Yeterlilik Kodu

TR0030015355

Yeterlilik Adı
İlk ve Acil Yardım Ön Lisans Diploması (ATATÜRK SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU)
Sorumlu KurumEge Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEge Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR
Sorumlu Kurum URLhttp://ege.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

005.0912.001.001

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

1. Acil Sağlık Hizmetlerinin rol ve işlevlerini yerine getirmek için yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek değişim ve gelişimleri izleyebilecek, güncel kanıta dayalı bilgi, beceri ve davranışlara sahip ilk ve acil yardım teknikerleri yetiştirmek

 2. Birey, aile ve toplumun hastane öncesi sağlık hizmetleri gereksinimlerini, bütüncül yaklaşımla mesleğinin gereği doğrultusunda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanarak karşılayacak ilk ve acil yardım teknikerleri yetiştirmek.

3. Görev, yetki ve sorumluluklarını mesleki değerler ve etik ilkeler doğrultusunda yürüterek acil sağlık hizmetleri alanında eğitim, yönetim ve araştırmalarda rol alacak ilk ve acil yardım teknikerleri yetiştirmek.

4. Rol ve işlevlerini disiplinler arası ekiple iş birliği içinde, kişilerarası iletişim ve liderlik becerilerini kullanarak yerine getiren ilk ve acil yardım teknikerleri yetiştirmek.

Öğrenme Ortamları

Teorik dersler (sınıf içi eğitim)

Laboratuvar uygulamaları

Klinik uygulamalar ve stajlar

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

• Temel ve ileri yaşam desteği konusu ile ilgili bilgileri açıklar ve uygular.

• Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan ekipmanları tanımlar ve kullanır

• Acil sağlık hizmetlerinde olay yeri, hasta, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alabilir ve uygulayabilir.

• Mevzuatın verdiği yetki çerçevesinde acil hasta ve yaralıya müdahale sırasında, tıbbi otoritelerin tanıdığı klavuzları ve mevzuatın belirttiği akış çizelgelerini uygular.

• Hastaya ve hastalığın özelliklerine uygun ilaçları hazırlayıp, uygular.

• İlk ve acil yardım alanı ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.

• İş sağlığı ve güvenliği, hijyen ve sterilizasyon konularında uygun bilgi ve beceriye sahip olur.

• İlk ve acil yardım alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.

• İlk ve acil yardım alanı ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.

• İlk ve acil yardım alanı ile ilgili mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahip olur.

• İlk ve acil yardım alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.

• İlk ve acil yardım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

• İlk ve acil yardım ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, kurslara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır.

• İlk ve acil yardım alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.

• İlk ve acil yardım alanı ile ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirebilir.

• Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.

• Sağlık hizmetinin yürütülmesinde etkili iletişim kurabilme ve Türkçe’yi etkili kullanabilme becerisine sahip olma.

Anahtar Yetkinlikler

Mesleki bilgi ve beceri

Eleştirel düşünme ve problem çözme

Etkili iletişim ve takım çalışması

Etik ve yasal sorumluluk bilinci

Bilgi teknolojilerini kullanma

Yaşam boyu öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ara sınavlar ve final sınavları

Uygulama sınavları

Ödev ve projeler

Klinik değerlendirmeler

Bitirme projesi veya staj değerlendirmesi

Harf Notu Karşılığı : 

AA: 88-100

BA: 81-87

BB: 74 - 80

CB: 67 - 73

CC: 60 - 66

DC: 53 - 59

DD: 46 - 52

FD: 35 - 45

FF: 0-34

Kalite Güvencesi

Program, Ege Üniversitesi'nin kalite güvence sistemine entegre edilmiştir. Öğrenci geri bildirimleri, mezun izleme çalışmaları ve paydaş görüşleri doğrultusunda sürekli iyileştirme yapılmaktadır.

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Başlangıç-Bitiş Tarihleri : 01.01.2025 - 31.12.2026

Akredite olan Kuruluşun Tam Adı : EGE ÜNİVERSİTESİ- Atatürk Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu – İlk ve Acil Yardım Programı

Giriş Şartı

YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.

