Yeterlilik Kodu | TR0030008153 | |
Yeterlilik Adı | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak | |
Sorumlu Kurum URL | https://w3.beun.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. İlköğretim matematik öğretmen adaylarının 21. yüzyılın gerekliliklerine uygun çağdaş bilgi, eğitim ve mesleki beceriler ile mezun olmalarını sağlamaktır. Ayrıca, nitelikli bir öğretmende bulunması gereken ulusal ve uluslararası standartlardaki özellikleri öğrencilerimize kazandırmaktır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün bir şekilde gerçekleştirilir. Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet okullarında staj eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır. Ölçme Değerlendirmede kullanılan yöntemler şu şekildedir:
Bir dersteki başarı durumu; öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, ödevler, uygulamalar ve proje çalışmaları dikkate alınarak hesaplanacak dönem içi başarı notu ve genel sınav başarı notu birlikte değerlendirilerek belirlenir. Yapılacak değerlendirmede sınıfın başarı düzeyi, notların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurulur. Bağıl değerlendirme olarak adlandırılan bu değerlendirme sonunda öğrencinin ders başarı notu takdir edilir. Genel sınav notu ve/veya dönem içi başarı ve genel sınav notlarından hesaplanan ham başarı notu % 35’in altında olan öğrenciler, bağıl notlarına bakılmadan FF notu alır. Dönem içi başarı ve genel sınav notlarından hesaplanan ham başarı notu; % 65’in üstünde olup, bağıl notu DC ve altında olan öğrenciler bağıl notlarına bakılmadan CC, %95’in üstünde olup bağıl notu AA’nın altında olan öğrenciler ise bağıl notlarına bakılmadan AA notu alır. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 40, % 50 veya % 60 olabilir. Ortak zorunlu derslerde genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 60’tır. Yarıyıl içi başarının ve genel sınavın ders başarı notuna etkisi dersin sorumlu öğretim elemanının görüşü ve ilgili yönetim kurulu kararı ile belirlenir ve öğrencilere duyurulur. Başarı Derecesi Başarı Notu Katsayı Puanı | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) tarafından 01.05.2024 – 01.05.2026 tarihleri arasında akredite edilmiştir. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Bu programda öğrencilerin alması gereken dersleri başarı ile tamamlamış ve böylece 4,00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalamasını sağlamış olması gerekir. Bu programda öğrencilerin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030008153
ISCO:08
ISCO:08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
İlköğretim matematik öğretmen adaylarının 21. yüzyılın gerekliliklerine uygun çağdaş bilgi, eğitim ve mesleki beceriler ile mezun olmalarını sağlamaktır. Ayrıca, nitelikli bir öğretmende bulunması gereken ulusal ve uluslararası standartlardaki özellikleri öğrencilerimize kazandırmaktır.
Eğitim ve öğretim örgün bir şekilde gerçekleştirilir. Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet okullarında staj eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur.
- Yeterli düzeyde alanı öğretme bilgisine sahip olur.
- Öğrenme ve öğretme sürecinde kullanılabilecek farklı öğretim yöntem ve tekniklerini bilir.
- Matematik öğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.
- Bilimin ve matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
- Öğrenme ve öğretme sürecini zenginleştirebilmek için uygun öğrenme ortamları tasarlayabilir.
- Öğrencilerin gelişimlerini farklı ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanarak değerlendirebilir.
- Problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerine sahip olur.
- Öğretilecek konunun doğasına bağlı olarak uygun öğretim araç-gereç ve kaynaklarından yararlanabilir.
- Matematik alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkili kullanabilir.
- Matematik öğretiminde bilişim teknolojilerini etkili kullanmayı öğrenir.
- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
- Matematiği farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir.
- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
- Kendi öz değerlendirmesini yapabilir.
- Öğrenmeyi öğrenir.
- Öğrencileri ve meslektaşları ile iyi bir iletişim kurabilir.
- Sosyal ve kültürel etkinliklere katılır.
- Bir yabancı dili günlük yaşamında ve mesleki gelişiminde kullanabilir.
- Türkçeyi etkin bir iletişim aracı olarak kullanır.
- Milli kültürel ve evrensel değerlere saygı duyar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.
Ölçme Değerlendirmede kullanılan yöntemler şu şekildedir:
- Açık uçlu sınav
- Çoktan seçmeli sınav
- Ödev
- Proje
- Ders planı hazırlama
- Sözlü veya görsel sunum
Bir dersteki başarı durumu; öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, ödevler, uygulamalar ve proje çalışmaları dikkate alınarak hesaplanacak dönem içi başarı notu ve genel sınav başarı notu birlikte değerlendirilerek belirlenir. Yapılacak değerlendirmede sınıfın başarı düzeyi, notların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurulur. Bağıl değerlendirme olarak adlandırılan bu değerlendirme sonunda öğrencinin ders başarı notu takdir edilir. Genel sınav notu ve/veya dönem içi başarı ve genel sınav notlarından hesaplanan ham başarı notu % 35’in altında olan öğrenciler, bağıl notlarına bakılmadan FF notu alır. Dönem içi başarı ve genel sınav notlarından hesaplanan ham başarı notu; % 65’in üstünde olup, bağıl notu DC ve altında olan öğrenciler bağıl notlarına bakılmadan CC, %95’in üstünde olup bağıl notu AA’nın altında olan öğrenciler ise bağıl notlarına bakılmadan AA notu alır. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 40, % 50 veya % 60 olabilir. Ortak zorunlu derslerde genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 60’tır. Yarıyıl içi başarının ve genel sınavın ders başarı notuna etkisi dersin sorumlu öğretim elemanının görüşü ve ilgili yönetim kurulu kararı ile belirlenir ve öğrencilere duyurulur.
