Yeterlilik Kodu | TR0030219052 | |
Yeterlilik Adı | İlk ve Acil Yardım Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muş Alparslan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.alparslan.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavlarına tabi tutulurlar Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavın katkısı %60 Şeklindedir. Bu yüzdelerin toplamı öğrencinin geçme notu olarak işlenir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Ayrıca Bir yarı yıla ait not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler, DC harf notu aldıkları derslerden de başarılı sayılır. Programdan mezun olabilmek için öğretim planında tanımlanmış olan, 90 ECTS karşılığı mesleki, zorunlu ders ve staj, 30 ECTS karşılığında seçmeli ders almış olmalı ve 120 ECTSyi tamamlamalıdır. Derslere devamlılık zorunlu olup, teorik derslerin %80ine, uygulamalı derslerin %90ına devam şarttır. Öğretim planında tanımlanmış olan ön şartlı derslerde, ön şart olan ders ya da derslerden devamını sağlamış olmak gerekir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Yüksek Öğretim Kurumu’nun düzenlemeleri çerçevesinde, Türkiye’de önlisans ve lisans programlarına öğrenci kabulü merkezi olarak yapılan TYT sınav sonuçlarına göre yapılır. Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) adayların seçme sınavında aldıkları puanlarına ve Lise puanlarının katkılarına göre öğrencileri seçtikleri bölümlere yerleştirir. | |
Başarma Şartları | Programdan mezun olabilmek için öğretim planında tanımlanmış olan, 90 ECTS karşılığı mesleki, zorunlu ders ve staj, 30 ECTS karşılığında seçmeli ders almış olmalı ve 120 ECTSyi tamamlamalıdır. Derslere devamlılık zorunlu olup, teorik derslerin %80ine, uygulamalı derslerin %90ına devam şarttır. Öğretim planında tanımlanmış olan ön şartlı derslerde, ön şart olan ders ya da derslerden devamını sağlamış olmak gerekir. Öğrenciler 120 AKTS karşılığı dersi tamamlamak zorundadır. Ayrıca 4.00 Üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması almalıdırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar; kamu ve özel sağlık kurum ve kuruluşlarında ”Paramedik” unvanı ile çalışırlar. Sağlık kuruluşları başta olmak üzere diğer kurum ve kuruluşların acil sağlık hizmeti veren birimlerinde görev yaparlar. İstihdam alanları; Sağlık Bakanlığı’na bağlı kamu ve özel yataklı/yataksız sağlık kurum ve kuruluşlarının Acil Servisleri, 112 Acil İstasyonları, 112 Komuta Kontrol Merkezleri, Özel Ambulans Hizmetleri vb. birimlerdir. Kamu Personel Seçme Sınavı’na (KPSS) göre Paramedik (Sağlık Teknikeri) olarak atanabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219052
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- İlk ve Acil Yardım alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular
- İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
- İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimi ve becerilerini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür
- İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
- Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar
- Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır; İlk ve Acil Yardım alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
- İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
- İlk ve Acil Yardım alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
- İlk ve Acil Yardım ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır.
- İlk ve Acil Yardım alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır.
- Alanı ile ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirebilir.
- Bu programdan mezun olan öğrenciler ilk ve acil yardım konuları ile ilgili araştırma yapabilme ve proje geliştirme yetisine sahip olacaklardır.
- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavlarına tabi tutulurlar Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavın katkısı %60 Şeklindedir. Bu yüzdelerin toplamı öğrencinin geçme notu olarak işlenir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Ayrıca Bir yarı yıla ait not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler, DC harf notu aldıkları derslerden de başarılı sayılır. Programdan mezun olabilmek için öğretim planında tanımlanmış olan, 90 ECTS karşılığı mesleki, zorunlu ders ve staj, 30 ECTS karşılığında seçmeli ders almış olmalı ve 120 ECTSyi tamamlamalıdır. Derslere devamlılık zorunlu olup, teorik derslerin %80ine, uygulamalı derslerin %90ına devam şarttır. Öğretim planında tanımlanmış olan ön şartlı derslerde, ön şart olan ders ya da derslerden devamını sağlamış olmak gerekir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Yüksek Öğretim Kurumu’nun düzenlemeleri çerçevesinde, Türkiye’de önlisans ve lisans programlarına öğrenci kabulü merkezi olarak yapılan TYT sınav sonuçlarına göre yapılır. Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) adayların seçme sınavında aldıkları puanlarına ve Lise puanlarının katkılarına göre öğrencileri seçtikleri bölümlere yerleştirir.
