Yeterlilik Kodu

TR0030015979

Yeterlilik Adı
İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumMaltepe Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Büyükbakkalköy, Maltepe Ünv. Marmara Eğitim Köyü, 34857 Maltepe/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.maltepe.edu.tr
Yönelim-
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Dil öğrenme
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İngiliz Dili Eğitimi Yüksek Lisans programının amacı İngilizce öğretmenlerinin araştırıcı bir kimlik kazanmalarına olanak sağlamaktır.
  • Genelde yabancı dil öğretimi özel de ise İngilizce öğretimi hakkında teoriye ve uygulamaya dayalı derin bilgiye ulaşabilmeleri amacıyla dilbilim ve dil öğretimi alanlarında disiplinler arası bir akademik program tasarlanmıştır.
  • Mezunlar, uygulamalı dilbilim alanında nicel ve nitel araştırmalar yapabilecek bilgi ve becerilere sahip olmaktadırlar.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Tezli yüksek lisans programı toplam yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dahil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan, bu süre içerisinde Üniversitenin öngördüğü başarı koşullarını/ölçütlerini yerine getiremeyen ya da azami süreler içerisinde tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. Tezli yüksek lisans programını erken bitirme süresi üç yarıyıldan az olamaz. Mezuniyet için öğrencinin kayıtlı olduğu programın öğretim programında yer alan en az yedi dersini alarak derslerini başarmış olması, aldığı tüm derslerinin genel ağırlıklı not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması, seminer dersini ve tez sınavını başarıyla tamamlamış olması gerekir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Bir lisans diplomasına sahip olmak. Mezuniyet aşamasında olan adaylar, yüksek lisans programının başlama tarihine kadar diploma veya geçici mezuniyet belgelerini teslim etmek kaydıyla başvuruda bulunabilirler. Yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş adayların Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir. Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavından, başvurduğu puan türünde en az 55 standart tam puan almış olmak gerekir. ALES 55 standart puanı Senatoca yükseltilebilir. Yükseköğretim Kurulu tarafından ALES’in eşdeğeri olarak kabul edilen GRE ya da GMAT sonuç belgelerine sahip olan adayların puanları, Yükseköğretim Kurulu tarafından yayımlanan eşdeğer puan tablosu esas alınarak hesaplanır. Bir yüksek lisans programını tamamlayan ve yeniden başka bir lisansüstü programına başvuran adaylardan, başvurduğu programın gerektirdiği ALES puanına sahip olup, en fazla bir yarıyıl öğrenimine ara verenlerden ALES puanı koşulu aranmaz. Güzel sanatlar fakültelerinin ve konservatuvarların Sosyal Bilimler Enstitüsündeki anabilim ve anasanat dallarına başvuran adaylarda ALES puanı aranmaz. Yabancı dilde öğretim yapan programlara yapılan başvurular dışında yabancı dil koşulu aranmaz. Yabancı dilde öğretim yapan programlarda Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen merkezi yabancı dil sınavından 55 puan veya Üniversite tarafından yapılan yabancı dil sınavından en az 55 puan ya da ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen bir uluslararası yabancı dil sınavından eşdeğeri puan almak zorunludur. Gerekli görüldüğü durumlarda bu asgari puanlar Senato tarafından yükseltilebilir. Adayların değerlendirilmesi, ilgili anabilim dalı başkanlığı tarafından yapılır ve Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü tarafından yürütülür. İlgili anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü Yönetim Kurulunun onayıyla adaylar mülakata alınabilir. Değerlendirmenin bu şekilde yapıldığı durumlarda; ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %25’i ve mülakat sonucunun %25’i dikkate alınarak, hesaplanan puana göre adaylar arasında başarı sıralaması yapılır. Mülakat yapılmayan durumlarda ALES puanının %50’si ve lisans genel not ortalamasının %50’si dikkate alınarak hesaplanan puana göre adaylar arasında başarı sıralaması yapılır. Güzel sanatlar fakültelerinin ve konservatuvarların Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğüne bağlı anabilim ve anasanat dallarına başvuran adayların kabulünde lisans genel not ortalamasına göre adaylar arasında başarı sıralaması yapılır. Eşit puan durumunda adaylar arasında önceliğin belirlenmesinde; sırasıyla, ALES veya eşdeğeri sınav notu, lisans dersleri not ortalaması yüksek olanlar tercih edilir. Küsuratlı notlarda virgülden itibaren beş basamak dikkate alınır.