Başarma ŞartlarıProgramdan mezun olabilmek için öğrencilerin tüm dersleri başarıyla tamamlaması, 120 AKTS kredisini doldurması ve mezuniyet için gerekli olan klinik uygulama ve stajları başarıyla tamamlaması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda yatay ve dikey geçiş yapılır.

 

Yasal Dayanağı

Program, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ve Sağlık Bakanlığı'nın ilgili mevzuatları doğrultusunda yürütülmektedir.

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

 

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030015355


Yeterlilik Adı
İlk ve Acil Yardım Ön Lisans Diploması (ATATÜRK SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU)

Sorumlu Kurum
Ege Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

005.0912.001.001


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

005.0912.001.001


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

1. Acil Sağlık Hizmetlerinin rol ve işlevlerini yerine getirmek için yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek değişim ve gelişimleri izleyebilecek, güncel kanıta dayalı bilgi, beceri ve davranışlara sahip ilk ve acil yardım teknikerleri yetiştirmek

 2. Birey, aile ve toplumun hastane öncesi sağlık hizmetleri gereksinimlerini, bütüncül yaklaşımla mesleğinin gereği doğrultusunda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanarak karşılayacak ilk ve acil yardım teknikerleri yetiştirmek.

3. Görev, yetki ve sorumluluklarını mesleki değerler ve etik ilkeler doğrultusunda yürüterek acil sağlık hizmetleri alanında eğitim, yönetim ve araştırmalarda rol alacak ilk ve acil yardım teknikerleri yetiştirmek.

4. Rol ve işlevlerini disiplinler arası ekiple iş birliği içinde, kişilerarası iletişim ve liderlik becerilerini kullanarak yerine getiren ilk ve acil yardım teknikerleri yetiştirmek.


Öğrenme Ortamları

Teorik dersler (sınıf içi eğitim)

Laboratuvar uygulamaları

Klinik uygulamalar ve stajlar


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

• Temel ve ileri yaşam desteği konusu ile ilgili bilgileri açıklar ve uygular.

• Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan ekipmanları tanımlar ve kullanır

• Acil sağlık hizmetlerinde olay yeri, hasta, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alabilir ve uygulayabilir.

• Mevzuatın verdiği yetki çerçevesinde acil hasta ve yaralıya müdahale sırasında, tıbbi otoritelerin tanıdığı klavuzları ve mevzuatın belirttiği akış çizelgelerini uygular.

• Hastaya ve hastalığın özelliklerine uygun ilaçları hazırlayıp, uygular.

• İlk ve acil yardım alanı ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.

• İş sağlığı ve güvenliği, hijyen ve sterilizasyon konularında uygun bilgi ve beceriye sahip olur.

• İlk ve acil yardım alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.

• İlk ve acil yardım alanı ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.

• İlk ve acil yardım alanı ile ilgili mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahip olur.

• İlk ve acil yardım alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.

• İlk ve acil yardım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

• İlk ve acil yardım ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, kurslara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır.

• İlk ve acil yardım alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.

• İlk ve acil yardım alanı ile ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirebilir.

• Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.

• Sağlık hizmetinin yürütülmesinde etkili iletişim kurabilme ve Türkçe’yi etkili kullanabilme becerisine sahip olma.


Anahtar Yetkinlikler

Mesleki bilgi ve beceri

Eleştirel düşünme ve problem çözme

Etkili iletişim ve takım çalışması

Etik ve yasal sorumluluk bilinci

Bilgi teknolojilerini kullanma

Yaşam boyu öğrenme


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ara sınavlar ve final sınavları

Uygulama sınavları

Ödev ve projeler

Klinik değerlendirmeler

Bitirme projesi veya staj değerlendirmesi

Harf Notu Karşılığı : 

AA: 88-100

BA: 81-87

BB: 74 - 80

CB: 67 - 73

CC: 60 - 66

DC: 53 - 59

DD: 46 - 52

FD: 35 - 45

FF: 0-34


Kalite Güvencesi

Program, Ege Üniversitesi'nin kalite güvence sistemine entegre edilmiştir. Öğrenci geri bildirimleri, mezun izleme çalışmaları ve paydaş görüşleri doğrultusunda sürekli iyileştirme yapılmaktadır.

