| Yeterlilik Kodu | TR0030006288 | |
| Yeterlilik Adı | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması | |
| Sorumlu Kurum | Adıyaman Üniversitesi | |
| Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Adıyaman Üniversitesi (ADYÜ) Altınşehir Mah. Atatürk Bulvarı No:1 02040, Merkez / ADIYAMAN | |
| Sorumlu Kurum URL | http://www.adiyaman.edu.tr/ | |
| Yönelim | Genel | |
| AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 24/10/2025 tarihinde yerleştirildi |
| TYÇ Seviyesi | 6 | |
| Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
| Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
| Kategori | Ana | |
| Kredi Değeri | 240 | |
| Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
| Program Profili (Amaç) | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı, Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü içerisinde yer alan bir lisans programıdır. Matematik Öğretmenliği, ilköğretimin ikinci kademesinde (6-8.sınıf) görev yapacak matematik öğretmenlerini yetiştirmek amacıyla kurulmuştur. | |
| Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde yapılmaktadır. | |
| Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
| Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
| Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Dersin içeriklerine göre 1 arasınav, proje, dönem sonu ödev, sunum ile birlikte dönem sonunda bir sınav yapılmaktadır. Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir. Ara sınavlar ve yarıyıl sonu sınavı 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Ham başarı notu, ara sınav notunun %40’ı ile yarıyıl sonu veya bütünleme sınav notunun %60’ının toplanması sonucu elde edilir. Başarı notu değerlendirmesi, ham başarı notu ile birlikte sınıfın genel başarı düzeyi de göz önünde bulundurulmak suretiyle notların dağılımı ve sınıf ortalaması dikkate alınarak bağıl değerlendirme sistemine göre yapılır. Bu değerlendirme sonunda, her öğrenciye dersi veren öğretim elemanı tarafından aşağıda katsayıları belirtilen harf notlarından biri, yarıyıl sonu başarı notu olarak, tablonun ilk sütununda yer alan sınırlar dikkate alınmaksızın takdir olunur. Yarıyıl sonu ve bütünleme sınavına girmeyen öğrencilere FF notu verilir. Ayrıca bağıl değerlendirme ile ilgili esaslar Senato tarafından düzenlenir. Lisans Programları Mutlak Not Aralıkları Not Harf Katsayı Başarı 90-100 AA 4,00 Başarılı 85-89 BA 3,50 Başarılı 80-84 BB 3,00 Başarılı 75-79 CB 2,50 Başarılı 70-74 CC 2,00 Başarılı 65-69 DC 1,50 Şartlı Başarılı 60-64 DD 1,00 Şartlı Başarılı 50-59 FD 0,50 Başarısız 0 -49 FF 0,00 Başarısız | |
| Kalite Güvencesi | YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. TS EN ISO 9001:2015 KYS kriterleri kullanılmaktadır. Akreditasyon Kuruluşu Adı; Öğretmenlik Eğitim Kurumları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Akreditasyon Periyotu: Başlangıç: 01.05.2025 - Bitiş: 01.05.2025 | |
| Giriş Şartı | Matematik Öğretmenliği için öğrenciler, Öğrenci Seçme Sınavı ile seçilmektedir. Dört yıllık lisans eğitiminin dili Türkçedir. Bölüme her yıl ortalama 50-60 öğrenci kayıt yaptırabilmektedir. | |
| Başarma Şartları | Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.Lisans programının normal eğitim süresi 4 yıldır. Mezun olabilmek için öğrencilerin programdaki tüm dersleri almaları ve genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. | |
| İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel ilköğretim okullarında matematik öğretmeni olarak çalışmaktadır. | |
| Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
| Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
| Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
| QrCode | ![]() | |
TR0030006288
ISCO:08
ISCO:08
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı, Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü içerisinde yer alan bir lisans programıdır. Matematik Öğretmenliği, ilköğretimin ikinci kademesinde (6-8.sınıf) görev yapacak matematik öğretmenlerini yetiştirmek amacıyla kurulmuştur.
Öğrenme örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde yapılmaktadır.
- İlköğretim matematik öğretmenliği bütünlüğü içerisinde gerekli matematik ve eğitim alanlarında kuramsal bilgiye sahiptir.
- Matematik eğitimi için gerekli olan öğretim programı,öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
- Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
- Matematik eğitimi ile ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.
- Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
- Yan dallar (örneğin Fen Bilgisi )ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir.
- Bilgi ve iletişim teknolojilerinin matematik öğretiminde etkili kullanımına yönelik beceriye sahiptir.
- Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme.
- Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olabilme becerisine sahiptir.
- Öğrenme sürecini, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini dikkate alarak planlayabilme, materyal geliştirme ve uygulama yapabilme becerisine sahiptir.
