Yeterlilik Kodu | TR0030026039 | |
Yeterlilik Adı | İlk ve Acil Yardım (Sağlık Hizmetleri MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Trakya Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Trakya Üniversitesi Rektörlüğü 22030 Balkan Yerleşkesi / EDİRNE Telefonlar +90 (284) 223 42 10-11-12-13 +90 (284) 236 49 81-82-84 | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.trakya.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO_08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | - Programın iç ve dış paydaşlarının görüşleri değerlendirilerek eğitim-öğretim faaliyetlerinin kalite güvencesini sağlayan, - Şeffaflık, adalet ve hesap verebilirlik temel ilkeleri ile akademik ve idari süreçleri yürütebilen, -Yüksekokulumuz kalite çalışmaları ile uyumlu iyileştirme çalışmalarını akademik ve idari süreçler ile takip eden, - Öğrenci merkezli eğitim ve eğitimde kalite süreçlerinin farkında, görüş ve önerilerinin program kararlarında etkinliğinin bilincinde olan, alanının gerektirdiği güvenlik, acil bakım ve uygulama becerisini kazanmış, Hastane öncesi acil sağlık hizmetlerinde, hasta ve yaralılara temel ve ileri yaşam desteği verebilen; her türlü sistem travmasını tanıyıp uygun acil yaklaşımı yapabilen; ilk müdahaleleri yapılmış hasta ya da yaralıların ambulansla güvenli bir şekilde hastanelere ulaşmasını sağlayan sağlık teknikeri yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3.Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1-Ara sınav (yıl içi notunun % 30'u) 2-Final (yılsonu notunun % 70'i) 3-Ödev 4-Proje 5-Uygulama 6- Çevrimiçi yöntemler | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Türkiye'deki meslek yüksekokullarının farklı programlarını akredite edebilen MEDEK derneğinin akreditasyon şartları sağlanarak programın kalitesi güvence altına alışmıştır. Program, MEDEK tarafından 01/01/2025 – 31/12/2026 tarihleri için akredite edilmiştir. | |
Giriş Şartı | İlk ve Acil yardım programına yerleşmek isteyen öğrencilerin YKS sınavına girmiş olmalıdır. İlk ve Acil Yardım Programı TYT puan türü ile öğrenci kabul etmektedir. İlk ve Acil yardım programını tercih etmek için Yükseköğretim programları ve kontenjanları kılavuzunda herhangi bir özel şart belirtilmemektedir | |
Başarma Şartları | 2 yıllık eğitim öğretim süresi sonunda 120 AKTS’ lik ders almış ve başarmış olmaları şartı ile mezun olurlar | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | DGS ile puana göre yerleşilebilecek örgün eğitim veren bölümler • Acil Yardım Afet Yönetimi (Lisans) • Hemşirelik DGS ile yerleşilebilecek Açık Öğretim Programları • Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri • İktisat • Kamu Yönetimi • Maliye, Uluslararası İlişkiler • İşletme • Konaklama İşletmeciliği • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık İlk ve Acil Yardım Mezunları Uzaktan Lisans Tamamlama Programları • Acil Yardım Afet Yönetimi • İnsan Kaynakları Yönetimi • İş Sağlığı ve Güvenliği • Sağlık Yönetimi | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | 2 yıl | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030026039
ISCO_08
ISCO_08
- Programın iç ve dış paydaşlarının görüşleri değerlendirilerek eğitim-öğretim faaliyetlerinin kalite güvencesini sağlayan,
- Şeffaflık, adalet ve hesap verebilirlik temel ilkeleri ile akademik ve idari süreçleri yürütebilen,
-Yüksekokulumuz kalite çalışmaları ile uyumlu iyileştirme çalışmalarını akademik ve idari süreçler ile takip eden,
- Öğrenci merkezli eğitim ve eğitimde kalite süreçlerinin farkında, görüş ve önerilerinin program kararlarında etkinliğinin bilincinde olan, alanının gerektirdiği güvenlik, acil bakım ve uygulama becerisini kazanmış,
Hastane öncesi acil sağlık hizmetlerinde, hasta ve yaralılara temel ve ileri yaşam desteği verebilen; her türlü sistem travmasını tanıyıp uygun acil yaklaşımı yapabilen; ilk müdahaleleri yapılmış hasta ya da yaralıların ambulansla güvenli bir şekilde hastanelere ulaşmasını sağlayan sağlık teknikeri yetiştirmektir.
