Yeterlilik Kodu

TR0030016286

Yeterlilik Adı
İngiliz Dili Öğretimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumBaşkent Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara
Sorumlu Kurum URLhttps://www.baskent.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Dil öğrenme
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

İngiliz Dili Öğretimi Tezli Yüksek Lisans Programı öğrencilere, İngiliz Dili Öğretimi alanında çağdaş yöntem ve görüşler ışığında teorik bilgi ve pratik deneyim kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu, ilk iki dönemde alınması gereken 24 kredilik 8 dersi ve onu takiben yüksek lisans tezini kapsayan 2 yıllık bir programdır. Bu program, Eğitim Bilimleri Enstitüsü'nün yönetmelikleri gereğince uygulanmaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alandaki teori ve uygulama bazında katkıda bulunmak ve mevcut sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
  • Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
  • Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme, izleyebilme ve yeniliklere açık olma.
  • Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
  • Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
  • Öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususları göz önünde bulundurabilme ve iletişim uygulamalarını gerçekleştirebilme.
  • Özel eğitime ait kavram ve terimler ile kaynaştırma ilkelerini değerlendirebilme.
  • Türk Eğitim Sistemini n merkez ve taşra yönetimini bilir. Türk Eğitim Sistemindeki eğitsel ve yönetsel sorunları algılayabilme ve çözüm üretmek için harekete geçebilme.
  • Sınıf içi ve sınıf dışı istenmedik öğrenci davranışlarını önleme, istendik davranışlar kazandırma ve öğrencilerin oto kontrolü sağlamalarına yönelik etkili yöntem ve stratejileri uygulayabilme.
  • Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme.
  • Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme.
  • Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma.
  • Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme.
  • İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme.
  • İngilizceyi düzgün ve akıcı bir şekilde konuşabilme, resmi ve gayrı resmi ortamlarda sunum yapabilme.
  • Bilişim teknolojileri, yazılım ve donanımlarına sahip olma, interneti ve bilişim teknolojilerini eğitimde etkin bir biçimde kullanabilme.
  • Hedef dilin kültürünün dil öğretimindeki yerini anlama ve İngilizce kısa öykü, roman gibi edebi metinleri dil becerilerinin öğretiminde kullanabilme.
  • Alan ile ilgili kongre, sempozyum ve toplantılara katılma. Alanı ile ilgili bilimsel yayınları takip edebilme.
  • Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme.
  • Farklı yaş ve özellikteki grupların dil edinme ve öğrenme özelliklerinin farkında olma ve dil öğretim yöntem ve tekniklerini bu özellikler doğrultusunda kullanabilme.
  • İngiliz Dili Öğretimi programı geliştirme ve değerlendirme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıÖğrencinin mezun olabilmesi için programdaki tüm derslerini başarmış olması, F1, F2, K ya da Z notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu bölümden mezun olan öğrenciler, özel ve devlet kurum ve kuruluşlarına bağlı, ilk ve orta dereceli okullarda ve dershanelerde İngilizce öğretmeni olarak görev alabilecekleri gibi devlet ve vakıf üniversitelerinin yabancı diller yüksek okullarında okutman olarak çalışabilmektedirler. Akademik kariyerlerini sürdürmek isteyenler ise İngilizce Öğretmenliği, İngiliz/Amerikan Dili ve Edebiyatı ve Mütercim Tercümanlık Bölümlerinde araştırma görevlisi olarak kariyerlerine başlayabilmektedir. 

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030016286


Yeterlilik Adı
İngiliz Dili Öğretimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Başkent Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

İngiliz Dili Öğretimi Tezli Yüksek Lisans Programı öğrencilere, İngiliz Dili Öğretimi alanında çağdaş yöntem ve görüşler ışığında teorik bilgi ve pratik deneyim kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu, ilk iki dönemde alınması gereken 24 kredilik 8 dersi ve onu takiben yüksek lisans tezini kapsayan 2 yıllık bir programdır. Bu program, Eğitim Bilimleri Enstitüsü'nün yönetmelikleri gereğince uygulanmaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alandaki teori ve uygulama bazında katkıda bulunmak ve mevcut sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
  • Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
  • Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme, izleyebilme ve yeniliklere açık olma.
  • Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
  • Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
  • Öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususları göz önünde bulundurabilme ve iletişim uygulamalarını gerçekleştirebilme.
  • Özel eğitime ait kavram ve terimler ile kaynaştırma ilkelerini değerlendirebilme.
  • Türk Eğitim Sistemini n merkez ve taşra yönetimini bilir. Türk Eğitim Sistemindeki eğitsel ve yönetsel sorunları algılayabilme ve çözüm üretmek için harekete geçebilme.
  • Sınıf içi ve sınıf dışı istenmedik öğrenci davranışlarını önleme, istendik davranışlar kazandırma ve öğrencilerin oto kontrolü sağlamalarına yönelik etkili yöntem ve stratejileri uygulayabilme.
  • Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme.
  • Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme.
  • Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma.
  • Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme.
  • İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme.
  • İngilizceyi düzgün ve akıcı bir şekilde konuşabilme, resmi ve gayrı resmi ortamlarda sunum yapabilme.
  • Bilişim teknolojileri, yazılım ve donanımlarına sahip olma, interneti ve bilişim teknolojilerini eğitimde etkin bir biçimde kullanabilme.
  • Hedef dilin kültürünün dil öğretimindeki yerini anlama ve İngilizce kısa öykü, roman gibi edebi metinleri dil becerilerinin öğretiminde kullanabilme.
  • Alan ile ilgili kongre, sempozyum ve toplantılara katılma. Alanı ile ilgili bilimsel yayınları takip edebilme.
  • Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme.
  • Farklı yaş ve özellikteki grupların dil edinme ve öğrenme özelliklerinin farkında olma ve dil öğretim yöntem ve tekniklerini bu özellikler doğrultusunda kullanabilme.
  • İngiliz Dili Öğretimi programı geliştirme ve değerlendirme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Öğrencinin mezun olabilmesi için programdaki tüm derslerini başarmış olması, F1, F2, K ya da Z notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu bölümden mezun olan öğrenciler, özel ve devlet kurum ve kuruluşlarına bağlı, ilk ve orta dereceli okullarda ve dershanelerde İngilizce öğretmeni olarak görev alabilecekleri gibi devlet ve vakıf üniversitelerinin yabancı diller yüksek okullarında okutman olarak çalışabilmektedirler. Akademik kariyerlerini sürdürmek isteyenler ise İngilizce Öğretmenliği, İngiliz/Amerikan Dili ve Edebiyatı ve Mütercim Tercümanlık Bölümlerinde araştırma görevlisi olarak kariyerlerine başlayabilmektedir. 


