Yeterlilik Kodu

TR0030008785

Yeterlilik Adı
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumTokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiGaziosmanpaşa Üniversitesi, Taşlıçiftlik Yerleşkesi
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gop.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Programın temel amacı matematik ve matematik eğitiminde uluslararası düzeyde yüksek bilgi seviyesine sahip olan, sahip olduğu bilgiyi uygulayabilen, öğrenmeyi ve öğretmeyi iyi bilen ve bu işi severek yapan ve kendini sürekli geliştirebilen matematik öğretmenleri ve akademisyenler yetiştirerek eğitimin toplumsal refaha dönüşmesine öncülük etmektir. Ayrıca çeşitli bilimsel araştırmalar ve projeler yoluyla matematik eğitimi literatürünün gelişimine katkı sağlanması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.

Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır.

Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.

Milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyar. Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.

Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. Kazanmış olduğu deneyimleri, bilgi ve becerileri okul ortamında mesleğinin gerektirdiği nitelikler çerçevesinde uygular ve değerlendirir.

Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Kendi özdeğerlendirmesini yapabilir. Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve dersini farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültüre sahip olur.

İlişkilendirme, matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ile bilgi ve iletişim teknolojilerinin matematik öğretiminde etkin şekilde kullanılmasına ilişkin becerilere sahip olur.

Matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkili biçimde kullanır. Matematik eğitimi ile ilgili bilimsel ve toplumsal gelişmeleri takip eder, anlar, sorgular ve mesleki gelişim için kullanır.

Matematiksel kavramların temellerini ve ilişkilerini anlar, önemini kavrar.

Matematik ile ilgili özgün bilgi kaynaklarına ulaşabilir. Yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. Kaynaklardan edindiği bilgileri sınıflandırabilir ve bilimsel bilgi üretimi için kullanabilir.

Ülkemizdeki ve dünyadaki ilk ve ortaöğretim matematik öğretimi programları, öğretim yöntem ve teknikleri, ölçme değerlendirme yaklaşımlarını nasıl kullanılacağı hakkında bilgi sahibidir.

İlköğretim öğrencilerinin matematiğe ilişkin öğrenme zorlukları ve olası kavram yanılgıları, ihtiyaçları, ilgileri, yetenekleri, öğrenme özellikleri, bireysel farklılıkları, gelişim düzeyleri ve sosyo-kültürel altyapıları hakkında bilgi sahibidir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Üniversitede aşağıda belirtilen sınavlar yapılır:

a) Bir dönemlik dersler için en az bir ara sınav yapılır.

b) Dönem sonu sınavı; bir dönemlik derslerden her dönemin sonunda yapılan sınavdır.

c) Yıl sonu sınavı; bir yıl süreli derslerin bitiminde açılan sınavdır.

d) Bütünleme sınavı; dönem sonu veya yılsonu sınavında başarısız olunan dersler için açılan sınavdır.

e) Tek ders sınavı; mezun olabilmek için derse devam şartını yerine getirmiş, ancak başarısız olduğu tek dersi kalan öğrenciler için açılan sınavdır. Tek ders sınavında başarılı olabilmek için 60 almak gerekir. Stajını yapmadığı halde mezun olabilmek için tek dersi kalan öğrenciler tek ders sınavına girerler.

f) Mazeret sınavı; geçerli mazeretinden dolayı ara sınavlara katılamayan öğrenciler için açılan sınavdır. Öğrenciler mazeret belgelerini, mazeretlerinin bitiminden itibaren en geç bir hafta içinde ilgili dekanlığa/müdürlüğe sunarlar. Mazeretleri yerinde bulunan öğrencilere ilgili yönetim kurulu kararı ile mazeret sınav hakkı verilir. Ara sınav dışındaki sınavlarda mazeret kabul edilemez. Mazereti olan bir öğrenci ara sınavlara giremez, girse dahi aldığı not iptal edilerek o ders için açılan mazeret sınavına katılır. Bu sınavdan aldığı not ara sınav notu olarak kabul edilir. Mazeret sınavı için ikinci bir mazeret sınav hakkı verilmez.

Sınav programı, akademik takvimde belirtilen tarihler arasında yapılacak şekilde planlanır ve başlangıcından onbeş gün önce ilgili dekanlık/müdürlük tarafından ilan edilir. Resmi tatil günleri dışında Cumartesi ve Pazar günleri de sınav yapılabilir. Aynı günde, aynı sınıfın ikiden fazla dersi için sınav yapılamaz.