- Derslik / Amfi ortamları
- Mesleki uygulama (sağlık kurumları)
- Laboratuvarlar
- Çevrimiçi yöntemler
- Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
- Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
- Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
- Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Temel ve ileri yaşam desteği konusunda açıklar ve uygular.
- Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan ekipmanları tanımlar ve kullanır.
- Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir.
- Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3.Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
1-Ara sınav (yıl içi notunun % 30'u)
2-Final (yılsonu notunun % 70'i)
3-Ödev
4-Proje
5-Uygulama
6- Çevrimiçi yöntemler
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Türkiye'deki meslek yüksekokullarının farklı programlarını akredite edebilen MEDEK derneğinin akreditasyon şartları sağlanarak programın kalitesi güvence altına alışmıştır.
Program, MEDEK tarafından 01/01/2025 – 31/12/2026 tarihleri için akredite edilmiştir.
İlk ve Acil yardım programına yerleşmek isteyen öğrencilerin YKS sınavına girmiş olmalıdır. İlk ve Acil Yardım Programı TYT puan türü ile öğrenci kabul etmektedir. İlk ve Acil yardım programını tercih etmek için Yükseköğretim programları ve kontenjanları kılavuzunda herhangi bir özel şart belirtilmemektedir
DGS ile puana göre yerleşilebilecek örgün eğitim veren bölümler
• Acil Yardım Afet Yönetimi (Lisans)
• Hemşirelik
DGS ile yerleşilebilecek Açık Öğretim Programları
• Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri
• İktisat
• Kamu Yönetimi
• Maliye, Uluslararası İlişkiler
• İşletme
• Konaklama İşletmeciliği
• Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
İlk ve Acil Yardım Mezunları Uzaktan Lisans Tamamlama Programları
• Acil Yardım Afet Yönetimi
• İnsan Kaynakları Yönetimi
• İş Sağlığı ve Güvenliği
• Sağlık Yönetimi
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
2 yıl

Qualification Code | TR0030026039 | |
Qualification Title | First and Emergency Aid Associate Degree | |
Awarding Body | Trakya University | |
Awarding Body Contact | Trakya Üniversitesi Rektörlüğü 22030 Balkan Yerleşkesi / EDİRNE Phone +90 (284) 223 42 10-11-12-13 +90 (284) 236 49 81-82-84 | |
Awarding Body Url | http://www.trakya.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Medical diagnostic and treatment technology | |
National Occupation Classification |
ISCO_08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | -Providing quality assurance of education and training activities by evaluating the opinions of internal and external stakeholders of the programme, - To be able to carry out academic and administrative processes with the basic principles of transparency, fairness and accountability, -Following the improvement studies in line with the quality studies of our school with academic and administrative processes, - Aware of student-centred education and quality processes in education, aware of the effectiveness of their opinions and suggestions in programme decisions, gained the safety, emergency care and application skills required by the field, To train health technicians who can provide basic and advanced life support to the sick and injured in pre-hospital emergency health services; to recognise all kinds of system trauma and make appropriate emergency approach; to train health technicians who ensure that patients or injured people who have undergone first interventions reach hospitals safely by ambulance. | |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Literacy competence 2. Multilingual competence 3.Mathematical competence and competence in science, technology and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social and learning to learn competence 6. Citizenship competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural awareness and competence of expression | |
Further Info | 1-Midterm exam (30% of the mid-year grade) 2-Final (70% of the year-end grade) 3-Homework 4-Project 5-Application 6- Online methods | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs;
1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Assessment and Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an associate degree diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. The quality of the program has been assured by meeting the accreditation requirements of the MEDEK association, which can accredit different programs of vocational colleges in Turkey. The programme is accredited by MEDEK for the period 01/01/2025 - 31/12/2026 | |
Access Requirements | Students who want to settle in the First and Emergency Aid Programme must have taken the YKS exam. First and Emergency Aid Programme accepts students with TYT score type. In order to prefer the First and Emergency Aid Programme, no special requirements are specified in the Higher Education Programmes and Quotas Guide. | |
Conditions for Success | At the end of the 2-year education period, they graduate on the condition that they have taken and passed 120 ECTS courses | |
