Yeterlilik Kodu | TR0030036430 | |
Yeterlilik Adı | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Akdeniz Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Pınarbaşı Mah. Dumlupınar Bulvarı 07070 Kampüs Konyaaltı/Antalya/TÜRKİYE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.akdeniz.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akredistasyon Derneği (EPDAD) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2023 / 1.05.2026 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | İlköğretim matematik öğretmenliği programındaki dersleri başarı ile tamamlamak. Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere “İLÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ” alanında lisans diploması verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Devlet ve özel ilk öğretim okullarında istihdam edilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030036430
ISCO 08
ISCO 08
- İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı, Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü içerisinde yer alan bir lisans programıdır. İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı, ortaokulda (5-8 sınıf) görev yapacak, matematik alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerini yürütebilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştiren, düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri takip edebilecek öğretmenler yetiştirmek amacıyla kurulmuştur. Program; alan bilgisine, öğretmenlik meslek bilgisine ve genel kültüre yönelik zorunlu ve seçmeli, kuramsal ve uygulamalı dersler içermektedir. Programdaki kuramsal dersler teknoloji destekli sınıf ortamlarında verilmektedir. Uygulamalı dersler ise Eğitim Fakültesi, İl Millî Eğitim Müdürlüğü ve Uygulama Okulları iş birliği ile Uygulama Öğretim Elemanı ve Uygulama Öğretmeni gözetiminde iki yarıyılda gerçekleştirilmektedir. İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programında önerilen kuramsal dersler; matematik ve eğitim bilimlerinde oluşturulacak mikroyapı-özellik-performans ve bunların uygulaması esasına dayalıdır.
- 2010-2016 yılları arasında İlköğretim Bölümü bünyesinde öğrenci yetiştiren bu program 2016 yılından itibaren Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü bünyesinde öğrenci almaya başlamıştır. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi binasında bulunan İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı; bir profesör, altı doçent, bir doktor öğretim üyesi ile hizmet vermektedir.
- Anabilim Dalı, uluslararası saygınlığı olan kaliteli kurumlarla ikili anlaşmalar yoluyla öğrenci ve akademisyen değişimini destekleyerek bilgi ve deneyimi arttırmayı hedeflemektedir. Anabilim dalının, ERASMUS, FARABİ ve MEVLANA Öğrenci ve Akademisyen Değişim Programı, kapsamında ikili anlaşmaları bulunmaktadır. Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, Eğitim Fakültesi Binası'nda hizmet vermekte olup, 39 dersliğe, kütüphaneye, Bilgisayar laboratuvarlarına ve Matematik Eğitimi Sınıfına sahiptir.
- Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokullarda uygulamalı eğitimler yürütülür.
- Alanıyla ilgili olarak yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur, yan alanlarıyla ilgili yeterli derecede alan bilgisine sahip olur.
- Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
- Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini, ölçme değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
- Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
- Bilgi ve iletişim teknolojilerini Matematik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
- İlköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapar.
- Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
- Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren evrensel değerlere açık bir öğretmen olur.
- Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır.
- Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur ve matematiği farklı disiplinlerle ilişkilendirir.
- Matematik öğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.
- Matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerine sahip olur.
- Matematik alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkili kullanır.
- Kendi öz değerlendirmesini yapar, bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sosyal ve kültürel etkinliklere katılır.
- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev, veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla derslerden bütünleme sınavına girebilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akredistasyon Derneği (EPDAD)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2023 / 1.05.2026
- Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak,
- Temel Yeterlilik Testi ve Alan Yeterlilik Testinden yeterli puanı almak.
