Yeterlilik Kodu | TR0030011228 | |
Yeterlilik Adı | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Balıkesir Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balıkesir Üniversitesi Çağış Yerleşkesi (Bigadiç yolu üzeri 17. km) 10145, BALIKESİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.balikesir.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | İlköğretim Matematik Eğitimi Programı, Eğitim Fakültesinde yer alan Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü kapsamında sunulan dört yıllık bir lisans programıdır. Program yerel 160 kredi ve 240 AKTS olmak üzere, öğrencilere matematik alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda zorunlu ve seçmeli dersler olmak üzere geniş bir ders yelpazesi sunulmaktadır. Dersler, kuramsal ve uygulamalı olmak üzere iki farklı biçimde yürütülmekte olup, kuramsal dersler çağdaş eğitim teknolojileri ile desteklenen öğrenme ortamlarında işlenmektedir. Uygulamalı dersler ise, Eğitim Fakültesi, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve belirlenen uygulama ilköğretim okulları arasındaki iş birliği çerçevesinde yürütülmektedir. Bu dersler, öğretim elemanları ve uygulama öğretmenlerinin rehberliğinde iki yarıyıl boyunca gerçekleştirilmektedir. Programda yer alan kuramsal dersler, matematik ve eğitim bilimleri temelinde yapılandırılmış olup, öğrencilerin hem kuramsal bilgiyi edinmelerini hem de bu bilgiyi öğretim süreçlerine entegre edebilmelerini sağlamayı hedeflemektedir. Sekiz yarıyıllık bir süreci kapsayan program, öğrencilere alanında uzmanlaşma ve mesleki yeterlilik kazanma fırsatı sunan bir yükseköğretim programıdır. Mezunlar, ilköğretim düzeyinde matematik öğretmeni olarak görev alabilecekleri gibi akademik kariyerlerine devam edebilme imkânına da sahiptir. Program, öğrencilere eleştirel düşünme, problem çözme ve etkili öğretim yöntemlerini kullanma becerileri kazandırarak, nitelikli matematik öğretmenleri yetiştirmeyi ve ilköğretim okullarında tam olarak nitelikli birer matematik öğretmeni yetiştirmek için ilköğretim matematik eğitiminde yeterli bilgiye sahip olan öğrencilere eğitim vermeyi amaçlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim-öğretim faaliyetlerini örgün veya uzaktan öğretim şeklinde yürütmektedir. Programda, kuramsal dersler teknoloji destekli ortamlarda işlenmekte olup, uygulamalı dersler ise Eğitim Fakültesi, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve uygulama ilköğretim okulları iş birliği ile gerçekleştirilmektedir. Bu uygulamalar, öğretim elemanları ve uygulama öğretmenlerinin rehberliğinde iki yarıyıl boyunca sürdürülmektedir. Ayrıca, öğrencilerin mesleki deneyim kazanmaları amacıyla staj yapma imkânı da sunulmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır. Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarı notuna katkısı %40, yarıyıl sonu değerlendirmelerinin başarı notuna katkısı ise %60 olarak hesaplanır. Bir dersin başarı notu, Senato tarafından belirlenen esaslara göre, aşağıdaki tabloda yer alan harfli başarı notlarından birisine dönüştürülür: Başarı Notu Katsayı Harf Not Aralığı (100 üzerinden) AA 4,00 100-90 BA 3,50 85-89 BB 3,00 80-84 CB 2,50 70-79 CC 2,00 60-69 DC 1,50 55-59 DD 1,00 45-54 FF 0,00 44 ve altı DZ ---- YZ --- | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Akreditasyon Başlangıç - Bitiş Tarihi : 01.05.2024 - 01.05.2029 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Öğrencinin mezun olabilmesi için programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ, YZ notlarının olmaması gerekir. Bu bölümdeki programlarda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030011228
ISCO 08
ISCO 08
İlköğretim Matematik Eğitimi Programı, Eğitim Fakültesinde yer alan Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü kapsamında sunulan dört yıllık bir lisans programıdır. Program yerel 160 kredi ve 240 AKTS olmak üzere, öğrencilere matematik alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda zorunlu ve seçmeli dersler olmak üzere geniş bir ders yelpazesi sunulmaktadır. Dersler, kuramsal ve uygulamalı olmak üzere iki farklı biçimde yürütülmekte olup, kuramsal dersler çağdaş eğitim teknolojileri ile desteklenen öğrenme ortamlarında işlenmektedir.
