Yeterlilik Kodu | TR0030044939 | |
Yeterlilik Adı | İnanç Turizmi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kastamonu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Seyahat, turizm ve boş zaman | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Tezli yüksek lisans programından mezun olabilmek için, toplam 21 krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışması alınmalıdır. Toplam 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla alınmış olan tüm derslerden az CC ve üzeri harf notu alınması gerekmektedir. Ayrıca mezuniyet için ağırlıklı genel not ortalaması 4,00 üzerinden en az 2,50 olmalıdır. (Kastamonu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği, Madde 25) | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İnanç Turizmi Yüksek Lisans Programının mezunları kültür ve inanç turizmi konusunda ihtisaslaşmış seyahat acentalarında, helal konseptli konaklama tesislerinde çalışabilir ya da yükseköğrenim kurumlarının ilgili bölümlerinde akademisyen olarak görev yapabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030044939
ISCO 08
ISCO 08
- Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlayabilme, analiz edebilme, sorgulayabilme, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretebilme,
- İnanç turizminin turizm sektörü içindeki yerini ve önemini kavrayabilme, bu turizm türünün dinamiklerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlayabilme, analiz edebilme, sorgulayabilme ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilme.
- Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilme, analiz edebilme, sorgulayabilme ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilme,
- İnanç turizmi kapsamındaki konulara disiplinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşarak bu alanda yaşanan gelişmeleri izleyebilme, yorumlayabilme, tartışabilme ve bilimsel çözümler üretebilme,
- İnanç sistemlerinin ve turizm sektörünün temelinde yer alan bireysel ilişkilerin, grup ilişkilerinin, toplumsal ilişkilerin ve inanç amaçlı seyahat eden turistlerin davranışlarının temel niteliklerini anlayabilme, kültürel farklılıkları, çatışmaları algılayabilme, yorumlayabilme, karşıtlık ve sorunlara hoşgörü ve anlayış çerçevesinde barışcıl ve etik çözümler sunabilme.
- Anadolu daki ve dünya üzerindeki farklı inanç sistemlerine ait arkeolojik sitelerin, yapıların, kutsal mekanların, festival ve etkinliklerin, destinasyonların tarihini ve turizm açısından önemini anlayabilme, analiz edebilme ve sürdürebilirlik kapsamında kültürel ve toplumsal değerlerini sorgulayabilme.
- Dinler tarihi üzerine edindiği kapsamlı bilgileri inanç turizminin gelişimi ve turizm sektöründeki paydaşların toplumsal barışa ve kültürlerarası iletişim ve anlayışa katkılarını güçlendirecek yönde kullanabilme, öneriler getirebilme,
- İnanç turizminin kendine özgü dinamiklerini ve gerektirdiği hassasiyetleri, bu alanda faaliyet gösteren işletmelerin işleyişlerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlayabilme, analiz edebilme, sorgulayabilme ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilme,
- İnanç turizmi alanında faaliyet gösterecek bir işletmeyi kurabilmek, yürütebilmek ve yönetebilmek için gerekli olan teorik bilgiyi edinme, edindiği bilgileri pratiğe uyarlayabilme ve inisiyatif kullanabilme.
- Alanıyla ilgili konuları, disiplinler arası bir yaklaşımın getirdiği farklı ve bütüncül bakış açısı ile değerlendirebilme, etik ilkeleri benimseme ve bunu bilimsel duruş ve yaklaşımlarına yansıtarak farklı inanç ve fikirlere saygılı olabilme.
- Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Ders Bilgi Paketi’nde tanımlanmıştır.
- Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak K.Ü. Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. (https://sbe.kastamonu.edu.tr/images/2020/ogrenci_isleri/SBE_Y%C3%B6netmelik.pdf)
- Programa öğrenci kabulü için, Lisans mezuniyet derecesi, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) sözel/EA puanı esas alınmaktadır.
- Eğer öğrenci turizm ile ilgili lisans programlarının dışında bir programdan mezun olmuşsa alan dışı olarak kabul edilmekte ve anabilim dalı kurulunun kararına göre 1 ya da 2 yarıyıl bilimsel hazırlık dersleri almaktadır.
İnanç Turizmi Yüksek Lisans Programının mezunları kültür ve inanç turizmi konusunda ihtisaslaşmış seyahat acentalarında, helal konseptli konaklama tesislerinde çalışabilir ya da yükseköğrenim kurumlarının ilgili bölümlerinde akademisyen olarak görev yapabilirler.
-
Qualification Code | TR0030044939 | |
Qualification Title | İnanç Turizmi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Awarding Body | Kastamonu University | |
Awarding Body Contact | Kastamonu University Kuzeykent District General Atilla Ateş Pasha Street No:19 Post Code: 37150 Merkez/Kastamonu | |
Awarding Body Url | https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Travel, tourism and leisure | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlayabilme, analiz edebilme, sorgulayabilme, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretebilme,, İnanç turizminin turizm sektörü içindeki yerini ve önemini kavrayabilme, bu turizm türünün dinamiklerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlayabilme, analiz edebilme, sorgulayabilme ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilme,, Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilme, analiz edebilme, sorgulayabilme ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilme,, (Yetkinlik)İnanç turizmi kapsamındaki konulara disiplinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşarak bu alanda yaşanan gelişmeleri izleyebilme, yorumlayabilme, tartışabilme ve bilimsel çözümler üretebilme,, (Yetkinlik) İnanç sistemlerinin ve turizm sektörünün temelinde yer alan bireysel ilişkilerin, grup ilişkilerinin, toplumsal ilişkilerin ve inanç amaçlı seyahat eden turistlerin davranışlarının temel niteliklerini anlayabilme, kültürel farklılıkları, çatışmaları algılayabilme, yorumlayabilme, karşıtlık ve sorunlara hoşgörü ve anlayış çerçevesinde barışcıl ve etik çözümler sunabilme,, Anadolu daki ve dünya üzerindeki farklı inanç sistemlerine ait arkeolojik sitelerin, yapıların, kutsal mekanların, festival ve etkinliklerin, destinasyonların tarihini ve turizm açısından önemini anlayabilme, analiz edebilme ve sürdürebilirlik kapsamında kültürel ve toplumsal değerlerini sorgulayabilme,, (Yetkinlik) Dinler tarihi üzerine edindiği kapsamlı bilgileri inanç turizminin gelişimi ve turizm sektöründeki paydaşların toplumsal barışa ve kültürlerarası iletişim ve anlayışa katkılarını güçlendirecek yönde kullanabilme, öneriler getirebilme,, (Yetkinlik) İnanç turizminin kendine özgü dinamiklerini ve gerektirdiği hassasiyetleri, bu alanda faaliyet gösteren işletmelerin işleyişlerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlayabilme, analiz edebilme, sorgulayabilme ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilme,, İnanç turizmi alanında faaliyet gösterecek bir işletmeyi kurabilmek, yürütebilmek ve yönetebilmek için gerekli olan teorik bilgiyi edinme, edindiği bilgileri pratiğe uyarlayabilme ve inisiyatif kullanabilme,, Alanıyla ilgili konuları, disiplinler arası bir yaklaşımın getirdiği farklı ve bütüncül bakış açısı ile değerlendirebilme, etik ilkeleri benimseme ve bunu bilimsel duruş ve yaklaşımlarına yansıtarak farklı inanç ve fikirlere saygılı olabilme. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Ders Bilgi Paketi’nde tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak K.Ü. Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır (https://sbe.kastamonu.edu.tr/images/2020/ogrenci_isleri/SBE_Y%C3%B6netmelik.pdf) | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Programa öğrenci kabulü için, Lisans mezuniyet derecesi, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) sözel/EA puanı esas alınmaktadır. Eğer öğrenci turizm ile ilgili lisans programlarının dışında bir programdan mezun olmuşsa alan dışı olarak kabul edilmekte ve anabilim dalı kurulunun kararına göre 1 ya da 2 yarıyıl bilimsel hazırlık dersleri almaktadır. | |