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030016286

Qualification Title
English Language Teaching Master Program with Thesis
Awarding BodyBaşkent University
Awarding Body ContactBağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara
Awarding Body Urlhttps://www.baskent.edu.tr/en/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasLanguage acquisition
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be at least 2.70. Letter grades and their associated coefficients are as follows; A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 F1 0,0 F2 0,0 Grade Factor Grade Interval(over 100) A 4 95-100 A- 3,7 90-94 B+ 3,3 85-89 B 3 80-84 B- 2,7 75-79 C+ 2,3 70-74 C 2 65-69 F1 0 0-49 F2 0 -

Quality Assurance-
Access Requirements

Candidates for the programme should have : a Bachelor of Arts (B. A.) degree in either English Language Teaching, English Language and Literature, American Culture and Literature, Linguistics and English Translation and Interpretation. In addition, those with a B. A. degree in any disciplines may also be eligible for admission to the program under certain circumstances listed as in the followings: a score of 55(at least) from verbal quantity part in the Entrance Examinations of Academic Personnel and Graduate Education. a grade point average of 2.50 (at least)in Undergraduate Programme for the ones who have language certificates: TOEFL (IBT): 75 and above TOEFL (CBT): 185 and above TOEFL (PBT): 490 and above YDS: 80 and above For the ones who do not have one of the listed language certificates above: A score of 80 (at least) from Başkent University English Proficiency Exam is required. The applications of the candidates with a B. A. degree in any discipline will be assessed in accordance with the related department, and they are also supposed to make scientific preparations by taking certain courses (up to 15 credits) from the Undergraduate Programme in English Language Teaching as determined by the members of the department.

Conditions for SuccessStudents are required to complete the designated programme of courses successfully and meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have no F1, F2, K, Y, Z, E or T grades. They are also required to complete a thesis successfully.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of this programme can work as an English teacher at foundation and/or state primary, secondary and high schools or language schools and as an instructor at the schools of foreign languages at foundation and state universities. The ones who wish to pursue an academic career can also work as a research assistant at the Departments of Foreign Languages, English/American Language and Literature and Translation, and English Linguistics. Their job options are not limited to teaching English. They can also work at translation agencies, at printed and mass media and public relations where it is needed to speak a foreign language. The graduates, therefore, can assume the following positions: Teacher of English Instructor Translator Public relations specialist Academician

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030016286


Qualification Title
English Language Teaching Master Program with Thesis

Awarding Body
Başkent University

Awarding Body Contact
Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be at least 2.70. Letter grades and their associated coefficients are as follows; A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 F1 0,0 F2 0,0 Grade Factor Grade Interval(over 100) A 4 95-100 A- 3,7 90-94 B+ 3,3 85-89 B 3 80-84 B- 2,7 75-79 C+ 2,3 70-74 C 2 65-69 F1 0 0-49 F2 0 -


Quality Assurance
-

Access Requirements

Candidates for the programme should have : a Bachelor of Arts (B. A.) degree in either English Language Teaching, English Language and Literature, American Culture and Literature, Linguistics and English Translation and Interpretation. In addition, those with a B. A. degree in any disciplines may also be eligible for admission to the program under certain circumstances listed as in the followings: a score of 55(at least) from verbal quantity part in the Entrance Examinations of Academic Personnel and Graduate Education. a grade point average of 2.50 (at least)in Undergraduate Programme for the ones who have language certificates: TOEFL (IBT): 75 and above TOEFL (CBT): 185 and above TOEFL (PBT): 490 and above YDS: 80 and above For the ones who do not have one of the listed language certificates above: A score of 80 (at least) from Başkent University English Proficiency Exam is required. The applications of the candidates with a B. A. degree in any discipline will be assessed in accordance with the related department, and they are also supposed to make scientific preparations by taking certain courses (up to 15 credits) from the Undergraduate Programme in English Language Teaching as determined by the members of the department.


Conditions for Success
Students are required to complete the designated programme of courses successfully and meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have no F1, F2, K, Y, Z, E or T grades. They are also required to complete a thesis successfully.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of this programme can work as an English teacher at foundation and/or state primary, secondary and high schools or language schools and as an instructor at the schools of foreign languages at foundation and state universities. The ones who wish to pursue an academic career can also work as a research assistant at the Departments of Foreign Languages, English/American Language and Literature and Translation, and English Linguistics. Their job options are not limited to teaching English. They can also work at translation agencies, at printed and mass media and public relations where it is needed to speak a foreign language. The graduates, therefore, can assume the following positions: Teacher of English Instructor Translator Public relations specialist Academician


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address