Uygulamalı dersler ise, Eğitim Fakültesi, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve belirlenen uygulama ilköğretim okulları arasındaki iş birliği çerçevesinde yürütülmektedir. Bu dersler, öğretim elemanları ve uygulama öğretmenlerinin rehberliğinde iki yarıyıl boyunca gerçekleştirilmektedir. Programda yer alan kuramsal dersler, matematik ve eğitim bilimleri temelinde yapılandırılmış olup, öğrencilerin hem kuramsal bilgiyi edinmelerini hem de bu bilgiyi öğretim süreçlerine entegre edebilmelerini sağlamayı hedeflemektedir.
Sekiz yarıyıllık bir süreci kapsayan program, öğrencilere alanında uzmanlaşma ve mesleki yeterlilik kazanma fırsatı sunan bir yükseköğretim programıdır. Mezunlar, ilköğretim düzeyinde matematik öğretmeni olarak görev alabilecekleri gibi akademik kariyerlerine devam edebilme imkânına da sahiptir. Program, öğrencilere eleştirel düşünme, problem çözme ve etkili öğretim yöntemlerini kullanma becerileri kazandırarak, nitelikli matematik öğretmenleri yetiştirmeyi ve ilköğretim okullarında tam olarak nitelikli birer matematik öğretmeni yetiştirmek için ilköğretim matematik eğitiminde yeterli bilgiye sahip olan öğrencilere eğitim vermeyi amaçlamaktadır.
Eğitim-öğretim faaliyetlerini örgün veya uzaktan öğretim şeklinde yürütmektedir. Programda, kuramsal dersler teknoloji destekli ortamlarda işlenmekte olup, uygulamalı dersler ise Eğitim Fakültesi, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve uygulama ilköğretim okulları iş birliği ile gerçekleştirilmektedir. Bu uygulamalar, öğretim elemanları ve uygulama öğretmenlerinin rehberliğinde iki yarıyıl boyunca sürdürülmektedir. Ayrıca, öğrencilerin mesleki deneyim kazanmaları amacıyla staj yapma imkânı da sunulmaktadır.
- Matematik biliminin alanları olan Analiz, Cebir, Geometri ve Uygulamalı bilimlerdeki temel kavramları açıklayabilir, matematiğin kuramsal yapısını yorumlayabilir ve bu alandaki bilgilerini farklı problemlere uygulayabilir.
- Matematik bilgilerini tanımlama, modelleme, çözme ve günlük hayat problemlerine uygulama becerisini kazanır.
- Matematik öğretimi için gerekli çağdaş teknikleri kullanarak öğretim teknolojilerini ve materyallerini tasarlayabilir ve kullanabilir.
- Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini etkili kullanır. Bir gramer terimi olan dilin gündelik ve toplumsal hayat içindeki işlevini kavrar.
- Bilimsel araştırma projelerini organize eder ve sürdürür. Verileri çözümler, deney yapar ve tasarlar, sonuçları yorumlayabilir.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
- Toplumun güncel sorunlarını belirleyebilir, çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlayabilir. Panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılabilir, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alabilir.
- Karşılaşabilecekleri sorunları okul ortamı içerisinde tartışabilir, güncel hayatta bu sorunları daha kolay fark edebilir ve çözüm bulabilir. Türk Milli Eğitim Sisteminin yapısı ve özelliklerini tartışabilir.
- Öğrenme-öğretme sürecinde gözlemlediklerini uygulayabilir ve değerlendirme yapabilir. Kazanmış oldukları bilgi ve becerileri okul ortamında uygulayabilir.
