, araştırma ve toplumsal katkı faaliyetleri ile idari hizmetlerinin kalite düzeylerine ilişkin ulusal ve uluslararası kalite standartlarına göre Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından değerlendirilmesi, bağımsız dış değerlendirme ve akreditasyon kuruluşlarının tanınması ve yetkilendirilmesi ile Yükseköğretim Kalite Kurulu teşkilâtına, çalışma usullerine, yükseköğretim kurumlarındaki kalite komisyonu yapılanmalarına ilişkin usul ve esasları düzenlemek amacıyla “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvence Rehberi”, “Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği” ve “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esasları” mevzuatı oluşturmuştur.
Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından bu bağlamda; Yükseköğretim sisteminde kalite güvencesine ilişkin ulusal politika ve stratejileri belirlemek ve kamuoyu ile paylaşmak; yükseköğretim sisteminde kalite kültürünün geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için faaliyetlerde bulunmak; yükseköğretim kurumlarında iç kalite güvence sistemlerinin kurulmasını teşvik etmek ve bu konuda yükseköğretim kurumlarına rehberlik etmek; ulusal ve uluslararası düzeyde yükseköğretim kalite güvence sistemleri ile ilgili çalışmaları izlemek, ulusal ve uluslararası düzeyde ortak çalışmalar gerçekleştirmek; dış değerlendirmede ve akreditasyonda uygulanacak ilkeleri, kalite göstergelerini ve bunlara ilişkin kuralları belirlemek; yükseköğretim kurumlarının; eğitim-öğretim, araştırma ve geliştirme, toplumsal katkı ve idari hizmetlerinin kalite düzeylerine ilişkin değerlendirme programları kapsamında değerlendirmesini yapmak, kurumsal akreditasyon programına başvuran yükseköğretim kurumlarının değerlendirmesini yapmak ve bu değerlendirme kapsamında akreditasyon kararını vermek ve bu kararları başta Yükseköğretim Kurulu olmak üzere ilgili paydaşların bilgisine sunmak, ihtiyaç durumunda yükseköğretim programlarının değerlendirmesini yapmak; misyon farklılaşması ve ihtisaslaşma programı kapsamında yer alan yükseköğretim kurumlarının faaliyetlerini değerlendirmek, izlemek ve buna ilişkin sonuçları Yükseköğretim Kuruluna sunmak; dış değerlendirme ve akreditasyonda uygulanacak süreçlerle ilgili yükseköğretim kurumlarını bilgilendirmek üzere etkinlikler gerçekleştirmek ve yayınlar yapmak; yükseköğretim kurumlarının değerlendirme süreçleri, iç kalite güvencesi çalışmaları ve akreditasyon kuruluşlarının yetkilendirilmesi süreçlerini değerlendirerek ulusal yükseköğretim alanında kalite iyileştirmelerine yönelik tavsiyeleri içerecek şekilde Yükseköğretim Kalite Güvencesi Durum Raporunu her yıl hazırlamak, Yükseköğretim Kurulu ve ilgili diğer paydaşların bilgisine sunmak; dış değerlendirme ve akreditasyon alanlarında faaliyet göstermek amacıyla, belirlenmiş ilke ve kurallar çerçevesinde tescil almak üzere müracaat eden özel hukuk tüzel kişilerinin tescil müracaatlarını değerlendirerek karar vermek, bu kuruluşların faaliyetlerini izlemek ve gerekli gördüğünde bilgi almak, gerektiğinde uyarmak veya tescillerini iptal etmek; yükseköğretimde kalite güvencesi konusunda uluslararası kuruluşlar nezdinde Türkiye’yi temsil etmek; yükseköğretim kalite güvence sistemine ilişkin konularda Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Kuruluyla işbirliği yapmak; “Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinde Yer Alacak Yeterliliklerin Kalite Güvencesinin Sağlanmasına İlişkin Yönetmelik”te yer alan hükümlerin yükseköğretim kurumlarında uygulanma düzeyini değerlendirme görevlerini ifa eder.
Ayrıca, yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre:
Öğretim programlarının oluşturulması ve onaylanması için:
-YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirlenir,
-Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir,
-Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
-Ölçme ve değerlendirme için, her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
Belgelendirme için, ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.
“Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme” için, yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Programa kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler, ÖSYM (Yüksek Öğretim Kurulu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından belirlenen yasal ve akademik gereklilikleri (TYT puanına göre) yerine getirmek zorundadır.
Uluslararası (yabancı uyruklu) öğrencilerin ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Millî Eğitim Bakanlığı’nca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının ön lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olması zorunludur. Uluslararası öğrenci başvuru, kayıt ve kabul işlemleri “Çankırı Karatekin Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Adaylarının Lisansüstü Programlara Başvuru ve Kabul Yönergesi” uyarınca yapılmaktadır. Uluslararası (yabancı uyruklu) öğrencilerin başvuruları için adaylardan ÖSYM tarafından Türkiye Yurt Dışından Öğrenci Kabul Sınavı (TR-YÖS) veya Türkiye’deki diğer Üniversiteler tarafından yapılan Yabancı Öğrenci Kabul Sınavı sonuç belgesi ya da Ortaöğretim Not Ortalaması gösterir belge istenmektedir.
İlk ve Acil Yardım Teknikerleri, özel veya resmi ambulans servislerinde, üniversite ve devlet hastanelerinin, özel sağlık kuruluşlarının; acil servisleri ve işyeri acil yardım ünitelerinde çalışmalarının yanı sıra, lisans programlarına devam ederek akademik kariyerlerine de devam edebilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030038169 | |
Qualification Title | First and Emergency Aid Associate Degree | |
Awarding Body | Karatekin University | |
Awarding Body Contact | Fatih, Uluyazı Campus Ring Road, 18100 Çankırı Center/Çankırı | |
Awarding Body Url | http://www.karatekin.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Medical diagnostic and treatment technology | |
National Occupation Classification |
ISCED: 725 (Medical Services and Techniques) ISCED: 005.0912.001 (First and Emergency Aid) | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | In pre-hospital health services, it consists of productive and professional staff who are sharing, critical thinking skills, and who are based on the benefit of people and life, who come to the fore in interdisciplinary studies, who structure relations with national and international institutions and organizations, to ensure that they participate in health services by training manpower at the current level and type of needs. | |
Learning Environments | Education and training are provided in a formal, regular and evening education format. In addition, internships are provided in laboratories, industry, health institutions and workplaces within higher education institutions. | |
Description | INFORMATION - Theoretical factual 1. Gain structural and functional features of the human body. SKILLS - Cognitive Practice 1. Protect health apply security measures. 2. Evaluate the patient / wounded detect the problem. COMPETENCES - Competence to Work Independently and Take Responsibility 1. Gives specific emergency care. 2. Uses materials and equipments of ambulance cares. 3. The patient / wounded goes over to the ambulance carries out the emergency care and delivers it to the healthcare establishment. COMPETENCES - Learning Competence 1. Follows scientific-technological developments related to emergency care services. 2. Scientific evaluation of patient / wounded treatment applied. 3. Provides scene vehicle and driving safety. COMPETENCES - Communication and Social Competence 1. Contacts and intercommunication. 2. Makes team work with other units. 3. Communicates on foreign language. 4. Understand the basic professional legal provisions related to the field, act in accordance with the rights and responsibilities of the patient and himself / herself and adhere to professional ethical values. COMPETENCES - Field Specific Competence 1. Self-care, attitudes and behaviors make collecting an example. 2. Uses the language correctly. | |
Key Competencies |
| |
Further Info | Measurement and evaluation methods; evaluation of exams and determination of course success grades, types of exams and their contribution to course success grades, relevant provisions of legislation such as “Çankırı Karatekin University Associate and Undergraduate Education and Training Regulation” etc. prepared by the higher education institution in accordance with the basic principles determined by YÖK are applied in these matters. The exams used in measurement and evaluation consist of quizzes, midterm exams, midterm/end-of-term exams, make-up exams, practice exams, make-up exams, additional exams, single-course exams and exemption exams. Exams are conducted as written, oral or both written and oral or practical. Exams are conducted as 1 midterm exam (40%) and a final exam (60%). All exams are evaluated out of 100 points. The place and dates of the exams are determined by the academic units and announced at least one week before the exams. In the event of a midterm exam, the effect of the midterm exam on the success grade is 40%. In the event of more than one midterm exam or other activities, the total effect of these exams and activities on the success grade cannot be less than 40% and more than 70%. It is essential to attend 70% of theoretical courses and 80% of practical courses. The list of those who do not have the right to take the exam due to their absence is announced by the instructor responsible for the relevant course before the end-of-term exam. Taking into account the disability status of disabled students, special examination methods determined by the relevant unit board may be applied within the framework of the provisions of this legislation. A total of 120 ECTS courses are taken in the curriculum, both theoretical and practical, and in the second (second) year of the program, it is essential that students do a 30-day internship related to their profession. Internship is the practical and applied training that students will do in the relevant sector. Education, practice and internships in workplaces are carried out within the framework of the principles and procedures determined by the Council of Higher Education. | |
