Yeterlilik Kodu | TR0030006158 | |
Yeterlilik Adı | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bağbaşı, Şht. Sahir Kurutluoğlu Cd. No: 100, 40100 Kırşehir Merkez/Kırşehir | |
Sorumlu Kurum URL | https://oidb.ahievran.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme (1) Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında kullanılacak olan ara sınav ve dönem sonu sınav notlarının ağırlıkları, derslerin özellikleri de dikkate alınarak ilgili kurullarca Rektörlüğe önerilir. Ayrıca, dersin öğretim elemanı, dönem başında, dersin içeriğini, başarı notunun hesaplanmasına esas olacak her türlü hususu, ilgili kaynakları ve öğrencilere ders saatleri dışında ayıracağı zamanı kapsayan duyuruyu yapar. (2) 21 inci maddedeki şartları yerine getirerek dönem sonu sınavına giren öğrenciler için, yukarıdaki şekilde hesaplanan puana, ham başarı puanı denir. (3) Ham başarı puanı 25.00’ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak, o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25.00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu ise; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım da dikkate alınarak Rektörlükçe hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notlarından biri olarak belirlenir. Bu değerlendirmeden sonra da, 25.00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. (4) Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:NotlarKatsayılarAA4.00BA3.50BB3.00CB2.50CC2.00DC1.50DD1.00FD0.50FF0.00B: Kredisiz dersler için başarılı,K: Kredisiz dersler için kalır, D: Devamsız, G: Girmedi, M: Muaf , S: Süren çalışma, E: Eksik (takip eden dönemin ders kayıt tarihine kadar düzeltilmeyen (E) notu (FF)’ye dönüştürülür) (5) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Ayrıca, bir yarıyıla/yıla ait not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler o yarıyıl/yıl (DC) notu aldıkları derslerden de başarılı sayılırlar. Bu sonuç, (DC+) olarak ifade edilir. (6) (B) ve (K) notu ortalama hesaplarına dahil edilmez. (7) (M) notu Üniversite dışından nakil yoluyla gelen veya ÖSYM sınavı, yatay ve dikey geçiş yolu ile Üniversiteye kaydolan öğrencilere evvelce almış oldukları ve denkliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine ilgili yönetim kurulunca tanınan dersler için verilir. (M) notu ortalama hesaplarına dahil edilmez. 1 Matematik alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir ve bu bilgilerin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirir. 2 Matematik eğitimi ile ilgili gerekli mesleki alan bilgisine sahiptir. 3 Matematik ve matematik eğitimi alanındaki son gelişmeleri takip edebilir ve matematik dersinin öğretiminde kullanılan yöntemlere genel ve eleştirel bakış açısı ile bakar. 4 Matematiksel bilgiyi günlük hayatla ve diğer disiplinlerle ilişkilendirir. 5 Matematik alanına katkı sağlamış bilim insanlarını tanır, bilim tarihine katkılarını ifade eder ve matematiğin doğasını açıklar. 6 Matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkili biçimde kullanır, düşüncelerini matematik dilini kullanarak açıklar. 7 Türkçeyi etkili kullanır, üretken, öz değerlere saygılı, akılcı, sorgulayıcı, yaratıcı olur ve etik kurallara uyar. 8 Türk Eğitim Sisteminin amacı, yapısı, kanun, yönetmelik ve mevzuatları ile tarihsel gelişimi çerçevesinde ulusal ve uluslararası düzeyde fen öğretiminin felsefesi hakkında yeterli bilgiye sahiptir. 9 İlköğretim düzeyindeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir. 10 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır ve alanı ile ilgili yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. | |
Başarma Şartları | 1 Matematik alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir ve bu bilgilerin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirir.2 Matematik eğitimi ile ilgili gerekli mesleki alan bilgisine sahiptir.3 Matematik ve matematik eğitimi alanındaki son gelişmeleri takip edebilir ve matematik dersinin öğretiminde kullanılan yöntemlere genel ve eleştirel bakış açısı ile bakar.4 Matematiksel bilgiyi günlük hayatla ve diğer disiplinlerle ilişkilendirir.5 Matematik alanına katkı sağlamış bilim insanlarını tanır, bilim tarihine katkılarını ifade eder ve matematiğin doğasını açıklar.6 Matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkili biçimde kullanır, düşüncelerini matematik dilini kullanarak açıklar.7 Türkçeyi etkili kullanır, üretken, öz değerlere saygılı, akılcı, sorgulayıcı, yaratıcı olur ve etik kurallara uyar.8 Türk Eğitim Sisteminin amacı, yapısı, kanun, yönetmelik ve mevzuatları ile tarihsel gelişimi çerçevesinde ulusal ve uluslararası düzeyde fen öğretiminin felsefesi hakkında yeterli bilgiye sahiptir.9 İlköğretim düzeyindeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir.10 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır ve alanı ile ilgili yabancı dil bilgisine sahiptir.Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız, devlet ya da özel eğitim kurumlarında ilköğretim matematik öğretmeni ünvanı ile çalışabilmektedir. Ayrıca üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik personel olarak da istihdam edilebilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030006158
- Matematik kavramlarını ve problemlerini tanımlayabilir, modelleme oluşturarak farklı problem çözme stratejilerini kullanabilir.
