Yeterlilik Kodu

TR0030029433

Yeterlilik Adı
İlk ve Acil Yardım (Akyazı Sağlık Hizmetlerİ MYO) Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumSakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiSakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi 54050 Serdivan/SAKARYA
Sorumlu Kurum URLhttps://www.subu.edu.tr/tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCED (2013) (005.0912.001)

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Programdan mezun olan öğrencilerin yakın gelecekte, Tıbbi Teşhis ve Tedavi Teknolojisi alanında;

Değişen koşullara uyum sağlayabilen kritik ve eleştirel düşünme becerilerine sahip, kriz yönetimi yapabilecek seviyede, çağdaş gereksinimler doğrultusunda mesleki becerilerle donatılmış ve toplumsal sorumluluklarını bilen etik ve ahlaki ilkelere bağlı kalan sağlık teknikerlerinin yetiştirilmesidir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim, örgün ve/veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, Yükseköğretim Kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  1. Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
  2. İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
  3. Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
  4. Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
  5. Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
  6. Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
  7. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  8. Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
  9. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
  10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  11. Temel ve ileri yaşam desteği konusunda açıklar ve uygular.
  12.  Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan ekipmanları tanımlar ve kullanır.
  13. Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir.
  14. Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknolojide yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
  • Her dersin ölçme ve değerlendirme sistemi, üniversitemiz Bilgi Yönetim Sistemi (BYS)’de bulunan ilgili dersin ders tanıtım sayfasında açıklanmıştır.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Türkiye'deki Meslek Yüksekokullarının farklı programlarını akredite edebilen MEDEK derneğinin akreditasyon şartları sağlanarak programın kalitesi güvence altına alınmıştır. Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.01.2025/31.12.2028

Giriş Şartı

İlk ve Acil Yardım Programına Giriş Şartı;

Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının ön lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak/sınavları başarmış olmak zorundadır. Farklı üniversitede eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir.

Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur.

Başarma ŞartlarıBu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 120 AKTS kredisi almaları zorunludur. Öğrencilerin stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Ön lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı ön lisans diploması alabilirler.

Ön lisans diplomasına sahip olanlar, DGS sınavı ile lisans derecesi programlarına devam edebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

2. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

3.  Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

4. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030029433


Yeterlilik Adı
İlk ve Acil Yardım (Akyazı Sağlık Hizmetlerİ MYO) Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi 54050 Serdivan/SAKARYA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCED (2013) (005.0912.001)


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCED (2013) (005.0912.001)


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Programdan mezun olan öğrencilerin yakın gelecekte, Tıbbi Teşhis ve Tedavi Teknolojisi alanında;

Değişen koşullara uyum sağlayabilen kritik ve eleştirel düşünme becerilerine sahip, kriz yönetimi yapabilecek seviyede, çağdaş gereksinimler doğrultusunda mesleki becerilerle donatılmış ve toplumsal sorumluluklarını bilen etik ve ahlaki ilkelere bağlı kalan sağlık teknikerlerinin yetiştirilmesidir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim, örgün ve/veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, Yükseköğretim Kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  1. Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
  2. İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
  3. Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
  4. Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
  5. Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
  6. Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
  7. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  8. Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
  9. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
  10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  11. Temel ve ileri yaşam desteği konusunda açıklar ve uygular.
  12.  Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan ekipmanları tanımlar ve kullanır.
  13. Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir.
  14. Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknolojide yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
  • Her dersin ölçme ve değerlendirme sistemi, üniversitemiz Bilgi Yönetim Sistemi (BYS)’de bulunan ilgili dersin ders tanıtım sayfasında açıklanmıştır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Türkiye'deki Meslek Yüksekokullarının farklı programlarını akredite edebilen MEDEK derneğinin akreditasyon şartları sağlanarak programın kalitesi güvence altına alınmıştır. Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.01.2025/31.12.2028


Giriş Şartı

İlk ve Acil Yardım Programına Giriş Şartı;

Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının ön lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak/sınavları başarmış olmak zorundadır. Farklı üniversitede eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir.

Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur.


Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 120 AKTS kredisi almaları zorunludur. Öğrencilerin stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Ön lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı ön lisans diploması alabilirler.

Ön lisans diplomasına sahip olanlar, DGS sınavı ile lisans derecesi programlarına devam edebilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

2. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

3.  Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

4. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030029433

Qualification Title
First and Emergency Aid Associate Degree
Awarding BodySakarya University of Applied Sciences
Awarding Body ContactSakarya University of Applied Sciences, 54050 Serdivan /Sakarya
Awarding Body Urlhttps://www.subu.edu.tr/en
OrientationOccupational
EQF Level5
5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025
TQF Level 5
Thematic AreasMedical diagnostic and treatment technology
National Occupation Classification

ISCED (2013) (005.0912.001)

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

The aim of the programme is to train students who will graduate in the near future in the field of medical diagnostic and therapeutic technology; to train health technicians who are able to adapt to changing conditions, have critical and critical thinking skills, are capable of crisis management, are equipped with professional skills in line with contemporary requirements, are aware of their social responsibility and adhere to ethical and moral principles.

