Yeterlilik Kodu | TR0030219612 | |
Yeterlilik Adı | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Hacettepe Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Hacettepe Üniversitesi Rektörlüğü Sıhhiye / ANKARA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.hacettepe.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Türkiyede veya yurt dışında orta öğretimini tamamlayan ve ulusal düzeydeki üniversite sınavlarında ilgili puan türünde (SAY) yeterli başarı göstermiş öğrenciler bu programda öğrenim görmeye hak kazanırlar. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan, 240 AKTS'ye karşılık gelen zorunlu ve seçmeli dersleri başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak, mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programı mezunları Matematik Öğretmeni unvanı ile Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarına Ortaokul Matematik Öğretmeni olarak atanabilmektedirler. Yurt dışında öğretmenlik yapmak isteyen veya eğitim sektörünün farklı alanlarında çalışmak isteyen mezunlar da gerekli şartları sağladıkları takdirde bu alanlarda görev yapabilmektedirler. Ayrıca ilköğretim matematik eğitimi alanında veya eğitimle ilgili başka alanlarda yurt içinde veya yurt dışında akademik kariyer yapmak isteyen mezunlar, gerekli şartları sağladıkları takdirde üniversitelerin akademik birimlerinde öğretim elemanı (araştırma görevlisi) olarak görev alabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219612
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Matematiksel kavramları tanımlar, sistematik yapıları ve aralarındaki ilişkileri bilir, matematiksel bir bilginin geçerliliğinin nasıl değerlendirileceğini bilir ve mesleği ile ilişkili matematik bilgisine sahiptir.
- Ülkemizdeki ve dünyadaki ortaokul matematik öğretimi programları, öğretim yöntem ve teknikleri, ölçme değerlendirme yaklaşımları, matematik eğitim ve öğretiminde bilgi ve iletişim teknolojilerinin nasıl kullanılacağı hakkında bilgi sahibidir.
- Ortaokul öğrencilerinin matematiğe ilişkin öğrenme zorlukları ve olası kavram yanılgıları, ihtiyaçları, ilgileri, yetenekleri, öğrenme özellikleri, bireysel farklılıkları, gelişim düzeyleri ve sosyo-kültürel altyapıları hakkında bilgi sahibidir.
- Matematik eğitimi alanı ile ilgili araştırma yapmanın gerekliliğinin ve öneminin farkındadır, bilimsel bilgi üretimi sürecindeki aşamalar hakkında bilgi sahibidir.
- Türk Milli Eğitim sisteminin genel yapısı, ilköğretim okullarının işleyişi, okuldaki idari ve matematik dersi ile ilgili görevleri hakkında bilgi sahibidir.
- Matematiksel bilgiyi günlük hayatla ve diğer disiplinlerle ilişkilendirir, akıl yürütme yoluyla karşılaştığı problemleri, estetik, anlaşılır ve pratik olarak çözer.
- Matematiksel bir bilgiyi doğrudan kabul etmek yerine, mantıksal sorgulama süreci sonrasında ispatlar.
- Ortaokul matematiğini öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bilimsel bir araştırma planlaması yapar, veri analizi tekniklerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir.
- Ortaokul öğrencilerinin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilköğretim matematik öğretimi programının yaklaşımı ve içeriğini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular, en etkili ölçme ve değerlendirme teknikleri
- Bilgi ve iletişim teknolojilerine erişebilir, yerinde ve etkili şekilde kullanır, değerlendirir.
- Görev yaptığı okullarda kendisinin, öğrencilerinin ve meslektaşlarının akademik ve mesleki gelişiminde sorumluluk sahibidir, alanı ile ilgili konularda ulusal ve uluslararası projelerin geliştirilmesinde ve uygulamasında aktif rol alır.
- Bir matematik öğretmeni olarak kendini tanır, sahip olduğu bilgi ve beceriler açısından kendini sürekli değerlendirir, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
- Matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
- Toplumsal ve matematik eğitimi ile ilgili sorunların çözümüne ilişkin önerilerini ilgili kişilerle paylaşır.
- Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Değerlendirme Sistemi tablolarında ayrıntılı olarak tanımlanmıştır.
- Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Hacettepe Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.
- Programda mevcut olan, 240 AKTS'ye karşılık gelen zorunlu ve seçmeli dersleri başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak, mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Türkiyede veya yurt dışında orta öğretimini tamamlayan ve ulusal düzeydeki üniversite sınavlarında ilgili puan türünde (SAY) yeterli başarı göstermiş öğrenciler bu programda öğrenim görmeye hak kazanırlar.
