Yeterlilik Kodu | TR0030011917 | |
Yeterlilik Adı | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | 2000 Evler, Zübeyde Hanım Cd., 50300 Merkez/Nevşehir Merkez/Nevşehir | |
Sorumlu Kurum URL | https://nevsehir.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Matematik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Matematik Eğitimi Anabilim Dalı insani ve ahlaki değerlere sahip, düşünen, araştıran, inceleyen, yaratıcı,mantıklı, matematik okuryazarı, çağdaş eğitim öğretim tekniklerini kullanabilen matematik öğretmenleri yetiştirmek amacıyla eğitim vermektedir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Lise diplomasına sahip olmak ve ÖSYM’nin yaptığı sınavlar sonucu bölümümüze kayıt yaptırmaya hak kazanmak. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayıp 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere lisans diploması verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız, devlet ya da özel eğitim kurumlarında matematik öğretmeni unvanı ile çalışabilmektedir. Ayrıca üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik personel olarak da istihdam edilebilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Tam Zamanlı | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030011917
ISCO: 08
ISCO: 08
- Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
- Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
- Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
- Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir.
- Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir.
- Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlayabilir.
- Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanabilir.
- Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
- Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
- Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
- Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
- Matematiksel ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretebilir.
- Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır.
- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
- Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
- Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
- Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
- Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
Matematik Eğitimi Anabilim Dalı insani ve ahlaki değerlere sahip, düşünen, araştıran, inceleyen, yaratıcı,mantıklı, matematik okuryazarı, çağdaş eğitim öğretim tekniklerini kullanabilen matematik öğretmenleri yetiştirmek amacıyla eğitim vermektedir.
Lise diplomasına sahip olmak ve ÖSYM’nin yaptığı sınavlar sonucu bölümümüze kayıt yaptırmaya hak kazanmak.
Mezunlarımız, devlet ya da özel eğitim kurumlarında matematik öğretmeni unvanı ile çalışabilmektedir. Ayrıca üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik personel olarak da istihdam edilebilmektedirler.
Tam Zamanlı
Qualification Code | TR0030011917 | |
Qualification Title | Elementary Mathematics Education Bachelor's Degree Diploma | |
Awarding Body | Nevşehir Hacı Bektaş Veli University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | https://nevsehir.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Mathematics | |
National Occupation Classification |
ISCO: 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | The objectives of the Teacher Training in Mathematics Programme is to train students as mathematics teachers who have humanitarian and moral values, mathematical literacy, the ability of thinking, investigating, examining and using modern education techniques. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Having a high school diploma and be eligible to register to our department as a result of examinations made by ÖSYM. | |
Conditions for Success | Successfully complete all courses available in the program (a total of 240 ECTS) and to have at least 2.00 on a 4.00 weighted grade point average. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates have the opportunity to work for the Ministry of National Education and private educational institutions as mathematics teachers and as academicians. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Full-Time | |
Url | Open Address |
TR0030011917
ISCO: 08
ISCO: 08
- Having the knowledge of teaching programs, teaching strategies, measurement and assessment methods related to the field.
- Having the knowledge about the nature, source, limit, accuracy, validity and reliability of knowledge.
- To satisfy the needs of students ability to recognise concepts and relationship between concepts related to the field.
- Ability to explain aims, principles, vision, mission, structure and functioning of Turkish education system, classroom management approaches and concepts related to education.
- Being knowledgeable about students’ developmental and learning characteristics and also learning difficulties.
- To be able to design and choose appropriate tools, instruments and materials for mathematics subjects and teaching process.
- To be able to use mathematical language accurately in their mathematics courses and in planning learning and teaching process.
- Ability to use most appropriate teaching strategies, methods and techniques considering students’ developmental characteristics, individual differences, characteristics and achievements of the subject area.
- Evaluate their students\' outcomes in all aspects by using different methods.
- To be able to use mathematical language accurately in their mathematics courses and in planning learning and teaching process.
- Use Turkish language appropriately and effectively and have skills to be able to communicate with pupils effectively.
- To be able to assess mathematics improvements using different assesment techniques.
- Being capable of using different evaluation and assessment techniques.
- Takes responsibility individual and group works and carries out the task effectively.
- Knows himself / herself as an individual, use his /her creative and strong features and develops his / her weak features.
- Evaluates the knowledge and skills in a critical way.
- Develops positive attitude about life long learning.
- Using ways to reach the information effectively.
- Plans and implements activities and occupational projects for the social circle lived with the consciousness of the social resposiblity.
- Uses at least one foreing language at the European Language Portfolio Level B1 by using the monitors in the field and communicate with colleagues.
- Effective use of information and communication technologies.
- Acts appropriately depending on democracy, human rights, social, scientific and professional ethics.
- Has national and universal sensitivities mentioned National Education Law.
The objectives of the Teacher Training in Mathematics Programme is to train students as mathematics teachers who have humanitarian and moral values, mathematical literacy, the ability of thinking, investigating, examining and using modern education techniques.
Having a high school diploma and be eligible to register to our department as a result of examinations made by ÖSYM.
Our graduates have the opportunity to work for the Ministry of National Education and private educational institutions as mathematics teachers and as academicians.
Full-Time