Yeterlilik Kodu

TR0030218149

Yeterlilik Adı
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumArtvin Çoruh Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiArtvin Çoruh Üniversitesi Rektörlük Onur, Çayağzı, 08000 Artvin Merkez/Artvin
Sorumlu Kurum URLhttps://www.artvin.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanıyla ilgili olarak yeterli düzeyde alan bilgisine, matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi ile ilgili bilgiye sahip olur.
  • Matematik ve ilgili alanlarda matematiksel problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olur.
  • Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
  • Ortaokul öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
  • Bilgiye erişebilme, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme, bilgi ve iletişim teknolojilerini Matematik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
  • Matematik bilgilerini diğer disiplinlere uygulayabilir.
  • Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını yapabilme becerisi edinir.
  • Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkin kullanabilme, fikirlerini açık ve öz bir şekilde sözlü ve yazılı olarak ifade ederek öğrencileri ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
  • Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak kendi öz değerlendirmelerini yapabilir.
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma becerisi edinir.
  • Türk eğitim sisteminin ve matematik öğretimi programının yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
  • Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
  • Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır.
  • Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
  • Özel eğitime ve ilgiye ihtiyaç duyan öğrencilerle ilgili gerekli bilgi, becerilere sahip olur ve kullanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her dönem, programda açılan her derste en az bir ara sınav ve bir dönem sonu sınavı uygulanmaktadır. Bunlara ek olarak, bazı derslerde birden fazla ara sınav, laboratuar-uygulama sınavları ve/veya proje sınavları uygulanmaktadır. Each semester, at least one midterm exam and one final exam are implemented in each offered course. In addition, more than one midterm exams, laboratory-recitation exams and/or take-home projects were implemented in some courses. Sınıf Öğretmenliği Programı mezunları okuma-yazma, matematik, fen ve sosyal alanların temel kavramlarına yönelik öğrenme etkinlikleri tasarlayıp uygulayacak bilgi ve beceriye sahip olmalıdır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Bu program T.C. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme merkezinin düzenlediği üniversite giriş sınav sonuçlarına göre öğrenci kabul etmektedir.

Başarma ŞartlarıSınıf Öğretmenliği Programı mezunları okuma-yazma, matematik, fen ve sosyal alanların temel kavramlarına yönelik öğrenme etkinlikleri tasarlayıp uygulayacak bilgi ve beceriye sahip olmalıdır. İçeriği Yüksek Öğretim Kurulu tarafından belirlenen İlköğretim Matematik öğretmenliği lisans programının müfredatında belirtilen dersleri başarıyla tamamlayan öğrenciler İlköğretim Matematik öğretmeni ünvanı ile mezun olmaya hak kazanırlar.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar Kamu Personeli Seçme Sınavını başarıyla tamamladıkları takdirde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında öğretmen olarak istihdam edilmektedir. Ayrıca mezunlar özel okullar ve dershanelerde de öğretmen olarak çalışabilmektedir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030218149


Yeterlilik Adı
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Artvin Çoruh Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Artvin Çoruh Üniversitesi Rektörlük Onur, Çayağzı, 08000 Artvin Merkez/Artvin

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanıyla ilgili olarak yeterli düzeyde alan bilgisine, matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi ile ilgili bilgiye sahip olur.
  • Matematik ve ilgili alanlarda matematiksel problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olur.
  • Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
  • Ortaokul öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
  • Bilgiye erişebilme, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme, bilgi ve iletişim teknolojilerini Matematik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
  • Matematik bilgilerini diğer disiplinlere uygulayabilir.
  • Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını yapabilme becerisi edinir.
  • Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkin kullanabilme, fikirlerini açık ve öz bir şekilde sözlü ve yazılı olarak ifade ederek öğrencileri ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
  • Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak kendi öz değerlendirmelerini yapabilir.
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma becerisi edinir.
  • Türk eğitim sisteminin ve matematik öğretimi programının yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
  • Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
  • Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır.
  • Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
  • Özel eğitime ve ilgiye ihtiyaç duyan öğrencilerle ilgili gerekli bilgi, becerilere sahip olur ve kullanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her dönem, programda açılan her derste en az bir ara sınav ve bir dönem sonu sınavı uygulanmaktadır. Bunlara ek olarak, bazı derslerde birden fazla ara sınav, laboratuar-uygulama sınavları ve/veya proje sınavları uygulanmaktadır. Each semester, at least one midterm exam and one final exam are implemented in each offered course. In addition, more than one midterm exams, laboratory-recitation exams and/or take-home projects were implemented in some courses. Sınıf Öğretmenliği Programı mezunları okuma-yazma, matematik, fen ve sosyal alanların temel kavramlarına yönelik öğrenme etkinlikleri tasarlayıp uygulayacak bilgi ve beceriye sahip olmalıdır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Bu program T.C. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme merkezinin düzenlediği üniversite giriş sınav sonuçlarına göre öğrenci kabul etmektedir.