- Fen Bilimleri ve Sosyal bilimleri alanlarında, ilköğretim matematik öğretmeninin sahip olması gereken genel kültür bilgilerini edinir ve bu bilgilerini kullanarak bakış açısı geliştirir.
- Matematik eğitimi ile ilgili konu alanındaki son gelişmeleri takip edebilir, matematik dersinin öğretiminde kullanılan yöntemler ve bu konuda yaşanan sorunlar, çözüm önerileri ve işleniş açısından genel ve eleştirel bakış açısı kazanabilir.
- Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları, sınıf yönetimi modellerini ve yaklaşımlarını açıklayabilir. Sınıfta karşılaşabileceği bir problemi çözmek için uygun model ve yaklaşımları kullanabilir.
- Öğrenme kuramlarının öğrenme – öğretme süreçlerine etkisini tartışabilir. Planlı bir etkinlikte çağdaş öğrenme – öğretme strateji yöntem ve teknikler ile kuram ve modelleri uygulayabilir.
- Eğitimde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları, eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemini açıklayabilir. Geleneksel ve çağdaş yaklaşımlara dayalı ölçme araç ve gereçlerini hazırlayıp uygulayabilir.
- Matematik ve eğitimin, ilgili diğer bilimlerle ilişkisini ve işlevlerini açıklayabilir.
- Matematik eğitimi alanındaki temel gelişmeleri takip edebilecek ve diğer öğretmen adayı arkadaşlarıyla bunları paylaşabilecek düzeyde yabancı bir dili kullanabilir.
- lköğretim kurumlarının işleyişi, yapısı, denetimiyle ve ilköğretim matematik öğretim programlarıyla ilgili bilgi sahibi olup, ilköğretim matematik eğitimiyle ilköğretim matematik öğretmenliği arasındaki ilişkiyi kurarak gerekli planlamaları, etkinlikleri ve uygulamaları gerçekleştirebilir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır. Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarı notuna katkısı %40, yarıyıl sonu değerlendirmelerinin başarı notuna katkısı ise %60 olarak hesaplanır. Bir dersin başarı notu, Senato tarafından belirlenen esaslara göre, aşağıdaki tabloda yer alan harfli başarı notlarından birisine dönüştürülür:
Başarı Notu Katsayı Harf Not Aralığı (100 üzerinden)
AA 4,00 100-90
BA 3,50 85-89
BB 3,00 80-84
CB 2,50 70-79
CC 2,00 60-69
DC 1,50 55-59
DD 1,00 45-54
FF 0,00 44 ve altı
DZ ----
YZ ---
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
- Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
- Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
- Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
- Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
- Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Akreditasyon Başlangıç - Bitiş Tarihi : 01.05.2024 - 01.05.2029
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
- Lisansüstü Eğitim Olanakları: Lisans diplomasına sahip olan mezunlar, üniversitenin Matematik Eğitimi Anabilim Dalı bünyesinde sunulan yüksek lisans programlarına başvurabilirler.
- Çift Anadal Programı: Öğrenciler, üniversitenin sunduğu çift anadal programlarına katılarak, eş zamanlı olarak iki farklı lisans diploması alma fırsatına sahiptirler. Bu sayede, ana dalları dışında başka bir alanda da derinleşebilirler.