Başarı Derecesi Başarı Notu Katsayı Puanı
Pekiyi AA 4.00 94 – 100
İyi-Pekiyi BA 3.50 87 – 93
İyi BB 3.00 80 – 86
Orta-İyi CB 2.50 73 – 79
Orta CC 2.00 65 – 72
Zayıf-Orta DC 1.50 58 – 64
Zayıf DD 1.00 50 – 57
Başarısız-Zayıf FD 0.50 45 – 49
Başarısız FF 0.00 0 – 44
Geçer YT - -
Kalır YZ - -
Muaf MU - -
Mazeretli MZ - -
Devamsız DZ 0.00 -
Sınava Girmedi GR 0.00 -
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) tarafından 01.05.2024 – 01.05.2026 tarihleri arasında akredite edilmiştir.
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
- Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030008153 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Elementary Mathematics Teacher Education | |
Awarding Body | Zonguldak Bülent Ecevit University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | https://w3.beun.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | It is a higher education program that spans eight semesters based on secondary education qualifications and provides education focused on a specific field of study or profession. The objective is to ensure that prospective elementary mathematics teachers graduate possessing contemporary knowledge, educational expertise, and professional competencies that align with the demands of the 21st century. Furthermore, the aim is to equip our students with the qualities and qualifications necessary for a teacher to meet both national and international standards of excellence. | |
Learning Environments | Education and training are conducted in a formal structure. Practical training is delivered through internship programs in state schools under the Ministry of National Education. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses advanced proficiency in the following key competencies. 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social, and learning to learn competence 6. Citizenship competence 7. Entrepreneurship competence 8. Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | Measurement and evaluation methods, the types of exams, and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by the Council of Higher Education (YÖK). Various methods such as assignments, projects, practical applications, midterm exams, and end-of-term exams are used in measurement and evaluation. Letter and/or number-based grading systems are used to assess student achievement. The methods used in measurement and evaluation are as follows:
The success status in a course is determined by evaluating the student's midterm exams, homework, applications and project work during the semester together with the final exam success grade. The success level of the class, the statistical distribution of grades and the class average are taken into consideration in the evaluation to be made. The student's course success grade is evaluated at the end of this evaluation, which is called relative evaluation. Students whose general exam grade and/or raw success grade calculated from the term success and final exam grades is below 35% receive an FF grade regardless of their relative grades. Students whose raw success grade calculated from the term success and final exam grades is above 65% and whose relative grade is DC or below receive an AA grade regardless of their relative grades, and students whose relative grade is above 95% and whose relative grade is below AA receive an AA grade regardless of their relative grades. The effect of the final exam on the course success grade can be 40%, 50% or 60%. The effect of the final exam on the course success grade is 60% in common compulsory courses. The impact of mid-term success and the final exam on the course success grade is determined by the opinion of the instructor responsible for the course and the decision of the relevant board of directors and is announced to the students. Success Level Success Grade Coefficient Score | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs:
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured through the Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs, which include the following processes:
Furthermore, accreditation decisions made by authorized or recognized accreditation institutions also demonstrate that the quality assurance of program qualifications is maintained. YÖKAK regularly conducts review activities to ensure compliance with the qualifications outlined in its legislation. Primary School Mathematics Teaching Program was accredited by the Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD) between 01.05.2024 and 01.05.2026. | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | In this program, students must successfully complete the required courses and achieve a minimum weighted GPA of 2.00 out of 4.00. In this program, students must accumulate at least 240 ECTS credits. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 2.Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030008153
ISCO:08
ISCO:08
It is a higher education program that spans eight semesters based on secondary education qualifications and provides education focused on a specific field of study or profession.
The objective is to ensure that prospective elementary mathematics teachers graduate possessing contemporary knowledge, educational expertise, and professional competencies that align with the demands of the 21st century. Furthermore, the aim is to equip our students with the qualities and qualifications necessary for a teacher to meet both national and international standards of excellence.
Education and training are conducted in a formal structure. Practical training is delivered through internship programs in state schools under the Ministry of National Education.
-
- Possesses a comprehensive understanding of the field.
- Demonstrates sufficient knowledge in the teaching of the field.
- Familiar with various teaching methods and techniques applicable to the learning and teaching process.
- Understands the core learning areas and objectives of the mathematics curriculum.
- Has knowledge of the nature and historical evolution of science and mathematics.
- Is capable of designing conducive learning environments to enhance the learning and teaching process.
- Can assess student development through various measurement and evaluation methods.
