Yeterlilik Kodu

TR0030221094

Yeterlilik Adı
İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce ) Lisans Diploması
Sorumlu KurumKırklareli Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKayalı Kampüsü Merkez / KIRKLARELİ
Sorumlu Kurum URLhttp://www.klu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Edebiyat ve dilbilim
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İngiliz dili ve edebiyatı alanlarındaki temel kavram, kuram, model ve yaklaşımları açıklar, analiz eder.
  • İngilizcenin dil bilimsel açıdan yapısal özelliklerini, dilbilgisi, toplum dilbilim, sözlükbilim, sesbilim ve anlambilim açısından hatasız açıklar / analiz eder / değerlendirir .
  • İngiliz dili ve edebiyatı alanında farklı türdeki edebi metinlerin dilbilimsel, düşünsel, söylemsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel analizini yaparak değerlendirir .
  • İngiliz dili ve edebiyatı alan literatürünü takip etme ve meslektaşlarıyla yazılı ve sözlü iletişim kurmada İngilizceyi Avrupa Dil Portfolyosu C2 düzeyinde etkili olarak kullanır .
  • Edebi ve edebi olmayan bağlamlarda, İngilizce ’den Türkçe ’ye veya Türkçe ’den İngilizce ’ye anlamsal veya iletişimsel çeviri tekniklerini kullanarak hatasız yazılı ve ardıl çeviri yapar.
  • İngiliz dili ve edebiyatı alanında farklı türdeki edebi metin örneklerini, İngiliz dili ve edebiyatının temel kavram, kuram ve yaklaşımlarına göre analiz eder / değerlendirir.
  • İngiliz dili ve edebiyatı alanlarındaki farklı türdeki edebi metin örneklerini, tarihsel dönemlerine ve biçemlerine göre karşılaştırmalı analiz eder / değerlendirir.
  • Farklı türdeki edebi metin örneklerini, evrensel değerler olarak farklı dil, din, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf konumlarına karşı önyargısız, anlamaya açık bir tutum ve bakış açısıyla hatasız inceler/ analiz eder / değerlendirir.
  • Farklı türdeki edebi metin örneklerini, disiplinlerarası bütünsel bir yaklaşıma bağlı olarak felsefe, sosyoloji, psikoloji, politika, sinema, tiyatro, resim, müzik ve heykel gibi farklı alanlardaki düşünsel, söylemsel, estetik, kültürel ve duygusal boyutlarda analiz eder/ değerlendirir.
  • Farklı türdeki edebi metin örneklerini, İngiliz dili ve edebiyatının temel kavram, kuram, tarihsel dönem ve biçemlerine göre analiz ve değerlendirmede; yaratıcı ve eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini etkili olarak kullanır .
  • Edebi metin inceleme, analiz, değerlendirme ve başkalarına aktarımda; bilgi ve bilişim teknolojileri ile diğer dijital araç ve gereçleri etkili biçimde kullanır .
  • Edebi metin inceleme, analiz, değerlendirme ve başkalarına aktarımda, bireysel / takım çalışmasında ekip üyesi olarak belirlenen görev ve sorumlulukları hatasız yerine getirir .
  • Edebi metin inceleme, analiz, değerlendirme ve başkalarına aktarımda, ulusal ve uluslararası hukuk normları ve mesleki etik değerleri esas alır.
  • Edebi metin inceleme, analiz, değerlendirme ve başkalarına, yazılı ve sözlü aktarımda etkili iletişim ve sunum becerilerini hatasız olarak kullanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bir dönemde 1 ara sınav ve 1 final sınavı yapılır. Ara sınavın ağırlığı %40 olup final sınavının ağırlığı %60tır. Öğrenciler ÖSYM tarafından yapılan dil sınavından yeterli puanı almış olmalıdır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Giriş Şartı

ÖSYM tarafından yapılan Üniversiteye Giriş Sınavında yeterli Dil Puanını almak.

Başarma ŞartlarıÖğrenciler ÖSYM tarafından yapılan dil sınavından yeterli puanı almış olmalıdır. Mezun olmak için öğrencinin programdaki tüm derslerini başarıyla geçmiş olması, en az 240 AKTSlik ders almış olması, en az 30 AKTSlik Zorunlu Seçmeli Yabancı Dil dersi almış olması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Özel kurslarda, devlet okulların ve kolejlerde İngilizce öğretmenliği, akademik kariyer, devlet kurumlarında veya tercüme ofislerinde çevirmenlik, turizm sektöründe rehberlik, yurt dışı bağlantılı şirketlerde çeşitli pozisyonlar.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030221094


Yeterlilik Adı
İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce ) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kırklareli Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kayalı Kampüsü Merkez / KIRKLARELİ

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İngiliz dili ve edebiyatı alanlarındaki temel kavram, kuram, model ve yaklaşımları açıklar, analiz eder.
  • İngilizcenin dil bilimsel açıdan yapısal özelliklerini, dilbilgisi, toplum dilbilim, sözlükbilim, sesbilim ve anlambilim açısından hatasız açıklar / analiz eder / değerlendirir .
  • İngiliz dili ve edebiyatı alanında farklı türdeki edebi metinlerin dilbilimsel, düşünsel, söylemsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel analizini yaparak değerlendirir .
  • İngiliz dili ve edebiyatı alan literatürünü takip etme ve meslektaşlarıyla yazılı ve sözlü iletişim kurmada İngilizceyi Avrupa Dil Portfolyosu C2 düzeyinde etkili olarak kullanır .
  • Edebi ve edebi olmayan bağlamlarda, İngilizce ’den Türkçe ’ye veya Türkçe ’den İngilizce ’ye anlamsal veya iletişimsel çeviri tekniklerini kullanarak hatasız yazılı ve ardıl çeviri yapar.
  • İngiliz dili ve edebiyatı alanında farklı türdeki edebi metin örneklerini, İngiliz dili ve edebiyatının temel kavram, kuram ve yaklaşımlarına göre analiz eder / değerlendirir.
  • İngiliz dili ve edebiyatı alanlarındaki farklı türdeki edebi metin örneklerini, tarihsel dönemlerine ve biçemlerine göre karşılaştırmalı analiz eder / değerlendirir.
  • Farklı türdeki edebi metin örneklerini, evrensel değerler olarak farklı dil, din, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf konumlarına karşı önyargısız, anlamaya açık bir tutum ve bakış açısıyla hatasız inceler/ analiz eder / değerlendirir.
  • Farklı türdeki edebi metin örneklerini, disiplinlerarası bütünsel bir yaklaşıma bağlı olarak felsefe, sosyoloji, psikoloji, politika, sinema, tiyatro, resim, müzik ve heykel gibi farklı alanlardaki düşünsel, söylemsel, estetik, kültürel ve duygusal boyutlarda analiz eder/ değerlendirir.
  • Farklı türdeki edebi metin örneklerini, İngiliz dili ve edebiyatının temel kavram, kuram, tarihsel dönem ve biçemlerine göre analiz ve değerlendirmede; yaratıcı ve eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini etkili olarak kullanır .
  • Edebi metin inceleme, analiz, değerlendirme ve başkalarına aktarımda; bilgi ve bilişim teknolojileri ile diğer dijital araç ve gereçleri etkili biçimde kullanır .
  • Edebi metin inceleme, analiz, değerlendirme ve başkalarına aktarımda, bireysel / takım çalışmasında ekip üyesi olarak belirlenen görev ve sorumlulukları hatasız yerine getirir .
  • Edebi metin inceleme, analiz, değerlendirme ve başkalarına aktarımda, ulusal ve uluslararası hukuk normları ve mesleki etik değerleri esas alır.
  • Edebi metin inceleme, analiz, değerlendirme ve başkalarına, yazılı ve sözlü aktarımda etkili iletişim ve sunum becerilerini hatasız olarak kullanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bir dönemde 1 ara sınav ve 1 final sınavı yapılır. Ara sınavın ağırlığı %40 olup final sınavının ağırlığı %60tır. Öğrenciler ÖSYM tarafından yapılan dil sınavından yeterli puanı almış olmalıdır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)


Giriş Şartı

ÖSYM tarafından yapılan Üniversiteye Giriş Sınavında yeterli Dil Puanını almak.


