Yeterlilik Kodu | TR0030011643 | |||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | İlk ve Acil Yardım (Sağlık Hizmetleri MYO) Ön Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Bezmialem Vakıf Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Topkapı Mahallesi Adnan Menderes Vatan Bulvarı No:113 34093 Fatih/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://bezmialem.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Mesleki | |||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi | ||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi | |||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08: 3258.01 Paramedik / Ambulans ve Acil Bakım Teknikeri / İlk ve Acil Yardım Teknikeri | |||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 120 | |||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır. Bu programın amacı, ulusal ve uluslararası standartlara uygun şekilde, hastane öncesi acil sağlık hizmetlerinde görev alabilecek, yaşam kurtarıcı ve sakatlık önleyici tıbbi müdahaleler yapabilen, etik değerlere bağlı, etkili iletişim ve liderlik becerilerine sahip, multidisipliner ekip çalışmasına yatkın, sağlık teknolojilerini etkin kullanabilen, hasta ve yaralıların güvenli bir şekilde sağlık kuruluşlarına taşınmasını sağlayabilecek, yenilikçi ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen nitelikli sağlık profesyonelleri yetiştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıdaki sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı |
| |||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Programda öngörülen tüm teorik ve uygulama derslerini başarı ile tamamlayan ve toplam en az 120 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İlk ve acil yardım teknikerleri, üniversite ve devlet hastanelerinde, özel sağlık kuruluşlarının acil servislerinde ve acil yardım ve hasta nakil ambulanslarında görev alabilirler. Ayrıca 112 Acil Çağrı Merkezlerinde çağrı karşılama personeli ve iş sağlığı ve güvenliği alanında Diğer Sağlık Personeli (DSP) olarak da görev yapma imkânına sahiptirler. Programından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından düzenlenen Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile Acil Yardım ve Afet Yönetimi, Hemşirelik, Sağlık Yönetimi gibi ilgili lisans programlarına dikey geçiş yapma imkanına sahiptirler. | |||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı |
| |||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030011643
ISCO 08: 3258.01 Paramedik / Ambulans ve Acil Bakım Teknikeri / İlk ve Acil Yardım Teknikeri
ISCO 08: 3258.01 Paramedik / Ambulans ve Acil Bakım Teknikeri / İlk ve Acil Yardım Teknikeri
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır. Bu programın amacı, ulusal ve uluslararası standartlara uygun şekilde, hastane öncesi acil sağlık hizmetlerinde görev alabilecek, yaşam kurtarıcı ve sakatlık önleyici tıbbi müdahaleler yapabilen, etik değerlere bağlı, etkili iletişim ve liderlik becerilerine sahip, multidisipliner ekip çalışmasına yatkın, sağlık teknolojilerini etkin kullanabilen, hasta ve yaralıların güvenli bir şekilde sağlık kuruluşlarına taşınmasını sağlayabilecek, yenilikçi ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen nitelikli sağlık profesyonelleri yetiştirmektir.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Temel Yaşam Desteği, İleri Yaşam Desteği ve Travma Yaşam Desteği ile ilgili bilgileri öğrenir.
- Felaket durum yönetimi ile ilgili bilgileri öğrenir ve gelişmeleri takip eder.
- İlk yardım ile ilgili uygulamaları takip eder.
- Acil durumlara hastane öncesi müdahale konusunda bilgileri öğrenir.
- İlk ve Acil Yardım Teknikerliği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri izler.
- Sahada, ambulansta acil tıbbi yardım ve bakımı bilir.
- Felaket durumlarında ve acil serviste bakım önceliğini belirlemek için triyaj uygular.
- Acil sağlık hizmetleri sunumunda çevre bilinci hakkında bilgi sahibi olup, iş sağlığı ve güvenliği ilkelerini benimser.
- Sahada, ambulansta travma müdahale ve bakımı uygular.
- Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel, dini değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
- Alanındaki bilimsel araştırmaları izleyerek, proje ve etkinlikler geliştirir.
- Bilgisayar bilgisine sahip olmak ve teknolojik gelişmeleri takip etmek.
- Mesleki etik bilgi ve görgüye sahip olmak.
Aşağıdaki sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak “Bezmiâlem Vakıf Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Eğitim - Öğretim ve Sınav Yönergesi” esas alınarak yürütülür.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
- Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
-
Başarı Notu
Katsayı
100’lük Karşılığı
Açıklama
AA
4,00
90-100
Pekiyi
BA
3,50
80-89
İyi
BB
3,00
70-79
Orta
CB
2,50
65-69
Ortaaltı
CC
2,00
60-64
Geçer
F
0,00
0-59
Başarısız
S: Not ortalamalarına katılmayan derslerden başarılı olunan ders.
U: Not ortalamalarına katılmayan derslerden başarısız olunan ders.
NA: Devam koşulunu yerine getirilmeyen ders.
GANO / CGPA : Genel Ağırlıklı Not Ortalaması.
