| Yeterlilik Kodu | TR0030040788 | |
| Yeterlilik Adı | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması | |
| Sorumlu Kurum | İstanbul Medeniyet Üniversitesi | |
| Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Medeniyet Üniversitesi Adres: İstanbul Medeniyet Üniversitesi Kuzey Kampüsü Ünalan Mah. Ünalan Sok. D-100 Karayolu Yanyol 34700 Üsküdar/İstanbul. | |
| Sorumlu Kurum URL | www.medeniyet.edu.tr | |
| Yönelim | Akademik | |
| AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 24/10/2025 tarihinde yerleştirildi |
| TYÇ Seviyesi | 6 | |
| Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
| Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO08-2341 | |
| Kategori | Ana | |
| Kredi Değeri | 244 | |
| Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
| Program Profili (Amaç) | İlköğretim Matematik Öğretmenliği programının amacı, temel alan bilgisine sahip, kendisini sürekli yenileyen, matematik öğretim sürecini etkili bir şekilde planlayıp uygulayabilen, matematik öğretiminde uygun kaynak, materyal ve teknolojileri kullanabilen, matematiğe ve matematik öğretimine yönelik olumlu tutum ve değerlere sahip ve toplumda matematik kültürünü destekleyebilen öğretmenler yetiştirmektir. Ayrıca programda öğretmen adaylarının evrensel ve milli değerlere sahip, insan ve çocuk haklarını bilen ve saygı gösteren ve demokratik hayat tarzına sahip bireyler olarak yetişmeleri amaçlanmıştır. | |
| Öğrenme Ortamları | Fakültemizin eğitim-öğretim faaliyetleri, İstanbul Medeniyet Üniversitesi Göztepe Kuzey Yerleşkesinde bulunan B Blok derslik binasında gerçekleştirilmektedir. Bu blokta, Eğitim Bilimleri Fakültesine tahsis edilmiş 11 derslik bulunmaktadır. Tüm sınıf ve laboratuvarlar projeksiyon cihazlarıyla donatılmış olup, teknolojik donanımın bakım ve onarım işlemleri düzenli şekilde yürütülmektedir. Ayrıca öğrenciler, akıllı tahtalar, bilgisayar laboratuvarları ve dijital materyaller aracılığıyla teknoloji destekli öğrenme süreçlerine aktif olarak katılabilmektedir. Fakültemizde ayrıca özel olarak düzenlenmiş bir matematik dersliği yer almakta olup, bu derslikte öğrencilerin öğretim becerilerini geliştirebilmeleri amacıyla çeşitli eğitim materyalleri ve öğretim araçları bulunmaktadır. Bu programda öğrenme, örgün ve uzaktan eğitim yoluyla yürütülmektedir. Teorik dersler sınıflarda, uygulamalı dersler matematik eğitimi laboratuvarı ve bilgisayar laboratuvarı gibi ortamlarda gerçekleştirilmektedir. Ayrıca, öğrenciler Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim okullarında öğretmenlik uygulaması stajı yaparak mesleki deneyim kazanmaktadır. Öğrencilerimizin bilgiye erişimini destekleyen en kapsamlı kaynak, Göztepe Kuzey Yerleşkesinde yer alan İstanbul Medeniyet Üniversitesi Ziraat Bankası Kütüphanesidir. Modern bir araştırma merkezi olarak tasarlanan kütüphanede elektronik veri tabanlarına erişim imkânı sunulmakta, farklı katlarda yer alan bilgisayarlar aracılığıyla bilimsel araştırmalar ve e-kaynak kullanımı desteklenmektedir. Engelli Çalışma Merkezinde özel donanımlı bilgisayarlar da öğrencilere sunulmuştur. Kütüphane, geniş çalışma alanları ve üç konferans salonuyla öğrenci toplulukları, akademisyenler ve fakülte birimlerinin düzenlediği etkinliklere ev sahipliği yapmaktadır. Üniversitemizde öğrencilerin akademik gelişimlerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerle de desteklenmesi amaçlanmaktadır. Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına bağlı Spor Hizmetleri Birimi; futbol, basketbol, voleybol ve tenis sahalarının yanı sıra kapalı spor salonlarını da öğrencilerin kullanımına sunmakta ve bu tesislerin bakımını yürütmektedir. Böylelikle öğrencilerin beden ve ruh sağlıklarını korumaları ve boş zamanlarını verimli değerlendirmeleri için çeşitli imkânlar sağlanmaktadır. Öğrencilerin beslenme ihtiyaçları da profesyonel bir yaklaşımla ele alınmakta; yemek menüleri, gıda mühendislerinin iş birliğiyle kalori, protein, çeşitlilik ve mevsim koşulları dikkate alınarak hazırlanmaktadır. Yemekler düzenli olarak denetlenmekte ve yemekhanelerde her gün yaklaşık 3000 öğrenciye hizmet verilmektedir. Fakültemizde ayrıca Sağlık, Psikoterapi ve Psikolojik Danışma Birimi yer almakta olup, öğrencilere bireysel danışmanlık hizmeti sunulmaktadır. Danışmanlık ve Rehberlik Randevu Sistemi üzerinden psikolojik destek ile Manevi Danışmanlık ve Rehberlik hizmetleri için randevu alınabilmektedir. Üniversite yerleşkelerinde güvenlik, 7/24 görev yapan 76 güvenlik personeli tarafından sağlanmaktadır. Acil durumlarda kullanılmak üzere yangın ekipmanları, acil çıkış merdivenleri ve deprem bilgilendirme afişleri tüm binalarda bulunmaktadır. Ayrıca, üniversitenin web sayfasında tüm birimlerin iletişim adresleri, telefon numaraları ve öğrencilerin teknik destek alabilecekleri “Yardım Masası” sekmesi yer almaktadır. Tüm bu fiziksel ve dijital öğrenme ortamları, öğrencilerin akademik gelişimlerini desteklemek, araştırma yapmalarına olanak sağlamak ve etkileşimli öğrenme süreçlerini teşvik etmek amacıyla tasarlanmıştır. Öğrenciler, öğretmenlik uygulamaları ile öğretim pratiği yaparak pedagojik becerilerini geliştirme ve mesleki yeterlilik kazanma fırsatı bulmaktadır. Ayrıca, Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında işbirlikçi kurumlarla birlikte okul dışı öğrenme ortamlarından faydalanılmakta, böylece öğrencilerin sosyal sorumluluk bilinci geliştirilerek toplumla bütünleşmeleri sağlanmaktadır. | |
| Öğrenme Kazanımları (Tanım) | 1) Türk Milli Eğitiminin tarihsel gelişimi, yapısı, okulların işleyişi, öğretmen olarak okuldaki yetki ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur. 2) Bilimsel araştırma sürecini açıklar ve bilimsel düşünceyi olayları yorumlamada kullanabilir. 3) Matematik öğretim programlarını ve ilgili matematik konularını analiz edebilir. 4) Alanın tarihsel gelişimini ve dayandığı felsefi temellerini açıklayabilir, karşılaştırabilir ve yorumlayabilir. 5) Matematiksel düşünme yöntemlerini kullanarak kendisi için yeni matematiksel bilgi oluşturabilir. 6) Alanı ile ilgili öğretim bilgisine sahip olur. 7) Alanıyla ilgili olarak yeterli düzeyde matematik alan bilgisine sahip olur. 8) Matematik öğretim sürecini planlayabilir ve uygulayabilir. 9) Matematik öğrenmeyi destekleyici bir sınıf ortamı oluşturabilir. 10) Matematik öğretiminde uygun kaynak, materyal ve teknolojileri kullanabilir. 11) Matematik öğrenim sürecini izleyebilir ve değerlendirebilir. 12) Okulda ve toplumda matematik kültürünü izleyebilir ve destekleyebilir. 13) Yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 14) Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir ve bu özelliklere uygun öğrenme ortamı düzenler. 15) Diğer disiplinlerle ilgili genel kültüre sahip olur. 16) Türkçeyi düzgün ve etkin kullanabilir. 17) Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerle ilgili çalışma yapabilecek gerekli bilgi ve becerilere sahip olur. 18) Programın hedeflerine uygun, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçebilir ve kullanabilir. 19) Öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu görev hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 20) Matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkili biçimde kullanır. | |
| Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
| Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | İstanbul Medeniyet Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği kapsamında, (1) Sınavlar; ara sınav, mazeret sınavı, yarıyıl sonu/yılsonu sınavı, bütünleme sınavı, tek ders sınavı ve muafiyet sınavından oluşur. Öğrencilerin sorumlu oldukları ara sınav, ödev, uygulama ve benzeri çalışmalar ile bunların yarıyıl sonu harf notuna katkısı ve varsa yarıyıl sonu sınavına katılma koşulları, dersi veren öğretim elemanı tarafından belirlenir ve yarıyıl/yıl başında öğrencilere açıklanır. (2) Sınav tarihleri sınav takviminin başlangıcından en az iki hafta önce öğrencilere duyurulur. (3) Sınavların kurallara uygun yapılmasından ilgili öğretim elemanı ve sınav gözetmenleri sorumludur. (4) Öğrenciler sınava ilan edilen gün, saat ve yerde girmek, kimlik belgeleri ile istenen diğer belgeleri yanlarında bulundurmak zorundadır. (5) Sınav sonuçları, sınavın yapıldığı tarihten itibaren yedi gün içinde açıklanır ve sınav evrakı, sınav sonucunun ilanını takip eden iş gününde ilgili fakültelere/yüksekokullara teslim edilir. Ara sınav, yarıyıl ve yıl sonu sınavları (1) Her derste en az bir yarıyıl/yıl ara sınavı ve bir yarıyıl/yıl sonu sınavı yapılır. (2) Ara sınav ve/veya yarıyıl/yıl sonu sınavı gerektirmeyen dersler ilgili bölüm tarafından belirlenerek ÖİDB’ye iletilir. (3) Ders içerisinde/kapsamında yapılan ödev, proje ve benzeri çalışmalar yalnızca ara sınav yerine kullanılabilir. (4) Ara sınav, yarıyıl sonu/yılsonu ve bütünleme sınavları akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılır. Diğer sınavlar en az bir hafta öncesinden öğrencilere duyurulmak kaydıyla yapılabilir. (5) İlgili yarıyılda almış oldukları derslerde yarıyıl sonu/yılsonu sınavına girme hakkını elde etmiş olan öğrencilere, yarıyıl sonu/yılsonu sınavına girmedikleri, girdikleri hâlde başarısız oldukları, koşullu geçtikleri ya da notunu yükseltmek istedikleri dersler için, her yarıyılın/yılın sonunda, yarıyıl sonu/yılsonu notunun yerine geçmek üzere bütünleme sınav hakkı tanınır. Başarı değerlendirmesi (1) Bir programda başarı değerlendirmesi mutlak değerlendirme sistemi veya bağıl değerlendirme sisteminden birine göre yapılır. Başarı değerlendirmesi için bağıl değerlendirme sisteminin tercih edilmesi ve bağıl sistem değerlendirme usul ve esasları ilgili fakülte kurulu tarafından kararlaştırılır. (2) Bağıl değerlendirme sistemi uygulanan programlarda öğrenci sayısının 10 ve altı olduğu dersler için mutlak değerlendirme sistemi uygulanır. (3) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yılsonunda her ders için bir harf notu verilir. (4) Harf notunun belirlenmesinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yılsonu sınavı, yarıyıl/yıl içi çalışmaları esas alınır. Yarıyıl/yılsonu notu, ders başarı notunun en az %40, en fazla %60’ını oluşturur. (5) Öğrencinin dersten başarılı sayılabilmesi için yarıyıl/yılsonu sınav notunun 100 puan üzerinden en az 50 puan olması gerekir. (6) Mutlak değerlendirme sistemine göre notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: Başarı Derecesi Harf Notu Not Katsayıları Puanı Pekiyi AA 4,00 90-100 İyi-pekiyi BA 3,50 85-89 İyi BB 3,00 80-84 Orta-iyi CB 2,50 70-79 Orta CC 2,00 60-69 Geçer-orta DC 1,50 55-59 Geçer DD 1,00 50-54 Zayıf FF 0,00 0-49 Muaf MU - - Sınava girmedi GR 0,00 0,00 Devamsız DZ 0,00 0,00 Yeterli YT - - Yetersiz YZ - - (7) Altıncı fıkrada belirtilen ve başarı ortalamasına girmeyen harf notları aşağıdaki gibi tanımlanır: a) MU: Üniversiteye kayıt yaptıran öğrenciye, daha önce almış olup herhangi bir puan olmaksızın transkriptinde başarılı gösterildiği, denkliği bölüm başkanlığının önerisi ile ilgili yönetim kurulunca tanınan ve muafiyeti yapılan dersler için verilir. b) GR: Dönem/yılsonu sınavına girmeyen öğrencilere verilir. c) DZ: Devam koşullarını sağlamayan öğrencilere verilir. ç) YT: Eğitim-öğretim çalışmalarında başarılı olan öğrencilere verilir. d) YZ: Eğitim-öğretim çalışmalarında başarılı olamayan öğrencilere verilir. (8) Bir dersten koşulsuz başarılı sayılabilmek için en az CC notunun alınması gerekir. (9) Bir öğrencinin koşullu geçer derslerden DC, DD başarılı sayılabilmesi için ağırlıklı genel not ortalamasının 1.8’in üzerinde olması gerekir. | |
| Kalite Güvencesi | Kalite güvencesi; eğitim-öğretim faaliyetlerinin niteliğinin artırılması, kurumun toplumsal ihtiyaçlara cevap verebilmesi, öğrenci ve paydaş memnuniyetinin yükseltilmesi, ulusal ve uluslararası tanınırlığın güçlendirilmesi, akademik performansın sürdürülebilirliğinin desteklenmesi ve şeffaflık ile hesap verebilirliğin sağlanması açısından kritik öneme sahiptir. Bu kapsamda İstanbul Medeniyet Üniversitesi, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, uluslararasılaşma, toplumsal katkı ve kurumsal yapı alanlarında kaliteyi güvence altına almayı hedeflemekte ve iç değerlendirme süreçlerini sürekli geliştirmektedir. Üniversite, YÖK mevzuatı, ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standartları ve kurumsal değerler doğrultusunda kalite politikasını oluşturmuş ve kalite el kitabını yürürlüğe koymuştur. Kalite güvencesi yapılanması, doğrudan Rektöre bağlı Kalite Koordinatörlüğü ve fakülte temsilcilerinden oluşan Kalite Komisyonu aracılığıyla yürütülmekte; fakülte düzeyinde ise kalite ve strateji komisyonları koordinasyonu sağlamaktadır. 2020-2024 ve 2025-2029 stratejik planları paydaş katılımıyla hazırlanmış; son planda beş amaç, on altı hedef, elli dört performans göstergesi ve kırk dokuz strateji tanımlanmıştır. Ayrıca atama ve yükseltme yönergeleri, faaliyet raporları ve iç değerlendirme raporları ile şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkeleri desteklenmektedir. UBYS ve alt modüllerinin etkin kullanımı, bilgi yönetimi ve kalite süreçlerinin dijitalleşmesine önemli katkılar sağlamıştır. Üniversitenin kalite odaklı gelişimi uluslararası göstergelere de yansımaktadır. THE Impact Rankings’te 1000+ bandından 601-800 bandına yükselmiş, URAP’ta dünya genelinde 1639. ve Türkiye’de 33. sırada yer almıştır. Ayrıca QS EECA ve Greenmetric sıralamalarında da yükseliş göstermektedir. Kalite kültürünün yaygınlaştırılması amacıyla öğrenci, akademik ve idari personelin görüşleri düzenli anketlerle alınmakta; 2024 itibarıyla yeni öğretim programı uygulanmaktadır. İMÜDER aracılığıyla mezunlarla bağlar güçlendirilmekte, burs ve sosyal destekler sağlanmakta; mezun takip çalışmalarıyla da mezunların akademik ve mesleki profilleri izlenmektedir. İstanbul Medeniyet Üniversitesi’nin kaliteye ilişkin YÖKAK’a sunduğu iç değerlendirme raporları, https://kalite.medeniyet.edu.tr/tr/dokumanlar/raporlar web sitesinde, Kalite koordinatörlüğünde uygulanan yönetmelik ve yönergeler ise https://kalite.medeniyet.edu.tr/tr/dokumanlar/mevzuat adresinde yer almaktadır. Yükseköğretimde ön lisans ve lisans diploma programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar”a göre sağlanır.
