Yeterlilik Kodu

TR0030217295

Yeterlilik Adı
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilimsel düşünme becerisini kazanır.
  • Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilir.
  • Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır.
  • Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazanır.
  • Matematik kavramlarının önemini kavrar, uygular ve anlatır.
  • Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirir.
  • Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olur.
  • Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirir.
  • Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirir.
  • Ortaokul öğrencilerinin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilköğretim matematik öğretimi programının yaklaşımı ve içeriğini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular, en etkili ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanır.
  • Matematiksel bilgiyi günlük hayatla ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme, akıl yürütme yoluyla karşılaştığı problemleri, estetik, anlaşılır ve pratik olarak çözer.
  • Matematiksel bir bilgiyi doğrudan kabul etmek yerine, mantıksal sorgulama süreci sonrasında ispatlar.
  • Matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
  • Türk Milli Eğitim sisteminin genel yapısı, ilköğretim okullarının işleyişi, okuldaki idari ve matematik dersi ile ilgili görevleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Toplumsal ve matematik eğitimi ile ilgili sorunların çözümüne ilişkin önerilerini ilgili kişilerle paylaşır.
  • Kazanmış olduğu deneyimleri, bilgi ve becerileri okul ortamında mesleğinin gerektirdiği nitelikler çerçevesinde uygular ve değerlendirir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme

  • Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
  • Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
  • Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
  • Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
  • Ham başarı puanı 25,00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

  • Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF
  • D: Devamsız,G: Girmedi,  E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.) VZ: Dersten çekilme.
  • Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO`sunun en az 2,00 olması gerekir.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma ŞartlarıBİLGİ Kuramsal, Olgusal Bilimsel düşünme becerisini kazanır. Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazanır. Matematik kavramlarının önemini kavrar, uygular ve anlatır. Türk Milli Eğitim sisteminin genel yapısı, ilköğretim okullarının işleyişi, okuldaki idari ve matematik dersi ile ilgili görevleri hakkında bilgi sahibi olur. BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilir. Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazanır. Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirir. Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olur. Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirir. Ortaokul öğrencilerinin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilköğretim matematik öğretimi programının yaklaşımı ve içeriğini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular, en etkili ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanır. Matematiksel bilgiyi günlük hayatla ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme, akıl yürütme yoluyla karşılaştığı problemleri, estetik, anlaşılır ve pratik olarak çözer. Matematiksel bir bilgiyi doğrudan kabul etmek yerine, mantıksal sorgulama süreci sonrasında ispatlar. YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilir. Öğrenme Yetkinliği Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirir. İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olur. Matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkili biçimde kullanır. Toplumsal ve matematik eğitimi ile ilgili sorunların çözümüne ilişkin önerilerini ilgili kişilerle paylaşır. Alana Özgü Yetkinlik Kazanmış olduğu deneyimleri, bilgi ve becerileri okul ortamında mesleğinin gerektirdiği nitelikler çerçevesinde uygular ve değerlendirir. 4 Yıllık Program
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olan öğrencilerin Milli Eğitim Bakanlığına bağlı veya özel okullarda öğretmen olarak iş bulma olanakları oldukça yüksektir. Aynı zamanda, akademik çalışma yapmak isteyen öğrenciler kendi branşlarında yüksek lisans ve doktora yapma imkânlarına da sahiptirler. Ayrıca, fakülteden mezun olan öğrenciler çeşitli üniversitelerde de akademik personel olarak görev yapabilmektedir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030217295


Yeterlilik Adı
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilimsel düşünme becerisini kazanır.
  • Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilir.
  • Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır.
  • Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazanır.
  • Matematik kavramlarının önemini kavrar, uygular ve anlatır.
  • Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirir.
  • Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olur.
  • Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirir.
  • Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirir.
  • Ortaokul öğrencilerinin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilköğretim matematik öğretimi programının yaklaşımı ve içeriğini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular, en etkili ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanır.
  • Matematiksel bilgiyi günlük hayatla ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme, akıl yürütme yoluyla karşılaştığı problemleri, estetik, anlaşılır ve pratik olarak çözer.
  • Matematiksel bir bilgiyi doğrudan kabul etmek yerine, mantıksal sorgulama süreci sonrasında ispatlar.
  • Matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
  • Türk Milli Eğitim sisteminin genel yapısı, ilköğretim okullarının işleyişi, okuldaki idari ve matematik dersi ile ilgili görevleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Toplumsal ve matematik eğitimi ile ilgili sorunların çözümüne ilişkin önerilerini ilgili kişilerle paylaşır.
  • Kazanmış olduğu deneyimleri, bilgi ve becerileri okul ortamında mesleğinin gerektirdiği nitelikler çerçevesinde uygular ve değerlendirir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme

  • Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
  • Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
  • Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
  • Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
  • Ham başarı puanı 25,00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

  • Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF
  • D: Devamsız,G: Girmedi,  E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.) VZ: Dersten çekilme.
  • Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO`sunun en az 2,00 olması gerekir.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
BİLGİ Kuramsal, Olgusal Bilimsel düşünme becerisini kazanır. Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazanır. Matematik kavramlarının önemini kavrar, uygular ve anlatır. Türk Milli Eğitim sisteminin genel yapısı, ilköğretim okullarının işleyişi, okuldaki idari ve matematik dersi ile ilgili görevleri hakkında bilgi sahibi olur. BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilir. Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazanır. Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirir. Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olur. Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirir. Ortaokul öğrencilerinin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilköğretim matematik öğretimi programının yaklaşımı ve içeriğini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular, en etkili ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanır. Matematiksel bilgiyi günlük hayatla ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme, akıl yürütme yoluyla karşılaştığı problemleri, estetik, anlaşılır ve pratik olarak çözer. Matematiksel bir bilgiyi doğrudan kabul etmek yerine, mantıksal sorgulama süreci sonrasında ispatlar. YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilir. Öğrenme Yetkinliği Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirir. İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olur. Matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkili biçimde kullanır. Toplumsal ve matematik eğitimi ile ilgili sorunların çözümüne ilişkin önerilerini ilgili kişilerle paylaşır. Alana Özgü Yetkinlik Kazanmış olduğu deneyimleri, bilgi ve becerileri okul ortamında mesleğinin gerektirdiği nitelikler çerçevesinde uygular ve değerlendirir. 4 Yıllık Program

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olan öğrencilerin Milli Eğitim Bakanlığına bağlı veya özel okullarda öğretmen olarak iş bulma olanakları oldukça yüksektir. Aynı zamanda, akademik çalışma yapmak isteyen öğrenciler kendi branşlarında yüksek lisans ve doktora yapma imkânlarına da sahiptirler. Ayrıca, fakülteden mezun olan öğrenciler çeşitli üniversitelerde de akademik personel olarak görev yapabilmektedir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030217295

Qualification Title
İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ Undergraduate
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Acquire of scientific thinking skills. Make research and investigation independently. Acquire of carefully observing and analytically thinking skills. Acquire of learning and teaching mathematics problems. Comprehend, apply and explain the importance of mathematical concepts. Develop the thinking, producing, argumenting and probing abilities. Have the algorithm and sotftware writing abilities for solving computer supported problems. Develop the ability of reaching information, evaluating and presenting information. Improve yourself parallel to the developing technology. They apply the most available teaching strategies, methods, and techniques considering the development characteristics of the middle school students, their individual differences, the approach and content of the elementary mathematics teaching program, and use the most effective measurement and evaluation techniques. Relate the mathematical knowledge to the daily life and the other disciplines, and solve the problems that they meet through reasoning, esthetically, clearly and practically. Prove a mathematical knowledge after the logical questioning process instead of accepting it directly. Use the mathematical language and terminology correctly and effectively. Have knowledge about the general structure of Turkish National Education System, the process of middle schools, and their duty at the administration and teaching mathematics. Share their suggestions about the solution of the problems on the social and mathematical education with the concerned people. Use the experience, knowledge and skills that they have had in the environment of school under the attributes that their profession requires.