YANO / GPA : Yıl Ağırlıklı Not Ortalaması.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır.
- Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler
- Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
- Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
- Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda bu programa yerleştirilmiş olmak.
- Yüksek Öğretim Kurumları'nda önceki formal (örgün) öğrenmenin tanınması yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurumu'nun belirlemiş olduğu "Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik" ve “Bezmiâlem Vakıf Üniversitesi Önlisans Ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal ve Yandal Yönergesi” kapsamında gerçekleşmektedir.
- Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir. Değişim öğrencilerinin kabulü ise BVU ile partner üniversiteler arasında imzalanan ikili anlaşmalar çerçevesinde yapılmaktadır.
İlk ve acil yardım teknikerleri, üniversite ve devlet hastanelerinde, özel sağlık kuruluşlarının acil servislerinde ve acil yardım ve hasta nakil ambulanslarında görev alabilirler. Ayrıca 112 Acil Çağrı Merkezlerinde çağrı karşılama personeli ve iş sağlığı ve güvenliği alanında Diğer Sağlık Personeli (DSP) olarak da görev yapma imkânına sahiptirler.
Programından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından düzenlenen Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile Acil Yardım ve Afet Yönetimi, Hemşirelik, Sağlık Yönetimi gibi ilgili lisans programlarına dikey geçiş yapma imkanına sahiptirler.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
- Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
- Yükseköğretimde Uygulamalı Eğitimler Çerçeve Yönetmeliği
- Bezm-i Alem Vakıf Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Ve Öğretim Yönetmeliği
- Bezmiâlem Vakıf Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Eğitim - Öğretim ve Sınav Yönergesi
- Bezmialem Vakıf Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Staj Yönergesi
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030011643 | |||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | First and Emergency Aid Associate Degree | |||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Bezmialem Vakif University | |||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Topkapı Mahallesi Adnan Menderes Vatan Bulvarı No:113 34093 Fatih/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | http://bezmialem.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | Occupational | |||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 | ||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Medical diagnostic and treatment technology | |||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08: 3258.01 Paramedic / Ambulance and Emergency Care Technician / First and Emergency Aid Technician | |||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 120 | |||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | It is a two-year higher education program consisting of two or three semesters per year, based on secondary education qualifications. The program aims to train qualified human resources, with at least 40% of the curriculum focused on practical education, forming the first stage of undergraduate education. The purpose of this program is to train healthcare professionals who can meet national and international standards, provide pre-hospital emergency medical services, perform life-saving and disability-preventing medical interventions, adhere to ethical values, possess effective communication and leadership skills, excel in multidisciplinary teamwork, efficiently use healthcare technologies, ensure the safe transfer of patients and casualties to healthcare facilities, and embrace innovation and lifelong learning. | |||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Learning is delivered through formal, open, or distance education methods. Additionally, practical training is conducted in laboratories and workshops within higher education institutions or through internships and on-the-job training in industries, healthcare facilities, and workplaces. | |||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Possesses advanced proficiency in the following key competencies:
| |||||||||||||||||||||||||||||
Further Info |
| |||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs:
Self-Evaluation and External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" related to the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions granted by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK serve as evidence that the programs meet the quality assurance requirements. Regular review activities regarding the defined qualifications are conducted in accordance with YÖKAK regulations. | |||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements |
| |||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Students who successfully complete all the theoretical and practical courses required by the program and earn a minimum of 120 ECTS credits are eligible to receive their diploma. The graduation success level is determined based on the cumulative grade point average (CGPA). | |||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Emergency and First Aid Technicians can work in university and state hospitals, private healthcare institutions' emergency services, and emergency aid and patient transport ambulances. They also have the opportunity to serve as call center personnel in 112 Emergency Call Centers or as Other Healthcare Personnel (OHP) in the field of occupational health and safety. Graduates of the program are eligible to apply for vertical transfer to bachelor's degree programs such as Emergency Aid and Disaster Management, Nursing, and Healthcare Management through the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM. | |||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis |
| |||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid indefinitely. | |||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030011643
ISCO 08: 3258.01 Paramedic / Ambulance and Emergency Care Technician / First and Emergency Aid Technician
ISCO 08: 3258.01 Paramedic / Ambulance and Emergency Care Technician / First and Emergency Aid Technician
It is a two-year higher education program consisting of two or three semesters per year, based on secondary education qualifications. The program aims to train qualified human resources, with at least 40% of the curriculum focused on practical education, forming the first stage of undergraduate education. The purpose of this program is to train healthcare professionals who can meet national and international standards, provide pre-hospital emergency medical services, perform life-saving and disability-preventing medical interventions, adhere to ethical values, possess effective communication and leadership skills, excel in multidisciplinary teamwork, efficiently use healthcare technologies, ensure the safe transfer of patients and casualties to healthcare facilities, and embrace innovation and lifelong learning.
Learning is delivered through formal, open, or distance education methods. Additionally, practical training is conducted in laboratories and workshops within higher education institutions or through internships and on-the-job training in industries, healthcare facilities, and workplaces.