1.1. YÖK, Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 1.4. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 1.5.Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 1.6. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Bölüm Bazında Kalite Çalışmaları Bölüm düzeyinde kalite çalışmaları, program çıktılarının düzenli olarak ölçülmesi, öğrenci başarılarının izlenmesi, ders içeriklerinin güncellenmesi ve sürekli iyileştirme mekanizmalarının işletilmesiyle yürütülmektedir. Program kapsamında yalnızca öğretim sürecine değil; öğrencilerin mesleki gelişimini destekleyici faaliyetlere, mentörlük uygulamalarına, sosyal sorumluluk projelerine ve mezun izleme çalışmalarına da odaklanılmaktadır. Öğrencilerin akademik başarıları sınavlar, performans ödevleri ve ders içi uygulamalarla takip edilmekte; ders değerlendirme anketleri ve geri bildirimler doğrultusunda öğretim süreçlerinde düzenli güncellemeler yapılmaktadır. Önemli bir gelişme olarak, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı, Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) tarafından üç yıllığına akredite edilerek eğitim-öğretim kalitesini tescillemiştir. Bölüm ayrıca, öğretim elemanlarının akademik gelişimini desteklemek amacıyla bilimsel araştırma ve yayın faaliyetlerini teşvik etmekte, ulusal ve uluslararası kongre ve sempozyumlara katılımlarını özendirmektedir. Mezunlarla kurulan bağlar, anketler ve sosyal medya üzerinden yürütülen iletişim kanallarıyla güçlendirilmekte; böylece program çıktılarının iş hayatına ve lisansüstü eğitim süreçlerine yansıması düzenli olarak takip edilmektedir. Sonuç olarak, İstanbul Medeniyet Üniversitesi, yenilikçi, şeffaf ve sürdürülebilir kalite yönetim anlayışıyla yalnızca kurumsal düzeyde değil, program bazında da kalite güvencesi süreçlerinde ulusal ve uluslararası ölçekte başarı elde etmekte ve yükseköğretim sisteminin genel kalite seviyesinin yükseltilmesine katkı sunmaktadır. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akredistasyon Derneği (EPDAD) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.05.2025 / 01.05.2028 | |
| Giriş Şartı | Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sistem ile olmaktadır. Programa yerleşebilmek için Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Sayısal (SAY) puan türünde başarı sıralamasında ilk 300.000 içinde yer almak gerekmektedir. | |
| Başarma Şartları | Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarıyla tamamlayan, programa ilişkin tüm yükümlülükleri yerine getiren, dört yıllık lisans programları için en az 244 AKTS’yi tamamlamış, AGNO’su 2,00 veya daha yüksek olan öğrenci mezun olmaya hak kazanır. | |
| İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programdan mezun olan öğrenciler, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı devlet ve özel ortaokullarda matematik öğretmeni olarak görev yapma hakkına sahiptir. Ayrıca, lisansüstü programlarda eğitim veya ilgili alanlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. Akademisyen olabilirler. Mezunlar; TÜBİTAK, Millî Eğitim Bakanlığı, özel eğitim ve danışmanlık şirketleri, öğretim teknolojileri geliştiren kurumlar ve müfredat geliştirme projelerinde çalışarak eğitim alanında uzmanlaşabilir ve çeşitli profesyonel görevler üstlenebilirler. | |
| Yasal Dayanağı | İstanbul Medeniyet Üniversitesi, eğitim-öğretim, araştırma ve geliştirme, uluslararasılaşma, toplumsal katkı ve yönetişim alanlarında kaliteyi güvence altına almayı hedefler ve bu doğrultuda iç ve dış kalite güvencesi sistemlerini kurar ve işletir. Kalite güvencesi ve akreditasyon süreçlerinin temel dayanakları şunlardır: 23.11.2018 tarihli ve 30604 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği”, 18.10.2023 tarihli “İstanbul Medeniyet Üniversitesi Kalite Güvencesi Yönergesi” ve 15.05.2019 tarihli ve 30775 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan, 14.05.2019 tarihli ve 1107 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı uyarınca yürürlüğe konulan “Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinin (TYÇ) Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik”. İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programı’nın içeriği hazırlanırken Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından önerilen program yeterlikleri ve çerçeveleri referans alınmıştır. 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
| Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
| Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
| QrCode | ![]() | |
TR0030040788
ISCO08-2341
ISCO08-2341
İlköğretim Matematik Öğretmenliği programının amacı, temel alan bilgisine sahip, kendisini sürekli yenileyen, matematik öğretim sürecini etkili bir şekilde planlayıp uygulayabilen, matematik öğretiminde uygun kaynak, materyal ve teknolojileri kullanabilen, matematiğe ve matematik öğretimine yönelik olumlu tutum ve değerlere sahip ve toplumda matematik kültürünü destekleyebilen öğretmenler yetiştirmektir. Ayrıca programda öğretmen adaylarının evrensel ve milli değerlere sahip, insan ve çocuk haklarını bilen ve saygı gösteren ve demokratik hayat tarzına sahip bireyler olarak yetişmeleri amaçlanmıştır.
Fakültemizin eğitim-öğretim faaliyetleri, İstanbul Medeniyet Üniversitesi Göztepe Kuzey Yerleşkesinde bulunan B Blok derslik binasında gerçekleştirilmektedir. Bu blokta, Eğitim Bilimleri Fakültesine tahsis edilmiş 11 derslik bulunmaktadır. Tüm sınıf ve laboratuvarlar projeksiyon cihazlarıyla donatılmış olup, teknolojik donanımın bakım ve onarım işlemleri düzenli şekilde yürütülmektedir. Ayrıca öğrenciler, akıllı tahtalar, bilgisayar laboratuvarları ve dijital materyaller aracılığıyla teknoloji destekli öğrenme süreçlerine aktif olarak katılabilmektedir. Fakültemizde ayrıca özel olarak düzenlenmiş bir matematik dersliği yer almakta olup, bu derslikte öğrencilerin öğretim becerilerini geliştirebilmeleri amacıyla çeşitli eğitim materyalleri ve öğretim araçları bulunmaktadır. Bu programda öğrenme, örgün ve uzaktan eğitim yoluyla yürütülmektedir. Teorik dersler sınıflarda, uygulamalı dersler matematik eğitimi laboratuvarı ve bilgisayar laboratuvarı gibi ortamlarda gerçekleştirilmektedir. Ayrıca, öğrenciler Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim okullarında öğretmenlik uygulaması stajı yaparak mesleki deneyim kazanmaktadır.
Öğrencilerimizin bilgiye erişimini destekleyen en kapsamlı kaynak, Göztepe Kuzey Yerleşkesinde yer alan İstanbul Medeniyet Üniversitesi Ziraat Bankası Kütüphanesidir. Modern bir araştırma merkezi olarak tasarlanan kütüphanede elektronik veri tabanlarına erişim imkânı sunulmakta, farklı katlarda yer alan bilgisayarlar aracılığıyla bilimsel araştırmalar ve e-kaynak kullanımı desteklenmektedir. Engelli Çalışma Merkezinde özel donanımlı bilgisayarlar da öğrencilere sunulmuştur. Kütüphane, geniş çalışma alanları ve üç konferans salonuyla öğrenci toplulukları, akademisyenler ve fakülte birimlerinin düzenlediği etkinliklere ev sahipliği yapmaktadır.
Üniversitemizde öğrencilerin akademik gelişimlerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerle de desteklenmesi amaçlanmaktadır. Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına bağlı Spor Hizmetleri Birimi; futbol, basketbol, voleybol ve tenis sahalarının yanı sıra kapalı spor salonlarını da öğrencilerin kullanımına sunmakta ve bu tesislerin bakımını yürütmektedir. Böylelikle öğrencilerin beden ve ruh sağlıklarını korumaları ve boş zamanlarını verimli değerlendirmeleri için çeşitli imkânlar sağlanmaktadır.
