Yeterlilik Kodu | TR0030217086 | |
Yeterlilik Adı | İlköğretim Matematik Eğitimi Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Gazi Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gazi.edu.tr | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | (1) Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında kullanılacak olan ara sınav ve dönem sonu sınav notlarının ağırlıkları, derslerin özellikleri de dikkate alınarak ilgili kurullarca Rektörlüğe önerilir. Ayrıca, dersin öğretim elemanı, dönem başında, dersin içeriğini, başarı notunun hesaplanmasına esas olacak her türlü hususu, ilgili kaynakları ve öğrencilere ders saatleri dışında ayıracağı zamanı kapsayan duyuruyu yapar. (2) 21 inci maddedeki şartları yerine getirerek dönem sonu sınavına giren öğrenciler için, yukarıdaki şekilde hesaplanan puana, ham başarı puanı denir. (3) Ham başarı puanı 25.00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak, o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25.00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu ise; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım da dikkate alınarak Rektörlükçe hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notlarından biri olarak belirlenir. Bu değerlendirmeden sonra da, 25.00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. (4) Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: Notlar Katsayılar AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.50 FF 0.00 B: Kredisiz dersler için başarılı, K: Kredisiz dersler için kalır, D: Devamsız, G: Girmedi, M: Muaf , S: Süren çalışma, E: Eksik (takip eden dönemin ders kayıt tarihine kadar düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür) (5) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Ayrıca, bir yarıyıla/yıla ait not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler o yarıyıl/yıl (DC) notu aldıkları derslerden de başarılı sayılırlar. Bu sonuç, (DC+) olarak ifade edilir. (6) (B) ve (K) notu ortalama hesaplarına dahil edilmez. (7) (M) notu Üniversite dışından nakil yoluyla gelen veya ÖSYM sınavı, yatay ve dikey geçiş yolu ile Üniversiteye kaydolan öğrencilere evvelce almış oldukları ve denkliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine ilgili yönetim kurulunca tanınan dersler için verilir. (M) notu ortalama hesaplarına dahil edilmez. BİLGİ Kuramsal, Olgusal - İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir ve bilime yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşabilir. - İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanındaki konularla diğer bilim alanları arasındaki ilişkiyi kavrayabilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanabilir. BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı - Alanıyla ilgili üst düzey nitel ve nicel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanma becerisi kazanabilir. YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği - Yeni bir yöntemi veya daha önce kullanılmakta olan yöntemleri kullanma becerisi kazanabilir. Öğrenme Yetkinliği - İlköğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler. İletişim ve Sosyal Yetkinlik - Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir. Alana Özgü Yetkinlik - İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir. - İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanır. - İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir - Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. | |
Başarma Şartları | Programın ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 21 kredilik ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 75 ağırlıklı not ortalaması elde eden, Doktora Yeterlik Sınavını başaran ve hazırladığı tez önerisini ve tezini seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere İlköğretim alanında doktora diploması verilir. Gazi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğindeki ilgili şartların sağlanması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Doktora programından mezun olanlar, kamu, özel kurum ve kuruluşlarında başöğretmen, danışman ve yüksek öğretim kurumlarında öğretim elemanı olarak istihdam edilmektedir. . | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030217086
- İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir ve bilime yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşabilir.
- İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanındaki konularla diğer bilim alanları arasındaki ilişkiyi kavrayabilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanabilir.
- Alanıyla ilgili üst düzey nitel ve nicel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanma becerisi kazanabilir.
- Yeni bir yöntemi veya daha önce kullanılmakta olan yöntemleri kullanma becerisi kazanabilir.
- Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir.
- İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir.
- İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanır.
- İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir.
- İlköğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler.
- Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur.
