| Yeterlilik Kodu | TR0030006158 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Yeterlilik Adı | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Sorumlu Kurum | Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bağbaşı, Şht. Sahir Kurutluoğlu Cd. No: 100, 40100 Kırşehir Merkez/Kırşehir | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Sorumlu Kurum URL | https://oidb.ahievran.edu.tr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Yönelim | Akademik | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 24/10/2025 tarihinde yerleştirildi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| TYÇ Seviyesi | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kategori | Ana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredi Değeri | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Programın Normal Süresi | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Program Profili (Amaç) | • Öğretime yönelik pozitif tutumlar geliştiren, kişisel ve mesleki yaşam açısından öğrencilerine doğru bir model sergileyen, kendi alanında profesyonel becerilere sahip olan öğretmenleri yetiştirmek. • Üstün bilgi ve örnek uygulama yoluyla, eleştirel, yaratıcı ve özgür düşünebilen, etkili iletişim kurabilen, bilgiye ulaşma yollarını bilen, çağdaş matematik eğitimi anlayışını benimseyen öğretmenler yetiştirmek. • Öğrencilerin nasıl öğreneceğini tam olarak anlayan, öğretim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilen, temel bilgi ve becerilere sahip, sorgulayan, sorgulatan, araştırmaya, insan haklarına, demokrasiye ve etiğe önem veren öğretmen adayları yetiştirmek. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca örgün eğitim, üniversitemiz tarafından hazırlanan çevrimiçi eğitim platformu kullanılarak uzaktan eğitim ile de desteklenmektedir. Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet okullarında staj eğitimi olarakta uygulamalı eğitimler yapılır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. Buna göre:
(3) Yukarıdaki harf notlarından; a) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC) harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Ayrıca, bir yarıyıla/yıla ait not ortalaması en az 2.25 olan öğrenciler o yarıyıl/yıl (DC) harf notu aldıkları derslerden de başarılı sayılırlar. Bu sonuç, (DC+) olarak ifade edilir. b) (B) ve (K) harf notu, kredisiz dersleri ifade eder ve ortalama hesaplarına dâhil edilmez. c) (M) harf notu; Üniversite dışından nakil yoluyla gelen veya ÖSYM sınavı, yatay ve dikey geçiş yolu ile Üniversiteye kaydolan öğrencilere evvelce almış oldukları ve denkliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine ilgili yönetim kurulunca tanınan dersler ile muafiyet sınavı sonucunda başarılı olunan ders veya dersler için verilir. (M) harf notu ortalama hesaplarına dâhil edilmez. Ancak bu derslerin kredileri mezuniyet kredi toplamına dahil edilir. ç) F1: Mazeretsiz, devamsız; yarıyıl/yıl sonu ve bütünleme sınavlarına girme hakkı yok. d) F2: Devam etti, yarıyıl/yılsonu veya bütünleme sınavına girmedi. e) F3: Devam etti, yarıyıl/yılsonu sınavına girdi, ancak sınav puanı veya ders başarı puanı öngörülen düzeyin altında olduğu için başarısız. f) F4: Bütünleme sınavına girdi, ancak sınav puanı veya ders başarı puanı öngörülen düzeyin altında olduğu için başarısız. (4) Ders geçme sistemi uygulanan fakülte ve yüksekokullarda bütünleme sınavına girmeyen öğrencinin yarıyıl/yılsonu sınav puanı dikkate alınır. (5) Dönem içi uygulamalı dersleri olan birimlerde uygulama notu 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Uygulama notunun en az 50 olması gerekir ve bu notun altında alan öğrenciler yarıyıl/yılsonu sınavına giremez. Öğrencinin uygulama notundan geçmesi halinde aldığı not, yarıyıl/yılsonu sınav notu ile toplanıp ortalaması alınır. Bu ortalama yarıyıl/yılsonu sınav notu olarak belirtilir. Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) tarafından verilen akreditasyon belgesi 01.05.2025 - 01.05.2028 tarihleri arasında geçerlidir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Giriş Şartı |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Başarma Şartları | Programda mevcut olan derslerin (toplam 240 AKTS) tümünü başarıyla tamamlayıp 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere lisans diploması verilir. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, asgari 240 AKTS sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| QrCode | ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TR0030006158
ISCO:08
ISCO:08
• Öğretime yönelik pozitif tutumlar geliştiren, kişisel ve mesleki yaşam açısından öğrencilerine doğru bir model sergileyen, kendi alanında profesyonel becerilere sahip olan öğretmenleri yetiştirmek.