- Matematik eğitimi ile ilgili son gelişmeleri takip edebilir ve matematik dersinin öğretiminde kullanılan yöntemlere genel ve eleştirel bakış açısı ile bakabilir.
- Matematiksel bilgiyi günlük hayatla ve diğer disiplinlerle ilişkilendirebilir, akıl yürütme yoluyla karşılaştığı problemleri, estetik, anlaşılır ve pratik yollarla çözebilir.
- Matematik öğrenmede ve öğretmede sabırlı, azimli, gayretli ve dikkatli olur, sahip olduğu bilgi ve beceriler açısından kendini sürekli değerlendirir.
- Matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkili biçimde kullanabilir, düşüncelerini matematik dilini kullanarak açıklayabilir, tümevarım ve tümden gelim yaklaşımı ile düşünebilir.
- Türkçeyi etkili kullanabilir, üretken, öz değerlere saygılı, akılcı, sorgulayıcı, yaratıcı olur ve etik kurallara uyar.
- Türk Milli Eğitim sisteminin genel yapısı, ilköğretim okullarının işleyişi, okuldaki idari ve matematik dersi ile ilgili görevleri hakkında bilgi sahibidir ve Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincindedir ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösterir.
- İlköğretim düzeyindeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama ve uygulama yapabilir.
- Kendilerinin, öğrencilerinin ve meslektaşlarının akademik ve mesleki gelişimlerinde sorumluluk sahibidir, alanı ile ilgili konularda yabancı dil bilgisine sahip olup ulusal ve uluslararası projelerin yönetilmesinde, geliştirilmesinde ve uygulanmasında aktif rol oynar.
- Bilgi ve iletişim teknolojilerine erişebilir, eğitim materyalleri tanımlayabilir ve bu materyalleri öğretim ortamında yerinde ve etkili olarak kullanabilir.
Ölçme ve Değerlendirme
(1) Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında kullanılacak olan ara sınav ve dönem sonu sınav notlarının ağırlıkları, derslerin özellikleri de dikkate alınarak ilgili kurullarca Rektörlüğe önerilir. Ayrıca, dersin öğretim elemanı, dönem başında, dersin içeriğini, başarı notunun hesaplanmasına esas olacak her türlü hususu, ilgili kaynakları ve öğrencilere ders saatleri dışında ayıracağı zamanı kapsayan duyuruyu yapar.
(2) 21 inci maddedeki şartları yerine getirerek dönem sonu sınavına giren öğrenciler için, yukarıdaki şekilde hesaplanan puana, ham başarı puanı denir.
(3) Ham başarı puanı 25.00’ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak, o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25.00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu ise; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım da dikkate alınarak Rektörlükçe hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notlarından biri olarak belirlenir.
Bu değerlendirmeden sonra da, 25.00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
(4) Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:NotlarKatsayılarAA4.00BA3.50BB3.00CB2.50CC2.00DC1.50DD1.00FD0.50FF0.00B: Kredisiz dersler için başarılı,K: Kredisiz dersler için kalır,
D: Devamsız,
G: Girmedi,
M: Muaf ,
S: Süren çalışma,
E: Eksik (takip eden dönemin ders kayıt tarihine kadar düzeltilmeyen
(E) notu (FF)’ye dönüştürülür)
(5) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
Ayrıca, bir yarıyıla/yıla ait not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler o yarıyıl/yıl (DC) notu aldıkları derslerden de başarılı sayılırlar.
Bu sonuç, (DC+) olarak ifade edilir.
(6) (B) ve (K) notu ortalama hesaplarına dahil edilmez.
(7) (M) notu Üniversite dışından nakil yoluyla gelen veya ÖSYM sınavı, yatay ve dikey geçiş yolu ile Üniversiteye kaydolan öğrencilere evvelce almış oldukları ve denkliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine ilgili yönetim kurulunca tanınan dersler için verilir.
