Yeterlilik Kodu | TR0030016333 | |
Yeterlilik Adı | İlköğretim Matematik Eğitimi Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Başkent Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.baskent.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Türk milli eğitim sistemine katkıda bulunulması, geleceğe daha nitelikli öğretmenler yetiştirmek amacıyla matematik eğitimi alanında araştırmaların yapılması, geliştirilmesi ve 21. yüzyılın gereksinim duyduğu temel becerilerin kazandırılması doktora programımızın amacı olarak benimsenmiştir. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | İlköğretim Matematik Eğitimi Doktora Programından mezun olabilmek için bu program çerçevesinde en az 240 AKTS lik dersleri (45 AKTS zorunlu ders, 60AKTS seçmeli ders, 15 AKTS lik seminer ve 120 AKTS lik tez dersleri) başarı ile tamamlanmalıdır. Ayrıca öğrencilerin özgün bir araştırmaya dayalı bir tezi başarıyla tamamlamış olmaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Başarılı öğrenciler araştırma merkezlerinde araştırmacı olarak veya yükseköğretim kurumlarında akademisyen olarak kariyer yapabilirler. Bunun yanı sıra bakanlıklar, müsteşarlıklar ve diğer kamu kuruluşlarında üst düzey pozisyonlarda çalışma olanaklarına sahiptirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030016333
ISCO:08
ISCO:08
Türk milli eğitim sistemine katkıda bulunulması, geleceğe daha nitelikli öğretmenler yetiştirmek amacıyla matematik eğitimi alanında araştırmaların yapılması, geliştirilmesi ve 21. yüzyılın gereksinim duyduğu temel becerilerin kazandırılması doktora programımızın amacı olarak benimsenmiştir.
- Evrensel değerlere sahip çıkabilme.
- Yeni bilgi ve fikirlere açık olarak, kendini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynayabilme.
- Eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef ve tekniklerini uygulayabilme.
- Matematik alan bilgisini geliştirebilme.
- Problem çözme, akıl yürütme, iletişim kurma ve ilişkilendirme becerilerine sahip olup alan ve matematik eğitimi çalışmalarında uygulayabilme.
- Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanabilme.
- Öğrenme ve öğretme sürecini matematik öğretimi ilkelerine, öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarına, özel ilgi ve gereksinimlerine uygun şekilde planlayabilme.
- Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlayabilme.
- Matematik eğitimi alanında evrensel ve bölgesel problemleri belirleyip, çözüm önerileri sunabilme.
- Matematiksel gelişimi farklı ölçme değerlendirme tekniklerini kullanarak değerlendirebilme.
- Öğrencileri ve meslektaşları ile etkili iletişim kurup, destekleyebilme.
- Matematik eğitimi alanında akademik etik kurallara uygun şekilde bilimsel çalışmaları planlayıp yürütebilme.
Başarılı öğrenciler araştırma merkezlerinde araştırmacı olarak veya yükseköğretim kurumlarında akademisyen olarak kariyer yapabilirler. Bunun yanı sıra bakanlıklar, müsteşarlıklar ve diğer kamu kuruluşlarında üst düzey pozisyonlarda çalışma olanaklarına sahiptirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030016333 | |
Qualification Title | Elementary Mathematics Education PhD Program Doctorate | |
Awarding Body | Başkent University | |
Awarding Body Contact | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.baskent.edu.tr/en/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Grade Factor Grade Interval (over 100) A 4 95-100 A- 3,7 90-94 B+ 3,3 85-89 B 3 80-84 B- 2,7 75-79 C+ 2,3 70-74 F1 0 0-69 F2 0 - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Post graduates of elementary mathematics education or secondary mathematics education programs and graduates of mathematics education, mathematics, or mathematics engineering undergraduate programs who have a masters degree in educational technologies can apply to the program (Post graduates of mathematics program or graduate of an engineering program who have a masters degree in mathematics education; graduates of economic and administrative sciences faculty who have a masters degree in mathematics education). Graduates of other programs can apply subject to scientific preparation program. Courses to be taken for the preparation program will be decided by the department. In order to apply to PhD program, candidates must have an ALES (quantitative) or GRE or GMAT score which is determined by the institute. To be accepted in a graduate program, candidates should have a certain English score which is determined by the institute. As a result, score record for one of YDS, e-YDS, KPDS, ÜDS or TOEFL IBT examinations must be handed over by the candidate. Candidates also must be successful in the interview. | |
Conditions for Success | Doctorate program consists of 5 compulsory and 4 elective courses, 9 in total, Seminar course, qualification exam, thesis proposal, thesis study, and thesis defense. Candidates are expected to succeed the qualification exam after completing the courses, and then their thesis proposals should be accepted. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who succeed the program can continue their careers as academicians in universities or as researchers in research centers. In addition, they can find occupations at high levels in ministries, undersecretaries and other public enterprises. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030016333
ISCO:08
ISCO:08
Grade Factor Grade Interval (over 100) A 4 95-100 A- 3,7 90-94 B+ 3,3 85-89 B 3 80-84 B- 2,7 75-79 C+ 2,3 70-74 F1 0 0-69 F2 0 -
Post graduates of elementary mathematics education or secondary mathematics education programs and graduates of mathematics education, mathematics, or mathematics engineering undergraduate programs who have a masters degree in educational technologies can apply to the program (Post graduates of mathematics program or graduate of an engineering program who have a masters degree in mathematics education; graduates of economic and administrative sciences faculty who have a masters degree in mathematics education). Graduates of other programs can apply subject to scientific preparation program. Courses to be taken for the preparation program will be decided by the department. In order to apply to PhD program, candidates must have an ALES (quantitative) or GRE or GMAT score which is determined by the institute. To be accepted in a graduate program, candidates should have a certain English score which is determined by the institute. As a result, score record for one of YDS, e-YDS, KPDS, ÜDS or TOEFL IBT examinations must be handed over by the candidate. Candidates also must be successful in the interview.
Students who succeed the program can continue their careers as academicians in universities or as researchers in research centers. In addition, they can find occupations at high levels in ministries, undersecretaries and other public enterprises.
Qualification is continuous