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programı mezunları Matematik Öğretmeni unvanı ile Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarına Ortaokul Matematik Öğretmeni olarak atanabilmektedirler. Yurt dışında öğretmenlik yapmak isteyen veya eğitim sektörünün farklı alanlarında çalışmak isteyen mezunlar da gerekli şartları sağladıkları takdirde bu alanlarda görev yapabilmektedirler. Ayrıca ilköğretim matematik eğitimi alanında veya eğitimle ilgili başka alanlarda yurt içinde veya yurt dışında akademik kariyer yapmak isteyen mezunlar, gerekli şartları sağladıkları takdirde üniversitelerin akademik birimlerinde öğretim elemanı (araştırma görevlisi) olarak görev alabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219612 | |
Qualification Title | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ (775) Undergraduate | |
Awarding Body | Hacettepe University | |
Awarding Body Contact | Hacettepe University Faculty of Medicine Adnan Saygun Cad. Sıhhiye 06230 Altındağ\Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.hacettepe.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | They define the mathematical concepts, know the systematical structures and the relations amongst them, know how the validity of a mathematical knowledge is evaluated, and they have got the necessary mathematical knowledge concerning their profession They have knowledge about the middle school mathematics teaching programs, the teaching methods and techniques, the approaches of measurement and evaluation, and how the knowledge and communication technologies are used at the education and training of ma They have knowledge about the learning difficulty of the iddle school students concerning mathematics and their possible misconception, their needs, interests, ability, learning characteristics, individual difference, level of development, and socio-cultu They realize the necessity and importance of carrying out research on the field of mathematical education, and they have knowledge about the degrees in the process of scientific knowledge production. They have knowledge about the general structure of Turkish National Education System, the process of middle schools, and their duty at the administration and teaching mathematics. They relate the mathematical knowledge to the daily life and the other disciplines, and solve the problems that they meet through reasoning, esthetically, clearly and practically. They prove a mathematical knowledge after the logical questioning process instead of accepting it directly. They notice the problems in the field of learning and teaching elementary mathematics, do a scientific research planning, and develop the solution suggestions using the techniques of data analysis. They apply the most available teaching strategies, methods, and techniques considering the development characteristics of the middle school students, their individual differences, the approach and content of the elementary mathematics teaching program, an They can reach at the information and communication technologies, they use them correctly and effectively and evaluate. They are responsible for the professional and academic development of themselves, their students and colleagues in the schools where they work, and they take active role at developing and practicing the national and international project in the subjects c They know themselves as the mathematics teacher, they continuously adapt themselves in terms of the knowledge and skills that they have, they use their creative and powerful skills, and develop their insufficient skills. They use the mathematical language and terminology correctly and effectively. They share their suggestions about the solution of the problems on the social and mathematical education with the concerned people. They participate in artistic and cultural activities. They follow developments related to their field using a foreign language at least at the proficiency level European Language Portfolio-global scale B1 and communicate with their colleagues. Considering the three dimensions of mathematical education (education, learning, and teaching) and constituting a perspective aimed at their future careers, they use the experience, knowledge and skills that they have had in the environment of school unde | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The measurement and evaluation methods applied for each course are described in detail in the Evaluation System tables prepared by the relevant faculty members and included in the Information Package. To complete all the courses in the program (240 ECTS) and achieve a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 are the required rules to qualify for graduation. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | In order to have education in the Division of Elementary Mathematics Education, it is required to finish secondary education in Turkey or abroad and get a sufficient grade in the national university entrance examination. | |
Conditions for Success | To complete all the courses in the program (240 ECTS) and achieve a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 are the required rules to qualify for graduation. To complete the compulsory and elective courses corresponding to 240 ECTS in the program and to have a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 are the required qualification conditions for graduation. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Elementary Mathematics Education Program receive the Middle School Mathematics Teacher title and they can work at state or private schools affiliated with the Ministry of National Education. Our graduates also find jobs at other countries, other, private training centers, companies that develop and market educational materials, publishing companies, and universities for an academic career if they satisfy the related requirements. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219612
They define the mathematical concepts, know the systematical structures and the relations amongst them, know how the validity of a mathematical knowledge is evaluated, and they have got the necessary mathematical knowledge concerning their profession They have knowledge about the middle school mathematics teaching programs, the teaching methods and techniques, the approaches of measurement and evaluation, and how the knowledge and communication technologies are used at the education and training of ma They have knowledge about the learning difficulty of the iddle school students concerning mathematics and their possible misconception, their needs, interests, ability, learning characteristics, individual difference, level of development, and socio-cultu They realize the necessity and importance of carrying out research on the field of mathematical education, and they have knowledge about the degrees in the process of scientific knowledge production. They have knowledge about the general structure of Turkish National Education System, the process of middle schools, and their duty at the administration and teaching mathematics. They relate the mathematical knowledge to the daily life and the other disciplines, and solve the problems that they meet through reasoning, esthetically, clearly and practically. They prove a mathematical knowledge after the logical questioning process instead of accepting it directly. They notice the problems in the field of learning and teaching elementary mathematics, do a scientific research planning, and develop the solution suggestions using the techniques of data analysis. They apply the most available teaching strategies, methods, and techniques considering the development characteristics of the middle school students, their individual differences, the approach and content of the elementary mathematics teaching program, an They can reach at the information and communication technologies, they use them correctly and effectively and evaluate. They are responsible for the professional and academic development of themselves, their students and colleagues in the schools where they work, and they take active role at developing and practicing the national and international project in the subjects c They know themselves as the mathematics teacher, they continuously adapt themselves in terms of the knowledge and skills that they have, they use their creative and powerful skills, and develop their insufficient skills. They use the mathematical language and terminology correctly and effectively. They share their suggestions about the solution of the problems on the social and mathematical education with the concerned people. They participate in artistic and cultural activities. They follow developments related to their field using a foreign language at least at the proficiency level European Language Portfolio-global scale B1 and communicate with their colleagues. Considering the three dimensions of mathematical education (education, learning, and teaching) and constituting a perspective aimed at their future careers, they use the experience, knowledge and skills that they have had in the environment of school unde
The measurement and evaluation methods applied for each course are described in detail in the Evaluation System tables prepared by the relevant faculty members and included in the Information Package. To complete all the courses in the program (240 ECTS) and achieve a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 are the required rules to qualify for graduation.
In order to have education in the Division of Elementary Mathematics Education, it is required to finish secondary education in Turkey or abroad and get a sufficient grade in the national university entrance examination.
Graduates of the Elementary Mathematics Education Program receive the Middle School Mathematics Teacher title and they can work at state or private schools affiliated with the Ministry of National Education. Our graduates also find jobs at other countries, other, private training centers, companies that develop and market educational materials, publishing companies, and universities for an academic career if they satisfy the related requirements.
Qualification is continuous