Mezunlar; kamu ve özel sağlık kurum ve kuruluşlarında ”Paramedik” unvanı ile çalışırlar. Sağlık kuruluşları başta olmak üzere diğer kurum ve kuruluşların acil sağlık hizmeti veren birimlerinde görev yaparlar. İstihdam alanları; Sağlık Bakanlığı’na bağlı kamu ve özel yataklı/yataksız sağlık kurum ve kuruluşlarının Acil Servisleri, 112 Acil İstasyonları, 112 Komuta Kontrol Merkezleri, Özel Ambulans Hizmetleri vb. birimlerdir. Kamu Personel Seçme Sınavı’na (KPSS) göre Paramedik (Sağlık Teknikeri) olarak atanabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219052 | |
Qualification Title | İlk ve Acil Yardım Associate | |
Awarding Body | MUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.alparslan.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Medical diagnostic and treatment technology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Professionally evaluates and applies the knowledge gained from basic theoretical and practical courses supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of First and Emergency Aid. By using the basic knowledge and skills it has in the field of First and Emergency Aid, it informs the relevant people and institutions, conveys its thoughts and solutions to the problems in written and oral form. Carries out a given task independently by using his basic knowledge and skills in the field of First and Emergency Aid. In order to solve complex and unforeseen problems encountered in applications related to the field of First and Emergency Aid, she acts in accordance with quality management and processes by taking part in the team and takes individual responsibility when necessary. Communicates effectively with colleagues, patients, relatives, physicians and other healthcare professionals Recognizes institutions and organizations in the health system; As an individual working in the field of First and Emergency Aid, he acts in accordance with the laws, regulations and legislation regarding his duties, rights and responsibilities Successfully uses information and communication technologies together with computer software required by the field of First and Emergency Aid. Interprets and evaluates data, identifies and analyzes problems, and takes part/takes responsibility in studies planned for a solution, using the basic level of knowledge and skills acquired in the field of First and Emergency Aid. She/He participates in the necessary programs, vocational in-service training activities and other studies to update her knowledge, skills and competencies related to First and Emergency Aid with the awareness of lifelong learning and to improve herself personally and professionally. It follows the events on the agenda of the society and the world in the field of First and Emergency Aid and is sensitive to developments. Develops solution proposals by considering the professional and ethical values related to the field. Students graduating from this program will have the ability to conduct research and develop projects on first and emergency aid. He/She Follows the resources in her field and communicates with her colleagues by using a foreign language. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | They are subjected to midterm and final exams for each course. The contribution of the midterm exam to the success grade is 40%, and the contribution of the final exam is 60%. The sum of these percentages is processed as the students passing grade. All exams are evaluated over 100 points. In addition, students who have a GPA of at least 2.00 for a semester are considered successful from the courses they received DC letter grade. In order to graduate from the program, they must have taken vocational, compulsory courses and internships equivalent to 90 ECTS, elective courses for 30 ECTS and completed 120 ECTS, which are defined in the curriculum. Attendance is compulsory, 80% of theoretical courses and 90% of applied courses are required. In the prerequisite courses defined in the curriculum, it is necessary to attend the prerequisite course or courses. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Within the framework of the regulations of the Higher Education institution, with undergraduate and graduate programs in Turkey he made as a student TYT adoption center is done according to exam results. The Student Selection and Placement Center (ÖSYM) places students in the departments they choose according to the scores of the candidates in the selection exam and the contributions of their High School scores. | |