(M) notu ortalama hesaplarına dahil edilmez.
1 Matematik alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir ve bu bilgilerin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirir.
2 Matematik eğitimi ile ilgili gerekli mesleki alan bilgisine sahiptir.
3 Matematik ve matematik eğitimi alanındaki son gelişmeleri takip edebilir ve matematik dersinin öğretiminde kullanılan yöntemlere genel ve eleştirel bakış açısı ile bakar.
4 Matematiksel bilgiyi günlük hayatla ve diğer disiplinlerle ilişkilendirir.
5 Matematik alanına katkı sağlamış bilim insanlarını tanır, bilim tarihine katkılarını ifade eder ve matematiğin doğasını açıklar.
6 Matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkili biçimde kullanır, düşüncelerini matematik dilini kullanarak açıklar.
7 Türkçeyi etkili kullanır, üretken, öz değerlere saygılı, akılcı, sorgulayıcı, yaratıcı olur ve etik kurallara uyar.
8 Türk Eğitim Sisteminin amacı, yapısı, kanun, yönetmelik ve mevzuatları ile tarihsel gelişimi çerçevesinde ulusal ve uluslararası düzeyde fen öğretiminin felsefesi hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
9 İlköğretim düzeyindeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir.
10 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır ve alanı ile ilgili yabancı dil bilgisine sahiptir.
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Mezunlarımız, devlet ya da özel eğitim kurumlarında ilköğretim matematik öğretmeni ünvanı ile çalışabilmektedir. Ayrıca üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik personel olarak da istihdam edilebilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030006158 | |
Qualification Title | Bachelor’s Diploma in Elementary Mathematics Education | |
Awarding Body | Kırşehir Ahi Evran University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | https://oidb.ahievran.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | 1 The Students have fundamental and up-to-date knowledge about mathematic education and evaluate accuracy, validity, and reliability of the knowledges. 2 The Students have necessary pedagogical content knowledge about mathematics education.3 The students follow recent developments related with mathematics and mathematics education and look with a critical perspective to methods in the teaching of mathematics courses.4 The students associate the mathematical knowledge with the daily life and the other disciplines.5 The students know and acknowledge scientists who made significant contributions to mathematics, and the history of mathematics, and understand the nature of mathematics.6 The students use the mathematical language and terminology correctly and effectively, explain their thoughts by using the language of mathematics.7 The students train students as productive, self-respective, rational, questioning, creative, following ethical rules, and using Turkish efficiently.8 The students know about the Turkish Educational System and its structure, aims, laws, regulations, and historical development in terms of the philosophy of science teaching in national and international levels.9 The students know development characteristics and learning styles of elementary education, they make effective planning and implementation in accordance with them.10 The students use the information and communication technologies effectively and have a foreign language about mathematics.Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS). | |
Description | The students define the mathematical concepts and problems, use problem-solving strategies creating modeling. The students follow recent developments related with mathematics education and look with a critical perspective to methods in the teaching of mathematics courses. The students associate the mathematical knowledge with the daily life and the other disciplines, and solve the problems that they meet through reasoning, esthetically, clearly and practically. The students are patient, determined, diligent, and careful, they continuously adapt themselves in terms of the knowledge and skills that they have. The students use the mathematical language and terminology correctly and effectively, explain their thoughts and communicate by using the language of mathematics. They think using analysis and synthesis abilities. The students train students as productive, self-respective, rational, questioning, creative, following ethical rules, and using Turkish efficiently. The students have knowledge about the general structure of Turkish National Education System, the process of middle schools, and their duty at the administration and teaching mathematics. They are aware of Turkish national, moral, ethical and cultural values and show sensitivity in the profession. The students know development characteristics and learning styles of elementary education, they make effective planning and implementation in accordance with them. The students are responsible for the professional and academic development of themselves, their students and colleagues in the schools where they work, and they know english and also take active role at developing and practicing the national and international project in the subjects concerning their branch. The students reach at the information and communication technologies, they define educational materials and use them correctly and effectively and evaluate in educational environment. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Examination Regulations, Assessment and GradingThe evaluation is implemented based on the principles set forth in Article 30 of Gazi University Statute of Instruction and Examination. Grading principles for courses with special evaluation are announced by faculty member(s) to the students and the department in the beginning of the semester. Article 30. 