Yeterlilik Kodu

TR0030009067

Yeterlilik Adı
İngiliz Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması
Sorumlu KurumKütahya Dumlupınar Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiDPÜ Rektörlük Binası, Evliya Çelebi Yerleşkesi Merkez / Kütahya
Sorumlu Kurum URLhttp://www.dpu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Edebiyat ve dilbilim
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

İngilizce olarak eğitim sağlamaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Milliyet, ırk, cinsiyet, çokkültürlülük ve küreselleşme konularıyla bağlantılı olarak, İngiliz Dili çalışmalarının sosyal ve kültürel önem kavrayışının ve isteğinin geliştirilmesi ve zenginleştirilmesi;İngiliz ve Avrupa tarihinin sosyal ve kültürel içeriği ile ilgili bilgi edinilmesi, kültürel ufku genişletme ve sosyal bilimler ve sanatlarda disiplinler arası ilişkilerin anlaşılması
  • İngiliz ve Avrupa edebiyat tarihinin belli başlı dönemlerini edebi türlerini ve akımlarını kavrayabilme ve yorumlayabilme; bu dönemler edebi tür ve akımların temsilcisi olan yazarlara ve eserlere atıfta bulunabilme becerisinin kazandırılmasıİngiliz ve Avrupa edebiyatının değişik dönemlerine ait pek çok yazarın çeşitli eserlerinin okunmasına ağırlık vermek ve eserler ve yazarlar hakkında detaylı bilgi edinmek
  • Yazarlar ve eserleri ile sosyal, kültürel ve diğer tüm karmaşık bağlamsal ilişkileri kavrama becerisinin geliştirilmesi
  • Eserlere analitik, eleştirel ve karşılaştırmalı yaklaşımlarla bakış becerisinin kazandırılması sayesinde, yazılı metinlerin temasal ve yapısal açılardan inceleme becerilerinin geliştirilmesi;Edebi Teori ve Eleştiri bilgisi kazanma ve edebi teori ve edebi uygulama arasındaki farkı kavrama
  • Belirli metin örneklerini seçmek, analiz etmek ve araştırmak için gerekli olan teori bilgisini uygulama ve sonuçta orijinal bir eleştirel bakış açısı kazanma becerilerini geliştirmeZengin bir kaynak olarak İngiliz dili ile onun zengin kullanımı hakkında ve bu dilin yazılı metinlerin üretimindeki önemi ve etkileri hakkında bilgi ve kavrayış gücüne sahip olmak
  • Yazılı ve sözlü iletişim ile değerlendirme, analiz, tartışma doğrultusunda görüş sunulması konusundaki becerilerin zenginleştirilip geliştirilmesi
  • Müfredatın edebi, dilbilimsel, ve kültürel konularına dair farklı ama dengeli bir eleştirel ve tarihsel düşünme yeteneği edinmek.bağımsız öğrenen ve düşünenler olarak gelişmek, edinilen bilgiyi ve entelektüel yetenekleri artırarak daha ileri akademik bir çalışmaya veya İngilizce öğretmeni olarak farklı iş ve hayat tecrübelerine aktarabilmeyi edinmek.
  • Yeterli seviyede genel kültüre sahip olmak (anadil, yabancı dil, tarih vb)
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Değerlendirme ve notlandırmada arasınav ve final sınavları, ödevler ve sunumlar göz önünde bulundurulmaktadır.

Mezuniyet için müfredatta yer alan dersleri başarıyla tamamlamak ve en az 2.00/4.00 not ortalamasına sahip olmak gerekmektedir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Lise Diploması Ulusal çapta düzenlenen seçme ve yerleştirme sınavı ile öğrenci alımı yapılır.

