Yeterlilik Kodu

TR0030219613

Yeterlilik Adı
İngiliz Dili Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumHacettepe Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiHacettepe Üniversitesi Rektörlüğü Sıhhiye / ANKARA
Sorumlu Kurum URLhttps://www.hacettepe.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İngilizce öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
  • İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır.
  • Öğrencilerin dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü değerlendirir.
  • Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
  • Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.
  • Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, İngilizceyi doğru ve etkili kullanır.
  • Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
  • Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
  • Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
  • İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Bölümümüzdeki ölçme ve değerlendirme araçları yazılı sınavlar, sözlü sunumlar, ders planları, mikro öğretim uygulamaları şeklindedir.
  • İngiliz Dili Eğitimi Lisans programında öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmeleri için 240 AKTS kredisine karşılık ders almaları ve 4.00 üzerinden 2.00 genel akademik ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) ile öğrenci alınan lisans programına AYT-İngilizce sınavını başaran adaylar kabul edilir ve bütün öğrenciler İngilizce yeterlik sınavına girerler.
  • Sınavda başarılı olan öğrenciler, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı lisans programına birinci sınıf öğrencisi olarak başlarlar.
  • Sınavı geçemeyenler bir yıl süreyle İngilizce Hazırlık Okuluna devam ederler.
Başarma Şartları İngiliz Dili Eğitimi Lisans programında öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmeleri için 240 AKTS kredisine karşılık ders almaları ve 4.00 üzerinden 2.00 genel akademik ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. 
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı mezunları Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında ve özel okullarda (kolejler, dershaneler, anaokulları) İngilizce öğretmeni olarak çalışabilmekle beraber, devlet ve vakıf üniversitelerinde İngilizce okutmanı ve öğretim elemanı olarak da çalışabilmektedirler.
  • Ayrıca, çeşitli kurumlarda (çeviri büroları, bakanlıklar, dış ticaret) çevirmen, uzman yardımcısı ve uzman olarak görev yapabilmektedirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219613


Yeterlilik Adı
İngiliz Dili Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Hacettepe Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Hacettepe Üniversitesi Rektörlüğü Sıhhiye / ANKARA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İngilizce öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
  • İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır.
  • Öğrencilerin dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü değerlendirir.
  • Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
  • Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.
  • Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, İngilizceyi doğru ve etkili kullanır.
  • Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
  • Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
  • Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
  • İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Bölümümüzdeki ölçme ve değerlendirme araçları yazılı sınavlar, sözlü sunumlar, ders planları, mikro öğretim uygulamaları şeklindedir.
  • İngiliz Dili Eğitimi Lisans programında öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmeleri için 240 AKTS kredisine karşılık ders almaları ve 4.00 üzerinden 2.00 genel akademik ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) ile öğrenci alınan lisans programına AYT-İngilizce sınavını başaran adaylar kabul edilir ve bütün öğrenciler İngilizce yeterlik sınavına girerler.
  • Sınavda başarılı olan öğrenciler, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı lisans programına birinci sınıf öğrencisi olarak başlarlar.
  • Sınavı geçemeyenler bir yıl süreyle İngilizce Hazırlık Okuluna devam ederler.

Başarma Şartları
İngiliz Dili Eğitimi Lisans programında öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmeleri için 240 AKTS kredisine karşılık ders almaları ve 4.00 üzerinden 2.00 genel akademik ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. 

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı mezunları Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında ve özel okullarda (kolejler, dershaneler, anaokulları) İngilizce öğretmeni olarak çalışabilmekle beraber, devlet ve vakıf üniversitelerinde İngilizce okutmanı ve öğretim elemanı olarak da çalışabilmektedirler.
  • Ayrıca, çeşitli kurumlarda (çeviri büroları, bakanlıklar, dış ticaret) çevirmen, uzman yardımcısı ve uzman olarak görev yapabilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219613