(1) Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında kullanılacak olan ara sınav ve dönem sonu sınav notlarının ağırlıkları, derslerin özellikleri de dikkate alınarak ilgili kurullarca Rektörlüğe önerilir. Ayrıca, dersin öğretim elemanı, dönem başında, dersin içeriğini, başarı notunun hesaplanmasına esas olacak her türlü hususu, ilgili kaynakları ve öğrencilere ders saatleri dışında ayıracağı zamanı kapsayan duyuruyu yapar. (2) 21 inci maddedeki şartları yerine getirerek dönem sonu sınavına giren öğrenciler için, yukarıdaki şekilde hesaplanan puana, ham başarı puanı denir. (3) Ham başarı puanı 25.00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak, o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25.00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu ise; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım da dikkate alınarak Rektörlükçe hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notlarından biri olarak belirlenir. Bu değerlendirmeden sonra da, 25.00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. (4) Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: Notlar Katsayılar AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.50 FF 0.00 B: Kredisiz dersler için başarılı, K: Kredisiz dersler için kalır, D: Devamsız, G: Girmedi, M: Muaf , S: Süren çalışma, E: Eksik (takip eden dönemin ders kayıt tarihine kadar düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür) (5) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Ayrıca, bir yarıyıla/yıla ait not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler o yarıyıl/yıl (DC) notu aldıkları derslerden de başarılı sayılırlar. Bu sonuç, (DC+) olarak ifade edilir. (6) (B) ve (K) notu ortalama hesaplarına dahil edilmez. (7) (M) notu Üniversite dışından nakil yoluyla gelen veya ÖSYM sınavı, yatay ve dikey geçiş yolu ile Üniversiteye kaydolan öğrencilere evvelce almış oldukları ve denkliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine ilgili yönetim kurulunca tanınan dersler için verilir. (M) notu ortalama hesaplarına dahil edilmez. BİLGİ Kuramsal, Olgusal - İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir ve bilime yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşabilir. - İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanındaki konularla diğer bilim alanları arasındaki ilişkiyi kavrayabilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanabilir. BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı - Alanıyla ilgili üst düzey nitel ve nicel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanma becerisi kazanabilir. YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği - Yeni bir yöntemi veya daha önce kullanılmakta olan yöntemleri kullanma becerisi kazanabilir. Öğrenme Yetkinliği - İlköğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler. İletişim ve Sosyal Yetkinlik - Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir. Alana Özgü Yetkinlik - İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir. - İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanır. - İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir - Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur.
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Doktora programından mezun olanlar, kamu, özel kurum ve kuruluşlarında başöğretmen, danışman ve yüksek öğretim kurumlarında öğretim elemanı olarak istihdam edilmektedir. .
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030217086 | |
Qualification Title | İLKÖĞRETİM MATEMATİK EĞİTİMİ(DR) Doctorate | |
Awarding Body | Gazi University | |
Awarding Body Contact | Gazi University | |
Awarding Body Url | http://www.gazi.edu.tr | |
Orientation | - | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Develop and deepen the knowledge in the field of Elementary Mathematics Education and reach original results that will bring innovation to science. Comprehend the relationship between the subjects of Elementary Mathematics Education and other scientific fields, and to use the knowledge that requires expertise in evaluating new and complex ideas, events and phenomena. Gain the ability to use high-level qualitative and quantitative scientific research methods in the field. Gain the ability to use a new method or methods that have been used before. Defend original discoveries, opinions, approaches and suggestions in front of groups of experts and discuss them by communicating effectively. Can take active roles in scientific, technological, social and cultural advances in the field of Primary Mathematics Education, creating an information society, solving problems with scientific methods and decision stages. Use strategic decision making processes in solving the problems encountered in the field of Elementary Mathematics Education. Produce solutions to social, scientific and ethical issues related to Primary Education Mathematics Education. Orginize researches by choosing the most appropriate teaching strategies, methods and techniques, learning materials, and the most effective measurement and evaluation methods and techniques and by taking into account the development characteristics of primary school students individual differences, approach and content of primary education programs and program development principles. Have scientific and professional ethical values and awareness. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The evaluation is implemented based on the principles set forth in Gazi University Statute of Instruction and Examination. Grading principles for courses with special evaluation are announced by faculty member(s) to the students and the department in the beginning of the semester. 