Yeterlilik Kodu | TR0030007080 | |
Yeterlilik Adı | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Adres: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi 58140 KAMPÜS/SİVAS | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.cumhuriyet.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | İlköğretim Matematik Öğretmenliği programının amacı, öğrencilere mesleki yaşamlarında gerekli olacak matematikle ilgili temel bilgi, beceri ve yetenekleri kazandırmak, alan deneyimleriyle teorik eğitimi birleştirmek, kişisel ve mesleki yaşamlarında öğrencileri için doğru bir model oluşturabilecek, alanındaki gelişmeleri yakından izleyen, zamanını verimli kullanan ve etkili iletişim kurma becerilerine sahip, bilimsel etik kurallarını benimsemiş, yaşam boyu öğrenmenin bilincinde olan, insana, topluma ve doğaya duyarlı matematik öğretmenleri yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencilerin final sınavına katılmaları için Teorik derslerin en azından % 70 ine ve laboratuar çalışmalarının % 80 ine katılmaları gereklidir. Sınavlar genelde yazılı şekildedir. Fakat dersin hocası ders bilgilendirme formunda belirtmek şartıyla, isterse sınavları, projeleri ve ödevleri sözlü şekilde yapabilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Bir öğrencinin Genel not Ortalaması(GNO) en az 2.00/4.00 olmalı ve hiçbir başarısız notu olmaması gerekir | |
Başarma Şartları | 1. Cumhuriyet Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğindeki koşulları yerine getirmek, 2. Zorunlu ve seçmeli dersler dahil olmak üzere en az 146 kredi ve üzerinde ders almış olmak gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | - | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030007080
İlköğretim Matematik Öğretmenliği programının amacı, öğrencilere mesleki yaşamlarında gerekli olacak matematikle ilgili temel bilgi, beceri ve yetenekleri kazandırmak, alan deneyimleriyle teorik eğitimi birleştirmek, kişisel ve mesleki yaşamlarında öğrencileri için doğru bir model oluşturabilecek, alanındaki gelişmeleri yakından izleyen, zamanını verimli kullanan ve etkili iletişim kurma becerilerine sahip, bilimsel etik kurallarını benimsemiş, yaşam boyu öğrenmenin bilincinde olan, insana, topluma ve doğaya duyarlı matematik öğretmenleri yetiştirmektir.
İkinci öğretim olarak da eğitim vermektedir.
- Mesleki yaşamı boyunca tüm eğitim uygulamalarında, Türk milli eğitiminin amaç ve ilkelerini temel alabilme becerisine sahiptir.
- Matematik öğretmenliği alanındaki gelişmeleri takip edebilme becerisine sahiptir.
- Kazandığı bilgi ve becerileri gerçek hayatta karşılaştığı durumlara uygulayabilme ve yaşam boyu öğrenme davranışını kazanabilme becerisine sahiptir.
- Anadilini doğru, güzel ve etkili kullanma becerisine sahip olabilme becerisine sahiptir.
- Anadilini doğru, güzel ve etkili kullanma becerisine sahip olabilme becerisine sahiptir.
- Matematik öğretmenliği alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
- Mesleki etik bilincine sahip olabilme becerisine sahiptir.
- Günümüzdeki teknolojik gelişmeleri takip etmede ve kendini bu alanda geliştirmede gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri bilgi ve becerilerine sahip olabilmeİlköğretim öğrencilerinin gelişim düzeylerini göz önünde bulundurarak uygun eğitim materyalleri hazırlayabilme becerisine sahiptir.
- Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak çağdaş öğretim yöntem, teknik, strateji ve yaklaşımları kullanabilme becerisine sahiptir.
- Öğrenme ve öğretme süreçlerini zenginleştirmek için programın önerdiği uygun eğitimsel araç ve gereçleri etkin bir biçimde kullanma becerisine sahiptir.
- Eğitsel faaliyetlerinin tümünde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olabilme ve bunları kullanabilme becerisine sahiptir.
- Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanabilmeİçinde yaşadığı toplumun ortamını, temel değerlerini ve kültürünü anlayabilme, bunlara uyum sağlayabilme ve kendisini olumlu yönde değiştirebilme becerisine sahiptir.
- Matematik öğretmenliği programında yer alan derslere ilişkin konu alan bilgisine sahip olabilme becerisine sahiptir.
- Bilimsel yöntem ve teknikleri bir süreç olarak uygulayabilme becerisine sahiptir.
- Felsefeyi, eğitimin felsefi temellerini, çağdaş eğitim teorilerini, bilgi, bilim, değerler felsefesini anlayabilme becerisine sahiptir.
Öğrencilerin final sınavına katılmaları için Teorik derslerin en azından % 70 ine ve laboratuar çalışmalarının % 80 ine katılmaları gereklidir. Sınavlar genelde yazılı şekildedir.
Fakat dersin hocası ders bilgilendirme formunda belirtmek şartıyla, isterse sınavları, projeleri ve ödevleri sözlü şekilde yapabilir.
Bir öğrencinin Genel not Ortalaması(GNO) en az 2.00/4.00 olmalı ve hiçbir başarısız notu olmaması gerekir
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030007080 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Sivas Cumhuriyet University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.cumhuriyet.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | A student is required to have a minumum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00/4.00 and no failing grades | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030007080
- The ability of structuring the education practices in his occupation on the basis of the goals and the principles of Turkish education.
- Being aware of the improvements related with the mathematics teaching issues
- Applying the gained knowledge and skills to the real life situations and acquiring lifelong learning behavior.
- Acquiring the ability of using native language properly and effectively.
- Acquiring the basic knowledge for following the recent developments in his academical field in a foreign language.
- Being conscious of the values of professional ethics Acquiring basic knowledge of using the information and communication technologies in the following the recent development in his field.
- Acquiring basic knowledge of using the information and communication technologies in the following the recent development in his field.
- Being capable of preparing proper education materials considering the students’ developmental levels.
- Having the ability in using contemporary teaching techniques and methods considering the differences of students individual, social and cultural characteristics, special needs and interests.
- Having the ability in using the teaching materials and equipments offered by the programme effectively to enrich the teaching and learning process.Being capable of using the critical and creative thinking and also problem solving skills through the education activities.
- Being capable of using different evaluation and assessment techniques.Having the ability in understanding the fundamental values and culture of society which is living in.
- Acquiring subject matter knowledge of elementary mathematics teaching program courses.
- The ability of applying the scientific methods and techniques as a process.
- Having the ability in understanding the philosophy, philosophical foundations of education, contemporary education theories, knowledge, science and philosophy of values.
A student is required to have a minumum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00/4.00 and no failing grades
Qualification is continuous