Yeterlilik Kodu | TR0030044920 | |
Yeterlilik Adı | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kastamonu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Harf Notu Katsayısı Puan
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Programla mevcut olan derslerden en az 21 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Matematik Eğitimi alanında yüksek lisans diploması verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezun olan öğrencilerimiz farklı üniversitelerde akademisyen olarak görev alabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030044920
ISCO 08
ISCO 08
- Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, matematik eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
- Matematik eğitimi alanında bağımsız çalışma yürütebilecek araştırma nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntem bilgilerine sahiptir ve matematik eğitimi ile ilgili grup çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.
- Matematik eğitimiyle ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır ve matematik alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
- Matematik eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
- Matematik eğitimi alanında ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser.
- Bu bağlamda matematik eğitimi alanına ilişkin çalışmaları takip eder, ulusal ve uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alır ve kendi çalışmalarını paylaşır.
- Bilgi ve iletişim teknolojilerinden mesleki gelişim ve uygulama amaçlı olarak ileri düzeyde yararlanır.
- Matematik eğitimi ile ilgili geliştirilen ulusal ve uluslararası strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçları değerlendirir ve uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirir.
- Matematik eğitimi ve disiplinler arası yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütür.
- Sınavların değerlendirilmesinde aşağıdaki tabloda belirtilen puanlama sistemi uygulanır.
Harf Notu Katsayısı Puan
- AA 4.00 90-100
- BA 3.50 85-89
- BB 3.00 80-84
- CB 2.50 75-79
- CC 2.00 70-74
- DC 1.50 65-69
- DD 1.00 60-64
- FD 0.50 50-59
- FF 0 0-49
- Kabul edilebilir alanlardan lisans diploması,
- Lisansüstü giriş sınavından (ALES) gerekli puanı almış olma,
- İngilizce eğitim için yeterli dil becerisine sahip olmayı ölçen merkezi sınavlardan (ÜDS, KPDS, vd ) puan almış olma.
Mezun olan öğrencilerimiz farklı üniversitelerde akademisyen olarak görev alabilmektedir.
-
Qualification Code | TR0030044920 | |
Qualification Title | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Awarding Body | Kastamonu University | |
Awarding Body Contact | Kastamonu University Kuzeykent District General Atilla Ateş Pasha Street No:19 Post Code: 37150 Merkez/Kastamonu | |
Awarding Body Url | https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, matematik eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. , Matematik eğitimi alanında bağımsız çalışma yürütebilecek araştırma nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntem bilgilerine sahiptir ve matematik eğitimi ile ilgili grup çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar., Matematik eğitimiyle ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır ve matematik alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. , Matematik eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. , Matematik eğitimi alanında ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser. Bu bağlamda matematik eğitimi alanına ilişkin çalışmaları takip eder, ulusal ve uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alır ve kendi çalışmalarını paylaşır. , Bilgi ve iletişim teknolojilerinden mesleki gelişim ve uygulama amaçlı olarak ileri düzeyde yararlanır. , Matematik eğitimi ile ilgili geliştirilen ulusal ve uluslararası strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçları değerlendirir ve uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirir. , Matematik eğitimi ve disiplinler arası yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütür. , Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır., Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde). | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Sınavların değerlendirilmesinde aşağıdaki tabloda belirtilen puanlama sistemi uygulanır Harf Notu Katsayısı Puan AA 4.00 90-100 BA 3.50 85-89 BB 3.00 80-84 CB 2.50 75-79 CC 2.00 70-74 DC 1.50 65-69 DD 1.00 60-64 FD 0.50 50-59 FF 0 0-49 | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | 1 - Kabul edilebilir alanlardan lisans diploması, 2 - Lisansüstü giriş sınavından (ALES) gerekli puanı almış olma, 3 - İngilizce eğitim için yeterli dil becerisine sahip olmayı ölçen merkezi sınavlardan (ÜDS, KPDS, vd ) puan almış olma | |
Conditions for Success | Programla mevcut olan derslerden en az 21 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere MATEMATİK EĞİTİMİ alanında yüksek lisans diploması verilir. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Mezun olan öğrencilerimiz farklı üniversitelerde akademisyen olarak görev alabilmektedir. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030044920
ISCO 08
ISCO 08
Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, matematik eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. , Matematik eğitimi alanında bağımsız çalışma yürütebilecek araştırma nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntem bilgilerine sahiptir ve matematik eğitimi ile ilgili grup çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar., Matematik eğitimiyle ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır ve matematik alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. , Matematik eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. , Matematik eğitimi alanında ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser. Bu bağlamda matematik eğitimi alanına ilişkin çalışmaları takip eder, ulusal ve uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alır ve kendi çalışmalarını paylaşır. , Bilgi ve iletişim teknolojilerinden mesleki gelişim ve uygulama amaçlı olarak ileri düzeyde yararlanır. , Matematik eğitimi ile ilgili geliştirilen ulusal ve uluslararası strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçları değerlendirir ve uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirir. , Matematik eğitimi ve disiplinler arası yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütür. , Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır., Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde).
Sınavların değerlendirilmesinde aşağıdaki tabloda belirtilen puanlama sistemi uygulanır Harf Notu Katsayısı Puan AA 4.00 90-100 BA 3.50 85-89 BB 3.00 80-84 CB 2.50 75-79 CC 2.00 70-74 DC 1.50 65-69 DD 1.00 60-64 FD 0.50 50-59 FF 0 0-49
1 - Kabul edilebilir alanlardan lisans diploması, 2 - Lisansüstü giriş sınavından (ALES) gerekli puanı almış olma, 3 - İngilizce eğitim için yeterli dil becerisine sahip olmayı ölçen merkezi sınavlardan (ÜDS, KPDS, vd ) puan almış olma
Mezun olan öğrencilerimiz farklı üniversitelerde akademisyen olarak görev alabilmektedir.
-