• Üstün bilgi ve örnek uygulama yoluyla, eleştirel, yaratıcı ve özgür düşünebilen, etkili iletişim kurabilen, bilgiye ulaşma yollarını bilen, çağdaş matematik eğitimi anlayışını benimseyen öğretmenler yetiştirmek.
• Öğrencilerin nasıl öğreneceğini tam olarak anlayan, öğretim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilen, temel bilgi ve becerilere sahip, sorgulayan, sorgulatan, araştırmaya, insan haklarına, demokrasiye ve etiğe önem veren öğretmen adayları yetiştirmek.
Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca örgün eğitim, üniversitemiz tarafından hazırlanan çevrimiçi eğitim platformu kullanılarak uzaktan eğitim ile de desteklenmektedir. Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet okullarında staj eğitimi olarakta uygulamalı eğitimler yapılır.
- Matematik kavramlarını ve problemlerini tanımlayabilir, modelleme oluşturarak farklı problem çözme stratejilerini kullanır.
- Matematik eğitimi ile ilgili son gelişmeleri takip edebilir ve matematik dersinin öğretiminde kullanılan yöntemlere genel ve eleştirel bakış açısı ile bakar.
- Matematiksel bilgiyi günlük hayatla ve diğer disiplinlerle ilişkilendirebilir, akıl yürütme yoluyla karşılaştığı problemleri, estetik, anlaşılır ve pratik yollarla çözer.
- Matematik öğrenmede ve öğretmede sabırlı, azimli, gayretli ve dikkatli olur, sahip olduğu bilgi ve beceriler açısından kendini sürekli değerlendirir.
- Matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkili biçimde kullanabilir, düşüncelerini matematik dilini kullanarak açıklayabilir, tümevarım ve tümden gelim yaklaşımı ile düşünür.
- Türkçeyi etkili kullanabilir, üretken, öz değerlere saygılı, akılcı, sorgulayıcı, yaratıcı olur ve etik kurallara uyar.
- Türk Milli Eğitim sisteminin genel yapısı, ilköğretim okullarının işleyişi, okuldaki idari ve matematik dersi ile ilgili görevleri hakkında bilgi sahibidir ve Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincindedir ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösterir.
- İlköğretim düzeyindeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama ve uygulama yapar.
- Kendilerinin, öğrencilerinin ve meslektaşlarının akademik ve mesleki gelişimlerinde sorumluluk sahibidir, alanı ile ilgili konularda yabancı dil bilgisine sahip olup ulusal ve uluslararası projelerin yönetilmesinde, geliştirilmesinde ve uygulanmasında aktif rol oynar.
- Bilgi ve iletişim teknolojilerine erişebilir, eğitim materyalleri tanımlayabilir ve bu materyalleri öğretim ortamında yerinde ve etkili olarak kullanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. Buna göre:
- Dersin öğretim elemanı dönem başında dersin içeriğini, başarı notunun hesaplanmasına esas olacak her türlü hususu, ilgili kaynakları ve öğrencilere ders saatleri dışında ayıracağı zamanı kapsayan duyuruyu yapar. Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Üniversitede ders geçme sisteminin uygulandığı birimlerde, bir dersin başarı puanı, ara sınav (dönem içi değerlendirme) puanının %40’ı ile yarıyıl sonu veya bütünleme sınavından alınan puanın %60’ının toplamıdır. Hesaplama sonucu çıkan buçuklu sayı, tam sayıya yükseltilir.
- Üniversitede başarı değerlendirilmesinde 100’lük sistem kullanılır. Puanların 4’lük sistemdeki karşılıkları hesaplanırken aşağıda belirtilen not dönüşüm tablosu esas alınır:
|
Puan |
Harf Notu |
Katsayı |
Başarı Durumu |
Not Ortalamasına |
|
88-100 |
AA |
4.00 |
Başarılı |
Katılır |
|
82-87 |
BA |
3.50 |
Başarılı |
Katılır |
|
76-81 |
BB |
3.00 |
Başarılı |
Katılır |
|
66-75 |
CB |
2.50 |
Başarılı |
Katılır |
|
60-65 |
CC |
2.00 |
Başarılı |
Katılır |
|
55-59 |
DC |
1.50 |
Şartlı Başarılı |
Katılır |
|
45-54 |
DD |
1.00 |
Başarısız |
Katılır |
|
30-34 |
FD |
0.50 |
Başarısız |
Katılır |
|
0-29 |
FF |
0.00 |
Başarısız |
Katılır |
|
|
F1 |
|
Başarısız, devamsız |
Katılır |
|
|
F2 |
|
Başarısız, sınava girmedi |
Katılır |
|
|
F3 |
|
Başarısız, bütünleme |
Katılır |
|
|
F4 |
|
Başarısız, tekrar |
Katılır |
|
|
B |
|
Kredisiz dersler için Başarılı |
Katılmaz |
|
|
K |
|
Kredisiz dersler için Başarısız |
Katılmaz |
|
|
M |
|
Muaf |
Katılmaz |
(3) Yukarıdaki harf notlarından;
a) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC) harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Ayrıca, bir yarıyıla/yıla ait not ortalaması en az 2.25 olan öğrenciler o yarıyıl/yıl (DC) harf notu aldıkları derslerden de başarılı sayılırlar. Bu sonuç, (DC+) olarak ifade edilir.