Quality Assurance | YÖK is responsible for overseeing the quality of higher education programs and planning, organizing, managing and supervising the education, training and other activities carried out in higher education institutions. It includes “University Monitoring and Evaluation Reports”, “Higher Education Institutions Reports”, “University Monitoring and Evaluation Indicators and Explanations”, etc., which are prepared annually for higher education institutions within the framework of the criteria determined by the Council of Higher Education and shared with the public, as well as quantitative and qualitative evaluations of the academic, administrative and financial data of higher education institutions. In addition, the Council of Higher Education has established the “Quality Assurance Guide for Higher Education Diploma Programs”, “Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation” and “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance for Higher Education Diploma Programs” legislation in order to regulate the internal and external quality assurance in the higher education system, the evaluation of the quality levels of higher education institutions’ education, training, research and social contribution activities and administrative services by the Higher Education Quality Board according to national and international quality standards, the recognition and authorization of independent external evaluation and accreditation institutions, and the procedures and principles regarding the organization, working procedures and quality commission structures in higher education institutions of the Higher Education Quality Board. In this context, the Higher Education Quality Board; To determine national policies and strategies related to quality assurance in the higher education system and to share them with the public; To carry out activities for the development and dissemination of a quality culture in the higher education system; To encourage the establishment of internal quality assurance systems in higher education institutions and to guide higher education institutions in this regard; To monitor studies on higher education quality assurance systems at national and international levels, to carry out joint studies at national and international levels; To determine the principles, quality indicators and related rules to be applied in external evaluation and accreditation; To evaluate higher education institutions within the scope of evaluation programs regarding the quality levels of education-training, research and development, social contribution and administrative services, To evaluate higher education institutions that have applied to the institutional accreditation program and to make accreditation decisions within the scope of this evaluation and to present these decisions to the relevant stakeholders, primarily the Council of Higher Education, To evaluate higher education programs when needed; To evaluate and monitor the activities of higher education institutions within the scope of the mission differentiation and specialization program and to present the related results to the Council of Higher Education; to organize events and publish publications in order to inform higher education institutions about the processes to be applied in external evaluation and accreditation; to prepare the Higher Education Quality Assurance Status Report every year, which will include recommendations for quality improvements in the national higher education field by evaluating the evaluation processes of higher education institutions, internal quality assurance studies and authorization processes of accreditation bodies, and to submit it to the information of the Council of Higher Education and other relevant stakeholders; to evaluate the registration applications of private law legal entities that apply for registration within the framework of determined principles and rules in order to operate in the fields of external evaluation and accreditation, and to make decisions, to monitor the activities of these institutions and, when deemed necessary, to obtain information, to warn when necessary or to cancel their registrations; to represent Turkey before international organizations on quality assurance in higher education; to cooperate with the Turkish Qualifications Framework Board on issues related to the higher education quality assurance system; to evaluate the level of implementation of the provisions in the “Regulation on Providing Quality Assurance of Qualifications to be Included in the Turkish Qualifications Framework” in higher education institutions. In addition, the quality assurance of associate degree programs in higher education is according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": For the creation and approval of teaching programs: YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening associate degree departments and programs in higher education institutions, The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. For measurement and evaluation, the measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. For certification, students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. For “Self-Assessment-External Assessment”, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year, in the context of continuous monitoring. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. | |