Conditions for Success | In order to graduate from the program, they must have taken vocational, compulsory courses and internships equivalent to 90 ECTS, elective courses for 30 ECTS and completed 120 ECTS, which are defined in the curriculum. Attendance is compulsory, 80% of theoretical courses and 90% of applied courses are required. In the prerequisite courses defined in the curriculum, it is necessary to attend the prerequisite course or courses. Students must complete the course equivalent to 120 ECTS. In addition, they must have a weighted grade point average of at least 2.00 over 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates; They work with the title of Paramedic in public and private health institutions and organizations. They work in emergency healthcare units of other institutions and organizations, especially health institutions. Employment areas; Emergency Services, 112 Emergency Stations, 112 Command Control Centers, Private Ambulance Services, etc. of public and private hospitalized / outpatient health institutions and organizations affiliated to the Ministry of Health. units. They can be appointed as Paramedic (Health Technician) according to the Public Personnel Selection Examination (KPSS). | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219052
Professionally evaluates and applies the knowledge gained from basic theoretical and practical courses supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of First and Emergency Aid. By using the basic knowledge and skills it has in the field of First and Emergency Aid, it informs the relevant people and institutions, conveys its thoughts and solutions to the problems in written and oral form. Carries out a given task independently by using his basic knowledge and skills in the field of First and Emergency Aid. In order to solve complex and unforeseen problems encountered in applications related to the field of First and Emergency Aid, she acts in accordance with quality management and processes by taking part in the team and takes individual responsibility when necessary. Communicates effectively with colleagues, patients, relatives, physicians and other healthcare professionals Recognizes institutions and organizations in the health system; As an individual working in the field of First and Emergency Aid, he acts in accordance with the laws, regulations and legislation regarding his duties, rights and responsibilities Successfully uses information and communication technologies together with computer software required by the field of First and Emergency Aid. Interprets and evaluates data, identifies and analyzes problems, and takes part/takes responsibility in studies planned for a solution, using the basic level of knowledge and skills acquired in the field of First and Emergency Aid. She/He participates in the necessary programs, vocational in-service training activities and other studies to update her knowledge, skills and competencies related to First and Emergency Aid with the awareness of lifelong learning and to improve herself personally and professionally. It follows the events on the agenda of the society and the world in the field of First and Emergency Aid and is sensitive to developments. Develops solution proposals by considering the professional and ethical values related to the field. Students graduating from this program will have the ability to conduct research and develop projects on first and emergency aid. He/She Follows the resources in her field and communicates with her colleagues by using a foreign language.
They are subjected to midterm and final exams for each course. The contribution of the midterm exam to the success grade is 40%, and the contribution of the final exam is 60%. The sum of these percentages is processed as the students passing grade. All exams are evaluated over 100 points. In addition, students who have a GPA of at least 2.00 for a semester are considered successful from the courses they received DC letter grade. In order to graduate from the program, they must have taken vocational, compulsory courses and internships equivalent to 90 ECTS, elective courses for 30 ECTS and completed 120 ECTS, which are defined in the curriculum. Attendance is compulsory, 80% of theoretical courses and 90% of applied courses are required. In the prerequisite courses defined in the curriculum, it is necessary to attend the prerequisite course or courses.
Within the framework of the regulations of the Higher Education institution, with undergraduate and graduate programs in Turkey he made as a student TYT adoption center is done according to exam results. The Student Selection and Placement Center (ÖSYM) places students in the departments they choose according to the scores of the candidates in the selection exam and the contributions of their High School scores.
Graduates; They work with the title of Paramedic in public and private health institutions and organizations. They work in emergency healthcare units of other institutions and organizations, especially health institutions. Employment areas; Emergency Services, 112 Emergency Stations, 112 Command Control Centers, Private Ambulance Services, etc. of public and private hospitalized / outpatient health institutions and organizations affiliated to the Ministry of Health. units. They can be appointed as Paramedic (Health Technician) according to the Public Personnel Selection Examination (KPSS).
Qualification is continuous