Yeterlilik Kodu | TR0030018952 | |
Yeterlilik Adı | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İnönü Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İnönü Üniversitesi Merkez Kampüsü (Elazığ Yolu 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya | |
Sorumlu Kurum URL | http://inonu.edu.tr/tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Üniversite Senatosu tarafından sınav, değerlendirme ve derecelendirme düzenlemeleri belirlenmiş ve İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı bu yönetmeliklere tabidir. Her ders bir ara sınav, kısa sınavlardan, ödevlerden ve ödevlerden oluşan ikinci bir ara sınav ve bir final sınavı ile değerlendirilir.Öğrenciler orta öğrenimlerini başarı ile tamamlamış olmalıdır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Programa ÖSYM-YGS sınavı ile öğrenci alınmaktadır. | |
Başarma Şartları | Öğrenciler orta öğrenimlerini başarı ile tamamlamış olmalıdır.Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Program mezunlarının çoğu Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel orta okullarda matematik öğretmenliği yapabilir ve Çeşitli fakültelerde akademisyen olarak çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030018952
- Alanıyla ilgili temel kavram, teori ve uygulamaları hakkında genel bilgiye sahip olur.
- Bilginin doğası hakkında bilgi sahibidir, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve bunları sınıf içinde kullanır.
- Alanı ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak kullanır.
- Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini tanır, bu özelliklere uygun planlama yapabilir ve materyal hazırlayabilir.
- Türk Milletinin milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerini bilir ve aynı zamanda uluslararası kültürleri tanır.
- Alanıyla ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek seviyede yabancı dil bilgisine sahip olur ve ileri düzeyde Türkçe ve yabancı kaynakları takip ederek kullanır.
- Kendini bir birey olarak tanır, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir, bireysel ve grupla çalışabilme becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak sorumluluk alır ve görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
- Bilgiye ulaşma yollarını öğrenme gereksinimleri doğrultusunda etkin bir şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir ve edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşır.
- Matematik-Toplum-Çevre ilişkisini bilir ve günlük yaşamda kullanır.
- Sosyal ve toplumsal olaylara ilişkin duyarlı bir öğretmen olur ve farklı kültürlerdeki sosyal yaşamla uyum sağlar.
- Veli, meslektaş ve amirleri ile işbirliği içerisinde çalışır.
- Matematik öğretiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
- Mesleğin gerektirdiği bilimsel ve etik değerlere sahiptir ve kalite yönetimi, güvenli okul ortamı, çevre yönetimi, iş güvenliği konusunda gerekli bilince sahiptir.
- Türk Milli Eğitim Sisteminin dayandığı temel prensipler ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
- Milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olup alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
Üniversite Senatosu tarafından sınav, değerlendirme ve derecelendirme düzenlemeleri belirlenmiş ve İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı bu yönetmeliklere tabidir. Her ders bir ara sınav, kısa sınavlardan, ödevlerden ve ödevlerden oluşan ikinci bir ara sınav ve bir final sınavı ile değerlendirilir.Öğrenciler orta öğrenimlerini başarı ile tamamlamış olmalıdır.
Programa ÖSYM-YGS sınavı ile öğrenci alınmaktadır.
Program mezunlarının çoğu Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel orta okullarda matematik öğretmenliği yapabilir ve Çeşitli fakültelerde akademisyen olarak çalışabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030018952 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Elementary Mathematics Teacher Education | |
Awarding Body | Inonu University | |
Awarding Body Contact | İnönü University Central Campus (Elazığ Road 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya | |
Awarding Body Url | http://inonu.edu.tr/tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | The examination, assessment and grading regulations have been set up for the university by the University Senate, and the Department of Elementary Mathematics Education is bound by these regulations. Each course is assessed via a midterm exam, a second mid-term exam composed of quizzes, homeworks and assignments, and a final end-of-term examStudents must have completed their secondary education successfully. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students are admitted to the program by ÖSYM-YGS exam. | |
Conditions for Success | Students must have completed their secondary education successfully.To complete all the courses in the program (240 ECTS) and achieve a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 are the required rules to qualify for graduation. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Most of the graduates of the program can work as mathematics teachers in official and private secondary schools of Ministry of National Education and can work as academicians in various faculties. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030018952
ISCO:08
ISCO:08
- The student will have a general knowledge about the basic concepts, theories and applications of the field.
- The student has knowledge about the nature of knowledge, knows the methods and techniques of scientific research and uses them in the classroom.
- The student knows contemporary teaching methods and techniques related to the field, measurement and evaluation methods and use the subject areas characteristics and gains.
- The student will be able to recognize the developmental characteristics and make appropriate planning and prepare material according to learning styles of the students.
- The student knows the national, spiritual, moral and cultural values of the Turkish nation and also recognizes international cultures.
- The student has the knowledge of foreign language to follow foreign sources related to the field and uses advanced Turkish and foreign sources.
- The student recognizes yourself as an individual, uses creative and strong aspects and improves weaknesses, has the ability to work individually and in groups and make independent decisions, performs the task effectively.
- The student uses the ways of accessing information effectively in accordance with the learning needs, develops a positive attitude towards lifelong learning and approaches the information from a critical perspective.
- The students knows the relationship between mathematics, society and environment and uses them in daily life.
- The student will be a sensitive teacher about social and social events and adapt to social life in different cultures.
- The student works in cooperation with parents, colleagues and superiors.
- The student has the ability to use information and communication technologies effectively in mathematics teaching.
- The student has the scientific and ethical values required by the profession and the necessary consciousness about quality management, safe school environment, environmental management and occupational safety.
- The student has information about the basic principles and historical development of Turkish National Education System.
- The student will have the consciousness of national, spiritual, moral and cultural values and acts in accordance with the laws, regulations and regulations related to his duties, rights and responsibilities.
The examination, assessment and grading regulations have been set up for the university by the University Senate, and the Department of Elementary Mathematics Education is bound by these regulations. Each course is assessed via a midterm exam, a second mid-term exam composed of quizzes, homeworks and assignments, and a final end-of-term examStudents must have completed their secondary education successfully.
Students are admitted to the program by ÖSYM-YGS exam.
Most of the graduates of the program can work as mathematics teachers in official and private secondary schools of Ministry of National Education and can work as academicians in various faculties.
Qualification is continuous