Access Requirements | Students who want to enroll in the program must fulfill the legal and academic requirements (according to the TYT score) determined by OSYM (Higher Education Council Student Selection and Placement Center). International (foreign) students must have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and must have met the conditions for admission to associate degree programs of higher education institutions. International student application, registration and admission procedures are carried out in accordance with the “Çankırı Karatekin University International Student Candidates' Application and Admission Directive for Graduate Programs”. For international (foreign) student applications, candidates are required to submit a result document from the Turkish Foreign Student Admission Exam (TR-YÖS) conducted by ÖSYM or the Foreign Student Admission Exam conducted by other universities in Turkey or a document showing their High School Grade Point Average. | |
Conditions for Success | Achieving a minimum of 120 ECTS by successfully completing all the courses of the program, performing a 30 (thirty) business day summer practice (internship) study, and having an overall academic grade point average of at least 2.00 out of 4.00 is a necessary condition for success. | |
Progression Paths (Relationship Type) | First and Emergency Aid Technicians, private or public ambulance services, university and state hospitals, private health institutions; In addition to working in emergency services and workplace emergency aid units, they can also continue their academic careers by continuing their undergraduate programs. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1 Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is always valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030038169
ISCED: 725 (Medical Services and Techniques)
ISCED: 005.0912.001 (First and Emergency Aid)
ISCED: 725 (Medical Services and Techniques)
ISCED: 005.0912.001 (First and Emergency Aid)
In pre-hospital health services, it consists of productive and professional staff who are sharing, critical thinking skills, and who are based on the benefit of people and life, who come to the fore in interdisciplinary studies, who structure relations with national and international institutions and organizations, to ensure that they participate in health services by training manpower at the current level and type of needs.
Education and training are provided in a formal, regular and evening education format. In addition, internships are provided in laboratories, industry, health institutions and workplaces within higher education institutions.
INFORMATION - Theoretical factual
1. Gain structural and functional features of the human body.
SKILLS - Cognitive Practice
1. Protect health apply security measures.
2. Evaluate the patient / wounded detect the problem.
COMPETENCES - Competence to Work Independently and Take Responsibility
1. Gives specific emergency care.
2. Uses materials and equipments of ambulance cares.
3. The patient / wounded goes over to the ambulance carries out the emergency care and delivers it to the healthcare establishment.
COMPETENCES - Learning Competence
1. Follows scientific-technological developments related to emergency care services.
2. Scientific evaluation of patient / wounded treatment applied.
3. Provides scene vehicle and driving safety.
COMPETENCES - Communication and Social Competence
1. Contacts and intercommunication.
2. Makes team work with other units.
3. Communicates on foreign language.
4. Understand the basic professional legal provisions related to the field, act in accordance with the rights and responsibilities of the patient and himself / herself and adhere to professional ethical values.
COMPETENCES - Field Specific Competence
1. Self-care, attitudes and behaviors make collecting an example.
2. Uses the language correctly.
- Competence to Work Independently and Take Responsibility
- Learning Competence
- Communication and Social Competence
- Field Specific Competence
Measurement and evaluation methods; evaluation of exams and determination of course success grades, types of exams and their contribution to course success grades, relevant provisions of legislation such as “Çankırı Karatekin University Associate and Undergraduate Education and Training Regulation” etc. prepared by the higher education institution in accordance with the basic principles determined by YÖK are applied in these matters.
The exams used in measurement and evaluation consist of quizzes, midterm exams, midterm/end-of-term exams, make-up exams, practice exams, make-up exams, additional exams, single-course exams and exemption exams. Exams are conducted as written, oral or both written and oral or practical. Exams are conducted as 1 midterm exam (40%) and a final exam (60%). All exams are evaluated out of 100 points. The place and dates of the exams are determined by the academic units and announced at least one week before the exams. In the event of a midterm exam, the effect of the midterm exam on the success grade is 40%. In the event of more than one midterm exam or other activities, the total effect of these exams and activities on the success grade cannot be less than 40% and more than 70%.
It is essential to attend 70% of theoretical courses and 80% of practical courses. The list of those who do not have the right to take the exam due to their absence is announced by the instructor responsible for the relevant course before the end-of-term exam.
Taking into account the disability status of disabled students, special examination methods determined by the relevant unit board may be applied within the framework of the provisions of this legislation.
A total of 120 ECTS courses are taken in the curriculum, both theoretical and practical, and in the second (second) year of the program, it is essential that students do a 30-day internship related to their profession. Internship is the practical and applied training that students will do in the relevant sector. Education, practice and internships in workplaces are carried out within the framework of the principles and procedures determined by the Council of Higher Education.
