Yeterlilik Kodu | TR0030222972 | |
Yeterlilik Adı | İlk ve Acil Yardım (Sağlık Hizmetleri MYO) Önlisans Diploması (İngilizce) | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Medipol Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kavacık Mah. Ekinciler Cad. No: 19, Kavacık Kavşağı, 34810 Beykoz, İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.medipol.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Temel programlar ve yeterlilikler | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Hastane öncesi acil hizmetlerde hasta ve yaralılara profesyonelce temel ve ileri yaşam desteği verebilen; hasta ve yaralıların esas tedavisi yapılıncaya kadar geçen süre içerisinde yaşam kurtarıcı ve sakat kalmayı önleyici tıbbi müdahaleleri yapabilen; her türlü sistem travmasını tanıyıp, uygun acil yaklaşımını planlayıp, uygulayabilen; ilk müdahaleleri yapılmış hasta ya da yaralıların ambulansla güvenli bir şekilde hastanelere ulaşmasını sağlayan yardımcı sağlık personeli yetiştirmek | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme, örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da sanayi, sağlık kurumları ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yürütülür. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Temel Yeterlilik Testi (TYT) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir. | |
Başarma Şartları | Programda öngörülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlayan ve toplam en az 120 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Program mezunlarının 112 ambulanslarında veya özel ambulans şirketlerinde ve özel hastane acil servislerinde iş olanakları bulunmaktadır. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik süresi geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030222972
ISCO 08
ISCO 08
Hastane öncesi acil hizmetlerde hasta ve yaralılara profesyonelce temel ve ileri yaşam desteği verebilen; hasta ve yaralıların esas tedavisi yapılıncaya kadar geçen süre içerisinde yaşam kurtarıcı ve sakat kalmayı önleyici tıbbi müdahaleleri yapabilen; her türlü sistem travmasını tanıyıp, uygun acil yaklaşımını planlayıp, uygulayabilen; ilk müdahaleleri yapılmış hasta ya da yaralıların ambulansla güvenli bir şekilde hastanelere ulaşmasını sağlayan yardımcı sağlık personeli yetiştirmek
Öğrenme, örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da sanayi, sağlık kurumları ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yürütülür.
- Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
- İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder.
- Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
- Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar.
- Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir.
- Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
- Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
- Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Temel Yeterlilik Testi (TYT) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.
Program mezunlarının 112 ambulanslarında veya özel ambulans şirketlerinde ve özel hastane acil servislerinde iş olanakları bulunmaktadır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik süresi geçerlidir.

Qualification Code | TR0030222972 | |
Qualification Title | Emergency and Medical Aid (English) | |
Awarding Body | Istanbul Medipol University | |
Awarding Body Contact | Kavacik Mah. Ekinciler St. No: 19, Kavacik Junction, 34810 Beykoz, Istanbul | |
Awarding Body Url | https://www.medipol.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Basic programmes and qualifications | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The aim of this program is to educate healthcare professionals capable of providing emergency service to patients and injured people at both a basic and advanced level. As professional paramedics, they will be able to provide patients and injured people with medical support that will prolong their life avoiding possible permanent disorders till the genuine treatment commences. Besides being well-informed about and capable to deal with any trauma in the human system with competence, they know how to safely carry a patient or injured people to a hospital after expertly providing the first aid assistance. | |
Learning Environments | Learning takes place in the form of formal, open or distance teaching. In addition; Applied trainings are carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in health institutions and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | The success of a course is determined by the course grade. The course grade is obtained by evaluating the student's achievement in the semester and the general examination together with the midterm exams and midterm exams, applied studies, group work and similar studies. Students who fail to obtain a minimum score of 50 from the general examination will be considered as failures for all courses. In order to be successful, Dersten must have at least 60 points at the end of the term or 2.27 times the number of achievements. | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs: The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities in higher education institutions. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1.1. The curricula of associate degree programs and the learning outcomes expected from students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK. 1.2. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions following their approval by YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.