100 is the full point in the assessment of exams. The relative weights of midterm examinations and final examination are submitted to the Registrars Office. Based on grades and associated weights, final points are determined by the course instructor. As featured in the table below, considering the average and statistical distribution of the final points and general class performance, final grades are given. A grade of (E) is given to a student who provides supporting evidence through genuine and valid documentation of illness or other reason which has prevented her/him from completing the necessary course work. E grades are finalized as FF, unless revised until the beginning of the following semester. A student who holds either of the grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) is considered successful in that course. Furthermore, a student with a Grade Point Average (GPA) of 2.00 or higher for a semester is also considered successful in a course with a DC grade in that semester. This result is shown as DC+. Grades below DC (i.e. DD, FD and FF) are considered to be unsuccessful. The grades of B, K, and M are not included in the calculation of GPA.Final exam attendance is mandatory for successful completion of a course. The grade M is granted for courses that a transfer student has taken earlier and the courses equivalency with the programme is approved by the Faculty Executive Board upon the request of the department. Grade Point Averages: The students standing is calculated in the form of a GPA and CGPA (Cumulative Grade Point Average), and announced at the end of each semester by the Registrars Office. The total credit points for a course are obtained by multiplying the grade point of the final grade by the credit hours. In order to obtain the GPA for any given semester, the total credit points earned in that semester are divided by the total credit hours. The CGPA is calculated by taking into account all the courses taken by a student from the first semester to the last semester and the courses recognized as valid by the department in which she/he is registered. The criteria for degree classification are:- Başarılı (Satisfactory) 2.00 - 2.99- Onur Derecesi (Honours Degree) 3.00 - 3.50- Yüksek Onur Derecesi (High Honours Degree) 3.51 - 4.001 The Students have fundamental and up-to-date knowledge about mathematic education and evaluate accuracy, validity, and reliability of the knowledges. 2 The Students have necessary pedagogical content knowledge about mathematics education. 3 The students follow recent developments related with mathematics and mathematics education and look with a critical perspective to methods in the teaching of mathematics courses. 4 The students associate the mathematical knowledge with the daily life and the other disciplines. 5 The students know and acknowledge scientists who made significant contributions to mathematics, and the history of mathematics, and understand the nature of mathematics. 6 The students use the mathematical language and terminology correctly and effectively, explain their thoughts by using the language of mathematics. 7 The students train students as productive, self-respective, rational, questioning, creative, following ethical rules, and using Turkish efficiently. 8 The students know about the Turkish Educational System and its structure, aims, laws, regulations, and historical development in terms of the philosophy of science teaching in national and international levels. 9 The students know development characteristics and learning styles of elementary education, they make effective planning and implementation in accordance with them. 10 The students use the information and communication technologies effectively and have a foreign language about mathematics. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme. | |
Conditions for Success | 1 The Students have fundamental and up-to-date knowledge about mathematic education and evaluate accuracy, validity, and reliability of the knowledges. 2 The Students have necessary pedagogical content knowledge about mathematics education.3 The students follow recent developments related with mathematics and mathematics education and look with a critical perspective to methods in the teaching of mathematics courses.4 The students associate the mathematical knowledge with the daily life and the other disciplines.5 The students know and acknowledge scientists who made significant contributions to mathematics, and the history of mathematics, and understand the nature of mathematics.6 The students use the mathematical language and terminology correctly and effectively, explain their thoughts by using the language of mathematics.7 The students train students as productive, self-respective, rational, questioning, creative, following ethical rules, and using Turkish efficiently.8 The students know about the Turkish Educational System and its structure, aims, laws, regulations, and historical development in terms of the philosophy of science teaching in national and international levels.9 The students know development characteristics and learning styles of elementary education, they make effective planning and implementation in accordance with them.10 The students use the information and communication technologies effectively and have a foreign language about mathematics.Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS). | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates have the opportunity to work for the Ministry of National Education and private educational institutions as elementary mathematics teachers and as academicians. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030006158
1 The Students have fundamental and up-to-date knowledge about mathematic education and evaluate accuracy, validity, and reliability of the knowledges. 2 The Students have necessary pedagogical content knowledge about mathematics education.3 The students follow recent developments related with mathematics and mathematics education and look with a critical perspective to methods in the teaching of mathematics courses.4 The students associate the mathematical knowledge with the daily life and the other disciplines.5 The students know and acknowledge scientists who made significant contributions to mathematics, and the history of mathematics, and understand the nature of mathematics.6 The students use the mathematical language and terminology correctly and effectively, explain their thoughts by using the language of mathematics.7 The students train students as productive, self-respective, rational, questioning, creative, following ethical rules, and using Turkish efficiently.8 The students know about the Turkish Educational System and its structure, aims, laws, regulations, and historical development in terms of the philosophy of science teaching in national and international levels.9 The students know development characteristics and learning styles of elementary education, they make effective planning and implementation in accordance with them.10 The students use the information and communication technologies effectively and have a foreign language about mathematics.Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS).
The students define the mathematical concepts and problems, use problem-solving strategies creating modeling. The students follow recent developments related with mathematics education and look with a critical perspective to methods in the teaching of mathematics courses. The students associate the mathematical knowledge with the daily life and the other disciplines, and solve the problems that they meet through reasoning, esthetically, clearly and practically. The students are patient, determined, diligent, and careful, they continuously adapt themselves in terms of the knowledge and skills that they have. The students use the mathematical language and terminology correctly and effectively, explain their thoughts and communicate by using the language of mathematics. They think using analysis and synthesis abilities. The students train students as productive, self-respective, rational, questioning, creative, following ethical rules, and using Turkish efficiently. The students have knowledge about the general structure of Turkish National Education System, the process of middle schools, and their duty at the administration and teaching mathematics. They are aware of Turkish national, moral, ethical and cultural values and show sensitivity in the profession. The students know development characteristics and learning styles of elementary education, they make effective planning and implementation in accordance with them. The students are responsible for the professional and academic development of themselves, their students and colleagues in the schools where they work, and they know english and also take active role at developing and practicing the national and international project in the subjects concerning their branch. The students reach at the information and communication technologies, they define educational materials and use them correctly and effectively and evaluate in educational environment.
Examination Regulations, Assessment and GradingThe evaluation is implemented based on the principles set forth in Article 30 of Gazi University Statute of Instruction and Examination. Grading principles for courses with special evaluation are announced by faculty member(s) to the students and the department in the beginning of the semester. Article 30. 100 is the full point in the assessment of exams. The relative weights of midterm examinations and final examination are submitted to the Registrars Office. Based on grades and associated weights, final points are determined by the course instructor. As featured in the table below, considering the average and statistical distribution of the final points and general class performance, final grades are given. A grade of (E) is given to a student who provides supporting evidence through genuine and valid documentation of illness or other reason which has prevented her/him from completing the necessary course work. E grades are finalized as FF, unless revised until the beginning of the following semester. A student who holds either of the grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) is considered successful in that course. Furthermore, a student with a Grade Point Average (GPA) of 2.00 or higher for a semester is also considered successful in a course with a DC grade in that semester. This result is shown as DC+. Grades below DC (i.e. DD, FD and FF) are considered to be unsuccessful. The grades of B, K, and M are not included in the calculation of GPA.Final exam attendance is mandatory for successful completion of a course. The grade M is granted for courses that a transfer student has taken earlier and the courses equivalency with the programme is approved by the Faculty Executive Board upon the request of the department. Grade Point Averages: The students standing is calculated in the form of a GPA and CGPA (Cumulative Grade Point Average), and announced at the end of each semester by the Registrars Office. The total credit points for a course are obtained by multiplying the grade point of the final grade by the credit hours. In order to obtain the GPA for any given semester, the total credit points earned in that semester are divided by the total credit hours. The CGPA is calculated by taking into account all the courses taken by a student from the first semester to the last semester and the courses recognized as valid by the department in which she/he is registered. The criteria for degree classification are:- Başarılı (Satisfactory) 2.00 - 2.99- Onur Derecesi (Honours Degree) 3.00 - 3.50- Yüksek Onur Derecesi (High Honours Degree) 3.51 - 4.001 The Students have fundamental and up-to-date knowledge about mathematic education and evaluate accuracy, validity, and reliability of the knowledges. 2 The Students have necessary pedagogical content knowledge about mathematics education. 3 The students follow recent developments related with mathematics and mathematics education and look with a critical perspective to methods in the teaching of mathematics courses. 4 The students associate the mathematical knowledge with the daily life and the other disciplines. 5 The students know and acknowledge scientists who made significant contributions to mathematics, and the history of mathematics, and understand the nature of mathematics. 6 The students use the mathematical language and terminology correctly and effectively, explain their thoughts by using the language of mathematics. 7 The students train students as productive, self-respective, rational, questioning, creative, following ethical rules, and using Turkish efficiently. 8 The students know about the Turkish Educational System and its structure, aims, laws, regulations, and historical development in terms of the philosophy of science teaching in national and international levels. 9 The students know development characteristics and learning styles of elementary education, they make effective planning and implementation in accordance with them. 10 The students use the information and communication technologies effectively and have a foreign language about mathematics.
General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.
Our graduates have the opportunity to work for the Ministry of National Education and private educational institutions as elementary mathematics teachers and as academicians.
Qualification is continuous