Başarma Şartları
Öğrenciler ÖSYM tarafından yapılan dil sınavından yeterli puanı almış olmalıdır. Mezun olmak için öğrencinin programdaki tüm derslerini başarıyla geçmiş olması, en az 240 AKTSlik ders almış olması, en az 30 AKTSlik Zorunlu Seçmeli Yabancı Dil dersi almış olması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Özel kurslarda, devlet okulların ve kolejlerde İngilizce öğretmenliği, akademik kariyer, devlet kurumlarında veya tercüme ofislerinde çevirmenlik, turizm sektöründe rehberlik, yurt dışı bağlantılı şirketlerde çeşitli pozisyonlar.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030221094

Qualification Title
İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI (İNGİLİZCE) License
Awarding BodyKırklareli University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.klu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasLiterature and linguistics
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description

The student explains and analyzes the basic concepts, theories, models and approaches in the field of English language and literature. The student accurately explains /analyzes/ interprets the linguistic and structural characteristics of the English language in terms of grammar, sociolinguistics, lexicology, phonetics and semantics. The student interprets different types of literary texts in English language and literature by analyzing their linguistic, conceptual, discursive, aesthetic, artistic, historical and cultural backgrounds. The student effectively uses English at the C2 level of the European Language Portfolio while following literature review in the field of English language and literature and communicating with colleagues in person or in writing. The student makes accurate translations and consecutive interpretation from English to Turkish and from Turkish to English in literary and non-literary contexts by using semantic and communicative translation techniques. The student analyzes and interprets different types of literary texts in accordance with the essential concepts, theories and approaches in the field of English language and literature. The student comparatively analyzes/ interprets literary texts from different genres of English language and literature in correspondence with their historical periods and styles. The student comparatively analyzes/ interprets the basic literary theories that have been influential from antiquity to modern-day English language and literature. The student accurately examines and interprets different types of literary texts by reconstructing universal values such as an unbiased and open-minded attitude and perspective toward different languages, religions, races, genders and social classes. The student analyzes and interprets different types of literary texts in terms of their intellectual, discursive, aesthetic, cultural and emotional dimensions through a holistic interdisciplinary approach including fields such as philosophy, sociology, psychology, politics, cinema, drama, art, music and sculpture. The student implements critical thinking, problem-solving and creative skills effectively while analyzing and interpreting different types of literary texts in accordance with the essential concepts, theories, historical backgrounds and styles of the English language and literature. The student uses information and information technologies effectively along with other digital devices and equipment while examining, analyzing, interpreting and transmitting literary texts. The student accurately fulfils her/his tasks and responsibilities as a member of a team in individual and group studies while examining, interpreting and transmitting literary texts. The student foregrounds national and international legal norms and professional ethics while examining, interpreting and transmitting literary texts. The student uses effective oral and written communication and presentation skills in examining, interpreting and transmitting literary texts with accuracy.

Key Competencies-
Further Info

There is a mid-term exam and a final exam every term. The mid-term exam weighs 40%, whereas the final exam weighs 60%. The students must get the necessary score in the language testing exam conducted by ÖSYM.

Quality Assurance-
Access Requirements

For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students Candidates applying for the announced quotas of the university will have the scores they have obtained from national exams of the designated countries for that quota, international exams, exams held by our university, Foreign Student Exams held by universities in Turkey, the Foreign Student Admission Exam from Abroad to Turkey (TRYÖS), or their high school grade point averages converted into a percentage scale. Placement of the applicant is made based on his/her calculated percentage scale and preference. In case of a tie, priority will be given to the younger candidate or the one with a more recent high school graduation, in the cited order.

Conditions for SuccessThe students must get the necessary score in the language testing exam conducted by ÖSYM. To able to graduate, students need to pass all the courses successfully, to take courses with 240 AKTS points, to take foreign language courses with at least 30 AKTS points, and to have at least 2,00 diploma grade.
Progression Paths (Relationship Type)

Opportunity to work as a teacher in state schools, private schools and colleges, to have an academic career, to work as a translator in translation offices or state institutions, to work as a tourist guide, and to work in varios positions in the companies that are in relation with foreign companies.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030221094


Qualification Title
İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI (İNGİLİZCE) License

Awarding Body
Kırklareli University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

The student explains and analyzes the basic concepts, theories, models and approaches in the field of English language and literature. The student accurately explains /analyzes/ interprets the linguistic and structural characteristics of the English language in terms of grammar, sociolinguistics, lexicology, phonetics and semantics. The student interprets different types of literary texts in English language and literature by analyzing their linguistic, conceptual, discursive, aesthetic, artistic, historical and cultural backgrounds. The student effectively uses English at the C2 level of the European Language Portfolio while following literature review in the field of English language and literature and communicating with colleagues in person or in writing. The student makes accurate translations and consecutive interpretation from English to Turkish and from Turkish to English in literary and non-literary contexts by using semantic and communicative translation techniques. The student analyzes and interprets different types of literary texts in accordance with the essential concepts, theories and approaches in the field of English language and literature. The student comparatively analyzes/ interprets literary texts from different genres of English language and literature in correspondence with their historical periods and styles. The student comparatively analyzes/ interprets the basic literary theories that have been influential from antiquity to modern-day English language and literature. The student accurately examines and interprets different types of literary texts by reconstructing universal values such as an unbiased and open-minded attitude and perspective toward different languages, religions, races, genders and social classes. The student analyzes and interprets different types of literary texts in terms of their intellectual, discursive, aesthetic, cultural and emotional dimensions through a holistic interdisciplinary approach including fields such as philosophy, sociology, psychology, politics, cinema, drama, art, music and sculpture. The student implements critical thinking, problem-solving and creative skills effectively while analyzing and interpreting different types of literary texts in accordance with the essential concepts, theories, historical backgrounds and styles of the English language and literature. The student uses information and information technologies effectively along with other digital devices and equipment while examining, analyzing, interpreting and transmitting literary texts. The student accurately fulfils her/his tasks and responsibilities as a member of a team in individual and group studies while examining, interpreting and transmitting literary texts. The student foregrounds national and international legal norms and professional ethics while examining, interpreting and transmitting literary texts. The student uses effective oral and written communication and presentation skills in examining, interpreting and transmitting literary texts with accuracy.


Key Competencies
-

Further Info

There is a mid-term exam and a final exam every term. The mid-term exam weighs 40%, whereas the final exam weighs 60%. The students must get the necessary score in the language testing exam conducted by ÖSYM.


Quality Assurance
-

Access Requirements

For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students Candidates applying for the announced quotas of the university will have the scores they have obtained from national exams of the designated countries for that quota, international exams, exams held by our university, Foreign Student Exams held by universities in Turkey, the Foreign Student Admission Exam from Abroad to Turkey (TRYÖS), or their high school grade point averages converted into a percentage scale. Placement of the applicant is made based on his/her calculated percentage scale and preference. In case of a tie, priority will be given to the younger candidate or the one with a more recent high school graduation, in the cited order.


Conditions for Success
The students must get the necessary score in the language testing exam conducted by ÖSYM. To able to graduate, students need to pass all the courses successfully, to take courses with 240 AKTS points, to take foreign language courses with at least 30 AKTS points, and to have at least 2,00 diploma grade.

Progression Paths (Relationship Type)

Opportunity to work as a teacher in state schools, private schools and colleges, to have an academic career, to work as a translator in translation offices or state institutions, to work as a tourist guide, and to work in varios positions in the companies that are in relation with foreign companies.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address