Başarma ŞartlarıTezli yüksek lisans programının süresi, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, öğrencinin kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere dört yarıyıl olup, program en çok altı yarıyılda tamamlanır. Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan, bu süre içerisinde Üniversitenin öngördüğü başarı koşullarını/ölçütlerini yerine getiremeyen ya da azami süreler içerisinde tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. Tezli yüksek lisans programını erken bitirme süresi üç yarıyıldan az olamaz. Mezuniyet için öğrencinin kayıtlı olduğu programın öğretim programında yer alan en az yedi dersini alarak derslerini başarmış olması, aldığı tüm derslerinin genel ağırlıklı not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması, seminer dersini ve tez sınavını başarıyla tamamlamış olması gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İngiliz Dili Eğitimi Yüksek Lisans Programı mezunları özel ve kamuya ait her seviyede eğitim kurumlarında İngiliz Dili Eğitimi uzmanı olarak görev alabilecek gerekli bilgi ve beceriler ile donatılmaktadır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030015979


Yeterlilik Adı
İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Maltepe Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Büyükbakkalköy, Maltepe Ünv. Marmara Eğitim Köyü, 34857 Maltepe/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İngiliz Dili Eğitimi Yüksek Lisans programının amacı İngilizce öğretmenlerinin araştırıcı bir kimlik kazanmalarına olanak sağlamaktır.
  • Genelde yabancı dil öğretimi özel de ise İngilizce öğretimi hakkında teoriye ve uygulamaya dayalı derin bilgiye ulaşabilmeleri amacıyla dilbilim ve dil öğretimi alanlarında disiplinler arası bir akademik program tasarlanmıştır.
  • Mezunlar, uygulamalı dilbilim alanında nicel ve nitel araştırmalar yapabilecek bilgi ve becerilere sahip olmaktadırlar.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Tezli yüksek lisans programı toplam yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dahil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan, bu süre içerisinde Üniversitenin öngördüğü başarı koşullarını/ölçütlerini yerine getiremeyen ya da azami süreler içerisinde tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. Tezli yüksek lisans programını erken bitirme süresi üç yarıyıldan az olamaz. Mezuniyet için öğrencinin kayıtlı olduğu programın öğretim programında yer alan en az yedi dersini alarak derslerini başarmış olması, aldığı tüm derslerinin genel ağırlıklı not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması, seminer dersini ve tez sınavını başarıyla tamamlamış olması gerekir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Bir lisans diplomasına sahip olmak. Mezuniyet aşamasında olan adaylar, yüksek lisans programının başlama tarihine kadar diploma veya geçici mezuniyet belgelerini teslim etmek kaydıyla başvuruda bulunabilirler. Yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş adayların Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir. Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavından, başvurduğu puan türünde en az 55 standart tam puan almış olmak gerekir. ALES 55 standart puanı Senatoca yükseltilebilir. Yükseköğretim Kurulu tarafından ALES’in eşdeğeri olarak kabul edilen GRE ya da GMAT sonuç belgelerine sahip olan adayların puanları, Yükseköğretim Kurulu tarafından yayımlanan eşdeğer puan tablosu esas alınarak hesaplanır. Bir yüksek lisans programını tamamlayan ve yeniden başka bir lisansüstü programına başvuran adaylardan, başvurduğu programın gerektirdiği ALES puanına sahip olup, en fazla bir yarıyıl öğrenimine ara verenlerden ALES puanı koşulu aranmaz. Güzel sanatlar fakültelerinin ve konservatuvarların Sosyal Bilimler Enstitüsündeki anabilim ve anasanat dallarına başvuran adaylarda ALES puanı aranmaz. Yabancı dilde öğretim yapan programlara yapılan başvurular dışında yabancı dil koşulu aranmaz. Yabancı dilde öğretim yapan programlarda Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen merkezi yabancı dil sınavından 55 puan veya Üniversite tarafından yapılan yabancı dil sınavından en az 55 puan ya da ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen bir uluslararası yabancı dil sınavından eşdeğeri puan almak zorunludur. Gerekli görüldüğü durumlarda bu asgari puanlar Senato tarafından yükseltilebilir. Adayların değerlendirilmesi, ilgili anabilim dalı başkanlığı tarafından yapılır ve Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü tarafından yürütülür. İlgili anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü Yönetim Kurulunun onayıyla adaylar mülakata alınabilir. Değerlendirmenin bu şekilde yapıldığı durumlarda; ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %25’i ve mülakat sonucunun %25’i dikkate alınarak, hesaplanan puana göre adaylar arasında başarı sıralaması yapılır. Mülakat yapılmayan durumlarda ALES puanının %50’si ve lisans genel not ortalamasının %50’si dikkate alınarak hesaplanan puana göre adaylar arasında başarı sıralaması yapılır. Güzel sanatlar fakültelerinin ve konservatuvarların Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğüne bağlı anabilim ve anasanat dallarına başvuran adayların kabulünde lisans genel not ortalamasına göre adaylar arasında başarı sıralaması yapılır. Eşit puan durumunda adaylar arasında önceliğin belirlenmesinde; sırasıyla, ALES veya eşdeğeri sınav notu, lisans dersleri not ortalaması yüksek olanlar tercih edilir. Küsuratlı notlarda virgülden itibaren beş basamak dikkate alınır.


Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programının süresi, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, öğrencinin kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere dört yarıyıl olup, program en çok altı yarıyılda tamamlanır. Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan, bu süre içerisinde Üniversitenin öngördüğü başarı koşullarını/ölçütlerini yerine getiremeyen ya da azami süreler içerisinde tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. Tezli yüksek lisans programını erken bitirme süresi üç yarıyıldan az olamaz. Mezuniyet için öğrencinin kayıtlı olduğu programın öğretim programında yer alan en az yedi dersini alarak derslerini başarmış olması, aldığı tüm derslerinin genel ağırlıklı not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması, seminer dersini ve tez sınavını başarıyla tamamlamış olması gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İngiliz Dili Eğitimi Yüksek Lisans Programı mezunları özel ve kamuya ait her seviyede eğitim kurumlarında İngiliz Dili Eğitimi uzmanı olarak görev alabilecek gerekli bilgi ve beceriler ile donatılmaktadır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030015979

Qualification Title
English Language Teaching Masters Degree Diploma
Awarding BodyMaltepe University
Awarding Body ContactEducation as Institution
Awarding Body Urlhttps://www.maltepe.edu.tr/en/contact-information
Orientation-
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasLanguage acquisition
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • The Master of Arts Program in English Language Teaching provides English as foreign language teachers with the necessary skills to be fully-fledged researchers in ELT.
  • The program is designed to offer a thorough, interdisciplinary training in the theory and practice of language teaching in general and English language teaching in particular, bringing together a number of disciplines in linguistics and language teaching.
  • Endowed with the essential skills, graduates of the program will carry out both qualitative and quantitative research in applied linguistics with ease
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements

The candidates of the graduate programmes without thesis are required to hold an undergraduate diploma. If the candidates have not graduated yet at the time of their application, their application will be accepted on the condition that they are required to submit their diploma or their graduation certificate by the time they start the programme. Candidates with diplomas from other countries are required to submit the equivalency certificate that they obtained from the Council of Higher Education. Post-Graduate Education Entrance Exam scores (ALES) of candidates must be at least 55 standard points. This can be upgraded by University Senate. The scores of the candidates who have GRE or GMAT result certificates which are accepted as equivalents of ALES by the Council of Higher Education are calculated on the basis of the equivalent score table published by the Council of Higher Education. Those who have completed a master's degree programme and who have applied to another graduate programme again will not be needed ALES score from those who have ALES score required by the programme they are applying for and who have stopped studying at most one semester. English proficiency exam grades are not a requirement for entrance to the graduate programme except for applications made to foreign language teaching programmes. The evaluation of the candidates is managed by the Graduate School and is conducted by the relevant programme heads. Candidates may be interviewed by the recommendation of the department and the approval of the Board of Directors of the Institute. When the evaluation is done in this way; success rankings are made among the candidates according to the calculated score, taking 50% of the ALES score, 25% of the average of the undergraduate grade and 25% of the interview exam result. In cases where interview exam are not held, success rankings are made among the candidates according to the score calculated by considering 50% of the ALES score and 50% of the undergraduate grade average. The success rankings of the Social Sciences Institute’s programme’s candidates are made among the candidates according to the undergraduate GPA (Grade Point Average) in accepting of whom are graduated from Fine Arts and conservatories.

Conditions for SuccessStudents registered in a Master’s programme with thesis: Are required to complete the programme in four semesters, excluding the scientific preparation programme. The maximum allowed duration is six semesters. Are required to complete all courses and seminar course in four semesters. Are required to successfully complete their thesis study in maximum allowable time and are required to successfully defend their thesis. Otherwise students will be expelled from the programme. Are required to register to the programme four at least three semesters. Are required to take and successfully pass at least seven courses, are required to have 2.50 general average grades out of 4.00 on the all these completed courses, and are to be successful in the Seminar course and Master’s thesis defence.
Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of the English Language Teaching Master’s program have a full knowledge of the existing theoretical and substantive academic literature and as they are committed to lifelong learning they will have access to national and international periodical journals, have experience in English L-anguage Teaching research methodology and report writing and have the motivation and opportunity to publish findings in accordance with academic principles and ethical values. The Graduates of the English Language Teaching Master’s program find employment in such institutions and work places as Ministry of Education, Universities, TVs, Newspapers, NGOs.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030015979


Qualification Title
English Language Teaching Masters Degree Diploma

Awarding Body
Maltepe University

Awarding Body Contact
Education as Institution


Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • The Master of Arts Program in English Language Teaching provides English as foreign language teachers with the necessary skills to be fully-fledged researchers in ELT.
  • The program is designed to offer a thorough, interdisciplinary training in the theory and practice of language teaching in general and English language teaching in particular, bringing together a number of disciplines in linguistics and language teaching.
  • Endowed with the essential skills, graduates of the program will carry out both qualitative and quantitative research in applied linguistics with ease

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements

The candidates of the graduate programmes without thesis are required to hold an undergraduate diploma. If the candidates have not graduated yet at the time of their application, their application will be accepted on the condition that they are required to submit their diploma or their graduation certificate by the time they start the programme. Candidates with diplomas from other countries are required to submit the equivalency certificate that they obtained from the Council of Higher Education. Post-Graduate Education Entrance Exam scores (ALES) of candidates must be at least 55 standard points. This can be upgraded by University Senate. The scores of the candidates who have GRE or GMAT result certificates which are accepted as equivalents of ALES by the Council of Higher Education are calculated on the basis of the equivalent score table published by the Council of Higher Education. Those who have completed a master's degree programme and who have applied to another graduate programme again will not be needed ALES score from those who have ALES score required by the programme they are applying for and who have stopped studying at most one semester. English proficiency exam grades are not a requirement for entrance to the graduate programme except for applications made to foreign language teaching programmes. The evaluation of the candidates is managed by the Graduate School and is conducted by the relevant programme heads. Candidates may be interviewed by the recommendation of the department and the approval of the Board of Directors of the Institute. When the evaluation is done in this way; success rankings are made among the candidates according to the calculated score, taking 50% of the ALES score, 25% of the average of the undergraduate grade and 25% of the interview exam result. In cases where interview exam are not held, success rankings are made among the candidates according to the score calculated by considering 50% of the ALES score and 50% of the undergraduate grade average. The success rankings of the Social Sciences Institute’s programme’s candidates are made among the candidates according to the undergraduate GPA (Grade Point Average) in accepting of whom are graduated from Fine Arts and conservatories.


Conditions for Success
Students registered in a Master’s programme with thesis: Are required to complete the programme in four semesters, excluding the scientific preparation programme. The maximum allowed duration is six semesters. Are required to complete all courses and seminar course in four semesters. Are required to successfully complete their thesis study in maximum allowable time and are required to successfully defend their thesis. Otherwise students will be expelled from the programme. Are required to register to the programme four at least three semesters. Are required to take and successfully pass at least seven courses, are required to have 2.50 general average grades out of 4.00 on the all these completed courses, and are to be successful in the Seminar course and Master’s thesis defence.

Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of the English Language Teaching Master’s program have a full knowledge of the existing theoretical and substantive academic literature and as they are committed to lifelong learning they will have access to national and international periodical journals, have experience in English L-anguage Teaching research methodology and report writing and have the motivation and opportunity to publish findings in accordance with academic principles and ethical values. The Graduates of the English Language Teaching Master’s program find employment in such institutions and work places as Ministry of Education, Universities, TVs, Newspapers, NGOs.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address