- Matematiğin farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde tarih, coğrafya, vatandaşlık, çevre, teknoloji, vb. gibi alanlarda genel kültüre sahip olabilme becerisine sahiptir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Dersin içeriklerine göre 1 arasınav, proje, dönem sonu ödev, sunum ile birlikte dönem sonunda bir sınav yapılmaktadır. Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.
Ara sınavlar ve yarıyıl sonu sınavı 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Ham başarı notu, ara sınav notunun %40’ı ile yarıyıl sonu veya bütünleme sınav notunun %60’ının toplanması sonucu elde edilir. Başarı notu değerlendirmesi, ham başarı notu ile birlikte sınıfın genel başarı düzeyi de göz önünde bulundurulmak suretiyle notların dağılımı ve sınıf ortalaması dikkate alınarak bağıl değerlendirme sistemine göre yapılır. Bu değerlendirme sonunda, her öğrenciye dersi veren öğretim elemanı tarafından aşağıda katsayıları belirtilen harf notlarından biri, yarıyıl sonu başarı notu olarak, tablonun ilk sütununda yer alan sınırlar dikkate alınmaksızın takdir olunur. Yarıyıl sonu ve bütünleme sınavına girmeyen öğrencilere FF notu verilir. Ayrıca bağıl değerlendirme ile ilgili esaslar Senato tarafından düzenlenir.
Lisans Programları Mutlak Not Aralıkları
Not Harf Katsayı Başarı
90-100 AA 4,00 Başarılı
85-89 BA 3,50 Başarılı
80-84 BB 3,00 Başarılı
75-79 CB 2,50 Başarılı
70-74 CC 2,00 Başarılı
65-69 DC 1,50 Şartlı Başarılı
60-64 DD 1,00 Şartlı Başarılı
50-59 FD 0,50 Başarısız
0 -49 FF 0,00 Başarısız
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer.
YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
TS EN ISO 9001:2015 KYS kriterleri kullanılmaktadır.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Öğretmenlik Eğitim Kurumları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Akreditasyon Periyotu: Başlangıç: 01.05.2025 - Bitiş: 01.05.2025
Matematik Öğretmenliği için öğrenciler, Öğrenci Seçme Sınavı ile seçilmektedir. Dört yıllık lisans eğitiminin dili Türkçedir. Bölüme her yıl ortalama 50-60 öğrenci kayıt yaptırabilmektedir.
Mezunlar, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel ilköğretim okullarında matematik öğretmeni olarak çalışmaktadır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
| Qualification Code | TR0030006288 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Qualification Title | Bachelor Degree in Elementary Mathematics Education | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Awarding Body | Adiyaman University | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Awarding Body Contact | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Awarding Body Url | http://www.adiyaman.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 24/10/2025 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| National Occupation Classification |
ISCO:08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Program Profile | The Elementary Mathematics Education Program is an undergraduate program within the Department of Elementary Education in the Faculty of Education. The Mathematics Education Program was established to train mathematics teachers who will work in the second stage of elementary education (grades 6–8). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Learning Environments | Learning takes place in the form of formal and distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Key Competencies | Possesses the following key competencies at an advanced level.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Further Info | According to lesson contents, students will be evaluated with 1 mid term, projects, end-of-semester projects and final exams.Student must successfully complete all of the courses in the four-year program, in order to graduate. This degree is given to students who pass all courses in the curriculum, successfully complete a minimum of 240 ECTS credits and obtain an overall grade point average of at least 2.00 / 4.00. Midterm and final (or make-up) exams are graded out of 100 points. The raw success score is calculated by taking 40% of the midterm exam grade and 60% of the final or make-up exam grade. The final course grade is then determined using a relative grading system, which takes into account the raw success score along with the overall academic performance of the class, grade distribution, and class average. Based on this evaluation, the instructor assigns one of the letter grades listed below, regardless of the numerical score ranges specified in the first column of the table. Students who fail to attend the final or make-up examination are automatically assigned an FF grade. The principles governing the relative grading system are determined by the University Senate. Absolute Grading Scale for Undergraduate Programs
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Quality Assurance | The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions. Within the framework of the criteria determined by YÖK, the “University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions are prepared and published annually. Based on these reports, quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions are also shared with the public by YÖK. Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which contain quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are also made public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
YÖKAK publishes the “Institutional Feedback Report” regarding the external evaluation of higher education institutions to the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the quality assurance of program qualifications has been achieved. YÖKAK also conducts regular review activities regarding the qualifications determined by its regulations. The TS EN ISO 9001:2015 Quality Management System (QMS) criteria are applied. Name of Accreditation Body: Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Access Requirements | Students for the program are chosen with an university enterance exam. The program gives education in Turkish for four years. 50-60 students are accepted on average each year. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Conditions for Success | Student must successfully complete all of the courses in the four-year program, in order to graduate. This degree is given to students who pass all courses in the curriculum, successfully complete a minimum of 240 ECTS credits and obtain an overall grade point average of at least 2.00 / 4.00.Undergraduate program is four years. All students have to take all lessons and to have at least 2.00 points in average. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Progression Paths (Relationship Type) | Graduates work as mathematics teachers in public and private elementary schools affiliated with the Ministry of National Education. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Legal Basis |
1.1. Regulation on the Principles Regarding Transfers Between Associate and Undergraduate Level Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| QrCode | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TR0030006288
ISCO:08
ISCO:08
The Elementary Mathematics Education Program is an undergraduate program within the Department of Elementary Education in the Faculty of Education. The Mathematics Education Program was established to train mathematics teachers who will work in the second stage of elementary education (grades 6–8).