Learning Environments

Education and training are provided in the form of formal and/or distance learning. In addition, practical training is provided in the form of internships or on-the-job training in laboratories, health care facilities and workplaces within higher education institutions.

Description

1. Has basic, current and applied knowledge of his/her profession.

2. Has knowledge of health and safety, environmental awareness and quality processes.

3. Keeps abreast of and effectively uses current developments and applications in his/her profession.

4. Effectively uses information technologies (software, programmes, animations, etc.) related to his/her profession.

5. Has the ability to independently evaluate professional problems and issues with an analytical and critical approach and to present proposals for solutions.

6. Can effectively present his/her thoughts at the level of knowledge and skills through written and oral communication and express them in an understandable way.

7. Takes responsibility as a team member for solving unforeseen complex problems in applications related to his/her field.

8. Demonstrates an awareness of career management and lifelong learning.

9. Has social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, applying and publishing data related to his/her field.

10. Follows up information in his/her field using a foreign language and communicates with his/her colleagues.

11. Explains and applies basic and advanced life support.

12. Identify and use equipment used in the provision of emergency health services.

13. Ensures and manages self, patient and site safety in the provision of emergency healthcare services.

14. Explains legal requirements relating to emergency health services.

Key Competencies

Has the following key competences at a pre-advanced level

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
Further Info
  • Measurement and evaluation methods; the types of examinations and their contribution to the course grades are determined by the senates of the higher education institutions in accordance with the principles laid down by the Council of Higher Education (YÖK) on these matters.
  • A variety of methods such as homework, project, application, mid-term and final exams are used for measurement and evaluation.
  • Letter and/or number based grading systems are used to assess student performance.
  • The measurement and evaluation system for each course is explained on the course introduction page of each course in our university's information management system (BYS).
Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programmes, YÖK is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.

The "University Monitoring and Evaluation Reports" of the higher education institutions are published every year in accordance with the criteria established by the YÖK. According to these reports, the reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions are made available to the public by the YÖK. The quality assurance of higher education diploma programmes is carried out according to the "Procedures and Principles of Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":

1. Preparation and approval of curricula:

1.1. YÖK shall establish the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programmes in higher education institutions.

1.2. The curricula of associate degree programmes in higher education institutions and the learning outcomes that each programme will provide to the student shall be determined by the senates of higher education institutions in accordance with the principles established by the YÖK on these matters.

2. Measurement-evaluation: The manner in which the learning outcomes that each associate degree programme will provide to the student are measured and evaluated shall be determined by the education, training and examination regulations prepared by the higher education institutions in accordance with the basic principles established by the YÖK on these matters.

3. Certification: Students enrolled in associate degree programmes shall be awarded an associate degree diploma upon successful completion of the course credits and other obligations determined by the higher education institutions.

4. Self evaluation-external evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter the previous year's "Internal Institutional Evaluation Reports" into the information system prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK makes available to the public the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions of the accreditation bodies authorised or recognised by YÖKAK show that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. YÖKAK conducts regular reviews of the qualifications established in accordance with the legislation.

The quality of the programmes has been ensured by meeting the accreditation requirements of the MEDEK Association, which can accredit various programmes of vocational schools in Turkey. Association for Evaluation and Accreditation of Vocational Education and Training (MEDEK) Accreditation Start/End Date: 01.01.2025/31.12.2028

Access Requirements

Admission requirements for the First Aid and Emergency Aid Programme are: graduation from a secondary school or from a foreign secondary school whose equivalence has been recognised by the Ministry of National Education, and fulfilment of the conditions for admission to associate degree programmes at higher education institutions.

A student who wishes to enrol in the Faculty must complete the procedures/pass the examinations set by ÖSYM within the framework of the academic and legal regulations of the University. A student who has started his/her studies in an equivalent programme at another university can apply for a horizontal transfer.

The admission of students is considered and evaluated individually before the beginning of the semester, taking into account the conditions of each student and the degree for which he/she has applied. More detailed information on admission is available in the Institutional Catalogue.

Conditions for SuccessTo graduate from this programme, students must have a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 in all courses specified in the curriculum and must obtain 120 ECTS credits. Students must complete their internships within the specified time and characteristics.
Progression Paths (Relationship Type)

Associate degree students have the right to participate in double major programmes offered by the institutions where they study. Students enrolled in double major programmes can take courses from two diploma programmes simultaneously and, if successful, receive two separate associate degree diplomas. Those with an associate degree may continue their undergraduate studies by taking the DGS examination.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

2. Regulation on the Principles of Transfer between Associate Degree and Undergraduate Programmes, Double Major, Double Minor and Inter-institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

3. Regulation on the Transfer of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programmes to Undergraduate Education

4. Regulation on Quality Assurance in Higher Education and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is always valid.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030029433


Qualification Title
First and Emergency Aid Associate Degree

Awarding Body
Sakarya University of Applied Sciences

Awarding Body Contact
Sakarya University of Applied Sciences, 54050 Serdivan /Sakarya

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCED (2013) (005.0912.001)


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025

National Occupation Classification

ISCED (2013) (005.0912.001)


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

The aim of the programme is to train students who will graduate in the near future in the field of medical diagnostic and therapeutic technology; to train health technicians who are able to adapt to changing conditions, have critical and critical thinking skills, are capable of crisis management, are equipped with professional skills in line with contemporary requirements, are aware of their social responsibility and adhere to ethical and moral principles.


