Yeterlilik Kodu | TR0030040665 | |
Yeterlilik Adı | İlk ve Acil Yardım (Gedik MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Gedik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cumhuriyet Mahallesi İlkbahar Sokak No: 1-3-5 Yakacık 34876 Kartal İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gedik.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve hastanelerde ya da ambulans istasyonlarında staj ve mesleki eğitim olarak uygulamalı eğitimler yapılır. Bu program Türkçe olarak verilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Eğitim öğretimin değerlendirilmesi için quiz, pratik, uygulama, proje, rapor, ara sınav ve final gibi çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır. Aşağıdaki tabloda gösterildiği şekilde puanlanmakta ve harflendirilmektedir. Ders Notu Puan Aralığı Katsayı AA 88-100 4.0 BA 81-87 3.5 BB 76-80 3.5 CB 65-75 2.5 CC 55-64 2.0 DC 45-54 1.5 DD 40-44 1.0 FD 30-39 0.5 FF 0-29 0
GM- Girmedi, TK- Tekrar, DZ-Devamsız, TR-Transfer Dersler, G-geçti, K-Kaldı, ERA –Erasmus Sırasında Alınan Dersler, ÖD- Öğrenci Değişimi Programı Sırasında Dersler | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Ön Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. 5- İlk ve Acil Yardım Programı; MEDEK (Mesleki Eğitim Akreditasyon Kurulu) tarafından akredite edilmiştir. Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihleri: 01.01.2025- 31.12.2028 | |
Giriş Şartı | İlk ve Acil Yardım Programı Yükseköğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu şartlara ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonucu elde edilen Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türüne göre öğrenci almaktadır. | |
Başarma Şartları | İlk ve Acil Yardım Programı, 120 AKTS kredilik ön lisans derecesi sistemine tabidir. Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarı ile tamamlamak ve 4,00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programı başarıyla tamamlayan mezunlarımız, başta sağlık sektörü olmak üzere, 112 Acil Sağlık Hizmetleri birimlerinde, hastanelerin acil servislerinde, özel ambulans şirketlerinde, ilk ve acil yardım hizmeti sunan kurum ve kuruluşlarda görev alabilmektedir. Bunun yanı sıra, sağlık sektörü ile ilişkili kamu ve özel sektör kurumlarında çalışma imkanı bulabilmektedir. Mezunlar gerekli sınavları (Dikey Geçiş Sınavı - DGS) başardıktan sonra üniversitelerin Hemşirelik, Acil Yardım ve Afet Yönetimi gibi lisans programlarına dikey geçiş yapabilir ve akademik kariyer yapma fırsatı elde edebilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030040665
ISCO 08
ISCO 08
- Öğretim programımızın niteliğini ve öğrencilerin kalitesini arttırmak
- Alanımızla ilgili bilimsel çalışmalara hız verip akademik alanda bu çalışmaların kalitesi ve niceliğini artırmak
- İç ve dış paydaşlar ile etkileşimi artırarak programımızın alt yapısını güçlendirmede katkıda bulunmak ve eğitim programlarını, toplum ihtiyaçlarına göre yenilemek ve geliştirmek
- Alanımızla ilgili öncü bilimsel toplantılar ve etkinlikler düzenlemek ve katılımı teşvik etmek
Eğitim ve öğretim örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve hastanelerde ya da ambulans istasyonlarında staj ve mesleki eğitim olarak uygulamalı eğitimler yapılır. Bu program Türkçe olarak verilmektedir.
- Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları bilir.
- İnsan vücudunun anatomik yapısını ve fizyolojik fonksiyonlarını bilir.
- Acil aracın mekanik ve teknik donanımı ile ilgili bilgi sahibidir.
- Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
- Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
- Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
- Temel ve ileri yaşam desteği konusunda açıklar ve uygular
- Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan ekipmanları tanımlar ve kullanır.
- Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir.
- Resüsitasyon yapabilir, defibrilasyon ve kardiyoversiyon uygulayabilir.
- Hasta transportu sırasında hasta veya yaralıların durumlarına uygun malzeme kullanma ve pozisyon verebilme becerisine sahip olur.
- Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda Türkiye Cumhuriyeti'nin tarihini bilir.
- Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
- Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Sağlık teknolojilerini ve tıbbi cihazları etkin şekilde kullanabilme yetkinliği
- Sağlık sistemine katkı sağlayacak şekilde topluma hizmet etme bilinci ve yetkinliği
- Sağlık hizmetlerinde yenilikçi ve pratik çözümler geliştirme yetkinliği
- Toplumun sağlık ihtiyaçlarına uygun şekilde hizmet sağlama yetkinliği
- Hayati belirtileri (nabız, tansiyon vb.) ölçme ve değerlendirme yetkinliği
- Takım çalışmasına yatkınlık ve sosyal becerileri geliştirme yetkinliği
- Mesleki eğitimlere katılma ve sürekli öğrenmeye açık olma yetkinliği
Eğitim öğretimin değerlendirilmesi için quiz, pratik, uygulama, proje, rapor, ara sınav ve final gibi çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır. Aşağıdaki tabloda gösterildiği şekilde puanlanmakta ve harflendirilmektedir.