Learning takes place in the form of formal and distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions.
- Having the necessary theoretical and pedagogical knowledge of mathematics in primary school mathematics teaching.
- Having the necessary knowledge about curriculum, teaching methods and techniques, and assessment in mathematics education.
- Having the knowledge of students’ cognitive development, learning styles and difficulties.
- Conceptualizing, analyzing and evaluating events and cases in the field of mathematics education through scientific methods and techniques.
- Developing materials appropriate for students needs and subjects.
- Having enough knowledge about the sub fields (e.g. Science)
- Having ability to use Information and Communication Technologies effectively in mathematics teaching.
- To be able to use scientific methods and tecnics.
- To have foreign language knowledge related to the his/her subject and be able to read literature in that language.
- To be able to plan teaching process according to the modern teaching methods and assesments, develope new materials and applications.
- To have a general knowledge in fileds such as about history, geography, citizenship, environment and be able to relate those different fileds to mathematics.
Possesses the following key competencies at an advanced level.
-
Literacy competence
-
Multilingual competence
-
Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
-
Digital competence
-
Personal, social and learning to learn competence
-
Citizenship competence
-
Entrepreneurship competence
-
Cultural awareness and expression competence
According to lesson contents, students will be evaluated with 1 mid term, projects, end-of-semester projects and final exams.Student must successfully complete all of the courses in the four-year program, in order to graduate. This degree is given to students who pass all courses in the curriculum, successfully complete a minimum of 240 ECTS credits and obtain an overall grade point average of at least 2.00 / 4.00.
Midterm and final (or make-up) exams are graded out of 100 points. The raw success score is calculated by taking 40% of the midterm exam grade and 60% of the final or make-up exam grade. The final course grade is then determined using a relative grading system, which takes into account the raw success score along with the overall academic performance of the class, grade distribution, and class average. Based on this evaluation, the instructor assigns one of the letter grades listed below, regardless of the numerical score ranges specified in the first column of the table. Students who fail to attend the final or make-up examination are automatically assigned an FF grade. The principles governing the relative grading system are determined by the University Senate.
Absolute Grading Scale for Undergraduate Programs
| Score Range | Grade | Coefficient | Status |
|---|---|---|---|
| 90 – 100 | AA | 4.00 | Pass |
| 85 – 89 | BA | 3.50 | Pass |
| 80 – 84 | BB | 3.00 | Pass |
| 75 – 79 | CB | 2.50 | Pass |
| 70 – 74 | CC | 2.00 | Pass |
| 65 – 69 | DC | 1.50 | Conditional Pass |
| 60 – 64 | DD | 1.00 | Conditional Pass |
| 50 – 59 | FD | 0.50 | Fail |
| 0 – 49 | FF | 0.00 | Fail |
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions.
Within the framework of the criteria determined by YÖK, the “University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions are prepared and published annually. Based on these reports, quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions are also shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which contain quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are also made public by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
-
Design and Approval of Academic Programs
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes to be gained by students in each program are determined by the senates of higher education institutions, in line with the basic principles established by YÖK.
1.3. The curricula of National Core Education Programs, once approved by the relevant Deans’ Council, are implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. -
Assessment and Evaluation
The assessment and evaluation of the learning outcomes to be achieved by students in each undergraduate program are carried out in accordance with the regulations on education, training, and examinations prepared by higher education institutions, based on the fundamental principles established by YÖK. -
Certification
Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor’s degree diploma upon successfully completing the required course credits and other obligations set by the higher education institutions. -
Self-Evaluation and External Evaluation
In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Institutional Self-Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year.
YÖKAK publishes the “Institutional Feedback Report” regarding the external evaluation of higher education institutions to the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the quality assurance of program qualifications has been achieved. YÖKAK also conducts regular review activities regarding the qualifications determined by its regulations.
The TS EN ISO 9001:2015 Quality Management System (QMS) criteria are applied.
Name of Accreditation Body: Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD)
Accreditation Period: Start: 01.05.2025 – End: 01.05.2025
Students for the program are chosen with an university enterance exam. The program gives education in Turkish for four years. 50-60 students are accepted on average each year.
Graduates work as mathematics teachers in public and private elementary schools affiliated with the Ministry of National Education.
-
Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles Regarding Transfers Between Associate and Undergraduate Level Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions
-
Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
Qualification is continuous