Bir dersin başarı notu, dönem içi değerlendirmesinin %40’ı ile dönem sonu değerlendirmesinin %60’ı toplanarak hesaplanır. Dönem içi değerlendirmesi en az bir ara sınav, dönem sonu değerlendirmesi ise bir dönem/yıl sonu/bütünleme sınavından oluşabileceği gibi çoklu yöntem de kullanılabilir. Çoklu değerlendirme yönteminin kullanılması durumunda; dönem içi değerlendirmesi en az biri ara sınav ve dönem sonu değerlendirmesi de en az biri dönem/yılsonu/bütünleme sınavı olmak üzere sınav, ödev, uygulama, laboratuar, proje, arazi çalışması, öğrenci ürün dosyası gibi yöntemlerin dönem içi ve/veya dönem/yıl sonu/bütünleme değerlendirmesine hangi oranda etki edeceği ilgili öğretim elemanının/elemanlarının önerisi ve bölüm akademik kurulunun, sınıf geçme sistemi uygulanan fakültelerde ve anabilim dalı düzeyinde mezun verilen birimlerde anabilim dalı kurulunun onayı ile belirlenir ve dönem başlamadan bir hafta önce öğrenciye duyurulur. Aynı ders için farklı uygulama yapılamaz. Dersin özelliğine göre, bölüm akademik kurulunun, sınıf geçme sistemi uygulanan fakültelerde ve anabilim dalı düzeyinde mezun verilen birimlerde anabilim dalı kurulunun ve ilgili kurullarının onayı ile sınav yapılmamasına karar verilebilir. Ders başarı notu 100 üzerinden verilir. Bir dersten başarılı olabilmek için başarı notunun en az 60 olması gerekir. Ancak dönem sonu/yılsonu sınavından veya bütünleme sınavından alınan notun en az 50 olması gerekir. Başarı notunun kesirli çıkması halinde notun buçuk ve üzeri bir üste, daha küçükleri ise alt tam sayıya tamamlanır.

https://ogr.gop.edu.tr/depo/menuler/birim_10307/mevzuat_49/dosya_icerik/8696513/mevzuat_20231117104202.pdf

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Giriş Şartı

Lise Diplomasına sahip olmak ve ÖSS sınav sonucuna göre programa yerleştirilmiş olmak. ÖSS sınavı hakkında daha fazla bilgi için lütfen www.osym.gov.tr sayfasını ziyaret ediniz. Uluslararası öğrenciler için belli bir kota vardır ve müracaat eden uluslararası öğrenciler arasında sıralama yapılarak üniversite tarafından seçilir.

Başarma ŞartlarıBu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az 60 olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İlköğretim matematik öğretmenliği mezunları hem Millî Eğitim Bakanlığı hem de Bakanlığa bağlı resmi veya özel okullarda görev alırlar. Ayrıca gerekli diğer şartları da taşıdıktan sonra resmi veya özel üniversitelerde araştırma görevlisi veya öğretim görevlisi olarak görev alabilme imkanlarına da sahiptirler.

Yasal Dayanağı

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030008785


Yeterlilik Adı
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Taşlıçiftlik Yerleşkesi

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Programın temel amacı matematik ve matematik eğitiminde uluslararası düzeyde yüksek bilgi seviyesine sahip olan, sahip olduğu bilgiyi uygulayabilen, öğrenmeyi ve öğretmeyi iyi bilen ve bu işi severek yapan ve kendini sürekli geliştirebilen matematik öğretmenleri ve akademisyenler yetiştirerek eğitimin toplumsal refaha dönüşmesine öncülük etmektir. Ayrıca çeşitli bilimsel araştırmalar ve projeler yoluyla matematik eğitimi literatürünün gelişimine katkı sağlanması amaçlanmaktadır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.

Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır.

Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.

Milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyar. Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.

Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. Kazanmış olduğu deneyimleri, bilgi ve becerileri okul ortamında mesleğinin gerektirdiği nitelikler çerçevesinde uygular ve değerlendirir.

Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Kendi özdeğerlendirmesini yapabilir. Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve dersini farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültüre sahip olur.

İlişkilendirme, matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ile bilgi ve iletişim teknolojilerinin matematik öğretiminde etkin şekilde kullanılmasına ilişkin becerilere sahip olur.

Matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkili biçimde kullanır. Matematik eğitimi ile ilgili bilimsel ve toplumsal gelişmeleri takip eder, anlar, sorgular ve mesleki gelişim için kullanır.