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Başlangıç-Bitiş Tarihleri : 01.01.2025 - 31.12.2026

Akredite olan Kuruluşun Tam Adı : EGE ÜNİVERSİTESİ- Atatürk Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu – İlk ve Acil Yardım Programı


Giriş Şartı

YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.


Başarma Şartları
Programdan mezun olabilmek için öğrencilerin tüm dersleri başarıyla tamamlaması, 120 AKTS kredisini doldurması ve mezuniyet için gerekli olan klinik uygulama ve stajları başarıyla tamamlaması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda yatay ve dikey geçiş yapılır.

 


Yasal Dayanağı

Program, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ve Sağlık Bakanlığı'nın ilgili mevzuatları doğrultusunda yürütülmektedir.

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

 


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030015355

Qualification Title
First and Emergency Aid Program
Awarding BodyEGE UNIVERSITY
Awarding Body ContactEge University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr
Awarding Body Urlhttp://ege.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level5
5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025
TQF Level 5
Thematic AreasMedical diagnostic and treatment technology
National Occupation Classification

005.0912.001.001

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

1. First and emergency aid technicians who can follow changes and developments by adopting lifelong learning to achieve the role and success of Emergency Health Services and who have up-to-date evidence-based knowledge, skills and procedures will be trained.

2. First and emergency aid technicians will be recruited to meet the needs of their profession using information and health technologies with a holistic approach for health services services before individual, family and community hospitals.

3. Employment of first and emergency aid technicians who will take part in training, management and examinations in the field of emergency health services by carrying out their duties, authorities and responsibilities in line with professional values and ethical principles.

4. First and emergency aid technicians who use interpersonal communication and management skills in cooperation with the interdisciplinary team in the role and success are trained.

Learning Environments

Theoretical courses (in-class education)

Laboratory practices

Clinical practices and internships

Description

• Explains and applies information on basic and advanced life support.

• Defines and uses equipment used in the provision of emergency health services.

• Can take and apply necessary precautions regarding the scene, patient, vehicle and driving safety in emergency health services.

• Applies the guidelines recognized by medical authorities and flow charts specified by the legislation during emergency patient and injured intervention within the framework of the authority granted by the legislation.

• Prepares and applies medicines appropriate for the patient and the characteristics of the disease.

• Has basic, current and applied information on the field of first and emergency aid.

• Has appropriate knowledge and skills on occupational health and safety, hygiene and sterilization.

• Follows current developments and applications on the field of first and emergency aid and uses them effectively.

• Effectively uses information technologies (software, program, animation etc.) related to the field of first and emergency aid.

• Has the ability to independently evaluate professional problems and issues related to the field of first and emergency aid with an analytical and critical approach and to present solution proposals.

• Interprets and evaluates data using basic level knowledge and skills acquired in the field of first and emergency aid, identifies and analyzes problems and takes part in planned studies/takes responsibility for solutions.

• Takes responsibility as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in applications related to the field of first and emergency aid.

• Updates knowledge, skills and competencies related to first and emergency aid with the awareness of lifelong learning and participates in necessary programs, courses, professional in-service training activities and other studies to improve oneself personally and professionally.

• Has social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, implementing and announcing data related to the field of first and emergency aid.

• Can develop solution proposals by observing professional and ethical values related to the field of first and emergency aid.

• To have a command of effective communication techniques and a foreign language knowledge at a level that can follow innovations in the field.

• To have the ability to communicate effectively in the execution of health services and to use Turkish effectively.

Key Competencies

 Professional knowledge and skills

• Critical thinking and problem solving

• Effective communication and teamwork

• Awareness of ethical and legal responsibilities

• Use of information technologies

• Lifelong learning

Further Info

• Midterm and final exams

• Practice exams

• Homework and projects

• Clinical evaluations

• Graduation project or internship evaluation

Letter Grade Equivalent :

AA: 88-100

BA: 81-87

BB: 74 - 80

CB: 67 - 73

CC: 60 - 66

DC: 53 - 59

DD: 46 - 52

FD: 35 - 45

FF: 0 - 34

Quality Assurance

The program is integrated into Ege University’s quality assurance system. Continuous improvements are made based on student feedback, graduate tracking studies, and stakeholder evaluations

To ensure the quality of higher education programs:

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities in higher education institutions.
  • The “University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions, prepared in accordance with the criteria determined by YÖK, are published annually. Based on these reports, YÖK shares evaluations—including both quantitative and qualitative assessments—of higher education institutions with the public.
  • The “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data related to foundation universities, is also published annually by YÖK. These reports, which contain quantitative and qualitative evaluations of foundation institutions, are shared with the public by YÖK.

The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

  1. Curriculum Development and Approval: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree programs in higher education institutions.
    1.1. The curriculum of associate degree programs and the learning outcomes to be achieved by students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the core principles established by YÖK.
    1.2. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions following approval by YÖK after being adopted by the relevant Deans Council.
  2. Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes expected from each associate degree program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by YÖK.
  3. Certification: Students enrolled in associate degree programs are awarded an associate degree diploma upon successful completion of the required course credits and other obligations set by the higher education institutions.
  4. Self-Assessment and External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year.
    YÖKAK shares its “Institutional Feedback Report,” prepared based on the external evaluation of higher education institutions, with the public.
    Additionally, accreditation decisions made by agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the qualifications of the programs are assured in terms of quality.
    In accordance with YÖKAK regulations, regular review activities are conducted concerning defined qualifications.

Accreditation Start-End Dates :01.01.2025 - 31.12.2026

Full Name of Accredited Organization : EGE UNIVERSITY - Atatürk Health Services Vocational School - First and Emergency Aid Program

Access Requirements

Determined by ÖSYM in accordance with the relevant regulations of the Council of Higher Education (YÖK).

Conditions for SuccessTo graduate, students must successfully complete all courses, earn 120 ECTS credits, and complete the required clinical practices and internships.
Progression Paths (Relationship Type)

Horizontal and vertical transfers are made in line with the relevant legislation of YÖK.

Legal Basis

The program is conducted in accordance with the regulations of the Council of Higher Education (YÖK) and the Ministry of Health.

Higher Education Law No. 2547

 

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer

 

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

 

Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)

 

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council

Validity Period (If Any)

Permanently valid.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030015355


Qualification Title
First and Emergency Aid Program

Awarding Body
EGE UNIVERSITY

Awarding Body Contact
Ege University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

005.0912.001.001


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025

National Occupation Classification

005.0912.001.001


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

1. First and emergency aid technicians who can follow changes and developments by adopting lifelong learning to achieve the role and success of Emergency Health Services and who have up-to-date evidence-based knowledge, skills and procedures will be trained.

2. First and emergency aid technicians will be recruited to meet the needs of their profession using information and health technologies with a holistic approach for health services services before individual, family and community hospitals.

3. Employment of first and emergency aid technicians who will take part in training, management and examinations in the field of emergency health services by carrying out their duties, authorities and responsibilities in line with professional values and ethical principles.

4. First and emergency aid technicians who use interpersonal communication and management skills in cooperation with the interdisciplinary team in the role and success are trained.


Learning Environments

Theoretical courses (in-class education)

Laboratory practices

Clinical practices and internships


Description

• Explains and applies information on basic and advanced life support.

• Defines and uses equipment used in the provision of emergency health services.

• Can take and apply necessary precautions regarding the scene, patient, vehicle and driving safety in emergency health services.

• Applies the guidelines recognized by medical authorities and flow charts specified by the legislation during emergency patient and injured intervention within the framework of the authority granted by the legislation.

• Prepares and applies medicines appropriate for the patient and the characteristics of the disease.