Ders Notu Puan Aralığı Katsayı
AA 88-100 4.0
BA 81-87 3.5
BB 76-80 3.5
CB 65-75 2.5
CC 55-64 2.0
DC 45-54 1.5
DD 40-44 1.0
FD 30-39 0.5
FF 0-29 0
GM- Girmedi,
TK- Tekrar,
DZ-Devamsız,
TR-Transfer Dersler,
G-geçti,
K-Kaldı,
ERA –Erasmus Sırasında Alınan Dersler,
ÖD- Öğrenci Değişimi Programı Sırasında Dersler
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Ön Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
5- İlk ve Acil Yardım Programı; MEDEK (Mesleki Eğitim Akreditasyon Kurulu) tarafından akredite edilmiştir.
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihleri: 01.01.2025- 31.12.2028
İlk ve Acil Yardım Programı Yükseköğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu şartlara ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonucu elde edilen Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türüne göre öğrenci almaktadır.
Programı başarıyla tamamlayan mezunlarımız, başta sağlık sektörü olmak üzere, 112 Acil Sağlık Hizmetleri birimlerinde, hastanelerin acil servislerinde, özel ambulans şirketlerinde, ilk ve acil yardım hizmeti sunan kurum ve kuruluşlarda görev alabilmektedir. Bunun yanı sıra, sağlık sektörü ile ilişkili kamu ve özel sektör kurumlarında çalışma imkanı bulabilmektedir. Mezunlar gerekli sınavları (Dikey Geçiş Sınavı - DGS) başardıktan sonra üniversitelerin Hemşirelik, Acil Yardım ve Afet Yönetimi gibi lisans programlarına dikey geçiş yapabilir ve akademik kariyer yapma fırsatı elde edebilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030040665 | |
Qualification Title | Associate Degree in First Aid and Emergency Care | |
Awarding Body | Gedik University | |
Awarding Body Contact | Cumhuriyet Neighborhood, İlkbahar Street, No: 1-3-5, Yakacık, 34876 Kartal, Istanbul, Türkiye | |
Awarding Body Url | http://www.gedik.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Medical diagnostic and treatment technology | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments | Education and training are conducted in both formal and distance learning formats. Additionally, practical training is carried out as internships and vocational education in laboratories, hospitals, or ambulance stations within higher education institutions. This program is offered in Turkish. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has intermediate proficiency in the following key competencies
| |
Further Info | Competence in effectively using healthcare technologies and medical devices Lecture Notes Score Range Coefficient AA 88-100 4.0 BA 81-87 3.5 BB 76-80 3.5 CB 65-75 2.5 CC 55-64 2.0 DC 45-54 1.5 DD 40-44 1.0 FD 30-39 0.5 FF 0-29 0
GM- He didn't enter, TK- Again, DZ-Discontinuous, TR-Transfer Lessons, G-passed, K-Fail, ERA – Lessons Learned During Erasmus, LO- Courses During Student Exchange Program | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs YÖK is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education, training, and other activities carried out in higher education institutions University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions are published annually based on criteria determined by YÖK. Quantitative and qualitative evaluation reports of higher education institutions prepared according to these reports are also shared with the public by YÖK Each year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs." 1.Development and Approval of Curricula 1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curricula of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes they aim to impart to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE). 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions upon the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans' Council 2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each associate degree program aims to impart to students are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE). 3. Certification: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions 4. Self-Evaluation and External Evaluation: Higher education institutions, within the context of continuous monitoring, upload the "Internal Evaluation Reports" of the previous year to the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report," prepared regarding the external evaluation of higher education institutions, with the public. Additionally, accreditation decisions given by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that the qualifications of programs are ensured. YÖKAK conducts regular review activities concerning the qualifications determined by its legislation 5- The First Aid and Emergency Care Program is accredited by MEDEK (Vocational Education Accreditation Board). Accreditation Start/End Dates 01.01.2025 - 31.12.2028 | |
Access Requirements | The First Aid and Emergency Care Program admits students based on the conditions determined by the Council of Higher Education (YÖK) and the Basic Proficiency Test (TYT) score obtained from the Higher Education Institutions Exam (YKS) conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) | |
Conditions for Success | The First Aid and Emergency Care Program follows a 120 ECTS credit-based associate degree system. To graduate, students must successfully complete all courses equivalent to a total of 120 ECTS credits and achieve a minimum cumulative grade point average of 2.00 out of 4.00 as a qualification requirement for graduation | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates who successfully complete the program can work primarily in the healthcare sector, including 112 Emergency Health Services units, hospital emergency departments, private ambulance companies, and institutions and organizations providing first aid and emergency services. In addition, they can find employment opportunities in public and private sector institutions related to the healthcare field. Graduates who pass the required exams (Vertical Transfer Exam - DGS) can transfer to undergraduate programs such as Nursing, Emergency Aid, and Disaster Management, and have the opportunity to pursue an academic career. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council | |
Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030040665
ISCO 08
ISCO 08
- To enhance the quality of our curriculum and students
- To accelerate scientific studies in our field and increase both the quality and quantity of these studies in the academic domain
- To strengthen the infrastructure of our program by increasing interaction with internal and external stakeholders and to update and develop education programs in accordance with societal needs
- To organize and promote participation in leading scientific meetings and events related to our field
Education and training are conducted in both formal and distance learning formats. Additionally, practical training is carried out as internships and vocational education in laboratories, hospitals, or ambulance stations within higher education institutions. This program is offered in Turkish.
- Possesses fundamental, up-to-date, and practical knowledge related to their profession.
- Has knowledge about occupational health and safety, environmental awareness, and quality processes.
- Knows the legal regulations related to emergency medical services.
- Understands the anatomical structure and physiological functions of the human body.
- Is knowledgeable about the mechanical and technical equipment of emergency vehicles.
- Follows and effectively utilizes current developments and practices in their profession.
- Effectively uses professional information technologies (software, programs, animations, etc.).
- Has the ability to independently evaluate and propose solutions to professional problems and issues with an analytical and critical approach.
- Explains and applies basic and advanced life support.
- Identifies and uses the equipment used in the provision of emergency medical services.
- Ensures and manages the safety of themselves, the patient, and the scene during the delivery of emergency medical services.
- Performs resuscitation, defibrillation, and cardioversion.
- Has the ability to use appropriate materials and provide proper positioning for patients or injured individuals during transportation.
- Knows the history of the Republic of Turkey in line with Atatürk's principles and reforms.
- Effectively presents and clearly expresses thoughts in written and verbal communication at the level of their knowledge and skills.
- Has awareness of career management and lifelong learning.
- Possesses societal, scientific, cultural, and ethical values during the collection, application, and dissemination of data related to their field.
- Uses a foreign language to follow developments in their field and communicate with colleagues.
- Effectively uses healthcare-specific terminology.
Has intermediate proficiency in the following key competencies
- Reading and writing proficiency
- Competence in effectively using healthcare technologies and medical devices
- Awareness and ability to serve the community in a way that contributes to the healthcare system
- Competence in developing innovative and practical solutions in healthcare services
- Ability to provide services in accordance with the health needs of the community
- Competence in measuring and evaluating vital signs (pulse, blood pressure, etc.)
- Aptitude for teamwork and developing social skills
- Willingness to participate in professional training and openness to lifelong learning
Competence in effectively using healthcare technologies and medical devices
Lecture Notes Score Range Coefficient
AA 88-100 4.0
BA 81-87 3.5
BB 76-80 3.5
CB 65-75 2.5
CC 55-64 2.0
DC 45-54 1.5
DD 40-44 1.0
FD 30-39 0.5
FF 0-29 0
GM- He didn't enter,
TK- Again,
DZ-Discontinuous,
TR-Transfer Lessons,
G-passed,
K-Fail,
ERA – Lessons Learned During Erasmus,
LO- Courses During Student Exchange Program
To ensure the quality of higher education programs
YÖK is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education, training, and other activities carried out in higher education institutions
University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions are published annually based on criteria determined by YÖK. Quantitative and qualitative evaluation reports of higher education institutions prepared according to these reports are also shared with the public by YÖK
Each year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs."
1.Development and Approval of Curricula
1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes they aim to impart to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE).
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions upon the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans' Council
2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each associate degree program aims to impart to students are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE).
3. Certification: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions
4. Self-Evaluation and External Evaluation: Higher education institutions, within the context of continuous monitoring, upload the "Internal Evaluation Reports" of the previous year to the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report," prepared regarding the external evaluation of higher education institutions, with the public. Additionally, accreditation decisions given by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that the qualifications of programs are ensured. YÖKAK conducts regular review activities concerning the qualifications determined by its legislation
5- The First Aid and Emergency Care Program is accredited by MEDEK (Vocational Education Accreditation Board).
Accreditation Start/End Dates 01.01.2025 - 31.12.2028
The First Aid and Emergency Care Program admits students based on the conditions determined by the Council of Higher Education (YÖK) and the Basic Proficiency Test (TYT) score obtained from the Higher Education Institutions Exam (YKS) conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM)
Graduates who successfully complete the program can work primarily in the healthcare sector, including 112 Emergency Health Services units, hospital emergency departments, private ambulance companies, and institutions and organizations providing first aid and emergency services. In addition, they can find employment opportunities in public and private sector institutions related to the healthcare field. Graduates who pass the required exams (Vertical Transfer Exam - DGS) can transfer to undergraduate programs such as Nursing, Emergency Aid, and Disaster Management, and have the opportunity to pursue an academic career.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council
The qualification is permanently valid.