Matematiksel kavramların temellerini ve ilişkilerini anlar, önemini kavrar.

Matematik ile ilgili özgün bilgi kaynaklarına ulaşabilir. Yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. Kaynaklardan edindiği bilgileri sınıflandırabilir ve bilimsel bilgi üretimi için kullanabilir.

Ülkemizdeki ve dünyadaki ilk ve ortaöğretim matematik öğretimi programları, öğretim yöntem ve teknikleri, ölçme değerlendirme yaklaşımlarını nasıl kullanılacağı hakkında bilgi sahibidir.

İlköğretim öğrencilerinin matematiğe ilişkin öğrenme zorlukları ve olası kavram yanılgıları, ihtiyaçları, ilgileri, yetenekleri, öğrenme özellikleri, bireysel farklılıkları, gelişim düzeyleri ve sosyo-kültürel altyapıları hakkında bilgi sahibidir.


Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Üniversitede aşağıda belirtilen sınavlar yapılır:

a) Bir dönemlik dersler için en az bir ara sınav yapılır.

b) Dönem sonu sınavı; bir dönemlik derslerden her dönemin sonunda yapılan sınavdır.

c) Yıl sonu sınavı; bir yıl süreli derslerin bitiminde açılan sınavdır.

d) Bütünleme sınavı; dönem sonu veya yılsonu sınavında başarısız olunan dersler için açılan sınavdır.

e) Tek ders sınavı; mezun olabilmek için derse devam şartını yerine getirmiş, ancak başarısız olduğu tek dersi kalan öğrenciler için açılan sınavdır. Tek ders sınavında başarılı olabilmek için 60 almak gerekir. Stajını yapmadığı halde mezun olabilmek için tek dersi kalan öğrenciler tek ders sınavına girerler.

f) Mazeret sınavı; geçerli mazeretinden dolayı ara sınavlara katılamayan öğrenciler için açılan sınavdır. Öğrenciler mazeret belgelerini, mazeretlerinin bitiminden itibaren en geç bir hafta içinde ilgili dekanlığa/müdürlüğe sunarlar. Mazeretleri yerinde bulunan öğrencilere ilgili yönetim kurulu kararı ile mazeret sınav hakkı verilir. Ara sınav dışındaki sınavlarda mazeret kabul edilemez. Mazereti olan bir öğrenci ara sınavlara giremez, girse dahi aldığı not iptal edilerek o ders için açılan mazeret sınavına katılır. Bu sınavdan aldığı not ara sınav notu olarak kabul edilir. Mazeret sınavı için ikinci bir mazeret sınav hakkı verilmez.

Sınav programı, akademik takvimde belirtilen tarihler arasında yapılacak şekilde planlanır ve başlangıcından onbeş gün önce ilgili dekanlık/müdürlük tarafından ilan edilir. Resmi tatil günleri dışında Cumartesi ve Pazar günleri de sınav yapılabilir. Aynı günde, aynı sınıfın ikiden fazla dersi için sınav yapılamaz.

Bir dersin başarı notu, dönem içi değerlendirmesinin %40’ı ile dönem sonu değerlendirmesinin %60’ı toplanarak hesaplanır. Dönem içi değerlendirmesi en az bir ara sınav, dönem sonu değerlendirmesi ise bir dönem/yıl sonu/bütünleme sınavından oluşabileceği gibi çoklu yöntem de kullanılabilir. Çoklu değerlendirme yönteminin kullanılması durumunda; dönem içi değerlendirmesi en az biri ara sınav ve dönem sonu değerlendirmesi de en az biri dönem/yılsonu/bütünleme sınavı olmak üzere sınav, ödev, uygulama, laboratuar, proje, arazi çalışması, öğrenci ürün dosyası gibi yöntemlerin dönem içi ve/veya dönem/yıl sonu/bütünleme değerlendirmesine hangi oranda etki edeceği ilgili öğretim elemanının/elemanlarının önerisi ve bölüm akademik kurulunun, sınıf geçme sistemi uygulanan fakültelerde ve anabilim dalı düzeyinde mezun verilen birimlerde anabilim dalı kurulunun onayı ile belirlenir ve dönem başlamadan bir hafta önce öğrenciye duyurulur. Aynı ders için farklı uygulama yapılamaz. Dersin özelliğine göre, bölüm akademik kurulunun, sınıf geçme sistemi uygulanan fakültelerde ve anabilim dalı düzeyinde mezun verilen birimlerde anabilim dalı kurulunun ve ilgili kurullarının onayı ile sınav yapılmamasına karar verilebilir. Ders başarı notu 100 üzerinden verilir. Bir dersten başarılı olabilmek için başarı notunun en az 60 olması gerekir. Ancak dönem sonu/yılsonu sınavından veya bütünleme sınavından alınan notun en az 50 olması gerekir. Başarı notunun kesirli çıkması halinde notun buçuk ve üzeri bir üste, daha küçükleri ise alt tam sayıya tamamlanır.

