Yeterlilik Kodu | TR0030021864 | |
Yeterlilik Adı | İlköğretim Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması Diploması | |
Sorumlu Kurum | Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Zihni Derin Yerleşkesi-Fener Mahallesi 53100 Merkez/RİZE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.erdogan.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Lisansüstü öğrenciler teorik derslerin %70’ine, uygulamalı derslerin %80’ine devam etmek zorundadır. Devam şartını yerine getirmeyen öğrenci dersin sınavlarına giremez ve dersten/uygulamadan başarısız sayılır. br/ Sınavlar yazılı veya uygulamalı olarak yapılabilir.br/ Bir dersin eğitim-öğretimi ile ilgili olarak yarıyıl içinde yapılan projeler, araştırma-inceleme ödevleri, laboratuvar, atölye, seminer, uygulama, etkinlik ve benzeri çalışmalar kısmen veya tamamen sınav değerlendirilmesine katılabilir.br/ Yarıyıl sonu/bütünleme sınavında katkısı %50’den az olmamak şartıyla en az bir yazılı sınav yapılması zorunludur.br/ Bir dersten başarılı olmak için, o dersin yarıyıl sonu/bütünleme sınav değerlendirme notunun en az 100 üzerinden 65 olması gerekir.br/ Dersin yarıyıl sonu başarı puanı, ara sınav notunun %40’ı ile yarıyıl sonu/bütünleme sınavı notunun %60’ı toplanarak hesaplanır.br/ 100’lük sisteme göre hesaplanan yarıyıl sonu başarı puanının dörtlük ve harflik sisteme göre karşılıkları ve başarı değerlendirilmesi;br/ 90-100 AA 4,00 Başarılı.br/ 80-89 BA 3,50 Başarılı.br/ 75-79 BB 3,00 Başarılı.br/ 70-74 CB 2,50 Başarılı.br/ 60-65 CC 2,00 Başarılı.br/ 0-64 F Başarısız.br/ Uzmanlık alan dersi, seminer dersi, tez çalışması ve dönem projesi başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Anabilim dalı kurulunun görüşü, anabilim dalı başkanlığının teklifi, enstitü kurulunun kararı ve Senatonun onayı ile belirlenen bir bilim/sanat dalında lisans derecesine(Lisans Diplomasına veya Geçici Mezuniyet Belgesine ) veya YÖK tarafından verilmiş denklik belgesine sahip olmak,br/ En az 55 olmak koşuluyla Anabilim dalı kurulunun görüşü, anabilim dalı başkanlığının teklifi, enstitü kurulunun kararı ve Senatonun onayı ile belirlenen ALES sayısal puana sahip olmak,br/ Diğer başvuru şartları ve değerlendirme Enstitü Kurulu tarafından kararlaştırılan ve Senato tarafından onaylanan esaslara göre yapılır,br/ Adaylar, Yerleştirme puana göre en yüksek puandan aşağıya doğru sıralanarak kontenjan dâhilinde öğrenciliğe kabul edilir. Yerleştirme puanının eşit olması durumunda ALES puanı yüksek olan adaya öncelik tanınır. | |
Başarma Şartları | Tezli yüksek lisans programı, toplam yirmi bir krediden az olmamak şartıyla en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur.br/ Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak şartıyla seminer dersi dâhil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur.br/ | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezun olan öğrencilerimiz farklı üniversitelerde akademisyen olarak görev alabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030021864
- Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır.
- Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili ileri düzeyde pedagojik bilgiye sahip olur,
- Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
- Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur,
- Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır.
- Alanları ile ilgili konularda öğrencilere yönelik orijinal laboratuar deneyleri, etkinlikleri ve öğretim materyalleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek becerilere sahip olur.
- Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur.
- Bilgi ve iletişim teknolojilerini alanı ile ilgili kavramların öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
- Mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir,
- Bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
- Branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslarası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır.
Lisansüstü öğrenciler teorik derslerin %70’ine, uygulamalı derslerin %80’ine devam etmek zorundadır. Devam şartını yerine getirmeyen öğrenci dersin sınavlarına giremez ve dersten/uygulamadan başarısız sayılır. br/ Sınavlar yazılı veya uygulamalı olarak yapılabilir.br/ Bir dersin eğitim-öğretimi ile ilgili olarak yarıyıl içinde yapılan projeler, araştırma-inceleme ödevleri, laboratuvar, atölye, seminer, uygulama, etkinlik ve benzeri çalışmalar kısmen veya tamamen sınav değerlendirilmesine katılabilir.br/ Yarıyıl sonu/bütünleme sınavında katkısı %50’den az olmamak şartıyla en az bir yazılı sınav yapılması zorunludur.br/ Bir dersten başarılı olmak için, o dersin yarıyıl sonu/bütünleme sınav değerlendirme notunun en az 100 üzerinden 65 olması gerekir.br/ Dersin yarıyıl sonu başarı puanı, ara sınav notunun %40’ı ile yarıyıl sonu/bütünleme sınavı notunun %60’ı toplanarak hesaplanır.br/ 100’lük sisteme göre hesaplanan yarıyıl sonu başarı puanının dörtlük ve harflik sisteme göre karşılıkları ve başarı değerlendirilmesi;br/ 90-100 AA 4,00 Başarılı.br/ 80-89 BA 3,50 Başarılı.br/ 75-79 BB 3,00 Başarılı.br/ 70-74 CB 2,50 Başarılı.br/ 60-65 CC 2,00 Başarılı.br/ 0-64 F Başarısız.br/ Uzmanlık alan dersi, seminer dersi, tez çalışması ve dönem projesi başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir.
Anabilim dalı kurulunun görüşü, anabilim dalı başkanlığının teklifi, enstitü kurulunun kararı ve Senatonun onayı ile belirlenen bir bilim/sanat dalında lisans derecesine(Lisans Diplomasına veya Geçici Mezuniyet Belgesine ) veya YÖK tarafından verilmiş denklik belgesine sahip olmak,br/ En az 55 olmak koşuluyla Anabilim dalı kurulunun görüşü, anabilim dalı başkanlığının teklifi, enstitü kurulunun kararı ve Senatonun onayı ile belirlenen ALES sayısal puana sahip olmak,br/ Diğer başvuru şartları ve değerlendirme Enstitü Kurulu tarafından kararlaştırılan ve Senato tarafından onaylanan esaslara göre yapılır,br/ Adaylar, Yerleştirme puana göre en yüksek puandan aşağıya doğru sıralanarak kontenjan dâhilinde öğrenciliğe kabul edilir. Yerleştirme puanının eşit olması durumunda ALES puanı yüksek olan adaya öncelik tanınır.
Mezun olan öğrencilerimiz farklı üniversitelerde akademisyen olarak görev alabilmektedir.
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030021864 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Recep Tayyip Erdogan University | |
Awarding Body Contact | Recep Tayyip Erdoğan University Zihni Derin Campus- Fener District 53100 Center/RİZE | |
Awarding Body Url | www.erdogan.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates can work as academicians in different universities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030021864
Our graduates can work as academicians in different universities.
The document is valid continuously.