Progression Paths (Relationship Type) | Formal education departments that can be placed according to the score with DGS - Emergency Aid Disaster Management (Undergraduate) - Nursing Open Education Programmes that can be placed with DGS - Labour Economics and Industrial Relations - Economics - Public Administration - Finance, International Relations - Business - Hospitality Management - Public Relations and Advertising First and Emergency Aid Graduates Distance Undergraduate Completion Programmes - Emergency Aid Disaster Management - Human Resources Management - Occupational Health and Safety - Health Management | |
Legal Basis | 1.Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and InterInstitutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article -35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | 2 years | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030026039
ISCO_08
ISCO_08
-Providing quality assurance of education and training activities by evaluating the opinions of internal and external stakeholders of the programme,
- To be able to carry out academic and administrative processes with the basic principles of transparency, fairness and accountability,
-Following the improvement studies in line with the quality studies of our school with academic and administrative processes,
- Aware of student-centred education and quality processes in education, aware of the effectiveness of their opinions and suggestions in programme decisions, gained the safety, emergency care and application skills required by the field,
To train health technicians who can provide basic and advanced life support to the sick and injured in pre-hospital emergency health services; to recognise all kinds of system trauma and make appropriate emergency approach; to train health technicians who ensure that patients or injured people who have undergone first interventions reach hospitals safely by ambulance.
- Classroom / Amphitheatre environments
- Professional practice (health institutions)
- Laboratories
- Online methods
- To have basic, current and practical knowledge about the profession.
- Have knowledge about occupational health and safety, environmental awareness and quality processes.
- Follows current developments and applications for the profession and uses them effectively.
- Uses information technologies (software, programmes, animation, etc.) related to the profession effectively.
- Has the ability to evaluate professional problems and issues independently with an analytical and critical approach and to propose solutions.
- To be able to present his/her thoughts effectively through written and oral communication at the level of knowledge and skills, expresses in an understandable way.
- Takes responsibility as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field.
- Has an awareness of career management and lifelong learning.
- To have social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, applying and announcing the results of the data related to the field.
- To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues using a foreign language.
- Explains and applies basic and advanced life support.
- Defines and uses the equipment used in the provision of emergency health services.
- Ensures and manages the safety of himself, the patient and the scene in the provision of emergency health services.
- Explains the legal regulations for emergency health services.
Literacy competence
2. Multilingual competence
3.Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social and learning to learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and competence of expression
1-Midterm exam (30% of the mid-year grade)
2-Final (70% of the year-end grade)
3-Homework
4-Project
5-Application
6- Online methods
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. Reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.
- Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Assessment and Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an associate degree diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
The quality of the program has been assured by meeting the accreditation requirements of the MEDEK association, which can accredit different programs of vocational colleges in Turkey.
The programme is accredited by MEDEK for the period 01/01/2025 - 31/12/2026
Students who want to settle in the First and Emergency Aid Programme must have taken the YKS exam. First and Emergency Aid Programme accepts students with TYT score type. In order to prefer the First and Emergency Aid Programme, no special requirements are specified in the Higher Education Programmes and Quotas Guide.
Formal education departments that can be placed according to the score with DGS
- Emergency Aid Disaster Management (Undergraduate)
- Nursing
Open Education Programmes that can be placed with DGS
- Labour Economics and Industrial Relations
- Economics
- Public Administration
- Finance, International Relations
- Business
- Hospitality Management
- Public Relations and Advertising
First and Emergency Aid Graduates Distance Undergraduate Completion Programmes
- Emergency Aid Disaster Management
- Human Resources Management
- Occupational Health and Safety
- Health Management
1.Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and InterInstitutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article -35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
2 years