b) (B) ve (K) harf notu, kredisiz dersleri ifade eder ve ortalama hesaplarına dâhil edilmez.
c) (M) harf notu; Üniversite dışından nakil yoluyla gelen veya ÖSYM sınavı, yatay ve dikey geçiş yolu ile Üniversiteye kaydolan öğrencilere evvelce almış oldukları ve denkliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine ilgili yönetim kurulunca tanınan dersler ile muafiyet sınavı sonucunda başarılı olunan ders veya dersler için verilir. (M) harf notu ortalama hesaplarına dâhil edilmez. Ancak bu derslerin kredileri mezuniyet kredi toplamına dahil edilir.
ç) F1: Mazeretsiz, devamsız; yarıyıl/yıl sonu ve bütünleme sınavlarına girme hakkı yok.
d) F2: Devam etti, yarıyıl/yılsonu veya bütünleme sınavına girmedi.
e) F3: Devam etti, yarıyıl/yılsonu sınavına girdi, ancak sınav puanı veya ders başarı puanı öngörülen düzeyin altında olduğu için başarısız.
f) F4: Bütünleme sınavına girdi, ancak sınav puanı veya ders başarı puanı öngörülen düzeyin altında olduğu için başarısız.
(4) Ders geçme sistemi uygulanan fakülte ve yüksekokullarda bütünleme sınavına girmeyen öğrencinin yarıyıl/yılsonu sınav puanı dikkate alınır.
(5) Dönem içi uygulamalı dersleri olan birimlerde uygulama notu 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Uygulama notunun en az 50 olması gerekir ve bu notun altında alan öğrenciler yarıyıl/yılsonu sınavına giremez. Öğrencinin uygulama notundan geçmesi halinde aldığı not, yarıyıl/yılsonu sınav notu ile toplanıp ortalaması alınır. Bu ortalama yarıyıl/yılsonu sınav notu olarak belirtilir.
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir.
Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) tarafından verilen akreditasyon belgesi 01.05.2025 - 01.05.2028 tarihleri arasında geçerlidir.
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- Lisansüstü Eğitim Olanakları: Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
- Çift Anadal Programı: Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
- Öğretmen Yetiştirme: Program, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel ve resmi ortaokullarda matematik öğretmenliği yapabilecek bilgi, beceri ve deneyime sahip öğretmenler yetiştirir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
| Qualification Code | TR0030006158 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Qualification Title | Bachelor’s Diploma in Elementary Mathematics Education | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Awarding Body | Kırşehir Ahi Evran University | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Awarding Body Contact | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Awarding Body Url | https://oidb.ahievran.edu.tr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Orientation | Academic | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 24/10/2025 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| TQF Level | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| National Occupation Classification |
ISCO:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Credit Value | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Program Duration | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Program Profile |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Learning Environments | Education and training are provided through formal education. In addition, formal education is supported by distance learning using the online education platform developed by our university. Practical training is also provided as internship training in state schools affiliated with the Ministry of National Education. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Description |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Key Competencies | Possesses advanced proficiency in the following key competencies.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Further Info | Assessment and evaluation methods; types of exams and their contribution to course grades are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles established by the Council of Higher Education (YÖK) on these matters. Different methods such as assignments, projects, practical work, midterm exams, and final exams are used in assessment and evaluation.