Conditions for Success | Tezli yüksek lisans programından mezun olabilmek için, toplam 21 krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışması alınmalıdır. Toplam 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla alınmış olan tüm derslerden az CC ve üzeri harf notu alınması gerekmektedir. Ayrıca mezuniyet için ağırlıklı genel not ortalaması 4,00 üzerinden en az 2,50 olmalıdır. (Kastamonu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği, Madde 25) | |
Progression Paths (Relationship Type) | İnanç Turizmi Yüksek Lisans Programının mezunları kültür ve inanç turizmi konusunda ihtisaslaşmış seyahat acentalarında, helal konseptli konaklama tesislerinde çalışabilir ya da yükseköğrenim kurumlarının ilgili bölümlerinde akademisyen olarak görev yapabilirler. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030044939
ISCO 08
ISCO 08
Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlayabilme, analiz edebilme, sorgulayabilme, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretebilme,, İnanç turizminin turizm sektörü içindeki yerini ve önemini kavrayabilme, bu turizm türünün dinamiklerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlayabilme, analiz edebilme, sorgulayabilme ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilme,, Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilme, analiz edebilme, sorgulayabilme ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilme,, (Yetkinlik)İnanç turizmi kapsamındaki konulara disiplinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşarak bu alanda yaşanan gelişmeleri izleyebilme, yorumlayabilme, tartışabilme ve bilimsel çözümler üretebilme,, (Yetkinlik) İnanç sistemlerinin ve turizm sektörünün temelinde yer alan bireysel ilişkilerin, grup ilişkilerinin, toplumsal ilişkilerin ve inanç amaçlı seyahat eden turistlerin davranışlarının temel niteliklerini anlayabilme, kültürel farklılıkları, çatışmaları algılayabilme, yorumlayabilme, karşıtlık ve sorunlara hoşgörü ve anlayış çerçevesinde barışcıl ve etik çözümler sunabilme,, Anadolu daki ve dünya üzerindeki farklı inanç sistemlerine ait arkeolojik sitelerin, yapıların, kutsal mekanların, festival ve etkinliklerin, destinasyonların tarihini ve turizm açısından önemini anlayabilme, analiz edebilme ve sürdürebilirlik kapsamında kültürel ve toplumsal değerlerini sorgulayabilme,, (Yetkinlik) Dinler tarihi üzerine edindiği kapsamlı bilgileri inanç turizminin gelişimi ve turizm sektöründeki paydaşların toplumsal barışa ve kültürlerarası iletişim ve anlayışa katkılarını güçlendirecek yönde kullanabilme, öneriler getirebilme,, (Yetkinlik) İnanç turizminin kendine özgü dinamiklerini ve gerektirdiği hassasiyetleri, bu alanda faaliyet gösteren işletmelerin işleyişlerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlayabilme, analiz edebilme, sorgulayabilme ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilme,, İnanç turizmi alanında faaliyet gösterecek bir işletmeyi kurabilmek, yürütebilmek ve yönetebilmek için gerekli olan teorik bilgiyi edinme, edindiği bilgileri pratiğe uyarlayabilme ve inisiyatif kullanabilme,, Alanıyla ilgili konuları, disiplinler arası bir yaklaşımın getirdiği farklı ve bütüncül bakış açısı ile değerlendirebilme, etik ilkeleri benimseme ve bunu bilimsel duruş ve yaklaşımlarına yansıtarak farklı inanç ve fikirlere saygılı olabilme.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Ders Bilgi Paketi’nde tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak K.Ü. Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır (https://sbe.kastamonu.edu.tr/images/2020/ogrenci_isleri/SBE_Y%C3%B6netmelik.pdf)
Programa öğrenci kabulü için, Lisans mezuniyet derecesi, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) sözel/EA puanı esas alınmaktadır. Eğer öğrenci turizm ile ilgili lisans programlarının dışında bir programdan mezun olmuşsa alan dışı olarak kabul edilmekte ve anabilim dalı kurulunun kararına göre 1 ya da 2 yarıyıl bilimsel hazırlık dersleri almaktadır.
İnanç Turizmi Yüksek Lisans Programının mezunları kültür ve inanç turizmi konusunda ihtisaslaşmış seyahat acentalarında, helal konseptli konaklama tesislerinde çalışabilir ya da yükseköğrenim kurumlarının ilgili bölümlerinde akademisyen olarak görev yapabilirler.
-