Başarma ŞartlarıMezuniyet için müfredatta yer alan dersleri başarıyla tamamlamak ve en az 2.00/4.00 not ortalamasına sahip olmak gerekmektedir.Lisans düzeyinde mezuniyet derecesi elde etmek için genel akademik ortalamanın en az 2.00/4.00 olması gereklidir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Öğretmen, akademisyen, mütercim tercüman

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030009067


Yeterlilik Adı
İngiliz Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
DPÜ Rektörlük Binası, Evliya Çelebi Yerleşkesi Merkez / Kütahya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

İngilizce olarak eğitim sağlamaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Milliyet, ırk, cinsiyet, çokkültürlülük ve küreselleşme konularıyla bağlantılı olarak, İngiliz Dili çalışmalarının sosyal ve kültürel önem kavrayışının ve isteğinin geliştirilmesi ve zenginleştirilmesi;İngiliz ve Avrupa tarihinin sosyal ve kültürel içeriği ile ilgili bilgi edinilmesi, kültürel ufku genişletme ve sosyal bilimler ve sanatlarda disiplinler arası ilişkilerin anlaşılması
  • İngiliz ve Avrupa edebiyat tarihinin belli başlı dönemlerini edebi türlerini ve akımlarını kavrayabilme ve yorumlayabilme; bu dönemler edebi tür ve akımların temsilcisi olan yazarlara ve eserlere atıfta bulunabilme becerisinin kazandırılmasıİngiliz ve Avrupa edebiyatının değişik dönemlerine ait pek çok yazarın çeşitli eserlerinin okunmasına ağırlık vermek ve eserler ve yazarlar hakkında detaylı bilgi edinmek
  • Yazarlar ve eserleri ile sosyal, kültürel ve diğer tüm karmaşık bağlamsal ilişkileri kavrama becerisinin geliştirilmesi
  • Eserlere analitik, eleştirel ve karşılaştırmalı yaklaşımlarla bakış becerisinin kazandırılması sayesinde, yazılı metinlerin temasal ve yapısal açılardan inceleme becerilerinin geliştirilmesi;Edebi Teori ve Eleştiri bilgisi kazanma ve edebi teori ve edebi uygulama arasındaki farkı kavrama
  • Belirli metin örneklerini seçmek, analiz etmek ve araştırmak için gerekli olan teori bilgisini uygulama ve sonuçta orijinal bir eleştirel bakış açısı kazanma becerilerini geliştirmeZengin bir kaynak olarak İngiliz dili ile onun zengin kullanımı hakkında ve bu dilin yazılı metinlerin üretimindeki önemi ve etkileri hakkında bilgi ve kavrayış gücüne sahip olmak
  • Yazılı ve sözlü iletişim ile değerlendirme, analiz, tartışma doğrultusunda görüş sunulması konusundaki becerilerin zenginleştirilip geliştirilmesi
  • Müfredatın edebi, dilbilimsel, ve kültürel konularına dair farklı ama dengeli bir eleştirel ve tarihsel düşünme yeteneği edinmek.bağımsız öğrenen ve düşünenler olarak gelişmek, edinilen bilgiyi ve entelektüel yetenekleri artırarak daha ileri akademik bir çalışmaya veya İngilizce öğretmeni olarak farklı iş ve hayat tecrübelerine aktarabilmeyi edinmek.
  • Yeterli seviyede genel kültüre sahip olmak (anadil, yabancı dil, tarih vb)

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Değerlendirme ve notlandırmada arasınav ve final sınavları, ödevler ve sunumlar göz önünde bulundurulmaktadır.

Mezuniyet için müfredatta yer alan dersleri başarıyla tamamlamak ve en az 2.00/4.00 not ortalamasına sahip olmak gerekmektedir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Lise Diploması Ulusal çapta düzenlenen seçme ve yerleştirme sınavı ile öğrenci alımı yapılır.


Başarma Şartları
Mezuniyet için müfredatta yer alan dersleri başarıyla tamamlamak ve en az 2.00/4.00 not ortalamasına sahip olmak gerekmektedir.Lisans düzeyinde mezuniyet derecesi elde etmek için genel akademik ortalamanın en az 2.00/4.00 olması gereklidir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Öğretmen, akademisyen, mütercim tercüman