Başarma Şartları
Sınıf Öğretmenliği Programı mezunları okuma-yazma, matematik, fen ve sosyal alanların temel kavramlarına yönelik öğrenme etkinlikleri tasarlayıp uygulayacak bilgi ve beceriye sahip olmalıdır. İçeriği Yüksek Öğretim Kurulu tarafından belirlenen İlköğretim Matematik öğretmenliği lisans programının müfredatında belirtilen dersleri başarıyla tamamlayan öğrenciler İlköğretim Matematik öğretmeni ünvanı ile mezun olmaya hak kazanırlar.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar Kamu Personeli Seçme Sınavını başarıyla tamamladıkları takdirde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında öğretmen olarak istihdam edilmektedir. Ayrıca mezunlar özel okullar ve dershanelerde de öğretmen olarak çalışabilmektedir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030218149

Qualification Title
İlköğretim Matematik Öğretmenliği License
Awarding BodyArtvin Coruh University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://www.artvin.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

To have knowledge of the relevant field at an adequate level. To have the ability to define, model and solve problems in mathematics and related fields. Have knowledge of foreign language as much as they can follow the foreign resources related to their field. To have skills and pedagogical knowledge in teaching profession and know contemporary teaching methods, assessment and evaluation methods and techniques and apply them . To know the secondary school level students characteristics and learning styles of development and to be able to plan and to develop application of the materials according to these properties. Information and Communication Technologies will be used effectively in mathematics teaching. To apply mathematical knowledge to other disciplines To acquire the ability to make disciplinary and interdisciplinary teamwork . Have the ability of using Turkish appropriate to the rules and effectively; establishing productive communication with students and colleagues. To express ideas verbally or by writing in a clear and concise manner in order to have the ability to communicate and to have the ability to work as an individual capable of independent decision-making To acquire the ability to have a professional and ethical responsibility . Having enough knowledge about the structure and historical development of Turkish Education System and mathematics curriculum . Becoming a teacher who is aware of and sensitive to their profession about Atatürks principles and revolutions, believing in democracy, the Turkish national, moral, ethical and cultural values. To have the scientific and analytical thinking skills and to know scientific research methods and techniques and apply them in classes . Knowing the relationship between math-society-environment and history and also use it in their professional and daily life. Have general knowledge about students who need special care.

Key Competencies-
Further Info

Each semester, at least one midterm exam and one final exam are implemented in each offered course. In addition, more than one midterm exams, laboratory-recitation exams and/or take-home projects were implemented in some courses. The graduates should have knowledge and skills to design and apply learning activities about basic concepts of reading-writing, mathematics, science and social sciences.

Quality Assurance-
Access Requirements

This program admits students through the results of nation-wide university entrance examination implemented by national measurement and placement center.

Conditions for SuccessThe graduates should have knowledge and skills to design and apply learning activities about basic concepts of reading-writing, mathematics, science and social sciences. Students who achieve all courses in the curriculum of Elementary Mathematics Education program whose content is identified by Higher Education Council have right to graduate with the title of elementary mathemetics teacher.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduated students are employed by Ministry of National Education as primary teachers in state primary schools if they achieve nation-wide teacher selection examination. In addition, they are employed by private schools and exam preparation centers.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030218149


Qualification Title
İlköğretim Matematik Öğretmenliği License

Awarding Body
Artvin Coruh University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

To have knowledge of the relevant field at an adequate level. To have the ability to define, model and solve problems in mathematics and related fields. Have knowledge of foreign language as much as they can follow the foreign resources related to their field. To have skills and pedagogical knowledge in teaching profession and know contemporary teaching methods, assessment and evaluation methods and techniques and apply them . To know the secondary school level students characteristics and learning styles of development and to be able to plan and to develop application of the materials according to these properties. Information and Communication Technologies will be used effectively in mathematics teaching. To apply mathematical knowledge to other disciplines To acquire the ability to make disciplinary and interdisciplinary teamwork . Have the ability of using Turkish appropriate to the rules and effectively; establishing productive communication with students and colleagues. To express ideas verbally or by writing in a clear and concise manner in order to have the ability to communicate and to have the ability to work as an individual capable of independent decision-making To acquire the ability to have a professional and ethical responsibility . Having enough knowledge about the structure and historical development of Turkish Education System and mathematics curriculum . Becoming a teacher who is aware of and sensitive to their profession about Atatürks principles and revolutions, believing in democracy, the Turkish national, moral, ethical and cultural values. To have the scientific and analytical thinking skills and to know scientific research methods and techniques and apply them in classes . Knowing the relationship between math-society-environment and history and also use it in their professional and daily life. Have general knowledge about students who need special care.


Key Competencies
-

Further Info

Each semester, at least one midterm exam and one final exam are implemented in each offered course. In addition, more than one midterm exams, laboratory-recitation exams and/or take-home projects were implemented in some courses. The graduates should have knowledge and skills to design and apply learning activities about basic concepts of reading-writing, mathematics, science and social sciences.


Quality Assurance
-

Access Requirements

This program admits students through the results of nation-wide university entrance examination implemented by national measurement and placement center.


Conditions for Success
The graduates should have knowledge and skills to design and apply learning activities about basic concepts of reading-writing, mathematics, science and social sciences. Students who achieve all courses in the curriculum of Elementary Mathematics Education program whose content is identified by Higher Education Council have right to graduate with the title of elementary mathemetics teacher.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduated students are employed by Ministry of National Education as primary teachers in state primary schools if they achieve nation-wide teacher selection examination. In addition, they are employed by private schools and exam preparation centers.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address