YÖK is responsible for overseeing the quality of higher education programs and planning, organizing, managing and supervising the education, training and other activities carried out in higher education institutions.
It includes “University Monitoring and Evaluation Reports”, “Higher Education Institutions Reports”, “University Monitoring and Evaluation Indicators and Explanations”, etc., which are prepared annually for higher education institutions within the framework of the criteria determined by the Council of Higher Education and shared with the public, as well as quantitative and qualitative evaluations of the academic, administrative and financial data of higher education institutions.
In addition, the Council of Higher Education has established the “Quality Assurance Guide for Higher Education Diploma Programs”, “Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation” and “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance for Higher Education Diploma Programs” legislation in order to regulate the internal and external quality assurance in the higher education system, the evaluation of the quality levels of higher education institutions’ education, training, research and social contribution activities and administrative services by the Higher Education Quality Board according to national and international quality standards, the recognition and authorization of independent external evaluation and accreditation institutions, and the procedures and principles regarding the organization, working procedures and quality commission structures in higher education institutions of the Higher Education Quality Board.
In this context, the Higher Education Quality Board; To determine national policies and strategies related to quality assurance in the higher education system and to share them with the public; To carry out activities for the development and dissemination of a quality culture in the higher education system; To encourage the establishment of internal quality assurance systems in higher education institutions and to guide higher education institutions in this regard; To monitor studies on higher education quality assurance systems at national and international levels, to carry out joint studies at national and international levels; To determine the principles, quality indicators and related rules to be applied in external evaluation and accreditation; To evaluate higher education institutions within the scope of evaluation programs regarding the quality levels of education-training, research and development, social contribution and administrative services, To evaluate higher education institutions that have applied to the institutional accreditation program and to make accreditation decisions within the scope of this evaluation and to present these decisions to the relevant stakeholders, primarily the Council of Higher Education, To evaluate higher education programs when needed; To evaluate and monitor the activities of higher education institutions within the scope of the mission differentiation and specialization program and to present the related results to the Council of Higher Education; to organize events and publish publications in order to inform higher education institutions about the processes to be applied in external evaluation and accreditation; to prepare the Higher Education Quality Assurance Status Report every year, which will include recommendations for quality improvements in the national higher education field by evaluating the evaluation processes of higher education institutions, internal quality assurance studies and authorization processes of accreditation bodies, and to submit it to the information of the Council of Higher Education and other relevant stakeholders; to evaluate the registration applications of private law legal entities that apply for registration within the framework of determined principles and rules in order to operate in the fields of external evaluation and accreditation, and to make decisions, to monitor the activities of these institutions and, when deemed necessary, to obtain information, to warn when necessary or to cancel their registrations; to represent Turkey before international organizations on quality assurance in higher education; to cooperate with the Turkish Qualifications Framework Board on issues related to the higher education quality assurance system; to evaluate the level of implementation of the provisions in the “Regulation on Providing Quality Assurance of Qualifications to be Included in the Turkish Qualifications Framework” in higher education institutions.
In addition, the quality assurance of associate degree programs in higher education is according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
For the creation and approval of teaching programs:
YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening associate degree departments and programs in higher education institutions,
The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
For measurement and evaluation, the measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
For certification, students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
For “Self-Assessment-External Assessment”, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year, in the context of continuous monitoring. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Students who want to enroll in the program must fulfill the legal and academic requirements (according to the TYT score) determined by OSYM (Higher Education Council Student Selection and Placement Center).
International (foreign) students must have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and must have met the conditions for admission to associate degree programs of higher education institutions. International student application, registration and admission procedures are carried out in accordance with the “Çankırı Karatekin University International Student Candidates' Application and Admission Directive for Graduate Programs”. For international (foreign) student applications, candidates are required to submit a result document from the Turkish Foreign Student Admission Exam (TR-YÖS) conducted by ÖSYM or the Foreign Student Admission Exam conducted by other universities in Turkey or a document showing their High School Grade Point Average.
First and Emergency Aid Technicians, private or public ambulance services, university and state hospitals, private health institutions; In addition to working in emergency services and workplace emergency aid units, they can also continue their academic careers by continuing their undergraduate programs.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1 Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation
The qualification is always valid.