Qualification Title
İNGİLİZ DİLİ ÖĞRETMENLİĞİ (785) Undergraduate
Awarding BodyHacettepe University
Awarding Body ContactHacettepe University Faculty of Medicine Adnan Saygun Cad. Sıhhiye 06230 Altındağ\Ankara
Awarding Body Urlhttps://www.hacettepe.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Evaluates developments in English language teaching in many aspects by means of scientific methods and techniques. Knows national and international cultural elements that may affect applications of English language teaching. Evaluates the role of learners language skills on language learning. Uses information technologies effectively in both planning teaching and learning process considering the features of teaching-learning process, learners? developmental stages, individual differences, and subject area. Prepares appropriate educational environments for maximum learning considering learners individual, social, and cultural differences, particular interests and needs, and develop appropriate learning materials for effective teaching-learning process. Uses appropriate methods and techniques to develop critical thinking, creative thinking and problem-solving skills, and uses English language effectively. Pursues the developments of learners by means of different kinds of assessment and evaluation methods and techniques. Shares his/her thoughts and solution offers related to teaching area in a written and oral way. Behaves according to the regulations that define his/her duties, rights and responsibilities related to his/her occupation, democracy, human rights, and social, scientific, cultural values and occupational ethical principles. Takes responsibilities as an individual and a team member to solve unforeseen problems of the applications in English language teaching, and develops his/her occupational knowledge and skills continually.

Key Competencies-
Further Info

Measurement and evaluation tools in our department are in the form of written exams, oral presentations, lesson plans, micro-teaching applications. Undergraduate students of English Language Teaching are required to take courses in return for 240 ECTS credits and have a general academic average of 2.00 out of 4.00 to be able to graduate from the program.

Quality Assurance-
Access Requirements

Candidates who enter student placement test of AYT and English test are accepted in the program and all students are required to take proficiency exam. Those successful in the exam start as freshman in the Division of English Language Teaching undergraduate program. Those who cannot pass the exam attend English Preparatory School for one year.

Conditions for SuccessUndergraduate students of English Language Teaching are required to take courses in return for 240 ECTS credits and have a general academic average of 2.00 out of 4.00 to be able to graduate from the program. To be able to graduate from the program, students are required to take undergraduate courses in return for 240 ECTS credits and succeed in them; and also have a general academic average of 2.00 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Division of English Language Teaching can work as English instructors at state and foundation universities apart from public schools of Ministry of Education and private schools (fee-paying schools, learning centers, kindergartens). Moreover, they can serve as translators, assistant experts and experts at various institutions (translation agencies, ministries, foreign trade).

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030219613


Qualification Title
İNGİLİZ DİLİ ÖĞRETMENLİĞİ (785) Undergraduate

Awarding Body
Hacettepe University

Awarding Body Contact
Hacettepe University Faculty of Medicine Adnan Saygun Cad. Sıhhiye 06230 Altındağ\Ankara

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Evaluates developments in English language teaching in many aspects by means of scientific methods and techniques. Knows national and international cultural elements that may affect applications of English language teaching. Evaluates the role of learners language skills on language learning. Uses information technologies effectively in both planning teaching and learning process considering the features of teaching-learning process, learners? developmental stages, individual differences, and subject area. Prepares appropriate educational environments for maximum learning considering learners individual, social, and cultural differences, particular interests and needs, and develop appropriate learning materials for effective teaching-learning process. Uses appropriate methods and techniques to develop critical thinking, creative thinking and problem-solving skills, and uses English language effectively. Pursues the developments of learners by means of different kinds of assessment and evaluation methods and techniques. Shares his/her thoughts and solution offers related to teaching area in a written and oral way. Behaves according to the regulations that define his/her duties, rights and responsibilities related to his/her occupation, democracy, human rights, and social, scientific, cultural values and occupational ethical principles. Takes responsibilities as an individual and a team member to solve unforeseen problems of the applications in English language teaching, and develops his/her occupational knowledge and skills continually.


Key Competencies
-

Further Info

Measurement and evaluation tools in our department are in the form of written exams, oral presentations, lesson plans, micro-teaching applications. Undergraduate students of English Language Teaching are required to take courses in return for 240 ECTS credits and have a general academic average of 2.00 out of 4.00 to be able to graduate from the program.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Candidates who enter student placement test of AYT and English test are accepted in the program and all students are required to take proficiency exam. Those successful in the exam start as freshman in the Division of English Language Teaching undergraduate program. Those who cannot pass the exam attend English Preparatory School for one year.


Conditions for Success
Undergraduate students of English Language Teaching are required to take courses in return for 240 ECTS credits and have a general academic average of 2.00 out of 4.00 to be able to graduate from the program. To be able to graduate from the program, students are required to take undergraduate courses in return for 240 ECTS credits and succeed in them; and also have a general academic average of 2.00 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Division of English Language Teaching can work as English instructors at state and foundation universities apart from public schools of Ministry of Education and private schools (fee-paying schools, learning centers, kindergartens). Moreover, they can serve as translators, assistant experts and experts at various institutions (translation agencies, ministries, foreign trade).


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address