Yeterlilik Kodu | TR0030007640 | |
Yeterlilik Adı | İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Necmettin Erbakan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.erbakan.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenci başarısının tespiti ve değerlendirilmesi için “Necmettin Erbakan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği” uygulanmaktadır.Yüksek Lisans programı öğrencileri, öğrenimleri boyunca toplamda en az 24 kredi (64 AKTS) almak koşuluyla en az sekiz ders, bir seminer ve tez çalışmalarını başarmak zorundadır. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Ayrıca teorik derslerde %70, uygulama ve laboratuvar çalışmalarında %80 devam zorunluluğu vardır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | İngiliz Dili Eğitimi alanında Tezli Yüksek lisans programına öğrenim görmek üzere başvuruda bulunacak olan adayların; bu alanda Lisans (4 yıllık) öğrenimi veren bir yüksek öğretim kurumundan mezun olması (İlanda varsa özel şartları taşıması), en az SÖZ 65 ALES (Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı) puanına sahip olması, yapılacak yazılı bilimsel sınavından başarılı olması gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için lisansüstü ders programından en az 8 ders (1 tanesi zorunlu) ile seminerin alınması ve başarılı bir şekilde bu derslerin tamamlanması gerekmektedir. (Programlarında öngörülen tüm derslerden en az 70 notu ile başarılı olmak gerekmektedir.) Ders aşamasından sonra danışman öğretim üyesi nezaretinde belirlenecek bir konuda tez çalışması yapılarak teslim edilmeli, tez atanacak jüri önünde sözlü olarak başarılı bir şekilde savunulmalıdır. Tezin ve seminer dersinin yerel kredisi bulunmamakta, bu ders “Başarılı/Başarısız” olarak değerlendirilmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | - | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030007640
- Lisans derecesi yeterliklerine dayalı olarak İngiliz Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme.
- Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama.
- İngiliz Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- İngiliz Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme.
- Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
- Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme.
- Lisans derecesi yeterliklerine dayalı olarak İngiliz Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme.
- Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama.
- Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
- İngiliz Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme.
- Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilme.
- İngiliz Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.
- Lisans derecesi yeterliklerine dayalı olarak İngiliz Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme.
- Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
- Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
- İngiliz Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- İngiliz Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme.
- Sorunları çözebilme.
- Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
- İngiliz Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.
- Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama.
- İngiliz Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- İngiliz Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme.
- Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
- İngiliz Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme.
- Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme.
- Sorunları çözebilme.
- İngiliz Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.
Öğrenci başarısının tespiti ve değerlendirilmesi için “Necmettin Erbakan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği” uygulanmaktadır.Yüksek Lisans programı öğrencileri, öğrenimleri boyunca toplamda en az 24 kredi (64 AKTS) almak koşuluyla en az sekiz ders, bir seminer ve tez çalışmalarını başarmak zorundadır. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Ayrıca teorik derslerde %70, uygulama ve laboratuvar çalışmalarında %80 devam zorunluluğu vardır.
İngiliz Dili Eğitimi alanında Tezli Yüksek lisans programına öğrenim görmek üzere başvuruda bulunacak olan adayların; bu alanda Lisans (4 yıllık) öğrenimi veren bir yüksek öğretim kurumundan mezun olması (İlanda varsa özel şartları taşıması), en az SÖZ 65 ALES (Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı) puanına sahip olması, yapılacak yazılı bilimsel sınavından başarılı olması gerekmektedir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030007640 | |
Qualification Title | İngiliz Dili Eğitimi (Yüksek Lisans) (Tezli) Yüksek Lisans Diploması | |
Awarding Body | Necmettin Erbakan University | |
Awarding Body Contact | Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA | |
Awarding Body Url | www.erbakan.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | KNOWLEDGE Theoretical, Factual 1. improve and deepen their knowledge in the English Language Teaching field at expert level based on Bachelor’s degree competencies SKILLS Cognitive, Practical 1. understand the interaction between the disciplines (Linguistics, Educational Sciences, Culture and Literature) related to the field 2. use the theoretical and applied knowledge that he/she acquire in the English Language Teaching field at expert level 3. develop new knowledge combining the knowledge from the related disciplines and the knowledge in the ELT field 4. analyse the problems in the field using scientific research methods 5. develop suggestions for the problems in the field COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility 1. improve and deepen their knowledge in the English Language Teaching field at expert level based on Bachelor’s degree competencies 2. understand the interaction between the disciplines (Linguistics, Educational Sciences, Culture and Literature) related to the field 3. analyse the problems in the field using scientific research methods 4. define a problem in the ELT field5. develop suggestions for the problems in the field 6. develop new approaches and methods by taking responsibility in complex situations encountered in practice of the ELTLearning Competence 1. improve and deepen their knowledge in the English Language Teaching field at expert level based on Bachelor’s degree competencies 2. analyse the problems in the field using scientific research methods 3. evaluate solution results in terms of quality processes 1. use the theoretical and applied knowledge that he/she acquire in the English Language Teaching field at expert level2. develop new knowledge combining the knowledge from the related disciplines and the knowledge in the ELT field 3. solve problems 4. evaluate solution results in terms of quality processes 5. develop new approaches and methods by taking responsibility in complex situations encountered in practice of the ELTField-based Competence 1. understand the interaction between the disciplines (Linguistics, Educational Sciences, Culture and Literature) related to the field 2. use the theoretical and applied knowledge that he/she acquire in the English Language Teaching fieldat expert level 3. develop new knowledge combining the knowledge from the related disciplines and the knowledge in the ELT field 4. analyze the problems in the field using scientific research methods 5. define a problem in the ELT field 6. develop suggestions for the problems in the field 7. solve problems 8. develop new approaches and methods by taking responsibility in complex situations encountered in practice of the ELT | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030007640
ISCO:08
ISCO:08
KNOWLEDGE
Theoretical, Factual
1. improve and deepen their knowledge in the English Language Teaching field at expert level based on Bachelor’s degree competencies
SKILLS Cognitive, Practical
1. understand the interaction between the disciplines (Linguistics, Educational Sciences, Culture and Literature) related to the field
2. use the theoretical and applied knowledge that he/she acquire in the English Language Teaching field at expert level
3. develop new knowledge combining the knowledge from the related disciplines and the knowledge in the ELT field
4. analyse the problems in the field using scientific research methods
5. develop suggestions for the problems in the field
COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility
1. improve and deepen their knowledge in the English Language Teaching field at expert level based on Bachelor’s degree competencies
2. understand the interaction between the disciplines (Linguistics, Educational Sciences, Culture and Literature) related to the field
3. analyse the problems in the field using scientific research methods
4. define a problem in the ELT field5. develop suggestions for the problems in the field
6. develop new approaches and methods by taking responsibility in complex situations encountered in practice of the ELTLearning Competence
1. improve and deepen their knowledge in the English Language Teaching field at expert level based on Bachelor’s degree competencies
2. analyse the problems in the field using scientific research methods
3. evaluate solution results in terms of quality processes
1. use the theoretical and applied knowledge that he/she acquire in the English Language Teaching field at expert
level2. develop new knowledge combining the knowledge from the related disciplines and the knowledge in the ELT field
3. solve problems
4. evaluate solution results in terms of quality processes
5. develop new approaches and methods by taking responsibility in complex situations encountered in practice of the
ELTField-based Competence
1. understand the interaction between the disciplines (Linguistics, Educational Sciences, Culture and Literature) related to the field
2. use the theoretical and applied knowledge that he/she acquire in the English Language Teaching fieldat expert level
3. develop new knowledge combining the knowledge from the related disciplines and the knowledge in the ELT field
4. analyze the problems in the field using scientific research methods
5. define a problem in the ELT field
6. develop suggestions for the problems in the field
7. solve problems
8. develop new approaches and methods by taking responsibility in complex situations encountered in practice of the ELT
Qualification is continuous