Devlet ve özel ilk öğretim okullarında istihdam edilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030036430 | |
Qualification Title | Bachelor’s Degree in Primary School Mathematics Teaching | |
Awarding Body | Akdeniz University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.akdeniz.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the following key competencies:
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements | To hold a high school or equivalent diploma, To obtain a sufficient score on the Basic Proficiency Test (TYT) and the Field Proficiency Test (AYT). | |
Conditions for Success | Successfully complete the courses in the Elementary Mathematics Teaching program. Students who complete all the courses in the program (equivalent to a total of 240 ECTS) and achieve a minimum cumulative grade point average of 2.0 out of 4.00 are awarded a bachelor's degree in ELEMENTARY MATHEMATICS TEACHING. | |
Progression Paths (Relationship Type) | They are employed in public and private middle schools. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid indefinitely. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030036430
ISCO 08
ISCO 08
- The Primary School Mathematics Teaching Program is an undergraduate program within the Department of Mathematics and Science Education, Faculty of Education. The aim of the Primary School Mathematics Teaching Program is to train teachers who will work in middle schools (grades 5-8), possessing the knowledge, skills, attitudes, and experience required to conduct educational activities in the field of mathematics. These teachers are expected to be critical thinkers, confident, and able to follow innovations related to their field. The program includes compulsory and elective theoretical and practical courses focused on subject knowledge, pedagogical knowledge, and general culture. The theoretical courses in the program are delivered in technology-supported classroom environments, while practical courses are conducted over two semesters under the supervision of a Practice Lecturer and a Practice Teacher in collaboration with the Faculty of Education, the Provincial Directorate of National Education, and Practice Schools. The theoretical courses offered in the Primary School Mathematics Teaching Program are based on the microstructure-feature-performance and application principles to be established in mathematics and educational sciences.
- Between 2010 and 2016, the program was housed under the Department of Primary Education, and since 2016, it has been accepting students under the Department of Mathematics and Science Education. Located in the Faculty of Education building at Akdeniz University, the Primary School Mathematics Teaching Program is supported by one professor, six associate professors, and one assistant professors.
- The department aims to enhance knowledge and experience by promoting student and academic staff exchange through bilateral agreements with respected international institutions. The department participates in the ERASMUS, FARABI, and MEVLANA Student and Academic Staff Exchange Programs through established bilateral agreements. The Department of Mathematics Education operates within the Faculty of Education building, which includes 39 classrooms, a library, computer laboratories, and a Mathematics Education Classroom.
- Education and training are conducted in formal, open, or distance learning formats. In addition, practical training is carried out in middle schools affiliated with the Ministry of National Education
- Acquires a sufficient level of subject knowledge in their field and also gains sufficient knowledge in related fields (e.g., Science, Physics, etc.).
- Gains pedagogical knowledge related to the teaching profession and their field, and applies contemporary teaching methods, techniques, and assessment and evaluation methods.
- Possesses enough foreign language proficiency to follow foreign sources related to their field.
- Develops the ability to effectively use information and communication technologies in teaching mathematics.
- Understands the developmental characteristics and learning styles of middle school students and is capable of planning, developing materials, and implementing lessons accordingly.
- Has adequate knowledge of the structure and historical development of the Turkish Education System.
- Is a teacher who adheres to Atatürk's Principles and Reforms, believes in democracy, is aware of Turkish national, spiritual, moral, and cultural values, and is sensitive to these values in their profession while remaining open to universal values.
- Acquires scientific and analytical thinking skills, knows scientific research methods and techniques, and applies them in classroom practices.
- Gains knowledge about the nature and historical development of mathematics and relates mathematics to other disciplines.
- Has knowledge of the fundamental learning areas and achievements of the mathematics curriculum.
- Develops mathematical communication, problem-solving, reasoning, and connection skills.
- Effectively uses their mathematical knowledge in the education process.
- Performs self-evaluation, takes responsibility in individual and group work, and participates in social and cultural activities.
- Develops a positive attitude towards lifelong learning.
Has advanced level of the following key competencies:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
- Students are subjected to a midterm exam, midterm work (project, seminar, quiz, homework, or a second midterm exam) and a final exam for each course. The contribution of the midterm exam to the success grade is 40% and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated out of 100 points. Students who receive a letter grade of (AA), (BA), (BB), (CB) or (CC) in a course are considered to have passed that course. At the end of each semester, students can take a make-up exam for the courses in that semester.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
To hold a high school or equivalent diploma,
To obtain a sufficient score on the Basic Proficiency Test (TYT) and the Field Proficiency Test (AYT).
They are employed in public and private middle schools.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid indefinitely.