https://ogr.gop.edu.tr/depo/menuler/birim_10307/mevzuat_49/dosya_icerik/8696513/mevzuat_20231117104202.pdf


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)


Giriş Şartı

Lise Diplomasına sahip olmak ve ÖSS sınav sonucuna göre programa yerleştirilmiş olmak. ÖSS sınavı hakkında daha fazla bilgi için lütfen www.osym.gov.tr sayfasını ziyaret ediniz. Uluslararası öğrenciler için belli bir kota vardır ve müracaat eden uluslararası öğrenciler arasında sıralama yapılarak üniversite tarafından seçilir.


Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az 60 olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İlköğretim matematik öğretmenliği mezunları hem Millî Eğitim Bakanlığı hem de Bakanlığa bağlı resmi veya özel okullarda görev alırlar. Ayrıca gerekli diğer şartları da taşıdıktan sonra resmi veya özel üniversitelerde araştırma görevlisi veya öğretim görevlisi olarak görev alabilme imkanlarına da sahiptirler.


Yasal Dayanağı

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030008785

Qualification Title
Awarding BodyTokat Gaziosmanpaşa University
Awarding Body ContactResponsible Institution Contact Information Tokat Gaziosmanpaşa University, Taşlıçiftlik Campus, 60250 Tokat
Awarding Body Urlhttp://www.gop.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The main purpose of the program is to lead the transformation of education into social welfare by training mathematics teachers and academicians who have a high level of knowledge in mathematics and mathematics education at an international level, who can apply the knowledge they have, who know how to learn and teach well, who do this job with pleasure and who can constantly improve themselves. It is also aimed to contribute to the development of mathematics education literature through various scientific research and projects.

Learning Environments

Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.

Description

Have sufficient knowledge about the structure and historical development of the Turkish Education System.

Have scientific and analytical thinking skills, know scientific research methods and techniques and use them in classroom applications.

Have the ability to use Turkish properly and effectively in accordance with its rules and to communicate healthy with students and colleagues.

Respects national culture and universal values. He/She becomes a teacher who is aware of Turkish national, spiritual, moral and cultural values ??and shows sensitivity to them in his/her profession.

Have the pedagocigal knowledge and teaching profession. He/She applies and evaluates the experiences, knowledge and skills he/she has gained in the school environment within the framework of the qualifications required by his/her profession.

It would develop a positive approach for learning all life long. Can make her/his own self-evaluation. He/she will have the general knowledge to be able to carry out interdisciplinary studies and relate his/her course to different disciplines.

Have skills in making connections, mathematical communication, problem solving, reasoning and the effective use of information and communication technologies in mathematics teaching.

Uses mathematical language and terminology accurately and effectively. Follows, understands, questions and uses scientific and social developments related to mathematics education for professional development.

Understands the foundations and relationships of mathematical concepts, grasps their importance.

Can access original information sources about mathematics. He/she has sufficient knowledge of foreign languages to follow foreign sources. Can classify the information obtained from sources and use it to produce scientific knowledge.

She/he has knowledge about primary and secondary school mathematics teaching programs in our country and around the world, teaching methods and techniques, and how to use measurement and evaluation approaches.

Has information about primary school students' learning difficulties and possible misconceptions regarding mathematics, their needs, interests, abilities, learning characteristics, individual differences, developmental levels and socio-cultural backgrounds.

Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence

Further Info

Examinations conducted at the university are as follows:

a) At least one midterm exam is held for semester-based courses.

b) The end-of-semester exam is administered at the end of each semester for semester-based courses.

c) The end-of-year exam is administered at the end of annual courses.

d) The make-up exam is held for courses in which students were unsuccessful in the end-of-semester or end-of-year exams.

e) The single-course exam is held for students who have fulfilled the attendance requirement but have failed only one course required for graduation. A minimum score of 60 is required to pass the single-course exam. Students who have failed only one course required for graduation may take the single-course exam even if they have not completed their internship.

f) The excuse exam is administered for students who are unable to attend midterm exams due to a valid excuse. Students must submit their excuse documents to the relevant faculty/school within one week following the end of their excuse. If the excuse is deemed valid, students are granted the right to take an excuse exam by the decision of the relevant administrative board. Excuses are not accepted for exams other than midterms. A student with an accepted excuse cannot take the midterm exam, and if they do, the grade is voided and they are required to take the excuse exam for that course. The score obtained in this exam is considered as the midterm grade. No second excuse exam is granted.

The exam schedule is planned to be held within the dates specified in the academic calendar and is announced by the relevant faculty/school at least fifteen days prior to the beginning of the exams. Exams may also be held on Saturdays and Sundays, except on official holidays. More than two exams cannot be scheduled on the same day for the same class.

The final grade of a course is calculated by summing 40% of the in-term assessment and 60% of the end-of-term assessment. The in-term assessment includes at least one midterm exam, while the end-of-term assessment may include a semester/year-end/make-up exam or a combination of various evaluation methods. If multiple assessment methods are used, the in-term evaluation must include at least one midterm, and the end-of-term evaluation must include at least one of the final/year-end/make-up exams. These assessments may include exams, assignments, practical work, laboratory work, projects, field studies, or student portfolios. The weight of each component in the final grade is determined based on the recommendation of the course instructor(s) and the approval of the departmental academic board, or in faculties using a course-passing system and in units that award degrees at the department level, with the approval of the department board, and is announced to students one week before the start of the semester. Different implementations cannot be made for the same course.

Depending on the nature of the course, with the approval of the departmental academic board, or in faculties using a course-passing system and in units that award degrees at the department level, with the approval of the department board and relevant committees, it may be decided that no exam is required. The course grade is given on a scale of 100. To pass a course, a student must achieve a minimum final grade of 60. However, the minimum required score in the end-of-semester, year-end, or make-up exam is 50. If the final grade includes a decimal, scores of 0.5 and above are rounded up, while scores below 0.5 are rounded down to the nearest whole number.

https://ogr.gop.edu.tr/depo/menuler/birim_10307/mevzuat_49/dosya_icerik/8696513/mevzuat_20231117104202.pdf

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. Reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

“Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curriculum:

The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council.

2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.

Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD)

Access Requirements

High school diploma and placement through a centralized national university placement examination, Student Selection Exam, ÖSS. Please visit www.osym.gov.tr for more information. There is a quota for international students who are admitted through selection by the university among the applicants.

Conditions for SuccessTo be able to qualify for graduation, students must complete all the courses in the instructional plan, assignments, field work, applied projects, assignments, workshops, seminars, attendance, laboratory work and other related activities with a minimum CGPA of 60.
Progression Paths (Relationship Type)

Primary school mathematics teaching graduates work both in the Ministry of National Education and in public or private schools affiliated with the Ministry. They also have the opportunity to work as research assistants or lecturers in public or private universities after meeting other necessary conditions.

Legal Basis

Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030008785


Qualification Title

Awarding Body
Tokat Gaziosmanpaşa University

Awarding Body Contact
Responsible Institution Contact Information Tokat Gaziosmanpaşa University, Taşlıçiftlik Campus, 60250 Tokat

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The main purpose of the program is to lead the transformation of education into social welfare by training mathematics teachers and academicians who have a high level of knowledge in mathematics and mathematics education at an international level, who can apply the knowledge they have, who know how to learn and teach well, who do this job with pleasure and who can constantly improve themselves. It is also aimed to contribute to the development of mathematics education literature through various scientific research and projects.


Learning Environments

Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.


Description

Have sufficient knowledge about the structure and historical development of the Turkish Education System.

Have scientific and analytical thinking skills, know scientific research methods and techniques and use them in classroom applications.

Have the ability to use Turkish properly and effectively in accordance with its rules and to communicate healthy with students and colleagues.

Respects national culture and universal values. He/She becomes a teacher who is aware of Turkish national, spiritual, moral and cultural values ??and shows sensitivity to them in his/her profession.

Have the pedagocigal knowledge and teaching profession. He/She applies and evaluates the experiences, knowledge and skills he/she has gained in the school environment within the framework of the qualifications required by his/her profession.

It would develop a positive approach for learning all life long. Can make her/his own self-evaluation. He/she will have the general knowledge to be able to carry out interdisciplinary studies and relate his/her course to different disciplines.