Self-Assessment and External Evaluation:
| |
Access Requirements | Students must have successfully graduated from high schools (or equals). The placements are done following the rules of Turkish Higher Education Council (YÖK) respect to the scores obtained from the nation-Basic Competence Test (TYT). Student register to programmes on the days declared by the Rectorship Students should have earned a high school or an equivalent diploma and sufficient score on nation-Basic Competence Test (TYT). Admission is based on the scores, according to the rules determined by Higher Education Council. For international students who will be accepted according to the National or International Exams, Quota and conditions are announced on our University’s website. | |
Conditions for Success | Students must successfully finish all courses and internships set by the program taking at least 120 ECTS credits in total, to be granted with the Bachelor's degree. Graduation eligibility is determined by academic average score. For this purpose, the sum of the weighted scores of all courses taken throughout the education is divided by the sum of ECTS values. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Program graduates have job opportunities in 112 ambulances or private ambulance companies and private hospital emergency services. | |
Legal Basis | · Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Associate Degree Graduates of Vocational Schools and Open Education Programs to Undergraduate Education | |
Validity Period (If Any) | The qualification period applies. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030222972
ISCO 08
ISCO 08
The aim of this program is to educate healthcare professionals capable of providing emergency service to patients and injured people at both a basic and advanced level. As professional paramedics, they will be able to provide patients and injured people with medical support that will prolong their life avoiding possible permanent disorders till the genuine treatment commences. Besides being well-informed about and capable to deal with any trauma in the human system with competence, they know how to safely carry a patient or injured people to a hospital after expertly providing the first aid assistance.
Learning takes place in the form of formal, open or distance teaching. In addition; Applied trainings are carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in health institutions and workplaces.
- The student acquires theoretical and practical knowledge related to his field at a basic level.
- Uses medical devices according to first aid procedures. And identifies and reports the default about those devices.
- The student manages a duty independently by using the knowledge about his field at a basic level.
- The student evaluates the knowledge about his field at a basic level with a critical approach, he designates his learning needs and directs his learning.
- Uses effective communication with patient and patient relatives.
- During the immediate treatment provides the optimal comfort for the patient.
- The student has sufficient consciousness about individual and public health, environmental protection and work safety issues.
- The student acts in accordance with laws, regulations, legislations and professional ethics related to individual duties, rights and responsibilities.
- The student knows information about moral discipline and ethical rules related to his field.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence
The success of a course is determined by the course grade. The course grade is obtained by evaluating the student's achievement in the semester and the general examination together with the midterm exams and midterm exams, applied studies, group work and similar studies. Students who fail to obtain a minimum score of 50 from the general examination will be considered as failures for all courses. In order to be successful, Dersten must have at least 60 points at the end of the term or 2.27 times the number of achievements.
To ensure the quality of higher education programs:
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities in higher education institutions.
The “University Monitoring and Evaluation Reports” prepared for higher education institutions within the framework of the criteria set by YÖK are published annually. Based on these reports, YÖK also shares reports with the public that include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions.
YÖK also publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” every year, which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation universities, are made publicly available by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
- Development and Approval of Curricula:
YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curricula of associate degree programs and the learning outcomes expected from students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK.
1.2. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions following their approval by YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.
- Assessment and Evaluation:
The methods for assessing and evaluating the learning outcomes to be acquired by students in each associate degree program are carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in line with the fundamental principles determined by YÖK. - Certification:
Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma upon successfully completing the course credits and other requirements set by the higher education institutions.
Self-Assessment and External Evaluation:
As part of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year.
YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” it prepares for the external evaluation of higher education institutions with the public.
In addition, accreditation decisions made by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK indicate that the quality assurance of program qualifications has been ensured.
In accordance with YÖKAK regulations, regular review activities are carried out regarding the qualifications set.
Students must have successfully graduated from high schools (or equals). The placements are done following the rules of Turkish Higher Education Council (YÖK) respect to the scores obtained from the nation-Basic Competence Test (TYT). Student register to programmes on the days declared by the Rectorship Students should have earned a high school or an equivalent diploma and sufficient score on nation-Basic Competence Test (TYT). Admission is based on the scores, according to the rules determined by Higher Education Council. For international students who will be accepted according to the National or International Exams, Quota and conditions are announced on our University’s website.
Program graduates have job opportunities in 112 ambulances or private ambulance companies and private hospital emergency services.
· Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Associate Degree Graduates of Vocational Schools and Open Education Programs to Undergraduate Education
The qualification period applies.