• Has basic, current and applied information on the field of first and emergency aid.

• Has appropriate knowledge and skills on occupational health and safety, hygiene and sterilization.

• Follows current developments and applications on the field of first and emergency aid and uses them effectively.

• Effectively uses information technologies (software, program, animation etc.) related to the field of first and emergency aid.

• Has the ability to independently evaluate professional problems and issues related to the field of first and emergency aid with an analytical and critical approach and to present solution proposals.

• Interprets and evaluates data using basic level knowledge and skills acquired in the field of first and emergency aid, identifies and analyzes problems and takes part in planned studies/takes responsibility for solutions.

• Takes responsibility as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in applications related to the field of first and emergency aid.

• Updates knowledge, skills and competencies related to first and emergency aid with the awareness of lifelong learning and participates in necessary programs, courses, professional in-service training activities and other studies to improve oneself personally and professionally.

• Has social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, implementing and announcing data related to the field of first and emergency aid.

• Can develop solution proposals by observing professional and ethical values related to the field of first and emergency aid.

• To have a command of effective communication techniques and a foreign language knowledge at a level that can follow innovations in the field.

• To have the ability to communicate effectively in the execution of health services and to use Turkish effectively.


Key Competencies

 Professional knowledge and skills

• Critical thinking and problem solving

• Effective communication and teamwork

• Awareness of ethical and legal responsibilities

• Use of information technologies

• Lifelong learning


Further Info

• Midterm and final exams

• Practice exams

• Homework and projects

• Clinical evaluations

• Graduation project or internship evaluation

Letter Grade Equivalent :

AA: 88-100

BA: 81-87

BB: 74 - 80

CB: 67 - 73

CC: 60 - 66

DC: 53 - 59

DD: 46 - 52

FD: 35 - 45

FF: 0 - 34


Quality Assurance

The program is integrated into Ege University’s quality assurance system. Continuous improvements are made based on student feedback, graduate tracking studies, and stakeholder evaluations

To ensure the quality of higher education programs:

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities in higher education institutions.
  • The “University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions, prepared in accordance with the criteria determined by YÖK, are published annually. Based on these reports, YÖK shares evaluations—including both quantitative and qualitative assessments—of higher education institutions with the public.
  • The “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data related to foundation universities, is also published annually by YÖK. These reports, which contain quantitative and qualitative evaluations of foundation institutions, are shared with the public by YÖK.

The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

  1. Curriculum Development and Approval: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree programs in higher education institutions.
    1.1. The curriculum of associate degree programs and the learning outcomes to be achieved by students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the core principles established by YÖK.
    1.2. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions following approval by YÖK after being adopted by the relevant Deans Council.
  2. Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes expected from each associate degree program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by YÖK.
  3. Certification: Students enrolled in associate degree programs are awarded an associate degree diploma upon successful completion of the required course credits and other obligations set by the higher education institutions.
  4. Self-Assessment and External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year.
    YÖKAK shares its “Institutional Feedback Report,” prepared based on the external evaluation of higher education institutions, with the public.
    Additionally, accreditation decisions made by agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the qualifications of the programs are assured in terms of quality.
    In accordance with YÖKAK regulations, regular review activities are conducted concerning defined qualifications.

Accreditation Start-End Dates :01.01.2025 - 31.12.2026

Full Name of Accredited Organization : EGE UNIVERSITY - Atatürk Health Services Vocational School - First and Emergency Aid Program


Access Requirements

Determined by ÖSYM in accordance with the relevant regulations of the Council of Higher Education (YÖK).


Conditions for Success
To graduate, students must successfully complete all courses, earn 120 ECTS credits, and complete the required clinical practices and internships.

Progression Paths (Relationship Type)

Horizontal and vertical transfers are made in line with the relevant legislation of YÖK.


Legal Basis

The program is conducted in accordance with the regulations of the Council of Higher Education (YÖK) and the Ministry of Health.

Higher Education Law No. 2547

 

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer

 

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

 

Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)

 

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council


Validity Period (If Any)

Permanently valid.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode