Yeterlilik Kodu | TR0030220935 | |
Yeterlilik Adı | İlköğretim Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Programın amacı Sınıf Öğretmenliği dalında eğitim, öğretim ve üst düzey araştırma yapabilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştirel düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri ulusal ve uluslararası ölçekte takip edebilecek yeterliliklere sahip uzman bireyler yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Değerlendirme Sistemi” tablolarında ayrıntılı olarak tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Kırıkkale Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Lisans mezunu olmak ve ilgili enstitünün belirlediği koşulları sağlamak. | |
Başarma Şartları | Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar. Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız, devlet ya da özel eğitim kurumlarında sınıf öğretmeni unvanı ile çalışabilmektedir. Ayrıca üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik personel olarak da istihdam edilebilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220935
ISCO:08
ISCO:08
Programın amacı Sınıf Öğretmenliği dalında eğitim, öğretim ve üst düzey araştırma yapabilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştirel düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri ulusal ve uluslararası ölçekte takip edebilecek yeterliliklere sahip uzman bireyler yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Sınıf eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde meslek ve alan bilgisine yönelik gerekli donanıma sahip olur
- Bilimsel düşünme, araştırma ve değerlendirme faaliyetlerine yönelik gerekli donanıma sahip olur
- Fen ve matematik okuryazarlığı ile etkili okuma yazma becerilerine yönelik akademik alan yazına hakim olur
- Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur
- Bilimsel ve mesleki etik değerlerine sahip olur ve çalışmalarını bu değerleri temele alarak yürütür
- Teknolojik gelişmeleri yakından takip eder ve alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki çalışmalarda teknolojik araçları etkili bir şekilde kullanır
- Sınıf öğretmenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir
- Alanı ile ilgili yaptığı bilimsel araştırma sonuçlarını ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır
- Sınıf öğretmenliği alanında edindiği bilgileri ve problem çözme becerisini disiplinler arası çalışmalarda kullanır
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Değerlendirme Sistemi” tablolarında ayrıntılı olarak tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Kırıkkale Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Lisans mezunu olmak ve ilgili enstitünün belirlediği koşulları sağlamak.
Mezunlarımız, devlet ya da özel eğitim kurumlarında sınıf öğretmeni unvanı ile çalışabilmektedir. Ayrıca üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik personel olarak da istihdam edilebilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220935 | |
Qualification Title | İlköğretim Sınıf Öğretmenliği Eğitimi (YL/Tezli) Masters Degree | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Have the necessary equipment for professional and field knowledge at the level of expertise in the field of classroom education Have the necessary equipment for scientific thinking, research and evaluation activities Learns the academic literature on science and mathematics literacy and effective literacy skills Have knowledge about scientific research methods and techniques Has scientific and professional ethical values ??and carries out its work on the basis of these values. Follows technological developments closely and uses technological tools effectively in scientific and professional studies related to her field. Suggests solutions to problems that require expertise in classroom teaching by using quantitative and qualitative research methods. Shares the scientific research results related to his/her field at national/international level orally and in writing. Uses the knowledge and problem solving skills acquired in the field of classroom teaching in interdisciplinary studies | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Evaluation and assessment methods for each course prepared by faculty members and information about the package in the Evaluation Criteria statements are described in detail. Exams and course notes, in relation to the success of Kırıkkale University for Graduate Education and Examination Regulations shall apply. Students, having successfully completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | To be a graduate and to meet the conditions determined by the relevant institute. | |
Conditions for Success | Students, having successfully completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate. Students, having successfully completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students having graduated from the department can be employed in the Ministry of National Education and private educational institutions as primary school teachers and as academicians. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220935
Have the necessary equipment for professional and field knowledge at the level of expertise in the field of classroom education Have the necessary equipment for scientific thinking, research and evaluation activities Learns the academic literature on science and mathematics literacy and effective literacy skills Have knowledge about scientific research methods and techniques Has scientific and professional ethical values ??and carries out its work on the basis of these values. Follows technological developments closely and uses technological tools effectively in scientific and professional studies related to her field. Suggests solutions to problems that require expertise in classroom teaching by using quantitative and qualitative research methods. Shares the scientific research results related to his/her field at national/international level orally and in writing. Uses the knowledge and problem solving skills acquired in the field of classroom teaching in interdisciplinary studies
Evaluation and assessment methods for each course prepared by faculty members and information about the package in the Evaluation Criteria statements are described in detail. Exams and course notes, in relation to the success of Kırıkkale University for Graduate Education and Examination Regulations shall apply. Students, having successfully completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate.
To be a graduate and to meet the conditions determined by the relevant institute.
Students having graduated from the department can be employed in the Ministry of National Education and private educational institutions as primary school teachers and as academicians.
Qualification is continuous