(3) From the letter grades above; (4) In faculties and colleges where the course passing system is applied, the semester/year-end exam score of a student who did not take the make-up exam is taken into account. (5) In units with in-semester practical courses, the practical grade is evaluated on a scale of 100 points. The practical grade must be at least 50, and students who receive a grade below this cannot take the midterm/final exam. If the student passes the practical grade, the grade they receive is added to the midterm/final exam grade and the average is calculated. This average is indicated as the midterm/final exam grade. Students enrolled in this program must have a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 and successfully complete all courses in the curriculum with a minimum grade of DC in order to graduate. The minimum ECTS credits required for graduation is 240. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs; YÖK is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities carried out at higher education institutions. “University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions are prepared annually in accordance with criteria determined by YÖK and published. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, prepared based on these reports, are shared with the public by YÖK. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is provided in accordance with the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Teaching Programs: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs at higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs at higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles established by YÖK on these matters. 1.3. After the curriculum of the National Core Education Programs is approved by the relevant Dean's Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students shall be conducted in accordance with the education, teaching, and examination regulations prepared by higher education institutions in line with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (YÖK) on these matters. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Self-Assessment Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” it prepares regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that the quality assurance of the programs' competencies is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the competencies determined in accordance with the legislation. Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Access Requirements |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Conditions for Success | Students who successfully complete all courses in the program (total of 240 ECTS) and achieve a weighted grade point average of at least 2.0 out of 4.0 are awarded a bachelor's degree. The student must have passed all courses in the program, earned a minimum of 240 ECTS, and achieved a minimum overall grade point average of 2.0 out of 4.0. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Progression Paths (Relationship Type) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Degree Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Url | Open Address | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| QrCode | ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TR0030006158
ISCO:08
ISCO:08
- To train teachers who develop positive attitudes toward teaching, serve as appropriate role models for their students in terms of personal and professional life, and possess professional skills in their field.
- To train teachers who are capable of critical, creative, and independent thinking, effective communication, and accessing information, and who embrace a contemporary understanding of mathematics education, through superior knowledge and exemplary practice.
- To train teacher candidates who fully understand how students learn, can effectively use instructional technologies, possess fundamental knowledge and skills, encourage inquiry, foster critical thinking, value research, human rights, democracy, and ethics.
Education and training are provided through formal education. In addition, formal education is supported by distance learning using the online education platform developed by our university. Practical training is also provided as internship training in state schools affiliated with the Ministry of National Education.
- define mathematical concepts and problems, and use different problem-solving strategies by creating models.
- follow the latest developments in mathematics education and view the methods used in teaching mathematics with a general and critical perspective.
- relate mathematical knowledge to daily life and other disciplines, and can solve problems encountered through reasoning in aesthetic, understandable, and practical ways.
- Is patient, determined, diligent, and attentive in learning and teaching mathematics, and continuously evaluates themselves in terms of their knowledge and skills.
- use mathematical language and terminology correctly and effectively, explain their thoughts using mathematical language, and think using inductive and deductive approaches.
- use Turkish effectively, be productive, respectful of core values, rational, inquisitive, creative, and adhere to ethical rules.
- They are knowledgeable about the general structure of the Turkish National Education system, the functioning of primary schools, and the administrative and mathematics-related duties at school. They are aware of Turkish national, spiritual, moral, and cultural values and demonstrate sensitivity to these in their profession.
- They know the developmental characteristics and learning styles of primary school students and can plan and implement effectively according to these characteristics.
- They are responsible for their own academic and professional development, as well as that of their students and colleagues. They possess foreign language skills relevant to their field and play an active role in managing, developing, and implementing national and international projects.
- They access information and communication technologies, identify educational materials, and use these materials appropriately and effectively in the teaching environment.
Possesses advanced proficiency in the following key competencies.
• Literacy
• Multilingualism
• Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
• Digital competence
• Personal, social, and learning to learn competence
• Citizenship competence
• Entrepreneurship competence
• Cultural awareness and expression competence
Assessment and evaluation methods; types of exams and their contribution to course grades are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles established by the Council of Higher Education (YÖK) on these matters.
Different methods such as assignments, projects, practical work, midterm exams, and final exams are used in assessment and evaluation.
Letter and/or number-based grading systems are used to evaluate student performance. Accordingly:
1. At the beginning of the semester, the instructor announces the course content, all matters that will form the basis for calculating the grade, relevant resources, and the time allocated to students outside of class hours. Exams are graded on a scale of 100 points. In units where the university's course passing system is applied, the success score for a course is the sum of 40% of the midterm exam (mid-term evaluation) score and 60% of the final exam or make-up exam score. Any decimal resulting from this calculation is rounded up to the nearest whole number.