Key Competencies-
Further Info

Examination Regulations, Assessment and Grading Measurement and Evaluation (1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year. (2) This grade is given by the instructor of the course. (3) While evaluating the letter grade, a student?s success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate. (4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point. (5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades. (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Did not Attend the Course 2) G: Did not Attend the Exam 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) 4) VZ: Withdrawn (7) A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2,00 for graduation. KNOWLEDGE Theoretical, Factual - Acquire of scientific thinking skills. - Acquire of learning and teaching mathematics problems. - Comprehend, apply and explain the importance of mathematical concepts. - Have knowledge about the general structure of Turkish National Education System, the process of middle schools, and their duty at the administration and teaching mathematics. SKILLS Cognitive, Practical - Make research and investigation independently. - Acquire of carefully observing and analytically thinking skills. - Acquire of learning and teaching mathematics problems. - Develop the thinking, producing, argumenting and probing abilities. - Have the algorithm and sotftware writing abilities for solving computer supported problems. - Develop the ability of reaching information, evaluating and presenting information. - They apply the most available teaching strategies, methods, and techniques considering the development characteristics of the middle school students, their individual differences, the approach and content of the elementary mathematics teaching program, and use the most effective measurement and evaluation techniques. - Relate the mathematical knowledge to the daily life and the other disciplines, and solve the problems that they meet through reasoning, esthetically, clearly and practically. - Prove a mathematical knowledge after the logical questioning process instead of accepting it directly. COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - Make research and investigation independently. Learning Competence - Improve yourself parallel to the developing technology. Communication and Social Competence - Have the algorithm and sotftware writing abilities for solving computer supported problems. - Use the mathematical language and terminology correctly and effectively. - Share their suggestions about the solution of the problems on the social and mathematical education with the concerned people. Field-based Competence - Use the experience, knowledge and skills that they have had in the environment of school under the attributes that their profession requires.

Quality Assurance-
Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.

Conditions for SuccessKNOWLEDGE Theoretical, Factual - Acquire of scientific thinking skills. - Acquire of learning and teaching mathematics problems. - Comprehend, apply and explain the importance of mathematical concepts. - Have knowledge about the general structure of Turkish National Education System, the process of middle schools, and their duty at the administration and teaching mathematics. SKILLS Cognitive, Practical - Make research and investigation independently. - Acquire of carefully observing and analytically thinking skills. - Acquire of learning and teaching mathematics problems. - Develop the thinking, producing, argumenting and probing abilities. - Have the algorithm and sotftware writing abilities for solving computer supported problems. - Develop the ability of reaching information, evaluating and presenting information. - They apply the most available teaching strategies, methods, and techniques considering the development characteristics of the middle school students, their individual differences, the approach and content of the elementary mathematics teaching program, and use the most effective measurement and evaluation techniques. - Relate the mathematical knowledge to the daily life and the other disciplines, and solve the problems that they meet through reasoning, esthetically, clearly and practically. - Prove a mathematical knowledge after the logical questioning process instead of accepting it directly. COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - Make research and investigation independently. Learning Competence - Improve yourself parallel to the developing technology. Communication and Social Competence - Have the algorithm and sotftware writing abilities for solving computer supported problems. - Use the mathematical language and terminology correctly and effectively. - Share their suggestions about the solution of the problems on the social and mathematical education with the concerned people. Field-based Competence - Use the experience, knowledge and skills that they have had in the environment of school under the attributes that their profession requires. Bachelors level is 4 years
Progression Paths (Relationship Type)

Graduate students have good job opportunities both at the Turkish National Ministry of Education and private schools. Students who prefer to continue with academic studies have the opportunity to do so. They may also have job opportunities such as academic staff members at other universities.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030217295


Qualification Title
İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ Undergraduate

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Acquire of scientific thinking skills. Make research and investigation independently. Acquire of carefully observing and analytically thinking skills. Acquire of learning and teaching mathematics problems. Comprehend, apply and explain the importance of mathematical concepts. Develop the thinking, producing, argumenting and probing abilities. Have the algorithm and sotftware writing abilities for solving computer supported problems. Develop the ability of reaching information, evaluating and presenting information. Improve yourself parallel to the developing technology. They apply the most available teaching strategies, methods, and techniques considering the development characteristics of the middle school students, their individual differences, the approach and content of the elementary mathematics teaching program, and use the most effective measurement and evaluation techniques. Relate the mathematical knowledge to the daily life and the other disciplines, and solve the problems that they meet through reasoning, esthetically, clearly and practically. Prove a mathematical knowledge after the logical questioning process instead of accepting it directly. Use the mathematical language and terminology correctly and effectively. Have knowledge about the general structure of Turkish National Education System, the process of middle schools, and their duty at the administration and teaching mathematics. Share their suggestions about the solution of the problems on the social and mathematical education with the concerned people. Use the experience, knowledge and skills that they have had in the environment of school under the attributes that their profession requires.


