Yeterlilik Kodu

TR0030044920

Yeterlilik Adı
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumKastamonu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu
Sorumlu Kurum URLhttps://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, matematik eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
  • Matematik eğitimi alanında bağımsız çalışma yürütebilecek araştırma nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntem bilgilerine sahiptir ve matematik eğitimi ile ilgili grup çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.
  • Matematik eğitimiyle ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır ve matematik alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
  • Matematik eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
  • Matematik eğitimi alanında ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser.
  • Bu bağlamda matematik eğitimi alanına ilişkin çalışmaları takip eder, ulusal ve uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alır ve kendi çalışmalarını paylaşır.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerinden mesleki gelişim ve uygulama amaçlı olarak ileri düzeyde yararlanır.
  • Matematik eğitimi ile ilgili geliştirilen ulusal ve uluslararası strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçları değerlendirir ve uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirir.
  • Matematik eğitimi ve disiplinler arası yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütür.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Sınavların değerlendirilmesinde aşağıdaki tabloda belirtilen puanlama sistemi uygulanır.

Harf Notu Katsayısı Puan

  • AA 4.00 90-100
  • BA 3.50 85-89
  • BB 3.00 80-84
  • CB 2.50 75-79
  • CC 2.00 70-74
  • DC 1.50 65-69
  • DD 1.00 60-64
  • FD 0.50 50-59
  • FF 0 0-49
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı
  •  Kabul edilebilir alanlardan lisans diploması,
  •  Lisansüstü giriş sınavından (ALES) gerekli puanı almış olma,
  •  İngilizce eğitim için yeterli dil becerisine sahip olmayı ölçen merkezi sınavlardan (ÜDS, KPDS, vd ) puan almış olma.
Başarma ŞartlarıProgramla mevcut olan derslerden en az 21 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Matematik Eğitimi alanında yüksek lisans diploması verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olan öğrencilerimiz farklı üniversitelerde akademisyen olarak görev alabilmektedir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030044920


Yeterlilik Adı
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kastamonu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu


Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, matematik eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
  • Matematik eğitimi alanında bağımsız çalışma yürütebilecek araştırma nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntem bilgilerine sahiptir ve matematik eğitimi ile ilgili grup çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.
  • Matematik eğitimiyle ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır ve matematik alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
  • Matematik eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
  • Matematik eğitimi alanında ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser.
  • Bu bağlamda matematik eğitimi alanına ilişkin çalışmaları takip eder, ulusal ve uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alır ve kendi çalışmalarını paylaşır.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerinden mesleki gelişim ve uygulama amaçlı olarak ileri düzeyde yararlanır.
  • Matematik eğitimi ile ilgili geliştirilen ulusal ve uluslararası strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçları değerlendirir ve uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirir.
  • Matematik eğitimi ve disiplinler arası yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütür.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Sınavların değerlendirilmesinde aşağıdaki tabloda belirtilen puanlama sistemi uygulanır.

Harf Notu Katsayısı Puan

  • AA 4.00 90-100
  • BA 3.50 85-89
  • BB 3.00 80-84
  • CB 2.50 75-79
  • CC 2.00 70-74
  • DC 1.50 65-69
  • DD 1.00 60-64
  • FD 0.50 50-59
  • FF 0 0-49

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
  •  Kabul edilebilir alanlardan lisans diploması,
  •  Lisansüstü giriş sınavından (ALES) gerekli puanı almış olma,
  •  İngilizce eğitim için yeterli dil becerisine sahip olmayı ölçen merkezi sınavlardan (ÜDS, KPDS, vd ) puan almış olma.