Öğrencilerin beslenme ihtiyaçları da profesyonel bir yaklaşımla ele alınmakta; yemek menüleri, gıda mühendislerinin iş birliğiyle kalori, protein, çeşitlilik ve mevsim koşulları dikkate alınarak hazırlanmaktadır. Yemekler düzenli olarak denetlenmekte ve yemekhanelerde her gün yaklaşık 3000 öğrenciye hizmet verilmektedir.
Fakültemizde ayrıca Sağlık, Psikoterapi ve Psikolojik Danışma Birimi yer almakta olup, öğrencilere bireysel danışmanlık hizmeti sunulmaktadır. Danışmanlık ve Rehberlik Randevu Sistemi üzerinden psikolojik destek ile Manevi Danışmanlık ve Rehberlik hizmetleri için randevu alınabilmektedir.
Üniversite yerleşkelerinde güvenlik, 7/24 görev yapan 76 güvenlik personeli tarafından sağlanmaktadır. Acil durumlarda kullanılmak üzere yangın ekipmanları, acil çıkış merdivenleri ve deprem bilgilendirme afişleri tüm binalarda bulunmaktadır. Ayrıca, üniversitenin web sayfasında tüm birimlerin iletişim adresleri, telefon numaraları ve öğrencilerin teknik destek alabilecekleri “Yardım Masası” sekmesi yer almaktadır.
Tüm bu fiziksel ve dijital öğrenme ortamları, öğrencilerin akademik gelişimlerini desteklemek, araştırma yapmalarına olanak sağlamak ve etkileşimli öğrenme süreçlerini teşvik etmek amacıyla tasarlanmıştır. Öğrenciler, öğretmenlik uygulamaları ile öğretim pratiği yaparak pedagojik becerilerini geliştirme ve mesleki yeterlilik kazanma fırsatı bulmaktadır. Ayrıca, Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında işbirlikçi kurumlarla birlikte okul dışı öğrenme ortamlarından faydalanılmakta, böylece öğrencilerin sosyal sorumluluk bilinci geliştirilerek toplumla bütünleşmeleri sağlanmaktadır.
1) Türk Milli Eğitiminin tarihsel gelişimi, yapısı, okulların işleyişi, öğretmen olarak okuldaki yetki ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur.
2) Bilimsel araştırma sürecini açıklar ve bilimsel düşünceyi olayları yorumlamada kullanabilir.
3) Matematik öğretim programlarını ve ilgili matematik konularını analiz edebilir.
4) Alanın tarihsel gelişimini ve dayandığı felsefi temellerini açıklayabilir, karşılaştırabilir ve yorumlayabilir.
5) Matematiksel düşünme yöntemlerini kullanarak kendisi için yeni matematiksel bilgi oluşturabilir.
6) Alanı ile ilgili öğretim bilgisine sahip olur.
7) Alanıyla ilgili olarak yeterli düzeyde matematik alan bilgisine sahip olur.
8) Matematik öğretim sürecini planlayabilir ve uygulayabilir.
9) Matematik öğrenmeyi destekleyici bir sınıf ortamı oluşturabilir.
10) Matematik öğretiminde uygun kaynak, materyal ve teknolojileri kullanabilir.
11) Matematik öğrenim sürecini izleyebilir ve değerlendirebilir.
12) Okulda ve toplumda matematik kültürünü izleyebilir ve destekleyebilir.
13) Yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
14) Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir ve bu özelliklere uygun öğrenme ortamı düzenler.
15) Diğer disiplinlerle ilgili genel kültüre sahip olur.
16) Türkçeyi düzgün ve etkin kullanabilir.
17) Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerle ilgili çalışma yapabilecek gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.
18) Programın hedeflerine uygun, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçebilir ve kullanabilir.
19) Öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu görev hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
20) Matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
İstanbul Medeniyet Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği kapsamında,
(1) Sınavlar; ara sınav, mazeret sınavı, yarıyıl sonu/yılsonu sınavı, bütünleme sınavı, tek ders sınavı ve muafiyet sınavından oluşur. Öğrencilerin sorumlu oldukları ara sınav, ödev, uygulama ve benzeri çalışmalar ile bunların yarıyıl sonu harf notuna katkısı ve varsa yarıyıl sonu sınavına katılma koşulları, dersi veren öğretim elemanı tarafından belirlenir ve yarıyıl/yıl başında öğrencilere açıklanır.
(2) Sınav tarihleri sınav takviminin başlangıcından en az iki hafta önce öğrencilere duyurulur.
(3) Sınavların kurallara uygun yapılmasından ilgili öğretim elemanı ve sınav gözetmenleri sorumludur.
(4) Öğrenciler sınava ilan edilen gün, saat ve yerde girmek, kimlik belgeleri ile istenen diğer belgeleri yanlarında bulundurmak zorundadır.
(5) Sınav sonuçları, sınavın yapıldığı tarihten itibaren yedi gün içinde açıklanır ve sınav evrakı, sınav sonucunun ilanını takip eden iş gününde ilgili fakültelere/yüksekokullara teslim edilir.
Ara sınav, yarıyıl ve yıl sonu sınavları
(1) Her derste en az bir yarıyıl/yıl ara sınavı ve bir yarıyıl/yıl sonu sınavı yapılır.
(2) Ara sınav ve/veya yarıyıl/yıl sonu sınavı gerektirmeyen dersler ilgili bölüm tarafından belirlenerek ÖİDB’ye iletilir.
(3) Ders içerisinde/kapsamında yapılan ödev, proje ve benzeri çalışmalar yalnızca ara sınav yerine kullanılabilir.
(4) Ara sınav, yarıyıl sonu/yılsonu ve bütünleme sınavları akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılır. Diğer sınavlar en az bir hafta öncesinden öğrencilere duyurulmak kaydıyla yapılabilir.
(5) İlgili yarıyılda almış oldukları derslerde yarıyıl sonu/yılsonu sınavına girme hakkını elde etmiş olan öğrencilere, yarıyıl sonu/yılsonu sınavına girmedikleri, girdikleri hâlde başarısız oldukları, koşullu geçtikleri ya da notunu yükseltmek istedikleri dersler için, her yarıyılın/yılın sonunda, yarıyıl sonu/yılsonu notunun yerine geçmek üzere bütünleme sınav hakkı tanınır.
Başarı değerlendirmesi
(1) Bir programda başarı değerlendirmesi mutlak değerlendirme sistemi veya bağıl değerlendirme sisteminden birine göre yapılır. Başarı değerlendirmesi için bağıl değerlendirme sisteminin tercih edilmesi ve bağıl sistem değerlendirme usul ve esasları ilgili fakülte kurulu tarafından kararlaştırılır.
(2) Bağıl değerlendirme sistemi uygulanan programlarda öğrenci sayısının 10 ve altı olduğu dersler için mutlak değerlendirme sistemi uygulanır.
(3) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yılsonunda her ders için bir harf notu verilir.
(4) Harf notunun belirlenmesinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yılsonu sınavı, yarıyıl/yıl içi çalışmaları esas alınır. Yarıyıl/yılsonu notu, ders başarı notunun en az %40, en fazla %60’ını oluşturur.
(5) Öğrencinin dersten başarılı sayılabilmesi için yarıyıl/yılsonu sınav notunun 100 puan üzerinden en az 50 puan olması gerekir.
(6) Mutlak değerlendirme sistemine göre notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: Başarı Derecesi Harf Notu Not Katsayıları Puanı Pekiyi AA 4,00 90-100 İyi-pekiyi BA 3,50 85-89 İyi BB 3,00 80-84 Orta-iyi CB 2,50 70-79 Orta CC 2,00 60-69 Geçer-orta DC 1,50 55-59 Geçer DD 1,00 50-54 Zayıf FF 0,00 0-49 Muaf MU - - Sınava girmedi GR 0,00 0,00 Devamsız DZ 0,00 0,00 Yeterli YT - - Yetersiz YZ - -
(7) Altıncı fıkrada belirtilen ve başarı ortalamasına girmeyen harf notları aşağıdaki gibi tanımlanır:
a) MU: Üniversiteye kayıt yaptıran öğrenciye, daha önce almış olup herhangi bir puan olmaksızın transkriptinde başarılı gösterildiği, denkliği bölüm başkanlığının önerisi ile ilgili yönetim kurulunca tanınan ve muafiyeti yapılan dersler için verilir.
b) GR: Dönem/yılsonu sınavına girmeyen öğrencilere verilir.
c) DZ: Devam koşullarını sağlamayan öğrencilere verilir.