2. A 100-point system is used for success evaluation at the university. The following grade conversion table is used to calculate the equivalents of the scores in the 4-point system:
|
Puan |
Harf Notu |
Katsayı |
Başarı Durumu |
Not Ortalamasına |
|
88-100 |
AA |
4.00 |
Başarılı |
Katılır |
|
82-87 |
BA |
3.50 |
Başarılı |
Katılır |
|
76-81 |
BB |
3.00 |
Başarılı |
Katılır |
|
66-75 |
CB |
2.50 |
Başarılı |
Katılır |
|
60-65 |
CC |
2.00 |
Başarılı |
Katılır |
|
55-59 |
DC |
1.50 |
Şartlı Başarılı |
Katılır |
|
45-54 |
DD |
1.00 |
Başarısız |
Katılır |
|
30-34 |
FD |
0.50 |
Başarısız |
Katılır |
|
0-29 |
FF |
0.00 |
Başarısız |
Katılır |
|
|
F1 |
|
Başarısız, devamsız |
Katılır |
|
|
F2 |
|
Başarısız, sınava girmedi |
Katılır |
|
|
F3 |
|
Başarısız, bütünleme |
Katılır |
|
|
F4 |
|
Başarısız, tekrar |
Katılır |
|
|
B |
|
Kredisiz dersler için Başarılı |
Katılmaz |
|
|
K |
|
Kredisiz dersler için Başarısız |
Katılmaz |
|
|
M |
|
Muaf |
Katılmaz |
(3) From the letter grades above;
a) A student who receives one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB), or (CC) in a course is considered to have passed that course. Additionally, students with a semester/year grade point average of at least 2.25 are also considered to have passed courses for which they received a (DC) letter grade for that semester/year. This result is expressed as (DC+).
b) The (B) and (K) letter grades indicate non-credit courses and are not included in the average calculations.
c) The letter grade (M) is given to students who transfer from outside the University or enroll in the University through the ÖSYM exam, horizontal and vertical transfer, for courses they have previously taken and whose equivalence has been recognized by the relevant administrative board upon the recommendation of the department chair, and for courses successfully completed as a result of an exemption exam. The letter grade (M) is not included in the average calculation. However, the credits for these courses are included in the total credits required for graduation.
c) F1: Absent without excuse; no right to take midterm/final or make-up exams.
d) F2: Attended, but did not take the midterm/final or make-up exam.
e) F3: Attended, took the midterm/final exam, but failed because the exam score or course success score was below the required level.
f) F4: Took the make-up exam but failed because the exam score or course grade was below the required level.
(4) In faculties and colleges where the course passing system is applied, the semester/year-end exam score of a student who did not take the make-up exam is taken into account.
(5) In units with in-semester practical courses, the practical grade is evaluated on a scale of 100 points. The practical grade must be at least 50, and students who receive a grade below this cannot take the midterm/final exam. If the student passes the practical grade, the grade they receive is added to the midterm/final exam grade and the average is calculated. This average is indicated as the midterm/final exam grade.
Students enrolled in this program must have a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 and successfully complete all courses in the curriculum with a minimum grade of DC in order to graduate.
The minimum ECTS credits required for graduation is 240.
To ensure the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities carried out at higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions are prepared annually in accordance with criteria determined by YÖK and published. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, prepared based on these reports, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance for undergraduate programs in higher education is provided in accordance with the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Teaching Programs:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs at higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs at higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles established by YÖK on these matters.
1.3. After the curriculum of the National Core Education Programs is approved by the relevant Dean's Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students shall be conducted in accordance with the education, teaching, and examination regulations prepared by higher education institutions in line with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (YÖK) on these matters.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Self-Assessment Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” it prepares regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that the quality assurance of the programs' competencies is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the competencies determined in accordance with the legislation.
Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD)
- Graduation from a secondary education institution or a secondary education institution in a foreign country whose equivalence has been approved by the Ministry of National Education, and meeting the admission requirements for undergraduate programs at higher education institutions.
- Placement in the relevant undergraduate program at a higher education institution based on the results of the central examination conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by the Council of Higher Education (YÖK).
- Graduate Education Opportunities: Those with a bachelor's degree can continue to master's programs and, if they meet the relevant requirements, to doctoral and artistic proficiency programs that accept bachelor's degrees.
- Double Major Program: Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in dual major programs can take courses from two degree programs simultaneously and, if successful, receive two separate bachelor's degrees.
- Teacher Training: The program trains teachers with the knowledge, skills, and experience to teach mathematics in private and public middle schools affiliated with the Ministry of National Education.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Degree Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
The qualification is permanently valid.