100 is the full point in the assessment of exams. The relative weights of midterm examinations and final examination are submitted to the Registrars Office. Based on grades and associated weights, final points are determined by the course instructor. As featured in the table below, considering the average and statistical distribution of the final points and general class performance, final grades are given. A grade of (E) is given to a student who provides supporting evidence through genuine and valid documentation of illness or other reason which has prevented her/him from completing the necessary course work. E grades are finalized as FF, unless revised until the beginning of the following semester. A student who holds either of the grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) is considered successful in that course. Grades below CC (i.e. DC, DD, FD and FF) are considered to be unsuccessful. The grades of B, K, and M are not included in the calculation of GPA. Attendance to the final examination is mandatory for successful completion of a course. The grade M is granted for courses that a transfer student has taken earlier and the courses equivalency with the programme is approved by the Faculty Executive Board upon the request of the department. Grade Point Averages: The students standing is calculated in the form of a GPA and CGPA (Cumulative Grade Point Average), and announced at the end of each semester by the Registrars Office. The total credit points for a course are obtained by multiplying the grade point of the final grade by the credit hours. In order to obtain the GPA for any given semester, the total credit points earned in that semester are divided by the total credit hours. The CGPA is calculated by taking into account all the courses taken by a student from the first semester to the last semester and those are recognized as valid by the department in which she/he is registered. The criterion for degree classification is: - Başarılı (Satisfactory) 3.00 - 4.00 KNOWLEDGE Theoretical, Factual - Improve and deepen the information in the field of Primary Mathematics Teaching, and to reach to original results that innovate sciences. - Understand the relationship between the subjects of Primary requires expertise in evaluating new and sophisticated ideas, cases, and facts actively. SKILLS Cognitive, Practical - Gain the skill of using high level of qualitative and quantitative scientific research methods on his/her field. COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - Gain the skill of using new or already used methods Learning Competence - Design research by choosing best teaching strategies,methodology and techniques, learming materials and most effective evaluation methods and strategies with the consideration of primary students? individual and developmental differences and programs contentand program development principles. Communication and Social Competence - Discuss original discoveries, opinions, approaches and offers in front of community of expertise by communicating effectively. Field-based Competence - Assume active duties in the stage of creating information society, solving problems and decision with scientific methods of scientific, technological, social and cultural improvements in the field of Primary Mathematics Teaching. - Use strategic decision making processes on solutions of problems in the field of Primary Mathematics Teaching. - Make solutions about social, scientific and ethic issues in the field of Primary Mathematics Teaching. - Possess scientific and professional ethic values and awareness. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme. | |
Conditions for Success | KNOWLEDGE Theoretical, Factual - Improve and deepen the information in the field of Primary Mathematics Teaching, and to reach to original results that innovate sciences. - Understand the relationship between the subjects of Primary requires expertise in evaluating new and sophisticated ideas, cases, and facts actively. SKILLS Cognitive, Practical - Gain the skill of using high level of qualitative and quantitative scientific research methods on his/her field. COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - Gain the skill of using new or already used methods Learning Competence - Design research by choosing best teaching strategies,methodology and techniques, learming materials and most effective evaluation methods and strategies with the consideration of primary students? individual and developmental differences and programs contentand program development principles. Communication and Social Competence - Discuss original discoveries, opinions, approaches and offers in front of community of expertise by communicating effectively. Field-based Competence - Assume active duties in the stage of creating information society, solving problems and decision with scientific methods of scientific, technological, social and cultural improvements in the field of Primary Mathematics Teaching. - Use strategic decision making processes on solutions of problems in the field of Primary Mathematics Teaching. - Make solutions about social, scientific and ethic issues in the field of Primary Mathematics Teaching. - Possess scientific and professional ethic values and awareness. Successful completion of a course work of must and elective theory, seminar, area specialty and dissertation, with a GPA of 75 over 100 (CB) (at least 21 credits), and passing the PhD proficiency exam and proposing and successfully defending a dissertation in front of a jury. Look at the Gazi University Graduate Education and Examination Regulations. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the program are employed as expert teachers, head teachers or advisors in public or private schools or institutions. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030217086
Develop and deepen the knowledge in the field of Elementary Mathematics Education and reach original results that will bring innovation to science. Comprehend the relationship between the subjects of Elementary Mathematics Education and other scientific fields, and to use the knowledge that requires expertise in evaluating new and complex ideas, events and phenomena. Gain the ability to use high-level qualitative and quantitative scientific research methods in the field. Gain the ability to use a new method or methods that have been used before. Defend original discoveries, opinions, approaches and suggestions in front of groups of experts and discuss them by communicating effectively. Can take active roles in scientific, technological, social and cultural advances in the field of Primary Mathematics Education, creating an information society, solving problems with scientific methods and decision stages. Use strategic decision making processes in solving the problems encountered in the field of Elementary Mathematics Education. Produce solutions to social, scientific and ethical issues related to Primary Education Mathematics Education. Orginize researches by choosing the most appropriate teaching strategies, methods and techniques, learning materials, and the most effective measurement and evaluation methods and techniques and by taking into account the development characteristics of primary school students individual differences, approach and content of primary education programs and program development principles. Have scientific and professional ethical values and awareness.