ç) YT: Eğitim-öğretim çalışmalarında başarılı olan öğrencilere verilir.
d) YZ: Eğitim-öğretim çalışmalarında başarılı olamayan öğrencilere verilir.
(8) Bir dersten koşulsuz başarılı sayılabilmek için en az CC notunun alınması gerekir.
(9) Bir öğrencinin koşullu geçer derslerden DC, DD başarılı sayılabilmesi için ağırlıklı genel not ortalamasının 1.8’in üzerinde olması gerekir.
Kalite güvencesi; eğitim-öğretim faaliyetlerinin niteliğinin artırılması, kurumun toplumsal ihtiyaçlara cevap verebilmesi, öğrenci ve paydaş memnuniyetinin yükseltilmesi, ulusal ve uluslararası tanınırlığın güçlendirilmesi, akademik performansın sürdürülebilirliğinin desteklenmesi ve şeffaflık ile hesap verebilirliğin sağlanması açısından kritik öneme sahiptir. Bu kapsamda İstanbul Medeniyet Üniversitesi, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, uluslararasılaşma, toplumsal katkı ve kurumsal yapı alanlarında kaliteyi güvence altına almayı hedeflemekte ve iç değerlendirme süreçlerini sürekli geliştirmektedir.
Üniversite, YÖK mevzuatı, ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standartları ve kurumsal değerler doğrultusunda kalite politikasını oluşturmuş ve kalite el kitabını yürürlüğe koymuştur. Kalite güvencesi yapılanması, doğrudan Rektöre bağlı Kalite Koordinatörlüğü ve fakülte temsilcilerinden oluşan Kalite Komisyonu aracılığıyla yürütülmekte; fakülte düzeyinde ise kalite ve strateji komisyonları koordinasyonu sağlamaktadır.
2020-2024 ve 2025-2029 stratejik planları paydaş katılımıyla hazırlanmış; son planda beş amaç, on altı hedef, elli dört performans göstergesi ve kırk dokuz strateji tanımlanmıştır. Ayrıca atama ve yükseltme yönergeleri, faaliyet raporları ve iç değerlendirme raporları ile şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkeleri desteklenmektedir. UBYS ve alt modüllerinin etkin kullanımı, bilgi yönetimi ve kalite süreçlerinin dijitalleşmesine önemli katkılar sağlamıştır.
Üniversitenin kalite odaklı gelişimi uluslararası göstergelere de yansımaktadır. THE Impact Rankings’te 1000+ bandından 601-800 bandına yükselmiş, URAP’ta dünya genelinde 1639. ve Türkiye’de 33. sırada yer almıştır. Ayrıca QS EECA ve Greenmetric sıralamalarında da yükseliş göstermektedir.
Kalite kültürünün yaygınlaştırılması amacıyla öğrenci, akademik ve idari personelin görüşleri düzenli anketlerle alınmakta; 2024 itibarıyla yeni öğretim programı uygulanmaktadır. İMÜDER aracılığıyla mezunlarla bağlar güçlendirilmekte, burs ve sosyal destekler sağlanmakta; mezun takip çalışmalarıyla da mezunların akademik ve mesleki profilleri izlenmektedir.
İstanbul Medeniyet Üniversitesi’nin kaliteye ilişkin YÖKAK’a sunduğu iç değerlendirme raporları, https://kalite.medeniyet.edu.tr/tr/dokumanlar/raporlar web sitesinde, Kalite koordinatörlüğünde uygulanan yönetmelik ve yönergeler ise https://kalite.medeniyet.edu.tr/tr/dokumanlar/mevzuat adresinde yer almaktadır.
Yükseköğretimde ön lisans ve lisans diploma programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar”a göre sağlanır.
-
Öğretim programlarının oluşturulması ve onaylanması
1.1. YÖK, Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
1.4. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
1.5.Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
1.6. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bölüm Bazında Kalite Çalışmaları
Bölüm düzeyinde kalite çalışmaları, program çıktılarının düzenli olarak ölçülmesi, öğrenci başarılarının izlenmesi, ders içeriklerinin güncellenmesi ve sürekli iyileştirme mekanizmalarının işletilmesiyle yürütülmektedir. Program kapsamında yalnızca öğretim sürecine değil; öğrencilerin mesleki gelişimini destekleyici faaliyetlere, mentörlük uygulamalarına, sosyal sorumluluk projelerine ve mezun izleme çalışmalarına da odaklanılmaktadır. Öğrencilerin akademik başarıları sınavlar, performans ödevleri ve ders içi uygulamalarla takip edilmekte; ders değerlendirme anketleri ve geri bildirimler doğrultusunda öğretim süreçlerinde düzenli güncellemeler yapılmaktadır.
Önemli bir gelişme olarak, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı, Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) tarafından üç yıllığına akredite edilerek eğitim-öğretim kalitesini tescillemiştir.
Bölüm ayrıca, öğretim elemanlarının akademik gelişimini desteklemek amacıyla bilimsel araştırma ve yayın faaliyetlerini teşvik etmekte, ulusal ve uluslararası kongre ve sempozyumlara katılımlarını özendirmektedir. Mezunlarla kurulan bağlar, anketler ve sosyal medya üzerinden yürütülen iletişim kanallarıyla güçlendirilmekte; böylece program çıktılarının iş hayatına ve lisansüstü eğitim süreçlerine yansıması düzenli olarak takip edilmektedir.
Sonuç olarak, İstanbul Medeniyet Üniversitesi, yenilikçi, şeffaf ve sürdürülebilir kalite yönetim anlayışıyla yalnızca kurumsal düzeyde değil, program bazında da kalite güvencesi süreçlerinde ulusal ve uluslararası ölçekte başarı elde etmekte ve yükseköğretim sisteminin genel kalite seviyesinin yükseltilmesine katkı sunmaktadır.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akredistasyon Derneği (EPDAD)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.05.2025 / 01.05.2028
Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sistem ile olmaktadır. Programa yerleşebilmek için Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Sayısal (SAY) puan türünde başarı sıralamasında ilk 300.000 içinde yer almak gerekmektedir.
Bu programdan mezun olan öğrenciler, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı devlet ve özel ortaokullarda matematik öğretmeni olarak görev yapma hakkına sahiptir. Ayrıca, lisansüstü programlarda eğitim veya ilgili alanlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. Akademisyen olabilirler. Mezunlar; TÜBİTAK, Millî Eğitim Bakanlığı, özel eğitim ve danışmanlık şirketleri, öğretim teknolojileri geliştiren kurumlar ve müfredat geliştirme projelerinde çalışarak eğitim alanında uzmanlaşabilir ve çeşitli profesyonel görevler üstlenebilirler.
İstanbul Medeniyet Üniversitesi, eğitim-öğretim, araştırma ve geliştirme, uluslararasılaşma, toplumsal katkı ve yönetişim alanlarında kaliteyi güvence altına almayı hedefler ve bu doğrultuda iç ve dış kalite güvencesi sistemlerini kurar ve işletir. Kalite güvencesi ve akreditasyon süreçlerinin temel dayanakları şunlardır: 23.11.2018 tarihli ve 30604 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği”, 18.10.2023 tarihli “İstanbul Medeniyet Üniversitesi Kalite Güvencesi Yönergesi” ve 15.05.2019 tarihli ve 30775 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan, 14.05.2019 tarihli ve 1107 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı uyarınca yürürlüğe konulan “Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinin (TYÇ) Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik”.
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programı’nın içeriği hazırlanırken Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından önerilen program yeterlikleri ve çerçeveleri referans alınmıştır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
| Qualification Code | TR0030040788 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Qualification Title | Bachelor’s Degree in Elementary Mathematics Education | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Awarding Body | İstanbul Medeniyet University | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Awarding Body Contact | Medeniyet University Address: Istanbul Medeniyet University North Campus Ünalan Mah. Ünalan St. D-100 Highway Yanyol 34700 Üsküdar/İstanbul. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Awarding Body Url | www.medeniyet.edu.tr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Orientation | Academic | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 24/10/2025 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| National Occupation Classification |
ISCO08-2341 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Credit Value | 244 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Program Profile | Purposes of the Primary Mathematics Education undergraduate program include training teachers who has the necessary knowledge in the field, who can renew his/her knowledge and skills continuously, who can plan and execute processes of teaching mathematics, who can select and use appropriate sources, materials and technologies to teach mathematics, who possesses positive attitudes and values toward teaching mathematics, and who can support mathematical culture within the society. At the same time, it is the aim of the program to support the development of future teachers who can recognizes universal and national values, who acknowledges and respects human and children’s rights, and who value democratic life style. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Learning Environments | The educational activities of our Faculty are carried out in the B Block classroom building located on the Göztepe North Campus of Istanbul Medeniyet University. This block houses 11 classrooms allocated to the Faculty of Educational Sciences. All classrooms and laboratories are equipped with projectors, and the maintenance and repair of technological equipment are conducted regularly. In addition, students actively participate in technology-supported learning processes through smart boards, computer laboratories, and digital materials. Our faculty also includes a specially designed mathematics classroom, which is equipped with a variety of educational materials and teaching tools to enhance students’ instructional skills. In this program, learning is conducted through both face-to-face and distance education. Theoretical courses are delivered in classrooms, while practical courses take place in environments such as the mathematics education laboratory and the computer laboratory. Furthermore, students gain professional experience by completing a teaching practicum in primary schools affiliated with the Ministry of National Education. The most comprehensive resource supporting students’ access to information is the Istanbul Medeniyet University Ziraat Bank Library, located on the Göztepe North Campus. Designed as a modern research center, the library provides access to electronic databases and supports scientific research and e-resource use through computers located on different floors. The Disability Study Center is also equipped with specially designed computers for students with special needs. The library, with its extensive study areas and three conference halls, hosts various events organized by student communities, academics, and faculty units. In addition to academic development, our university also aims to support students through social, cultural, and sports activities. The Sports Services Unit, under the Department of Health, Culture, and Sports, provides students with access to football, basketball, volleyball, and tennis courts, as well as indoor sports facilities, while also overseeing the maintenance of these venues. In this way, students are offered various opportunities to protect their physical and mental health and to make productive use of their leisure time. Students’ nutritional needs are addressed through a professional approach; meal plans are prepared in collaboration with food engineers, taking into account calories, protein, diversity, and seasonal conditions. Meals are regularly inspected, and university dining halls serve approximately 3,000 students daily. Our faculty also hosts the Health, Psychotherapy, and Psychological Counseling Unit, which provides individual counseling services to students. Through the Counseling and Guidance Appointment System, students can schedule sessions for psychological support as well as for Spiritual Counseling and Guidance services. Campus security is provided by 76 security personnel working on a 24/7 basis. All university buildings are equipped with fire safety equipment, emergency exit staircases, and earthquake preparedness posters. Additionally, the university’s website includes the contact addresses and phone numbers of all units, along with a “Help Desk” section through which students can request technical support. All these physical and digital learning environments are designed to support students’ academic development, enable research, and foster interactive learning processes. Through teaching practice, students have the opportunity to develop their pedagogical skills and gain professional competence. Moreover, within the framework of the Community Service Practices course, students benefit from out-of-school learning environments in collaboration with partner institutions, thereby enhancing their social responsibility awareness and strengthening their engagement with society. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Description | 1) Explain the historical development of Turkish National Education, its structure, the functioning of schools, the authorities and responsibilities as a teacher at school. 2) Understand the process of scientific research and use scientific thinking in interpreting events. 3) Analyze mathematics curricula and related mathematics topics in the curriculum. 4) Compare and interpret the historical development and philosophical foundations of the field. 5) Produce new mathematical knowledge for himself/herself by using mathematical thinking process. 6) Gain knowledge of teaching related to the field. 7) Acquire a sufficient level of mathematics field knowledge related to the field. 8) Plan and implement the mathematics teaching process. 9) Create a classroom environment that supports mathematics learning. 10) Use appropriate resources, materials and technologies in mathematics teaching. 11) Monitor and evaluate the mathematics learning process. 12) Monitor and support mathematics culture in school and society. 13) Use other languages to follow foreign resources. 14) Possess knowledge of students' developmental characteristics and learning styles, and design learning environments suitable for these characteristics. 15) Acquire general culture related to other disciplines. 16) Use Turkish language properly and effectively. 17) Have necessary knowledge and skills to work with students who need special attention and education. 18) Can choose and use measurement and evaluation methods appropriate to the goals of the program. 19) Acts in accordance with the laws, regulations and legislation regarding the duties, rights and responsibilities he has regarding the teaching profession. 20) Uses mathematical language and terminology accurately and effectively. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Key Competencies | Possesses the following key competencies at an advanced level. 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social, and learning-to-learn competence 6. Citizenship competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural awareness and expression competence | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Further Info | Within the scope of the Undergraduate Education and Training Regulations of Istanbul Medeniyet University
Midterm, End-of-Term, and End-of-Year Exams
Assessment of Achievement
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Quality Assurance | Quality assurance is of critical importance for enhancing the quality of educational activities, responding effectively to societal needs, increasing student and stakeholder satisfaction, strengthening national and international recognition, supporting the sustainability of academic performance, and ensuring transparency and accountability. In this context, Istanbul Medeniyet University aims to secure quality in the areas of education and training, research and development, internationalization, social contribution, and institutional structure, and continuously improves its internal evaluation processes. The university has established its quality policy and implemented its quality manual in line with the regulations of the Council of Higher Education (YÖK), ISO 9001 Quality Management System standards, and institutional values. The quality assurance structure is coordinated by the Quality Coordination Office, reporting directly to the Rector, and the University Quality Commission composed of faculty representatives, while quality and strategy commissions ensure coordination at the faculty level. The university’s strategic plans for 2020–2024 and 2025–2029 were prepared with stakeholder participation. The latest plan identifies five goals, sixteen objectives, fifty-four performance indicators, and forty-nine strategies. Appointment and promotion guidelines, annual activity reports, and internal evaluation reports support the principles of transparency and accountability. In addition, the effective use of the University Information Management System (UBYS) and its sub-modules has significantly contributed to information management and the digitalization of quality processes. The university’s quality-oriented development is also reflected in international rankings. In the THE Impact Rankings, the university advanced from the 1000+ band to the 601–800 band, while in the URAP rankings it rose to 1639th worldwide and 33rd among Turkish universities. Furthermore, the university has demonstrated progress in both the QS EECA and GreenMetric rankings. To foster a culture of quality, feedback from students, academic staff, and administrative staff is regularly collected through surveys, and a new curriculum was introduced in 2024. Alumni relations are strengthened through IMÜDER, which provides scholarships and social support, while graduate tracking activities monitor the academic and professional profiles of graduates. The internal evaluation reports of Istanbul Medeniyet University submitted to the Higher Education Quality Council (YÖKAK) can be accessed at https://kalite.medeniyet.edu.tr/tr/dokumanlar/raporlar, while the regulations and directives implemented under the Quality Coordination Office are available at https://kalite.medeniyet.edu.tr/tr/dokumanlar/mevzuat. The quality assurance of associate and undergraduate diploma programs in higher education is ensured in accordance with the Procedures and Principles Regarding the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs. Formation and Approval of Curricula Department-Level Quality Practices At the departmental level, quality practices are carried out through the systematic measurement of program outcomes, monitoring of student achievement, updating of course content, and implementation of continuous improvement mechanisms. These practices extend beyond teaching to include professional development activities for students, mentoring, social responsibility projects, and alumni tracking efforts. Student performance is monitored through exams, assignments, and in-class applications, while course evaluations and feedback are used to update teaching processes on a regular basis. Importantly, the Elementary Mathematics Teacher Education Program was accredited for three years by the Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD), certifying the quality of its educational standards and practices. The department also supports the academic development of faculty members by encouraging research and publication activities and promoting participation in national and international conferences and symposia. Alumni relations are further strengthened through alumni surveys and communication channels maintained via social media, ensuring that program outcomes and their reflections in professional life and postgraduate studies are systematically monitored. In conclusion, with its innovative, transparent, and sustainable approach to quality management, Istanbul Medeniyet University has achieved success not only at the institutional level but also at the program level, contributing to the overall improvement of quality in the higher education system at both national and international scales.
Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD) Accreditation Start/End Date: 05.01.2025 / 05.01.2028 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Access Requirements | Within the framework of the regulations set by the Council of Higher Education (YÖK), admission to this program is carried out through the system administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). In order to be placed in the program, candidates must rank within the top 300,000 in the Numerical (SAY) score type of the Higher Education Institutions Examination (YKS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Conditions for Success | In order to graduate from this four-year undergraduate program, a student must successfully complete all courses, fulfill all program requirements, complete a minimum of 244 ECTS credits, and achieve a cumulative GPA of 2.00 or higher. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of this program are qualified to serve as mathematics teachers in state and private secondary schools affiliated with the Ministry of National Education. They are also eligible to apply for postgraduate programs in education or related fields and may pursue academic careers. Graduates can further specialize in the field of education by working at institutions such as TÜBİTAK, the Ministry of National Education, private education and consultancy companies, organizations developing instructional technologies, and curriculum development projects, thereby undertaking various professional roles. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Legal Basis | Istanbul Medeniyet University aims to ensure quality in the fields of education and instruction, research and development, internationalization, social contribution, and governance, and accordingly establishes and operates internal and external quality assurance systems. The principal legal bases for quality assurance and accreditation processes are as follows: the Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council, published in the Official Gazette No. 30604 dated 23.11.2018; the Istanbul Medeniyet University Quality Assurance Directive dated 18.10.2023; and the Regulation on the Procedures and Principles Regarding the Implementation of the Turkish Qualifications Framework (TQF), promulgated by Presidential Decision No. 1107 dated 14.05.2019 and published in the Official Gazette No. 30775 dated 15.05.2019. In drafting the content of the Bachelor’s Program in Elementary Mathematics Teacher Education, the program qualifications and frameworks recommended by the Council of Higher Education (CoHE) were taken as reference.
Law No. 2547 (Additional Article 35) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| QrCode | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TR0030040788
ISCO08-2341
ISCO08-2341
Purposes of the Primary Mathematics Education undergraduate program include training teachers who has the necessary knowledge in the field, who can renew his/her knowledge and skills continuously, who can plan and execute processes of teaching mathematics, who can select and use appropriate sources, materials and technologies to teach mathematics, who possesses positive attitudes and values toward teaching mathematics, and who can support mathematical culture within the society. At the same time, it is the aim of the program to support the development of future teachers who can recognizes universal and national values, who acknowledges and respects human and children’s rights, and who value democratic life style.
The educational activities of our Faculty are carried out in the B Block classroom building located on the Göztepe North Campus of Istanbul Medeniyet University. This block houses 11 classrooms allocated to the Faculty of Educational Sciences. All classrooms and laboratories are equipped with projectors, and the maintenance and repair of technological equipment are conducted regularly. In addition, students actively participate in technology-supported learning processes through smart boards, computer laboratories, and digital materials. Our faculty also includes a specially designed mathematics classroom, which is equipped with a variety of educational materials and teaching tools to enhance students’ instructional skills. In this program, learning is conducted through both face-to-face and distance education. Theoretical courses are delivered in classrooms, while practical courses take place in environments such as the mathematics education laboratory and the computer laboratory. Furthermore, students gain professional experience by completing a teaching practicum in primary schools affiliated with the Ministry of National Education.
The most comprehensive resource supporting students’ access to information is the Istanbul Medeniyet University Ziraat Bank Library, located on the Göztepe North Campus. Designed as a modern research center, the library provides access to electronic databases and supports scientific research and e-resource use through computers located on different floors. The Disability Study Center is also equipped with specially designed computers for students with special needs. The library, with its extensive study areas and three conference halls, hosts various events organized by student communities, academics, and faculty units.
In addition to academic development, our university also aims to support students through social, cultural, and sports activities. The Sports Services Unit, under the Department of Health, Culture, and Sports, provides students with access to football, basketball, volleyball, and tennis courts, as well as indoor sports facilities, while also overseeing the maintenance of these venues. In this way, students are offered various opportunities to protect their physical and mental health and to make productive use of their leisure time.
Students’ nutritional needs are addressed through a professional approach; meal plans are prepared in collaboration with food engineers, taking into account calories, protein, diversity, and seasonal conditions. Meals are regularly inspected, and university dining halls serve approximately 3,000 students daily.
Our faculty also hosts the Health, Psychotherapy, and Psychological Counseling Unit, which provides individual counseling services to students. Through the Counseling and Guidance Appointment System, students can schedule sessions for psychological support as well as for Spiritual Counseling and Guidance services.
Campus security is provided by 76 security personnel working on a 24/7 basis. All university buildings are equipped with fire safety equipment, emergency exit staircases, and earthquake preparedness posters. Additionally, the university’s website includes the contact addresses and phone numbers of all units, along with a “Help Desk” section through which students can request technical support.
All these physical and digital learning environments are designed to support students’ academic development, enable research, and foster interactive learning processes. Through teaching practice, students have the opportunity to develop their pedagogical skills and gain professional competence. Moreover, within the framework of the Community Service Practices course, students benefit from out-of-school learning environments in collaboration with partner institutions, thereby enhancing their social responsibility awareness and strengthening their engagement with society.
1) Explain the historical development of Turkish National Education, its structure, the functioning of schools, the authorities and responsibilities as a teacher at school.
2) Understand the process of scientific research and use scientific thinking in interpreting events.
3) Analyze mathematics curricula and related mathematics topics in the curriculum.
4) Compare and interpret the historical development and philosophical foundations of the field.
5) Produce new mathematical knowledge for himself/herself by using mathematical thinking process.
6) Gain knowledge of teaching related to the field.
7) Acquire a sufficient level of mathematics field knowledge related to the field.
8) Plan and implement the mathematics teaching process.
9) Create a classroom environment that supports mathematics learning.
10) Use appropriate resources, materials and technologies in mathematics teaching.
11) Monitor and evaluate the mathematics learning process.
12) Monitor and support mathematics culture in school and society.
13) Use other languages to follow foreign resources.
14) Possess knowledge of students' developmental characteristics and learning styles, and design learning environments suitable for these characteristics.
15) Acquire general culture related to other disciplines.
16) Use Turkish language properly and effectively.
17) Have necessary knowledge and skills to work with students who need special attention and education.
18) Can choose and use measurement and evaluation methods appropriate to the goals of the program.
19) Acts in accordance with the laws, regulations and legislation regarding the duties, rights and responsibilities he has regarding the teaching profession.
20) Uses mathematical language and terminology accurately and effectively.
Possesses the following key competencies at an advanced level.
1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social, and learning-to-learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence
Within the scope of the Undergraduate Education and Training Regulations of Istanbul Medeniyet University
-
Examinations consist of midterm exams, make-up exams, end-of-term/year exams, resit exams, single-course exams, and exemption exams. The instructor of each course determines the midterm exams, assignments, practical work, and similar activities for which students are responsible, their contribution to the end-of-term letter grade, and, if applicable, the conditions for participating in the end-of-term exam, and these are announced to students at the beginning of the term/year.
-
Exam dates are announced to students at least two weeks prior to the start of the examination schedule.
-
The instructor and exam proctors are responsible for ensuring that examinations are conducted in accordance with the rules.
-
Students are required to attend the exam on the announced date, time, and location and must bring their identification documents along with any other documents requested.
-
Exam results are announced within seven days of the exam date, and the exam papers are delivered to the relevant faculties/schools on the business day following the announcement of the results.
Midterm, End-of-Term, and End-of-Year Exams
-
Each course includes at least one midterm exam and one end-of-term/year exam.
-
Courses that do not require a midterm and/or end-of-term/year exam are determined by the relevant department and reported to the Registrar’s Office.
-
Assignments, projects, and similar work carried out within the course can only be used in place of the midterm exam.
-
Midterm, end-of-term/year, and resit exams are conducted on the dates specified in the academic calendar. Other exams may be held as long as students are notified at least one week in advance.