Learning Environments

Education and training are provided in the form of formal and/or distance learning. In addition, practical training is provided in the form of internships or on-the-job training in laboratories, health care facilities and workplaces within higher education institutions.


Description

1. Has basic, current and applied knowledge of his/her profession.

2. Has knowledge of health and safety, environmental awareness and quality processes.

3. Keeps abreast of and effectively uses current developments and applications in his/her profession.

4. Effectively uses information technologies (software, programmes, animations, etc.) related to his/her profession.

5. Has the ability to independently evaluate professional problems and issues with an analytical and critical approach and to present proposals for solutions.

6. Can effectively present his/her thoughts at the level of knowledge and skills through written and oral communication and express them in an understandable way.

7. Takes responsibility as a team member for solving unforeseen complex problems in applications related to his/her field.

8. Demonstrates an awareness of career management and lifelong learning.

9. Has social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, applying and publishing data related to his/her field.

10. Follows up information in his/her field using a foreign language and communicates with his/her colleagues.

11. Explains and applies basic and advanced life support.

12. Identify and use equipment used in the provision of emergency health services.

13. Ensures and manages self, patient and site safety in the provision of emergency healthcare services.

14. Explains legal requirements relating to emergency health services.


Key Competencies

Has the following key competences at a pre-advanced level

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence

Further Info
  • Measurement and evaluation methods; the types of examinations and their contribution to the course grades are determined by the senates of the higher education institutions in accordance with the principles laid down by the Council of Higher Education (YÖK) on these matters.
  • A variety of methods such as homework, project, application, mid-term and final exams are used for measurement and evaluation.
  • Letter and/or number based grading systems are used to assess student performance.
  • The measurement and evaluation system for each course is explained on the course introduction page of each course in our university's information management system (BYS).

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programmes, YÖK is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.

The "University Monitoring and Evaluation Reports" of the higher education institutions are published every year in accordance with the criteria established by the YÖK. According to these reports, the reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions are made available to the public by the YÖK. The quality assurance of higher education diploma programmes is carried out according to the "Procedures and Principles of Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":

1. Preparation and approval of curricula:

1.1. YÖK shall establish the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programmes in higher education institutions.

1.2. The curricula of associate degree programmes in higher education institutions and the learning outcomes that each programme will provide to the student shall be determined by the senates of higher education institutions in accordance with the principles established by the YÖK on these matters.

2. Measurement-evaluation: The manner in which the learning outcomes that each associate degree programme will provide to the student are measured and evaluated shall be determined by the education, training and examination regulations prepared by the higher education institutions in accordance with the basic principles established by the YÖK on these matters.

3. Certification: Students enrolled in associate degree programmes shall be awarded an associate degree diploma upon successful completion of the course credits and other obligations determined by the higher education institutions.

4. Self evaluation-external evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter the previous year's "Internal Institutional Evaluation Reports" into the information system prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK makes available to the public the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions of the accreditation bodies authorised or recognised by YÖKAK show that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. YÖKAK conducts regular reviews of the qualifications established in accordance with the legislation.

The quality of the programmes has been ensured by meeting the accreditation requirements of the MEDEK Association, which can accredit various programmes of vocational schools in Turkey. Association for Evaluation and Accreditation of Vocational Education and Training (MEDEK) Accreditation Start/End Date: 01.01.2025/31.12.2028


Access Requirements

Admission requirements for the First Aid and Emergency Aid Programme are: graduation from a secondary school or from a foreign secondary school whose equivalence has been recognised by the Ministry of National Education, and fulfilment of the conditions for admission to associate degree programmes at higher education institutions.

A student who wishes to enrol in the Faculty must complete the procedures/pass the examinations set by ÖSYM within the framework of the academic and legal regulations of the University. A student who has started his/her studies in an equivalent programme at another university can apply for a horizontal transfer.

The admission of students is considered and evaluated individually before the beginning of the semester, taking into account the conditions of each student and the degree for which he/she has applied. More detailed information on admission is available in the Institutional Catalogue.


Conditions for Success
To graduate from this programme, students must have a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 in all courses specified in the curriculum and must obtain 120 ECTS credits. Students must complete their internships within the specified time and characteristics.

Progression Paths (Relationship Type)

Associate degree students have the right to participate in double major programmes offered by the institutions where they study. Students enrolled in double major programmes can take courses from two diploma programmes simultaneously and, if successful, receive two separate associate degree diplomas. Those with an associate degree may continue their undergraduate studies by taking the DGS examination.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

2. Regulation on the Principles of Transfer between Associate Degree and Undergraduate Programmes, Double Major, Double Minor and Inter-institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

3. Regulation on the Transfer of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programmes to Undergraduate Education

4. Regulation on Quality Assurance in Higher Education and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is always valid.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode