Yeterlilik Kodu | TR0030005221 | |
Yeterlilik Adı | İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.mu.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ders döneminde bir vize ve final uygulanır, öğrenci tarafından yapılan sunumlar ve tez çalışmaları değerlendirilir. Öğrenciler, öğretimleri boyunca 8 dersten az olmamak kaydıyla her dönem 30 AKTSk ders yükü ile kredisiz olarak alınan bir seminer dersini başarı ile tamamlamak ve 3. yarıyılın başından itibaren tez çalışmasına başlamak zorundadır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans öğretim programına, İngiliz Dili Eğitimi Lisans diplomasına veya eşdeğer bir diplomaya (İngiliz Dili ve Edebiyatı, İngiliz Dil Bilimi, Mütercim-Tercümanlık) sahip olanlar ve bölüm tarafından yapılacak olan sınavda başarılı olanlar girebilirler. | |
Başarma Şartları | Öğrenciler, öğretimleri boyunca 8 dersten az olmamak kaydıyla her dönem 30 AKTSk ders yükü ile kredisiz olarak alınan bir seminer dersini başarı ile tamamlamak ve 3. yarıyılın başından itibaren tez çalışmasına başlamak zorundadır. İngiliz Dili Eğitimi Yüksek Lisans öğretim programı “dersler” ve “tez” olmak üzere iki kısımdan meydana gelir. Öğrenciler, her dönem 30 AKTS ve öğretimleri boyunca 8 dersten az olmamak kaydıyla toplam 90 AKTS ders yükü ile kredisiz olarak alınan bir seminer dersini başarı ile tamamlamak ve 3. yarıyılın başından itibaren tez çalışmasına başlamak zorundadır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Akademik kariyer, Mesleki gelişim, Araştırma becerileri gelişimi. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030005221
- İngiliz dili eğitimi alanında yüksek lisans seviyesindeki kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimini geliştirmek ve derinleştirmek.
- Çağdaş bilgi toplumunun değerlerini özümsemek.
- Alanı ile ilgili bilimsel araştırmaları ve yenilikleri izleme, yorumlama ve uygulama becerilerine üst düzeyde hâkim olmak.
- Uygulamalı dilbilim ve yöntembilim alanında temel ve uygulamalı özgün bilimsel araştırmalar yapabilmek.
- Uzmanlık gerektiren sorunları nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak inceleyebilmek.
- Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak planlayarak çözüm yolları geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirerek uygulamak.
- Akademik eğitim süreci içinde kuramsal ve uygulamalı olarak elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilmek.
- İngiliz dilinin öğretilmesi ile ilgili özgün, kuramsal ve uygulamalı bilimsel araştırmalar yürütebilmek.
- Uluslararası alanyazını izleyebilmek ve alanyazına yaptığı bilimsel araştırmalarla katkıda bulunmak.
- Uluslar arası düzeyde iletişim becerilerine sahip olmak.
- Yaptığı çalışmaları yazılı ve sözlü olarak ifade edebilmek.
- Mesleki yaşamını akademik ortamda sürdürmek için gerekli fırsatları değerlendirebilmek.
- Öğrenme ortamlarında ve toplum içinde, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranmak.
- İngilizceyi, dört temel beceri olan işitme-anlama, okuma-anlama, yazma ve konuşma bakımından Avrupa Ortak Çerçevesinde tanımlana C1 seviyesinde hâkim olmak.
- Alanda ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki projelerde görev alabilecek yeterliklere sahip olmak.
- Dil sınıflarında öğretmen-öğrenci ve/veya öğrenci-öğrenci iletişiminin söylev çözümlemesini farklı araştırma problemlerine yönelik yapabilmek.
Ders döneminde bir vize ve final uygulanır, öğrenci tarafından yapılan sunumlar ve tez çalışmaları değerlendirilir. Öğrenciler, öğretimleri boyunca 8 dersten az olmamak kaydıyla her dönem 30 AKTSk ders yükü ile kredisiz olarak alınan bir seminer dersini başarı ile tamamlamak ve 3. yarıyılın başından itibaren tez çalışmasına başlamak zorundadır.
İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans öğretim programına, İngiliz Dili Eğitimi Lisans diplomasına veya eşdeğer bir diplomaya (İngiliz Dili ve Edebiyatı, İngiliz Dil Bilimi, Mütercim-Tercümanlık) sahip olanlar ve bölüm tarafından yapılacak olan sınavda başarılı olanlar girebilirler.
Akademik kariyer, Mesleki gelişim, Araştırma becerileri gelişimi.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030005221 | |
Qualification Title | English Language Teaching Masters Degree | |
Awarding Body | Mugla Sıtkı Koçman University | |
Awarding Body Contact | Muğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla | |
Awarding Body Url | http://www.mu.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Students are assessed through Mid-term and final exams, plus they have to make presentations on special topics throughout the courses, and carry out thesis studies. Students have to take 30 ECTS each semester. Throughout their education in the program, they have to take 90 ECTS (at least eight courses) in total, and a seminar course. They have to begin thesis studies in the third semester. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | To have a BA diploma from English Language Teaching Department or an eqivalent diploma ( English Language and Literature, Linguistics, Translation-Interprtation) and to be successful in the exam hold by the department. | |
Conditions for Success | Students have to take 30 ECTS each semester. Throughout their education in the program, they have to take 90 ECTS (at least eight courses) in total, and a seminar course. They have to begin thesis studies in the third semester. English Language Teaching Masters program consists of courses and thesis . Students have to take 30 ECTS each semester. Troughout their education in the program, they have to take 90 ECTS in total (at least 8 courses) and a seminar course. They have to begin thesis studies in the third semester. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Academic career, Professional development, Development of teaching and research skills. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030005221
- Developing and enhancing the theoretical and practical graduate degree knowledge at English Language Teaching fieldInternalizing the values of contemporary knowledge society .
- Mastering the skills of following, interpreting and appliying the scientific research and innovations related with the field.
- Doing basic and applied original scientific research at applied linguistics and methodology field.
- Examining the special problems by using qualitative and quantitative scientific research methods.
- Developing solutions by planning independently, solving, appling by evaluating the results.
- Evaluating the knowledge obtained theoretically and practically at academic education process with cause-effect relations.
- Doing original, theoretical and applied scientific research about teaching English Language.
- Following international literature and contributing to the literature with scientific research.
- Having communication skills at international level, expressing studies orally and in written.
- Using the chances for contuning professional life in academic atmosphere.
- Behaving in accordiance with democracy, human rights, social, scientific and professional ethical values in learning context and society.
- Mastering English at C1 level of common European Framework at four skills of listening-comprehension, reading–comprehension, writing and speaking.
- Having the competency of taking role in projects at national and international projects.
- Doing discourse analysis towards different research problems about teacher-student and/or student-student communication in language classes.
Students are assessed through Mid-term and final exams, plus they have to make presentations on special topics throughout the courses, and carry out thesis studies. Students have to take 30 ECTS each semester. Throughout their education in the program, they have to take 90 ECTS (at least eight courses) in total, and a seminar course. They have to begin thesis studies in the third semester.
To have a BA diploma from English Language Teaching Department or an eqivalent diploma ( English Language and Literature, Linguistics, Translation-Interprtation) and to be successful in the exam hold by the department.
Academic career, Professional development, Development of teaching and research skills.
Qualification is continuous