Yeterlilik Kodu | TR0030027858 | |
Yeterlilik Adı | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Aydın Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.İnönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.aydin.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı'nın misyonu, ortaokulların 5., 6., 7. ve 8. sınıf düzeylerinde çalışacak temel alan ve meslek bilgisine sahip, matematik öğretim materyallerini uygun ve etkili bir şekilde geliştirebilen ve uygulayabilen, yeni eğitim teknolojilerini kullanabilen, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisine sahip matematik öğretmenleri yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Derslik, okul dışı öğrenme ortamları, öğrenme laboratuvarları, atölyeler, (öğretmenlik uygulamalarını gerçekleştirmek üzere) ortaokullar, bilgisayar laboratuvarları, hibrit ve online eğitim ortamları. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Problem çözme yetkinliği 2. Eleştirel düşünme yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencilerin başarıları; quiz, ara sınav, dönem sonu sınavı, sunuş, ödev, proje ve uygulama gibi farklı değerlendirme yöntemleri ile değerlendirilmektedir. İlgili yönetmelikte “Madde 22”de belirtilen başarı notları aşağıdaki gibidir. Diğer ölçme ve değerlendirme süreçleriyle ilgili maddeler “Madde 21” ile “Madde 28” arasındadır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Akreditasyon Başlangıç Tarihi; 24.04.2021-24.04.2026 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programında yer alan derslerin tümünü, 240 AKTS karşılığı, başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel akademik ortalamayı sağlayan öğrencilere İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans diploması verilmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar; T.C. Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı tüm devlet ve özel ortaokullarda öğretmenlik yapabilirler. Ayrıca yüksek lisans ve doktora programlarına devam ederek üniversitelerde akademisyen olarak da görev yapabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030027858
ISCO:08
ISCO:08
İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı'nın misyonu, ortaokulların 5., 6., 7. ve 8. sınıf düzeylerinde çalışacak temel alan ve meslek bilgisine sahip, matematik öğretim materyallerini uygun ve etkili bir şekilde geliştirebilen ve uygulayabilen, yeni eğitim teknolojilerini kullanabilen, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisine sahip matematik öğretmenleri yetiştirmektir.
Derslik, okul dışı öğrenme ortamları, öğrenme laboratuvarları, atölyeler, (öğretmenlik uygulamalarını gerçekleştirmek üzere) ortaokullar, bilgisayar laboratuvarları, hibrit ve online eğitim ortamları.
- Matematiksel kavramları tanımlar, sistematik yapıları ve aralarındaki ilişkileri bilir, matematiksel bir bilginin geçerliliğinin nasıl değerlendirileceğini bilir.
- Ülkemizdeki ve dünyadaki ortaokul matematik öğretimi programlarını ve öğretim programının sınıf ortamlarına nasıl uygulanması gerektiğini bilir.
- Ortaokul öğrencilerinin matematiğe ilişkin öğrenme zorluklarını ve olası kavram yanılgılarını, ihtiyaçlarını, ilgilerini, yeteneklerini, öğrenme özelliklerini, bireysel farklılıklarını, gelişim düzeylerini ve sosyo-kültürel altyapılarını bilir.
- Matematik eğitimi alanı ile ilgili öğretim yöntem ve tekniklerinin, ölçme değerlendirme yaklaşımlarının, bilgi ve iletişim teknolojilerinin nasıl kullanılacağını bilir.
- Türk Millî Eğitim sisteminin genel yapısını, ilköğretim okullarının işleyişini, okuldaki idari ve matematik dersi ile ilgili görevlerini bilir.
- Matematiksel bilgiyi günlük hayatla ve diğer disiplinlerle ilişkilendirir, akıl yürütme yoluyla karşılaştığı problemleri anlaşılır ve pratik olarak çözer.
- Ortaokul öğrencilerinin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilköğretim matematik öğretimi programının yaklaşımı ve içeriğini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular, en etkili ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanır.
- İlköğretim matematik öğretim programı kazanımlarına uygun eğitim-öğretim materyalleri geliştirir, anlamlı öğrenmeyi destekleyecek etkinlik tasarlar ve bunları kapsayan bir ders planı oluşturur.
- Görev yaptığı okullarda kendisinin, öğrencilerinin ve meslektaşlarının akademik ve mesleki gelişiminde sorumluluk sahibidir, alanı ile ilgili konularda ulusal ve uluslararası projelerin geliştirilmesi ve uygulanması gerektiğinin farkındadır.
- Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını belirleyen mevzuata uygun davranır.
- Sahip olduğu bilgi ve beceriler açısından kendini sürekli değerlendirir, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
- Bilgi teknolojilerini, matematik öğretiminin planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde etkili bir şekilde kullanır.
- Meslektaşları, öğrencileri ve aileler ile etkili iletişim kurar ve meslektaşlarıyla birlikte etkin bir şekilde çalışır.
- Matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
- Toplumsal ve matematik eğitimi ile ilgili sorunların çözümüne ilişkin önerilerini ilgili kişilerle paylaşır.
- Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Kazanmış olduğu deneyimleri, bilgi ve becerileri okul ortamında mesleğinin gerektirdiği nitelikler çerçevesinde uygular ve değerlendirir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Problem çözme yetkinliği
2. Eleştirel düşünme yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrencilerin başarıları; quiz, ara sınav, dönem sonu sınavı, sunuş, ödev, proje ve uygulama gibi farklı değerlendirme yöntemleri ile değerlendirilmektedir.
İlgili yönetmelikte “Madde 22”de belirtilen başarı notları aşağıdaki gibidir. Diğer ölçme ve değerlendirme süreçleriyle ilgili maddeler “Madde 21” ile “Madde 28” arasındadır.
Öğrencilere, kayıtlı oldukları her ders için aşağıdaki harf notlarından biri, dersin öğretim elemanı tarafından verilir:
Puan Katsayısı Harf Notu
90-100 4,0 AA
85-89 3,5 BA
80-84 3,0 BB
75-79 2,5 CB
70-74 2,0 CC
60-69 1,5 DC
50-59 1,0 DD
40-49 0,5 FD
39 ve altı 0,0 FF
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim
Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı;
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Akreditasyon Başlangıç Tarihi;
24.04.2021-24.04.2026
- İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı, ÖSYM merkezi sınav sistemi, sayısal puan türü ile öğrenci kabul etmektedir.
- Yurt içi, yurt dışı ve kurum içi ön lisans ve lisans düzeyindeki yükseköğretim programlarından üniversitenin lisans ve ön lisans bölümlerine yapılacak yatay geçişle öğrenci kabulü ve kayıtları, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile ilgili diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür.
Mezunlar; T.C. Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı tüm devlet ve özel ortaokullarda öğretmenlik yapabilirler. Ayrıca yüksek lisans ve doktora programlarına devam ederek üniversitelerde akademisyen olarak da görev yapabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030027858 | |
Qualification Title | Primary School Mathematics Teaching Bachelor's Degree | |
Awarding Body | Istanbul Aydın University | |
Awarding Body Contact | Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.Inönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL | |
Awarding Body Url | https://www.aydin.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The mission of the Primary School Mathematics Education Undergraduate Program is to train mathematics teachers who have basic field and professional knowledge to work in 5th, 6th, 7th and 8th grade levels of secondary schools, who can develop and apply mathematics teaching materials appropriately and effectively, who can use new educational technologies, and who have critical thinking and problem-solving skills. | |
Learning Environments | Classrooms, out-of-school learning environments, learning laboratories, workshops, secondary schools (to carry out teaching practices), computer laboratories, hybrid and online education environments. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the following key competencies: 1. Problem solving competency 2. Critical thinking competency 3. Mathematical competency and competency in science, technology and engineering 4. Digital competency 5. Personal, social and learning to learn competency 6. Citizenship competency 7. Entrepreneurial competency 8. Cultural awareness and expression competency | |
Further Info | Students' success is evaluated through different assessment methods such as quizzes, midterm exams, final exams, presentations, homework, projects and applications. The success grades specified in “Article 22” of the relevant regulation are as follows. The articles related to other measurement and evaluation processes are between “Article 21” and “Article 28”. Students are given one of the following letter grades for each course they are registered for by the course instructor: 90-100 4,0 AA | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education “Higher Education It is provided in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. Accreditation Body Name; Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD) Accreditation Start Date; 24.04.2021-24.04.2026 | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | Students who successfully complete all courses in the Primary School Mathematics Teaching Program, equivalent to 240 ECTS credits, and achieve a general academic average of at least 2.00 out of 4.00 are awarded a Primary School Mathematics Teaching Bachelor's degree. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates can work as teachers in all public and private secondary schools affiliated with the Ministry of National Education of the Republic of Turkey. They can also work as academics at universities by continuing their master's and doctoral programs. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030027858
ISCO:08
ISCO:08
The mission of the Primary School Mathematics Education Undergraduate Program is to train mathematics teachers who have basic field and professional knowledge to work in 5th, 6th, 7th and 8th grade levels of secondary schools, who can develop and apply mathematics teaching materials appropriately and effectively, who can use new educational technologies, and who have critical thinking and problem-solving skills.