Key Competencies
-

Further Info

Examination Regulations, Assessment and Grading Measurement and Evaluation (1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year. (2) This grade is given by the instructor of the course. (3) While evaluating the letter grade, a student?s success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate. (4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point. (5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades. (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Did not Attend the Course 2) G: Did not Attend the Exam 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) 4) VZ: Withdrawn (7) A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2,00 for graduation. KNOWLEDGE Theoretical, Factual - Acquire of scientific thinking skills. - Acquire of learning and teaching mathematics problems. - Comprehend, apply and explain the importance of mathematical concepts. - Have knowledge about the general structure of Turkish National Education System, the process of middle schools, and their duty at the administration and teaching mathematics. SKILLS Cognitive, Practical - Make research and investigation independently. - Acquire of carefully observing and analytically thinking skills. - Acquire of learning and teaching mathematics problems. - Develop the thinking, producing, argumenting and probing abilities. - Have the algorithm and sotftware writing abilities for solving computer supported problems. - Develop the ability of reaching information, evaluating and presenting information. - They apply the most available teaching strategies, methods, and techniques considering the development characteristics of the middle school students, their individual differences, the approach and content of the elementary mathematics teaching program, and use the most effective measurement and evaluation techniques. - Relate the mathematical knowledge to the daily life and the other disciplines, and solve the problems that they meet through reasoning, esthetically, clearly and practically. - Prove a mathematical knowledge after the logical questioning process instead of accepting it directly. COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - Make research and investigation independently. Learning Competence - Improve yourself parallel to the developing technology. Communication and Social Competence - Have the algorithm and sotftware writing abilities for solving computer supported problems. - Use the mathematical language and terminology correctly and effectively. - Share their suggestions about the solution of the problems on the social and mathematical education with the concerned people. Field-based Competence - Use the experience, knowledge and skills that they have had in the environment of school under the attributes that their profession requires.


Quality Assurance
-

Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.


Conditions for Success
KNOWLEDGE Theoretical, Factual - Acquire of scientific thinking skills. - Acquire of learning and teaching mathematics problems. - Comprehend, apply and explain the importance of mathematical concepts. - Have knowledge about the general structure of Turkish National Education System, the process of middle schools, and their duty at the administration and teaching mathematics. SKILLS Cognitive, Practical - Make research and investigation independently. - Acquire of carefully observing and analytically thinking skills. - Acquire of learning and teaching mathematics problems. - Develop the thinking, producing, argumenting and probing abilities. - Have the algorithm and sotftware writing abilities for solving computer supported problems. - Develop the ability of reaching information, evaluating and presenting information. - They apply the most available teaching strategies, methods, and techniques considering the development characteristics of the middle school students, their individual differences, the approach and content of the elementary mathematics teaching program, and use the most effective measurement and evaluation techniques. - Relate the mathematical knowledge to the daily life and the other disciplines, and solve the problems that they meet through reasoning, esthetically, clearly and practically. - Prove a mathematical knowledge after the logical questioning process instead of accepting it directly. COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - Make research and investigation independently. Learning Competence - Improve yourself parallel to the developing technology. Communication and Social Competence - Have the algorithm and sotftware writing abilities for solving computer supported problems. - Use the mathematical language and terminology correctly and effectively. - Share their suggestions about the solution of the problems on the social and mathematical education with the concerned people. Field-based Competence - Use the experience, knowledge and skills that they have had in the environment of school under the attributes that their profession requires. Bachelors level is 4 years

Progression Paths (Relationship Type)

Graduate students have good job opportunities both at the Turkish National Ministry of Education and private schools. Students who prefer to continue with academic studies have the opportunity to do so. They may also have job opportunities such as academic staff members at other universities.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address