-
Students who are eligible to take the end-of-term/year exam for the courses they have taken during the term are granted the right to a resit exam at the end of each term/year for courses they did not attend, failed, conditionally passed, or wish to improve their grades. The resit exam replaces the end-of-term/year grade.
Assessment of Achievement
-
Achievement in a program is evaluated according to either the absolute grading system or the relative grading system. The choice of the relative grading system and its principles are decided by the relevant faculty board.
-
In programs where the relative grading system is applied, courses with 10 or fewer students are evaluated using the absolute grading system.
-
Students are given a letter grade for each course at the end of the term/year in which they are registered.
-
The letter grade is determined based on midterm exams, end-of-term/year exams, and in-term coursework. The end-of-term/year exam accounts for at least 40% and at most 60% of the course success grade.
-
To be considered successful in a course, a student must achieve at least 50 out of 100 on the end-of-term/year exam.
-
According to the absolute grading system, grades and coefficients are evaluated as follows:
| Achievement Level | Letter Grade | Grade Coefficient | Score |
|---|---|---|---|
| Excellent | AA | 4.00 | 90–100 |
| Very Good | BA | 3.50 | 85–89 |
| Good | BB | 3.00 | 80–84 |
| Fairly Good | CB | 2.50 | 70–79 |
| Average | CC | 2.00 | 60–69 |
| Conditional-Pass | DC | 1.50 | 55–59 |
| Pass | DD | 1.00 | 50–54 |
| Fail | FF | 0.00 | 0–49 |
| Exempt | MU | - | - |
| Did Not Attend | GR | 0.00 | 0.00 |
| Absent | DZ | 0.00 | 0.00 |
| Satisfactory | YT | - | - |
| Unsatisfactory | YZ | - | - |
-
Letter grades not included in the GPA, as specified in item 6, are defined as follows:
a) MU: Given to students who are exempted from a course previously taken and recognized as successful without a score, based on the recommendation of the department chair and approval of the relevant administrative board.
b) GR: Given to students who did not attend the term/year-end exam.
c) DZ: Given to students who did not meet attendance requirements.
ç) YT: Given to students who successfully completed the educational activities.
d) YZ: Given to students who did not successfully complete the educational activities. -
To be considered unconditionally successful in a course, a student must obtain at least a CC grade.
-
To be considered successful in conditionally passed courses (DC, DD), a student’s weighted GPA must be above 1.80.
Quality assurance is of critical importance for enhancing the quality of educational activities, responding effectively to societal needs, increasing student and stakeholder satisfaction, strengthening national and international recognition, supporting the sustainability of academic performance, and ensuring transparency and accountability. In this context, Istanbul Medeniyet University aims to secure quality in the areas of education and training, research and development, internationalization, social contribution, and institutional structure, and continuously improves its internal evaluation processes.
The university has established its quality policy and implemented its quality manual in line with the regulations of the Council of Higher Education (YÖK), ISO 9001 Quality Management System standards, and institutional values. The quality assurance structure is coordinated by the Quality Coordination Office, reporting directly to the Rector, and the University Quality Commission composed of faculty representatives, while quality and strategy commissions ensure coordination at the faculty level.
The university’s strategic plans for 2020–2024 and 2025–2029 were prepared with stakeholder participation. The latest plan identifies five goals, sixteen objectives, fifty-four performance indicators, and forty-nine strategies. Appointment and promotion guidelines, annual activity reports, and internal evaluation reports support the principles of transparency and accountability. In addition, the effective use of the University Information Management System (UBYS) and its sub-modules has significantly contributed to information management and the digitalization of quality processes.
The university’s quality-oriented development is also reflected in international rankings. In the THE Impact Rankings, the university advanced from the 1000+ band to the 601–800 band, while in the URAP rankings it rose to 1639th worldwide and 33rd among Turkish universities. Furthermore, the university has demonstrated progress in both the QS EECA and GreenMetric rankings.
To foster a culture of quality, feedback from students, academic staff, and administrative staff is regularly collected through surveys, and a new curriculum was introduced in 2024. Alumni relations are strengthened through IMÜDER, which provides scholarships and social support, while graduate tracking activities monitor the academic and professional profiles of graduates.
The internal evaluation reports of Istanbul Medeniyet University submitted to the Higher Education Quality Council (YÖKAK) can be accessed at https://kalite.medeniyet.edu.tr/tr/dokumanlar/raporlar, while the regulations and directives implemented under the Quality Coordination Office are available at https://kalite.medeniyet.edu.tr/tr/dokumanlar/mevzuat.
The quality assurance of associate and undergraduate diploma programs in higher education is ensured in accordance with the Procedures and Principles Regarding the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs.
Formation and Approval of Curricula
1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs at higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs and the intended learning outcomes to be acquired by students are determined by the senates of higher education institutions, in line with the basic principles set by YÖK.
1.3. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions upon YÖK’s approval.
1.4. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the intended learning outcomes of each undergraduate program are carried out in accordance with the education, teaching, and examination regulations prepared by higher education institutions, based on the fundamental principles established by YÖK.
1.5. Certification: Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor’s degree diploma upon the successful completion of the course credits and other requirements determined by the higher education institution.
1.6. Self-Evaluation and External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their Institutional Internal Evaluation Reports for the previous year into the Information System prepared by YÖKAK at the beginning of each year. YÖKAK publishes the Institutional Feedback Report on the external evaluation of higher education institutions to the public. In addition, accreditation decisions granted by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that program qualifications have been assured in terms of quality. As required by YÖKAK regulations, regular review activities are carried out regarding the defined qualifications.
Department-Level Quality Practices
At the departmental level, quality practices are carried out through the systematic measurement of program outcomes, monitoring of student achievement, updating of course content, and implementation of continuous improvement mechanisms. These practices extend beyond teaching to include professional development activities for students, mentoring, social responsibility projects, and alumni tracking efforts. Student performance is monitored through exams, assignments, and in-class applications, while course evaluations and feedback are used to update teaching processes on a regular basis.
Importantly, the Elementary Mathematics Teacher Education Program was accredited for three years by the Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD), certifying the quality of its educational standards and practices.
The department also supports the academic development of faculty members by encouraging research and publication activities and promoting participation in national and international conferences and symposia. Alumni relations are further strengthened through alumni surveys and communication channels maintained via social media, ensuring that program outcomes and their reflections in professional life and postgraduate studies are systematically monitored.
In conclusion, with its innovative, transparent, and sustainable approach to quality management, Istanbul Medeniyet University has achieved success not only at the institutional level but also at the program level, contributing to the overall improvement of quality in the higher education system at both national and international scales.
Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD)
Accreditation Start/End Date: 05.01.2025 / 05.01.2028
Within the framework of the regulations set by the Council of Higher Education (YÖK), admission to this program is carried out through the system administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). In order to be placed in the program, candidates must rank within the top 300,000 in the Numerical (SAY) score type of the Higher Education Institutions Examination (YKS)
Graduates of this program are qualified to serve as mathematics teachers in state and private secondary schools affiliated with the Ministry of National Education. They are also eligible to apply for postgraduate programs in education or related fields and may pursue academic careers. Graduates can further specialize in the field of education by working at institutions such as TÜBİTAK, the Ministry of National Education, private education and consultancy companies, organizations developing instructional technologies, and curriculum development projects, thereby undertaking various professional roles.
Istanbul Medeniyet University aims to ensure quality in the fields of education and instruction, research and development, internationalization, social contribution, and governance, and accordingly establishes and operates internal and external quality assurance systems. The principal legal bases for quality assurance and accreditation processes are as follows: the Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council, published in the Official Gazette No. 30604 dated 23.11.2018; the Istanbul Medeniyet University Quality Assurance Directive dated 18.10.2023; and the Regulation on the Procedures and Principles Regarding the Implementation of the Turkish Qualifications Framework (TQF), promulgated by Presidential Decision No. 1107 dated 14.05.2019 and published in the Official Gazette No. 30775 dated 15.05.2019.
In drafting the content of the Bachelor’s Program in Elementary Mathematics Teacher Education, the program qualifications and frameworks recommended by the Council of Higher Education (CoHE) were taken as reference.
-
Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfers Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
Law No. 2547 (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
The qualification is permanently valid.