Have skills in making connections, mathematical communication, problem solving, reasoning and the effective use of information and communication technologies in mathematics teaching.

Uses mathematical language and terminology accurately and effectively. Follows, understands, questions and uses scientific and social developments related to mathematics education for professional development.

Understands the foundations and relationships of mathematical concepts, grasps their importance.

Can access original information sources about mathematics. He/she has sufficient knowledge of foreign languages to follow foreign sources. Can classify the information obtained from sources and use it to produce scientific knowledge.

She/he has knowledge about primary and secondary school mathematics teaching programs in our country and around the world, teaching methods and techniques, and how to use measurement and evaluation approaches.

Has information about primary school students' learning difficulties and possible misconceptions regarding mathematics, their needs, interests, abilities, learning characteristics, individual differences, developmental levels and socio-cultural backgrounds.


Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence


Further Info

Examinations conducted at the university are as follows:

a) At least one midterm exam is held for semester-based courses.

b) The end-of-semester exam is administered at the end of each semester for semester-based courses.

c) The end-of-year exam is administered at the end of annual courses.

d) The make-up exam is held for courses in which students were unsuccessful in the end-of-semester or end-of-year exams.

e) The single-course exam is held for students who have fulfilled the attendance requirement but have failed only one course required for graduation. A minimum score of 60 is required to pass the single-course exam. Students who have failed only one course required for graduation may take the single-course exam even if they have not completed their internship.

f) The excuse exam is administered for students who are unable to attend midterm exams due to a valid excuse. Students must submit their excuse documents to the relevant faculty/school within one week following the end of their excuse. If the excuse is deemed valid, students are granted the right to take an excuse exam by the decision of the relevant administrative board. Excuses are not accepted for exams other than midterms. A student with an accepted excuse cannot take the midterm exam, and if they do, the grade is voided and they are required to take the excuse exam for that course. The score obtained in this exam is considered as the midterm grade. No second excuse exam is granted.

The exam schedule is planned to be held within the dates specified in the academic calendar and is announced by the relevant faculty/school at least fifteen days prior to the beginning of the exams. Exams may also be held on Saturdays and Sundays, except on official holidays. More than two exams cannot be scheduled on the same day for the same class.

The final grade of a course is calculated by summing 40% of the in-term assessment and 60% of the end-of-term assessment. The in-term assessment includes at least one midterm exam, while the end-of-term assessment may include a semester/year-end/make-up exam or a combination of various evaluation methods. If multiple assessment methods are used, the in-term evaluation must include at least one midterm, and the end-of-term evaluation must include at least one of the final/year-end/make-up exams. These assessments may include exams, assignments, practical work, laboratory work, projects, field studies, or student portfolios. The weight of each component in the final grade is determined based on the recommendation of the course instructor(s) and the approval of the departmental academic board, or in faculties using a course-passing system and in units that award degrees at the department level, with the approval of the department board, and is announced to students one week before the start of the semester. Different implementations cannot be made for the same course.

Depending on the nature of the course, with the approval of the departmental academic board, or in faculties using a course-passing system and in units that award degrees at the department level, with the approval of the department board and relevant committees, it may be decided that no exam is required. The course grade is given on a scale of 100. To pass a course, a student must achieve a minimum final grade of 60. However, the minimum required score in the end-of-semester, year-end, or make-up exam is 50. If the final grade includes a decimal, scores of 0.5 and above are rounded up, while scores below 0.5 are rounded down to the nearest whole number.

https://ogr.gop.edu.tr/depo/menuler/birim_10307/mevzuat_49/dosya_icerik/8696513/mevzuat_20231117104202.pdf


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. Reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

“Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curriculum:

The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council.

2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.

Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD)


Access Requirements

High school diploma and placement through a centralized national university placement examination, Student Selection Exam, ÖSS. Please visit www.osym.gov.tr for more information. There is a quota for international students who are admitted through selection by the university among the applicants.


Conditions for Success
To be able to qualify for graduation, students must complete all the courses in the instructional plan, assignments, field work, applied projects, assignments, workshops, seminars, attendance, laboratory work and other related activities with a minimum CGPA of 60.

Progression Paths (Relationship Type)

Primary school mathematics teaching graduates work both in the Ministry of National Education and in public or private schools affiliated with the Ministry. They also have the opportunity to work as research assistants or lecturers in public or private universities after meeting other necessary conditions.


Legal Basis

Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address