Başarma Şartları
Programla mevcut olan derslerden en az 21 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Matematik Eğitimi alanında yüksek lisans diploması verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olan öğrencilerimiz farklı üniversitelerde akademisyen olarak görev alabilmektedir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

-


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030044920

Qualification Title
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Diploması
Awarding BodyKastamonu University
Awarding Body ContactKastamonu University Kuzeykent District General Atilla Ateş Pasha Street No:19 Post Code: 37150 Merkez/Kastamonu
Awarding Body Urlhttps://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, matematik eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. , Matematik eğitimi alanında bağımsız çalışma yürütebilecek araştırma nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntem bilgilerine sahiptir ve matematik eğitimi ile ilgili grup çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar., Matematik eğitimiyle ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır ve matematik alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. , Matematik eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. , Matematik eğitimi alanında ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser. Bu bağlamda matematik eğitimi alanına ilişkin çalışmaları takip eder, ulusal ve uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alır ve kendi çalışmalarını paylaşır. , Bilgi ve iletişim teknolojilerinden mesleki gelişim ve uygulama amaçlı olarak ileri düzeyde yararlanır. , Matematik eğitimi ile ilgili geliştirilen ulusal ve uluslararası strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçları değerlendirir ve uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirir. , Matematik eğitimi ve disiplinler arası yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütür. , Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır., Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde).

Key Competencies-
Further Info

Sınavların değerlendirilmesinde aşağıdaki tabloda belirtilen puanlama sistemi uygulanır Harf Notu Katsayısı Puan AA 4.00 90-100 BA 3.50 85-89 BB 3.00 80-84 CB 2.50 75-79 CC 2.00 70-74 DC 1.50 65-69 DD 1.00 60-64 FD 0.50 50-59 FF 0 0-49

Quality Assurance-
Access Requirements

1 - Kabul edilebilir alanlardan lisans diploması, 2 - Lisansüstü giriş sınavından (ALES) gerekli puanı almış olma, 3 - İngilizce eğitim için yeterli dil becerisine sahip olmayı ölçen merkezi sınavlardan (ÜDS, KPDS, vd ) puan almış olma

Conditions for SuccessProgramla mevcut olan derslerden en az 21 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere MATEMATİK EĞİTİMİ alanında yüksek lisans diploması verilir.
Progression Paths (Relationship Type)

Mezun olan öğrencilerimiz farklı üniversitelerde akademisyen olarak görev alabilmektedir.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

-

Url Open Address
Qualification Code

TR0030044920


Qualification Title
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Diploması

Awarding Body
Kastamonu University

Awarding Body Contact
Kastamonu University Kuzeykent District General Atilla Ateş Pasha Street No:19 Post Code: 37150 Merkez/Kastamonu


Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, matematik eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. , Matematik eğitimi alanında bağımsız çalışma yürütebilecek araştırma nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntem bilgilerine sahiptir ve matematik eğitimi ile ilgili grup çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar., Matematik eğitimiyle ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır ve matematik alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. , Matematik eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. , Matematik eğitimi alanında ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser. Bu bağlamda matematik eğitimi alanına ilişkin çalışmaları takip eder, ulusal ve uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alır ve kendi çalışmalarını paylaşır. , Bilgi ve iletişim teknolojilerinden mesleki gelişim ve uygulama amaçlı olarak ileri düzeyde yararlanır. , Matematik eğitimi ile ilgili geliştirilen ulusal ve uluslararası strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçları değerlendirir ve uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirir. , Matematik eğitimi ve disiplinler arası yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütür. , Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır., Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde).


Key Competencies
-

Further Info

Sınavların değerlendirilmesinde aşağıdaki tabloda belirtilen puanlama sistemi uygulanır Harf Notu Katsayısı Puan AA 4.00 90-100 BA 3.50 85-89 BB 3.00 80-84 CB 2.50 75-79 CC 2.00 70-74 DC 1.50 65-69 DD 1.00 60-64 FD 0.50 50-59 FF 0 0-49


Quality Assurance
-

Access Requirements

1 - Kabul edilebilir alanlardan lisans diploması, 2 - Lisansüstü giriş sınavından (ALES) gerekli puanı almış olma, 3 - İngilizce eğitim için yeterli dil becerisine sahip olmayı ölçen merkezi sınavlardan (ÜDS, KPDS, vd ) puan almış olma


Conditions for Success
Programla mevcut olan derslerden en az 21 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere MATEMATİK EĞİTİMİ alanında yüksek lisans diploması verilir.

Progression Paths (Relationship Type)

Mezun olan öğrencilerimiz farklı üniversitelerde akademisyen olarak görev alabilmektedir.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

-


Url
Open Address