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030009067

Qualification Title
Awarding BodyKütahya Dumlupınar University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.dpu.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasLiterature and linguistics
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Developing and enchancing the understanding and enthusiasm about the social and cultural importance of English studies in relation to issues of nationality, race, gender, multiculturalism, globalisation.
  • Acquiring knowledge of social and cultural contexts of English and European history, enlarging the cultural horizon, and understanding the interdisciplinary relations in arts and humanities.
  • Ability to recognize and explain the major periods, genres, movements and trends of English and European literary history and to ascribe representative authors and works
  • Reading widely and acquiring knowledge of a broad range of writers and texts in most periods of English and European literature
  • Developing the understanding of the complex relationship between writers and literary texts and their social, cultural and other contextsDeveloping understanding of the written text in its both thematic and formal dimensions by acquiring skills in critical, analytical, and comparative approach to texts
  • Acquiring knowledge of literary theory and criticism and understanding the relation between literary theory and literary practice
  • Developing the skills to apply the knowledge of theory to select, analyze and investigate particular examples of texts and to eventually formulate original and competing critical points of view
  • Acquiring knowledge and understanding of the resourcefulness of English language, its discursive dimensions and use, and its relation to and impact on production of texts
  • Enhancing the skills in oral and written communication, and in exposition of ideas through assessment, analysis, argument and development of evidence
  • Acquiring a critical and historicised manner of thinking about the different but balanced aspects of the wide range of literary, linguistic and cultural subjects of the curriculum
  • Developing as independent thinkers and learners able to enhance and transfer the acquired knowledge and intellectual skills to further academic work in English, or to the experience as teachers of English or wider employment contextsHaving enough level of general culture (Mother language, foreign languages, history etc)
Key Competencies-
Further Info
  • Midterm and final examinations, assignments and presentations are included in the assessment and grading of students.
  • Successful completion of the courses offered in the curriculum and a GPA of at least 2.00/4.00 are required for graduation.
Quality Assurance-
Access Requirements

High School Diploma Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations.

Conditions for SuccessSuccessful completion of the courses offered in the curriculum and a GPA of at least 2.00/4.00 are required for graduation.A graduate point average of at least 2.00/4.00 for bachelor of arts student is required.
Progression Paths (Relationship Type)

Teacher, academic staff, translator and interpreter

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030009067


Qualification Title

Awarding Body
Kütahya Dumlupınar University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Developing and enchancing the understanding and enthusiasm about the social and cultural importance of English studies in relation to issues of nationality, race, gender, multiculturalism, globalisation.
  • Acquiring knowledge of social and cultural contexts of English and European history, enlarging the cultural horizon, and understanding the interdisciplinary relations in arts and humanities.
  • Ability to recognize and explain the major periods, genres, movements and trends of English and European literary history and to ascribe representative authors and works
  • Reading widely and acquiring knowledge of a broad range of writers and texts in most periods of English and European literature
  • Developing the understanding of the complex relationship between writers and literary texts and their social, cultural and other contextsDeveloping understanding of the written text in its both thematic and formal dimensions by acquiring skills in critical, analytical, and comparative approach to texts
  • Acquiring knowledge of literary theory and criticism and understanding the relation between literary theory and literary practice
  • Developing the skills to apply the knowledge of theory to select, analyze and investigate particular examples of texts and to eventually formulate original and competing critical points of view
  • Acquiring knowledge and understanding of the resourcefulness of English language, its discursive dimensions and use, and its relation to and impact on production of texts
  • Enhancing the skills in oral and written communication, and in exposition of ideas through assessment, analysis, argument and development of evidence
  • Acquiring a critical and historicised manner of thinking about the different but balanced aspects of the wide range of literary, linguistic and cultural subjects of the curriculum
  • Developing as independent thinkers and learners able to enhance and transfer the acquired knowledge and intellectual skills to further academic work in English, or to the experience as teachers of English or wider employment contextsHaving enough level of general culture (Mother language, foreign languages, history etc)

Key Competencies
-

Further Info
  • Midterm and final examinations, assignments and presentations are included in the assessment and grading of students.
  • Successful completion of the courses offered in the curriculum and a GPA of at least 2.00/4.00 are required for graduation.

Quality Assurance
-

Access Requirements

High School Diploma Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations.


Conditions for Success
Successful completion of the courses offered in the curriculum and a GPA of at least 2.00/4.00 are required for graduation.A graduate point average of at least 2.00/4.00 for bachelor of arts student is required.

Progression Paths (Relationship Type)

Teacher, academic staff, translator and interpreter


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address