- Exhibits problem-solving, reasoning, and making connection skills.
- Utilizes appropriate teaching tools and resources based on the subject matter.
- Effectively applies mathematical content knowledge in the educational process.
- Acquires proficiency in using information technologies to support mathematics teaching.
- Assumes responsibility in both individual and group endeavors.
- Establishes connections between mathematics and other disciplines.
- Fosters a positive attitude towards lifelong learning.
- Conducts self-assessments to evaluate personal development.
- Demonstrates the ability to learn autonomously.
- Communicates effectively with students and colleagues.
- Actively participates in social and cultural activities.
- Utilizes a foreign language in both daily life and professional development.
- Communicates effectively in Turkish.
- Shows respect for national, cultural, and universal values.
Possesses advanced proficiency in the following key competencies.
1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social, and learning to learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurship competence
8. Cultural awareness and expression competence
Measurement and evaluation methods, the types of exams, and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by the Council of Higher Education (YÖK).
Various methods such as assignments, projects, practical applications, midterm exams, and end-of-term exams are used in measurement and evaluation. Letter and/or number-based grading systems are used to assess student achievement.
The methods used in measurement and evaluation are as follows:
- Open-Ended Examination
- Multiple-Choice Examination
- Homework Assignments
- Project Work
- Lesson Plan Development
- Oral or Visual Presentation
The success status in a course is determined by evaluating the student's midterm exams, homework, applications and project work during the semester together with the final exam success grade. The success level of the class, the statistical distribution of grades and the class average are taken into consideration in the evaluation to be made. The student's course success grade is evaluated at the end of this evaluation, which is called relative evaluation. Students whose general exam grade and/or raw success grade calculated from the term success and final exam grades is below 35% receive an FF grade regardless of their relative grades. Students whose raw success grade calculated from the term success and final exam grades is above 65% and whose relative grade is DC or below receive an AA grade regardless of their relative grades, and students whose relative grade is above 95% and whose relative grade is below AA receive an AA grade regardless of their relative grades. The effect of the final exam on the course success grade can be 40%, 50% or 60%. The effect of the final exam on the course success grade is 60% in common compulsory courses. The impact of mid-term success and the final exam on the course success grade is determined by the opinion of the instructor responsible for the course and the decision of the relevant board of directors and is announced to the students.
Success Level Success Grade Coefficient Score
Very Good AA 4.00 94 – 100
Good-Very Good BA 3.50 87 – 93
Good BB 3.00 80 – 86
Average-Good CB 2.50 73 – 79
Average CC 2.00 65 – 72
Weak-Average DC 1.50 58 – 64
Weak DD 1.00 50 – 57
Fail-Weak FD 0.50 45 – 49
Fail FF 0.00 0 – 44
Pass YT - -
Fail YZ - -
Exempt MU - -
Excused MZ - -
Absent DZ 0.00 -
Did not take the exam GR 0.00 -
To ensure the quality of higher education programs:
- YÖK (Council of Higher Education) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out within higher education institutions.
- University Monitoring and Evaluation Reports: These reports, which evaluate higher education institutions both quantitatively and qualitatively, are prepared annually within the framework of criteria set by YÖK. The findings from these reports are shared with the public.
- Foundation Higher Education Institutions Report: YÖK publishes an annual report containing academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include both quantitative and qualitative evaluations, are also made publicly available by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured through the Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs, which include the following processes:
- Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK establishes the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum and learning outcomes for undergraduate programs are determined by the senates of higher education institutions in line with the basic principles set by YÖK.
1.3. The curriculum for National Core Education Programs is implemented by higher education institutions following YÖK approval after being reviewed by the relevant Council of Deans. - Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of learning outcomes for each undergraduate program are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations developed by higher education institutions, based on the fundamental principles established by YÖK.
- Certification: Students who successfully complete the required course credits and other obligations determined by higher education institutions are awarded a bachelor's degree.
- Self-Assessment and External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions submit their Internal Institutional Assessment Reports for the previous year into the Information System managed by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the start of each year. YÖKAK then shares the Institutional Feedback Report, which provides external assessment results, with the public.
Furthermore, accreditation decisions made by authorized or recognized accreditation institutions also demonstrate that the quality assurance of program qualifications is maintained. YÖKAK regularly conducts review activities to ensure compliance with the qualifications outlined in its legislation.
Primary School Mathematics Teaching Program was accredited by the Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD) between 01.05.2024 and 01.05.2026.
- To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence has been recognized and approved by the Ministry of National Education, and to have fulfilled the necessary conditions for admission to undergraduate programs at higher education institutions.
- To have been placed in the relevant undergraduate program of a higher education institution as a result of the central examination conducted by the Evaluation, Selection, and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the procedures and principles established by YÖK.
- Individuals holding a bachelor's degree are eligible to continue to graduate programs and, if they meet the relevant requirements, to doctoral and art proficiency programs that accept candidates with a bachelor's degree.
- Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions they are enrolled in. Students in double major programs can take courses from two distinct diploma programs simultaneously and, upon successful completion, receive two separate bachelor's degrees.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfers Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfers
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2.Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
Qualification is continuous.