The evaluation is implemented based on the principles set forth in Gazi University Statute of Instruction and Examination. Grading principles for courses with special evaluation are announced by faculty member(s) to the students and the department in the beginning of the semester. 100 is the full point in the assessment of exams. The relative weights of midterm examinations and final examination are submitted to the Registrars Office. Based on grades and associated weights, final points are determined by the course instructor. As featured in the table below, considering the average and statistical distribution of the final points and general class performance, final grades are given. A grade of (E) is given to a student who provides supporting evidence through genuine and valid documentation of illness or other reason which has prevented her/him from completing the necessary course work. E grades are finalized as FF, unless revised until the beginning of the following semester. A student who holds either of the grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) is considered successful in that course. Grades below CC (i.e. DC, DD, FD and FF) are considered to be unsuccessful. The grades of B, K, and M are not included in the calculation of GPA. Attendance to the final examination is mandatory for successful completion of a course. The grade M is granted for courses that a transfer student has taken earlier and the courses equivalency with the programme is approved by the Faculty Executive Board upon the request of the department. Grade Point Averages: The students standing is calculated in the form of a GPA and CGPA (Cumulative Grade Point Average), and announced at the end of each semester by the Registrars Office. The total credit points for a course are obtained by multiplying the grade point of the final grade by the credit hours. In order to obtain the GPA for any given semester, the total credit points earned in that semester are divided by the total credit hours. The CGPA is calculated by taking into account all the courses taken by a student from the first semester to the last semester and those are recognized as valid by the department in which she/he is registered. The criterion for degree classification is: - Başarılı (Satisfactory) 3.00 - 4.00 KNOWLEDGE Theoretical, Factual - Improve and deepen the information in the field of Primary Mathematics Teaching, and to reach to original results that innovate sciences. - Understand the relationship between the subjects of Primary requires expertise in evaluating new and sophisticated ideas, cases, and facts actively. SKILLS Cognitive, Practical - Gain the skill of using high level of qualitative and quantitative scientific research methods on his/her field. COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - Gain the skill of using new or already used methods Learning Competence - Design research by choosing best teaching strategies,methodology and techniques, learming materials and most effective evaluation methods and strategies with the consideration of primary students? individual and developmental differences and programs contentand program development principles. Communication and Social Competence - Discuss original discoveries, opinions, approaches and offers in front of community of expertise by communicating effectively. Field-based Competence - Assume active duties in the stage of creating information society, solving problems and decision with scientific methods of scientific, technological, social and cultural improvements in the field of Primary Mathematics Teaching. - Use strategic decision making processes on solutions of problems in the field of Primary Mathematics Teaching. - Make solutions about social, scientific and ethic issues in the field of Primary Mathematics Teaching. - Possess scientific and professional ethic values and awareness.
General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.
Graduates of the program are employed as expert teachers, head teachers or advisors in public or private schools or institutions.
Qualification is continuous