- Öğretmen Yetiştirme: Program, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel ve resmi ortaokullarda matematik öğretmenliği yapabilecek bilgi, beceri ve deneyime sahip öğretmenler yetiştirir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030011228 | |
Qualification Title | Bachelor of Science in Elementary Mathematics Education | |
Awarding Body | Balıkesir University | |
Awarding Body Contact | Balıkesir University Çağış Campus (17th km on Bigadiç road) 10145, BALIKESIR | |
Awarding Body Url | http://www.balikesir.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Primary Mathematics Education Programme is a four-year undergraduate programme offered within the Department of Mathematics and Science Education in the Faculty of Education. The programme aims to provide students with mathematics content knowledge, teaching professional knowledge, general culture and practical skills in the form of 160 credits and 240 ECTS. In this context, a wide range of compulsory and elective courses are offered. The courses are carried out in two different ways as theoretical and applied, and the theoretical courses are taught in learning environments supported by contemporary educational technologies. Applied courses are carried out within the framework of co-operation between the Faculty of Education, the Provincial Directorate of National Education and the determined application primary schools. These courses are carried out for two semesters under the guidance of lecturers and practice teachers. The theoretical courses in the programme are structured on the basis of mathematics and educational sciences and aim to enable students to both acquire theoretical knowledge and integrate this knowledge into teaching processes. The programme, which covers a period of eight semesters, is a higher education programme that offers students the opportunity to specialise in their field and gain professional competence. Graduates can work as mathematics teachers at the primary level or continue their academic careers. The programme aims to train qualified mathematics teachers by providing students with the skills of critical thinking, problem solving and using effective teaching methods, and to educate students who have sufficient knowledge in primary mathematics education to train fully qualified mathematics teachers in primary schools. | |
Learning Environments | It carries out its education and training activities in the form of formal or distance education. In the programme, theoretical courses are taught in technology-supported environments and applied courses are carried out in cooperation with the Faculty of Education, Provincial Directorate of National Education and primary schools. These applications are carried out for two semesters under the guidance of lecturers and practice teachers. In addition, students are offered the opportunity to do internships in order to gain professional experience. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
| |
Further Info | Measurement and evaluation methods; exam types and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK). Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation. Systems based on letters or grades are used in the evaluation of student success. The contribution of in-semester evaluations to the success grade is calculated as 40%, and the contribution of final evaluations to the success grade is calculated as 60%. The success grade of a course is converted into one of the letter grades in the table below according to the principles determined by the Senate: Success Grade Coefficient SCORES (over 100) AA 4,00 100-90 BA 3,50 85-89 BB 3,00 80-84 CB 2,50 70-79 CC 2,00 60-69 DC 1,50 55-59 DD 1,00 45-54 FF 0,00 44 and below DZ ---- YZ --- | |
Quality Assurance | In order to supervise the quality of higher education programmes; YÖK is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities. ·YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public. The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":
Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD) Accreditation Start - End Date: 01.05.2024 - 01.05.2029 | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | In order for the student to graduate, he/she must have passed all the courses in the programme and must not have FF, DZ, YZ grades. In the programmes in this department, the student must provide a minimum of 240 ECTS credits and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030011228
ISCO 08
ISCO 08
Primary Mathematics Education Programme is a four-year undergraduate programme offered within the Department of Mathematics and Science Education in the Faculty of Education. The programme aims to provide students with mathematics content knowledge, teaching professional knowledge, general culture and practical skills in the form of 160 credits and 240 ECTS. In this context, a wide range of compulsory and elective courses are offered. The courses are carried out in two different ways as theoretical and applied, and the theoretical courses are taught in learning environments supported by contemporary educational technologies.
Applied courses are carried out within the framework of co-operation between the Faculty of Education, the Provincial Directorate of National Education and the determined application primary schools. These courses are carried out for two semesters under the guidance of lecturers and practice teachers. The theoretical courses in the programme are structured on the basis of mathematics and educational sciences and aim to enable students to both acquire theoretical knowledge and integrate this knowledge into teaching processes.
The programme, which covers a period of eight semesters, is a higher education programme that offers students the opportunity to specialise in their field and gain professional competence. Graduates can work as mathematics teachers at the primary level or continue their academic careers. The programme aims to train qualified mathematics teachers by providing students with the skills of critical thinking, problem solving and using effective teaching methods, and to educate students who have sufficient knowledge in primary mathematics education to train fully qualified mathematics teachers in primary schools.
It carries out its education and training activities in the form of formal or distance education. In the programme, theoretical courses are taught in technology-supported environments and applied courses are carried out in cooperation with the Faculty of Education, Provincial Directorate of National Education and primary schools. These applications are carried out for two semesters under the guidance of lecturers and practice teachers. In addition, students are offered the opportunity to do internships in order to gain professional experience.