- Gains knowledge of Basic Life Support, Advanced Life Support, and Trauma Life Support.
- Learns about disaster management and keeps up with developments in the field.
- Follows practices related to first aid.
- Acquires knowledge of pre-hospital emergency interventions.
- Monitors national and international advancements in the field of Paramedic and Emergency Aid Technician training.
- Understands emergency medical care and treatment in the field and in ambulances.
- Applies triage to determine care priorities in disaster situations and emergency services.
- Is knowledgeable about environmental awareness in emergency health service delivery and adopts occupational health and safety principles.
- Practices trauma intervention and care in the field and in ambulances.
- Acts in accordance with democracy, human rights, social, scientific, cultural, religious values, and professional ethical principles.
- Continuously improves professional knowledge and skills.
- Engages with scientific research in the field and develops projects and activities.
- Possesses computer literacy and follows technological advancements.
- Adheres to professional ethical standards and conducts.
Possesses advanced proficiency in the following key competencies:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
- Digital competence
- Personal, social, and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression
- The methods of assessment and evaluation, including the types of exams and their contribution to the course grade, are conducted in accordance with the fundamental principles set by the Council of Higher Education (YÖK) and the "Bezmialem Vakıf University Vocational School of Health Services Education, Teaching, and Examination Directive."
- Various methods such as assignments, projects, practical applications, mid-term exams, and final exams are utilized in assessment and evaluation.
- Letter-based and/or numeric grading systems are used to evaluate student performance.
-
Final Grade
Coefficient
Equivalent of 100
DescriptionAA
4,00
90-100
Very GoodBA
3,50
80-89
GoodBB
3,00
70-79
AverageCB
2,50
65-69
Below AverageCC
2,00
60-64
PassedF
0,00
0-59
FailedS: Passed course from the courses that are not included in the grade point averages.
U: Failed courses from the courses that are not included in the grade point averages.
NA: Course for which the attendance requirement is not met.
GANO / CGPA: Cumulativel Grade Point Average.
YANO / GPA: Grade Point Average.
To ensure the quality of higher education programs:
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities conducted in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports," prepared annually based on criteria set by YÖK, are published. Additionally, reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions are shared with the public by YÖK.
- Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, containing both quantitative and qualitative evaluations of foundation institutions, are also shared with the public by YÖK.The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs."
- Creation and Approval of Academic Programs: The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions.
- Curricula and Learning Outcomes: The curricula of associate degree programs and the intended learning outcomes for students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK.
- National Core Education Programs: The curricula of National Core Education Programs, approved by the relevant Deans' Councils, are implemented by higher education institutions upon the approval of YÖK.
- Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes intended for students in each associate degree program are conducted in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, based on the fundamental principles established by the Council of Higher Education (YÖK).
- Certification: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions.
Self-Evaluation and External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" related to the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions granted by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK serve as evidence that the programs meet the quality assurance requirements. Regular review activities regarding the defined qualifications are conducted in accordance with YÖKAK regulations.
- To be eligible for the program, candidates must have graduated from secondary education institutions or their equivalents recognized by the Ministry of National Education and meet the admission requirements for associate degree programs in higher education institutions.
- Candidates must have been placed in this program based on the results of the central examination conducted by the Assessment, Selection, and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the procedures and principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).
- The recognition of prior formal education, including horizontal and internal transfers within higher education institutions, is conducted in line with the "Regulation on Transfer Between Associate Degree and Bachelor’s Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions" set by the Council of Higher Education, as well as the "Bezmialem Vakıf University Regulation on Transfers Between Associate Degree and Bachelor’s Degree Programs, Double Major, and Minor Programs."
- International students are admitted to this program based on internationally recognized exam results or their secondary education graduation grades. The admission of exchange students is carried out within the framework of bilateral agreements signed between Bezmialem Vakıf University and partner universities.
Emergency and First Aid Technicians can work in university and state hospitals, private healthcare institutions' emergency services, and emergency aid and patient transport ambulances. They also have the opportunity to serve as call center personnel in 112 Emergency Call Centers or as Other Healthcare Personnel (OHP) in the field of occupational health and safety.
Graduates of the program are eligible to apply for vertical transfer to bachelor's degree programs such as Emergency Aid and Disaster Management, Nursing, and Healthcare Management through the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM.
- The Higher Education Law No. 2547
- Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor, and Credit Transfers Between Institutions in Higher Education Institutions
- Regulation on the Continuation of Associate Degree Graduates of Vocational Schools and Open Education Programs to Undergraduate Education
- Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
- Regulation on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Council
- Framework Regulation on Applied Education in Higher Education
- Bezmialem Vakif University Associate and Undergraduate Education and Training Regulation
- Bezmialem Vakif University Vocational School of Health Services Education, Training, and Examination Directive
- Bezmialem Vakif University Vocational School of Health Services Internship Directive
The qualification is valid indefinitely.