Classrooms, out-of-school learning environments, learning laboratories, workshops, secondary schools (to carry out teaching practices), computer laboratories, hybrid and online education environments.
- Defines mathematical concepts, knows systematic structures and their relationships, know how to evaluate the validity of mathematical knowledge.
- Knows the secondary school mathematics teaching programs in our country and the world and how the teaching program should be applied to classroom environments.
- Knows the learning difficulties and possible misconceptions, needs, interests, abilities, learning characteristics, individual differences, development levels and socio-cultural backgrounds of secondary school students related to mathematics.
- Knows how to use teaching methods and techniques, measurement and evaluation approaches, information and communication technologies related to the field of mathematics education.
- Knows the general structure of the Turkish National Education system, the functioning of primary schools, administrative and mathematics course-related duties in school.
- Relates mathematical knowledge to daily life and other disciplines, solves the problems encountered through reasoning in an understandable and practical way.
- By taking into account the developmental characteristics and individual differences of secondary school students, the approach and content of the primary school mathematics teaching program, the most appropriate teaching strategies, methods and techniques are implemented and the most effective measurement and evaluation techniques are used.
- Develops educational materials appropriate for the primary school mathematics education program outcomes, designs activities that will support meaningful learning and creates a lesson plan that includes these.
- Is responsible for the academic and professional development of themself, their students and colleagues in the schools they work, is aware of the need to develop and implement national and international projects in their field.
- Acts in accordance with the legislation that determines their duties, rights and responsibilities related to their profession as an individual.
- Continuously evaluates themself in terms of the knowledge and skills they have, uses their creative and strong aspects and develops their weak aspects.
- Effectively uses information technologies in the planning, implementation and evaluation processes of mathematics education.
- Communicates effectively with colleagues, students and families and works effectively with colleagues.
- Uses mathematical language and terminology correctly and effectively.
- Shares suggestions for solving problems related to social and mathematics education with relevant people.
- Actively participates in artistic and cultural activities. Follows up on information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 level.
- Applies and evaluates the experiences, knowledge and skills gained in the school environment within the framework of the qualifications required by the profession.
Has advanced level of the following key competencies:
1. Problem solving competency
2. Critical thinking competency
3. Mathematical competency and competency in science, technology and engineering
4. Digital competency
5. Personal, social and learning to learn competency
6. Citizenship competency
7. Entrepreneurial competency
8. Cultural awareness and expression competency
Students' success is evaluated through different assessment methods such as quizzes, midterm exams, final exams, presentations, homework, projects and applications.
The success grades specified in “Article 22” of the relevant regulation are as follows. The articles related to other measurement and evaluation processes are between “Article 21” and “Article 28”.
Students are given one of the following letter grades for each course they are registered for by the course instructor:
Point Coefficient Letter Grade
90-100 4,0 AA
85-89 3,5 BA
80-84 3,0 BB
75-79 2,5 CB
70-74 2,0 CC
60-69 1,5 DC
50-59 1,0 DD
40-49 0,5 FD
39 ve altı 0,0 FF
In order to monitor the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education “Higher Education
It is provided in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public.
In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
Accreditation Body Name;
Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD)
Accreditation Start Date;
24.04.2021-24.04.2026
- Primary School Mathematics Teaching Program accepts students with ÖSYM centralized exam system, numerical score type.
- Student admission and registration for horizontal transfer from domestic, international and in-house associate and undergraduate degree programs to undergraduate and associate degree departments of the university are carried out in accordance with the Regulation on Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions published in the Official Gazette dated 24/04/2010 and numbered 27561 and other relevant legislation provisions.
Graduates can work as teachers in all public and private secondary schools affiliated with the Ministry of National Education of the Republic of Turkey. They can also work as academics at universities by continuing their master's and doctoral programs.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.