- Students can explain the basic concepts in areas of mathematics such as Analysis, Algebra, Geometry and Applied Science, interpret the structure of the theoretical knowledge and can apply these to different problems
- Students gain the ability to define, model, solve and apply their mathematical knowledge to daily life problems.
- Students can design and use instructional technologies and materials using modern techniques for teaching mathematics.
- Students can use effective verbal and written communication skills and grasp a grammatical term in daily and social life of language.
- Students can organize and maintain scientific research projects. Analyzes data, experiments and designs, interprets results.
- Students behave in accordance with democracy, human rights, social, scientific and professional ethical values.
- Students can identify the current problems of society and prepare projects to produce solutions. Students can participate in scientific events such as panels, conferences, congresses, symposiums as audiences, speakers or organizers, and can take part in various projects voluntarily within the framework of social responsibility.
- Students can face problems within the school environment can discuss current issues in life that they can more easily notice and find a solution. Students can discuss Turkish National Education System structure and properties.
- Students can apply and evaluate what they observe in the learning-teaching process. They can apply their acquired knowledge and skills in the school environment .
- Primary school mathematics teachers should have to obtain information on the general culture in science and social science areas.
- Students can have the knowledge of critical thinking about current issues in mathematics education, research issues in mathematics education and methods used in mathematics teaching and problem lived in teaching, suggestions of solution and process.
- Students can explain classroom management’s basic concepts, models and approaches, employ appriate model and approaches to solve a confronted problem at the classroom.
- Students can discuss the effect of learning theories on learning - teaching processes. Can apply contemporary learning - teaching strategy methods and techniques and theories and models in a planned activity.
- Students can explain basic concepts related to the educational measurement and evaluation, the importance and location of measurement and evaluation in education, prepare and apply measurement tools and supplies based on traditional and contemporary approaches.
- Students can explain the relationship and functions of mathematics and education with other related sciences.
- Students can follow the basic developments in mathematics education and use a foreign language that can share them with other teacher candidates.
- Students have knowledge about the functioning, structure and supervision of primary education institutions and primary school mathematics curriculums, and can carry out the necessary planning, activities and applications by establishing the relationship between primary school mathematics education and primary school mathematics teaching.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
- Reading and writing competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenhip competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
Measurement and evaluation methods; exam types and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK). Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation. Systems based on letters or grades are used in the evaluation of student success. The contribution of in-semester evaluations to the success grade is calculated as 40%, and the contribution of final evaluations to the success grade is calculated as 60%. The success grade of a course is converted into one of the letter grades in the table below according to the principles determined by the Senate:
Success Grade Coefficient SCORES (over 100)
AA 4,00 100-90
BA 3,50 85-89
BB 3,00 80-84
CB 2,50 70-79
CC 2,00 60-69
DC 1,50 55-59
DD 1,00 45-54
FF 0,00 44 and below
DZ ----
YZ ---
In order to supervise the quality of higher education programmes;
YÖK is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities. ·YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.
The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":
- Establishment and Approval of Curricula
- YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate programmes in higher education institutions.
- IIn higher education institutions, the curriculum of undergraduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
- After the curriculum of National Core Education Programmes is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
- Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate programme will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
- Certification: Students enrolled in undergraduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
- Self Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD) Accreditation Start - End Date: 01.05.2024 - 01.05.2029
- Having graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions of admission to the undergraduate programs of higher education institutions.
- Having been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination held by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
- Having obtained sufficient points as a result of the central examination held by ÖSYM for the programmes of higher education institutions that accept students through special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and having been successful in the special talent examination.
- Having been placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS), the procedures and principles of which are determined by YÖK and conducted by ÖSYM.
- Undergraduate degree holders can continue their graduate programmes and, if they meet the relevant requirements, the doctorate and proficiency in arts programmes that accept students with an undergraduate degree.
- Undergraduate students have the right to participate in the double major programmes opened by the higher education institutions they are studying at. Students enrolled in double major programmes can take courses from two diploma programmes simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
- Teachers who have the knowledge, skills and experience to provide education in the field are trained.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous
