Yeterlilik Kodu

TR0030034811

Yeterlilik Adı
İngiliz Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Kültür Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAtaköy 7-8-9-10, E5 Karayolu Üzeri Ataköy Yerleşkesi, 34158 Bakırköy
Sorumlu Kurum URLhttp://www.iku.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Edebiyat ve dilbilim
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

İstanbul Kültür Üniversitesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümünde aşağıdaki öğrenim amaçları doğrultusunda:

  • İngiliz edebiyatı ve kültürel gelenekleri konusunda derinlemesine bilgi sahibi olan, İngiliz kültürel değişimlerin İngiliz edebiyatı üzerindeki tesirlerini araştırabilen,
  • analitik, eleştirel ve iletişimsel dil becerilerine sahip,
  • her türlü metnin üretilmesi, yayılması ve tüketilmesi sürecinde dilin ve kültürün oynadığı rolün bilicinde,
  • metinleri toplumsal, tarihsel ve kültürel bağlamlarında değerlendirebilen,
  • insani konulara ve etik sorunlara duyarlı bir yaklaşım sergileyen,
  • alanda edindiği eleştirel yöntemleri ve disiplini farklı çalışma ortamlarına taşıyabilen,

bireyler yetiştirmek hedeflenmektedir. 

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)

İstanbul Kültür Üniversitesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunları, aşağıdaki program çıktıları doğrultusunda yetkinlik kazanır.

  • edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olur
  • edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlar
  • edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanır
  • mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlar
  • temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirir
  • dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlar
  • farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark eder
  • anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterir
  • İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanır
  • çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterir
  • edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyar
  • bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanır
  • kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanır
  • sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterir
  • edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünür
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

İstanbul Kültür Üniversitesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü müfredatındaki tüm dersler için sınav türleri ve ölçme-değerlendirme yöntemleri, ilgili derslerin izlenceleri ve akademik paket sayfalarında detaylı olarak tanımlanmıştır.

Tüm derslerin sınav ve değerlendirme süreçleri, 25.10.2017 tarihli ve 30221 tarihli Resmi Gazete’de yayınlanan “İstanbul Kültür Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği”nin ilgili maddeleri uyarınca yürütülmektedir.

İlgili yönetmelikte “Madde 17”de belirtilen başarı notları aşağıdaki gibidir. Diğer ölçme ve değerlendirme süreçleriyle ilgili maddeler “Madde 16” ile “Madde 22” arasındadır.

Öğrencilere, kayıtlı oldukları her ders için aşağıdaki harf notlarından biri, dersin öğretim elemanı tarafından verilir:

a)                  Notlar              Katsayı

                     A                        4,0

                     A-                       3,7

                     B+                      3,3

                     B                        3,0

                     B-                       2,7

                     C+                      2,3

                     C                        2,0

                     C-                       1,7

                     D+                      1,3

                     D                        1,0

                     D-                       0,7

                     F                         0,0

b) Ayrıca, aşağıdaki harf notlarından;

1) P: Ders devam ediyor,

2) E: Yarıyıl içi çalışmaları eksik,

3) V: Dersten çekilmiş,

4) Y: Başarılı,

5) Z: Başarısız

olarak tanımlanır.

(2) Herhangi bir dersten F ve Z notunu alan öğrenci, o dersten başarısız sayılır.

(3) Bir dersin yarıyıl sonu sınavına giremeyen öğrenciye F notu verilir.

(4) Yarıyıl sonu sınavlarına girdiği halde, yarıyıl içi çalışmalarında eksiklikleri olan öğrenciye E notu verilir. Öğrenci, o dersin yarıyıl sonu sınavı tarihinden itibaren on gün içinde eksiklikleri tamamlamak zorundadır. Bu sürenin uzatılmasına, öğrencinin başvurusu ve ilgili öğretim elemanının onayı ile ilgili bölüm/program başkanı karar verir ve durumu ÖİDB’ye bildirir. Bu süre içinde gerekli çalışmaları tamamlayan öğrenciye başarı notu verilir, tamamlayamayan öğrencinin notu ise F’ye dönüşür.

(5) V notu, dersten çekilen öğrenciye verilir.

(6) Başka yükseköğretim kurumlarından geçiş yapmış, ayrılmış ya da mezun olmuş olan öğrencilerin Üniversiteye kayıt yaptırmaları ve muafiyet talebinde bulunmaları halinde daha önce almış oldukları derslerden, ilgili mevzuat hükümleri uyarınca eşdeğerliği kabul edilen derslere Senato tarafından kabul edilen not dönüşümlerine göre başarı notu verilir.

(7) Diğer sistemlerdeki notların Üniversite not sistemine dönüşüm esasları Senato tarafından belirlenir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği FEDEK

Başlangıç/Bitiş Tarihi: 2.05.2024/30.09.2027

Giriş Şartı
  • Lisans programımıza kayıtlar, ÖSYM tarafından gerçekleştirilen ilgili merkezi yerleştirme sınavlarında “Dil” puan türü sonuçlarına göre Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara uygun yapılır.
  • İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü’ne yerleştirilen öğrencilerin kayıtları ÖSYM’nin belirlediği takvim çerçevesinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı (oidb.iku.edu.tr/) tarafından yapılır. Bölümümüze yerleşme şartları Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfalarında detaylı açıklanmıştır.
Başarma Şartları İngiliz Dili ve Edebiyatı Programında mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İstanbul Kültür Üniversitesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü Yüksek Lisans Programı’na başvuru yapabilmek için adayların;

  • İngiliz Dili ve Edebiyatı, Amerikan Kültürü ve Edebiyatı, Karşılaştırmalı Edebiyat, İngilizce Öğretmenliği, Çeviri veya ilgili alanların birinden bir lisans diplomasına sahip olmaları,
  • İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü’nün uyguladığı Bilim Sınavı’nda (yazılı ve sözlü) başarılı olmaları,
  • ALES’ten en az 55 Sözel puan almaları,
  • Yabancı Dil Yeterlilik sınavlarında bölümün talep ettiği puanı almaları gerekmektedir.
  • İngiliz Dili ve Edebiyatı Yüksek Lisans Programına kabul edilen adayların bazılarına eksikliklerini gidermek adına Bilimsel Hazırlık programı uygulanabilir. Bilimsel Hazırlık Programında adayların İngiliz Dili ve Edebiyatı Lisans Programı’ndan alacağı zorunlu dersleri bölüm belirler.

İngiliz Dili ve Edebiyatı Yüksek Lisans Programı boyunca adayların 60 AKTS kredisini tamamlamaları ve programdan mezun olabilmek için bölümün onaylayacağı bir konu üzerine 20000 kelimelik bir bitirme tezi yazmaları zorunludur.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. İstanbul Kültür Üniversitesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü, Prof. Dr. Nebile Direkçigil başkanlığında, 12.01.1999 tarihinde 1998-1999/9 sayılı Senato Kararı ve 26.01.1999 tarihli YÖK onayıyla kurulmuştur. İlk öğrencilerini 1999-2000 öğretim yılında kabul etmiştir.

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030034811


Yeterlilik Adı
İngiliz Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Kültür Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ataköy 7-8-9-10, E5 Karayolu Üzeri Ataköy Yerleşkesi, 34158 Bakırköy

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

İstanbul Kültür Üniversitesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümünde aşağıdaki öğrenim amaçları doğrultusunda:

  • İngiliz edebiyatı ve kültürel gelenekleri konusunda derinlemesine bilgi sahibi olan, İngiliz kültürel değişimlerin İngiliz edebiyatı üzerindeki tesirlerini araştırabilen,
  • analitik, eleştirel ve iletişimsel dil becerilerine sahip,
  • her türlü metnin üretilmesi, yayılması ve tüketilmesi sürecinde dilin ve kültürün oynadığı rolün bilicinde,
  • metinleri toplumsal, tarihsel ve kültürel bağlamlarında değerlendirebilen,
  • insani konulara ve etik sorunlara duyarlı bir yaklaşım sergileyen,
  • alanda edindiği eleştirel yöntemleri ve disiplini farklı çalışma ortamlarına taşıyabilen,

bireyler yetiştirmek hedeflenmektedir. 


Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

İstanbul Kültür Üniversitesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunları, aşağıdaki program çıktıları doğrultusunda yetkinlik kazanır.

  • edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olur
  • edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlar
  • edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanır
  • mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlar
  • temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirir
  • dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlar
  • farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark eder
  • anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterir
  • İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanır
  • çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterir
  • edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyar
  • bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanır
  • kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanır
  • sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterir
  • edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünür

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

İstanbul Kültür Üniversitesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü müfredatındaki tüm dersler için sınav türleri ve ölçme-değerlendirme yöntemleri, ilgili derslerin izlenceleri ve akademik paket sayfalarında detaylı olarak tanımlanmıştır.

Tüm derslerin sınav ve değerlendirme süreçleri, 25.10.2017 tarihli ve 30221 tarihli Resmi Gazete’de yayınlanan “İstanbul Kültür Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği”nin ilgili maddeleri uyarınca yürütülmektedir.

İlgili yönetmelikte “Madde 17”de belirtilen başarı notları aşağıdaki gibidir. Diğer ölçme ve değerlendirme süreçleriyle ilgili maddeler “Madde 16” ile “Madde 22” arasındadır.

Öğrencilere, kayıtlı oldukları her ders için aşağıdaki harf notlarından biri, dersin öğretim elemanı tarafından verilir:

a)                  Notlar              Katsayı

                     A                        4,0

                     A-                       3,7

                     B+                      3,3

                     B                        3,0

                     B-                       2,7

                     C+                      2,3

                     C                        2,0

                     C-                       1,7

                     D+                      1,3

                     D                        1,0

                     D-                       0,7

                     F                         0,0

b) Ayrıca, aşağıdaki harf notlarından;

1) P: Ders devam ediyor,

2) E: Yarıyıl içi çalışmaları eksik,

3) V: Dersten çekilmiş,

4) Y: Başarılı,

5) Z: Başarısız

olarak tanımlanır.

(2) Herhangi bir dersten F ve Z notunu alan öğrenci, o dersten başarısız sayılır.

(3) Bir dersin yarıyıl sonu sınavına giremeyen öğrenciye F notu verilir.

(4) Yarıyıl sonu sınavlarına girdiği halde, yarıyıl içi çalışmalarında eksiklikleri olan öğrenciye E notu verilir. Öğrenci, o dersin yarıyıl sonu sınavı tarihinden itibaren on gün içinde eksiklikleri tamamlamak zorundadır. Bu sürenin uzatılmasına, öğrencinin başvurusu ve ilgili öğretim elemanının onayı ile ilgili bölüm/program başkanı karar verir ve durumu ÖİDB’ye bildirir. Bu süre içinde gerekli çalışmaları tamamlayan öğrenciye başarı notu verilir, tamamlayamayan öğrencinin notu ise F’ye dönüşür.

(5) V notu, dersten çekilen öğrenciye verilir.

(6) Başka yükseköğretim kurumlarından geçiş yapmış, ayrılmış ya da mezun olmuş olan öğrencilerin Üniversiteye kayıt yaptırmaları ve muafiyet talebinde bulunmaları halinde daha önce almış oldukları derslerden, ilgili mevzuat hükümleri uyarınca eşdeğerliği kabul edilen derslere Senato tarafından kabul edilen not dönüşümlerine göre başarı notu verilir.

(7) Diğer sistemlerdeki notların Üniversite not sistemine dönüşüm esasları Senato tarafından belirlenir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği FEDEK

Başlangıç/Bitiş Tarihi: 2.05.2024/30.09.2027


Giriş Şartı
  • Lisans programımıza kayıtlar, ÖSYM tarafından gerçekleştirilen ilgili merkezi yerleştirme sınavlarında “Dil” puan türü sonuçlarına göre Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara uygun yapılır.
  • İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü’ne yerleştirilen öğrencilerin kayıtları ÖSYM’nin belirlediği takvim çerçevesinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı (oidb.iku.edu.tr/) tarafından yapılır. Bölümümüze yerleşme şartları Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfalarında detaylı açıklanmıştır.

Başarma Şartları
İngiliz Dili ve Edebiyatı Programında mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İstanbul Kültür Üniversitesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü Yüksek Lisans Programı’na başvuru yapabilmek için adayların;

  • İngiliz Dili ve Edebiyatı, Amerikan Kültürü ve Edebiyatı, Karşılaştırmalı Edebiyat, İngilizce Öğretmenliği, Çeviri veya ilgili alanların birinden bir lisans diplomasına sahip olmaları,
  • İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü’nün uyguladığı Bilim Sınavı’nda (yazılı ve sözlü) başarılı olmaları,
  • ALES’ten en az 55 Sözel puan almaları,
  • Yabancı Dil Yeterlilik sınavlarında bölümün talep ettiği puanı almaları gerekmektedir.
  • İngiliz Dili ve Edebiyatı Yüksek Lisans Programına kabul edilen adayların bazılarına eksikliklerini gidermek adına Bilimsel Hazırlık programı uygulanabilir. Bilimsel Hazırlık Programında adayların İngiliz Dili ve Edebiyatı Lisans Programı’ndan alacağı zorunlu dersleri bölüm belirler.

İngiliz Dili ve Edebiyatı Yüksek Lisans Programı boyunca adayların 60 AKTS kredisini tamamlamaları ve programdan mezun olabilmek için bölümün onaylayacağı bir konu üzerine 20000 kelimelik bir bitirme tezi yazmaları zorunludur.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. İstanbul Kültür Üniversitesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü, Prof. Dr. Nebile Direkçigil başkanlığında, 12.01.1999 tarihinde 1998-1999/9 sayılı Senato Kararı ve 26.01.1999 tarihli YÖK onayıyla kurulmuştur. İlk öğrencilerini 1999-2000 öğretim yılında kabul etmiştir.


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030034811

Qualification Title
Bachelor of Arts (BA) in English Language and Literature
Awarding BodyIstanbul Kultur University
Awarding Body ContactAtaköy 7-8-9-10, E5 Highway, Ataköy Campus, 34158 Bakırköy Email: kultur@iku.edu.tr Phone: (0212) 498 41 41 Fax: (0212) 498 43 06
Awarding Body Urlwww.iku.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024
TQF Level 6
Thematic AreasLiterature and linguistics
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

Department of English Language and Literature in Istanbul Kültür University aims to cultivate individuals according to the following learning objectives:

  • To have in-depth knowledge of English literature and its cultural traditions and be able to investigate the influences of English cultural changes on English literature.
  • To possess analytical, critical, and communicative language skills.
  • To be aware of the role of language and culture in the production, dissemination, and consumption process of all types of texts.
  • To be able to evaluate texts in their social, historical, and cultural contexts
  • To demonstrate a conscientious approach to humanitarian subjects and ethical issues.
  • To transfer critical methods and discipline acquired in the field to different working environments.
Learning Environments
  • Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training takes place in laboratories and workshops within higher education institutions, as well as internships in workplaces.
Description

Graduates of Istanbul Kültür University, Department of English Language and Literature gain competence in line with the following program outcomes.

  • Show knowledge of a substantial range of authors, movements and texts from different periods of literary history.
  • Identify the intellectual, cultural and socio-historical contexts in which literature is written and read.
  • Employ the necessary skills in the reading, analysis and in appreciation of literature.
  • Recognize, interpret, and comment on rhetorical and figurative language.
  • Identify, distinguish between and assess the distinctive characteristics of texts written in the principle literary genres.
  • Recall and define key terms and concepts relating to language, literature and/or culture.
  • Recognize the role of different social and cultural contexts in affecting meaning.
  • Demonstrate responsiveness to the central role of language in the creation of meaning.
  • Recognize different structures and discourse functions of the English language.
  • Display competence both in written and/or oral expression and in the communication of ideas in a variety of contexts.
  • Demonstrate critical skills in the close reading, description, interpretation, and analysis of literary and non-literary texts.
  • Use logical thought, critical reasoning, and rhetorical skills to effectively construct arguments.
  • Apply guided research skills including the ability to gather, sift, organize and present information and material.
  • Show competence in planning, preparation and revision of essays, presentations, and other written and project work.
  • Reflect on ethical and philosophical issues raised in literary, critical, and cultural texts.
Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

Exam types and examination and assessment methods for all courses in the curriculum of Istanbul Kültür University, Department of English Language and Literature are defined in detail in the syllabi and academic package of the relevant courses.

The examination and evaluation processes of all courses are carried out in accordance with the relevant articles of the “Regulation on Associate and Undergraduate Degree Education at Istanbul Kültür University” published in the Official Gazette dated 25.10.2017 with the number 30221 (Turkish version). The English and Arabic translations of relevant regulations are available on the International Relations Office website.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements
  • Admissions to our undergraduate program are made in accordance with the principles determined by the Council of Higher Education according to the results of the “Language” type of score in the relevant central placement exams conducted by ÖSYM.
  • The registrations of the students placed in the Department of English Language and Literature are made by the Student Affairs Department (oidb.iku.edu.tr/) within the framework of the calendar determined by ÖSYM.
Conditions for Success To obtain a BA degree in English Language and Literature, students should complete the required credits (240 ECTS) with a  minimum of 2.0 GPA over 4.0.
Progression Paths (Relationship Type)

MA in English Language and Literature

 

  • Candidates need to hold a BA degree in English Language and Literature, American Culture and Literature, Comparative Literature, English Language Teaching, Translation Studies or in a related field in the humanities.
  • Unless they have sufficient content knowledge to pursue the MA programme, students may be required to follow remedial courses from the undergraduate programme of the Department of English Language and Literature.
  • This programme consists of 60 ECTS of course work followed by a dissertation of around 20000 words on an approved topic.
  • Candidates are required to take a subject evaluation exam (both written and oral) which is prepared by the Department of English Language and Literature.

Candidates need to supply the following documents:

  • ALES score with a minimum VERBAL score of 55.
  • BA diploma and transcript.

Candidates need to provide a valid score from one of the recognized English Language proficiency exams.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

3. The Department of English Language and Literature was founded with the unanimous senatorial resolution of Istanbul Kültür University at the ninth meeting on 26 January 1999.

Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030034811


Qualification Title
Bachelor of Arts (BA) in English Language and Literature

Awarding Body
Istanbul Kultur University

Awarding Body Contact
Ataköy 7-8-9-10, E5 Highway, Ataköy Campus, 34158 Bakırköy Email: kultur@iku.edu.tr Phone: (0212) 498 41 41 Fax: (0212) 498 43 06

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

Department of English Language and Literature in Istanbul Kültür University aims to cultivate individuals according to the following learning objectives:

  • To have in-depth knowledge of English literature and its cultural traditions and be able to investigate the influences of English cultural changes on English literature.
  • To possess analytical, critical, and communicative language skills.
  • To be aware of the role of language and culture in the production, dissemination, and consumption process of all types of texts.
  • To be able to evaluate texts in their social, historical, and cultural contexts
  • To demonstrate a conscientious approach to humanitarian subjects and ethical issues.
  • To transfer critical methods and discipline acquired in the field to different working environments.

Learning Environments
  • Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training takes place in laboratories and workshops within higher education institutions, as well as internships in workplaces.

Description

Graduates of Istanbul Kültür University, Department of English Language and Literature gain competence in line with the following program outcomes.

  • Show knowledge of a substantial range of authors, movements and texts from different periods of literary history.
  • Identify the intellectual, cultural and socio-historical contexts in which literature is written and read.
  • Employ the necessary skills in the reading, analysis and in appreciation of literature.
  • Recognize, interpret, and comment on rhetorical and figurative language.
  • Identify, distinguish between and assess the distinctive characteristics of texts written in the principle literary genres.
  • Recall and define key terms and concepts relating to language, literature and/or culture.
  • Recognize the role of different social and cultural contexts in affecting meaning.
  • Demonstrate responsiveness to the central role of language in the creation of meaning.
  • Recognize different structures and discourse functions of the English language.
  • Display competence both in written and/or oral expression and in the communication of ideas in a variety of contexts.
  • Demonstrate critical skills in the close reading, description, interpretation, and analysis of literary and non-literary texts.
  • Use logical thought, critical reasoning, and rhetorical skills to effectively construct arguments.
  • Apply guided research skills including the ability to gather, sift, organize and present information and material.
  • Show competence in planning, preparation and revision of essays, presentations, and other written and project work.
  • Reflect on ethical and philosophical issues raised in literary, critical, and cultural texts.

Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

Exam types and examination and assessment methods for all courses in the curriculum of Istanbul Kültür University, Department of English Language and Literature are defined in detail in the syllabi and academic package of the relevant courses.

The examination and evaluation processes of all courses are carried out in accordance with the relevant articles of the “Regulation on Associate and Undergraduate Degree Education at Istanbul Kültür University” published in the Official Gazette dated 25.10.2017 with the number 30221 (Turkish version). The English and Arabic translations of relevant regulations are available on the International Relations Office website.


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements
  • Admissions to our undergraduate program are made in accordance with the principles determined by the Council of Higher Education according to the results of the “Language” type of score in the relevant central placement exams conducted by ÖSYM.
  • The registrations of the students placed in the Department of English Language and Literature are made by the Student Affairs Department (oidb.iku.edu.tr/) within the framework of the calendar determined by ÖSYM.

Conditions for Success
To obtain a BA degree in English Language and Literature, students should complete the required credits (240 ECTS) with a  minimum of 2.0 GPA over 4.0.

Progression Paths (Relationship Type)

MA in English Language and Literature

 

  • Candidates need to hold a BA degree in English Language and Literature, American Culture and Literature, Comparative Literature, English Language Teaching, Translation Studies or in a related field in the humanities.
  • Unless they have sufficient content knowledge to pursue the MA programme, students may be required to follow remedial courses from the undergraduate programme of the Department of English Language and Literature.
  • This programme consists of 60 ECTS of course work followed by a dissertation of around 20000 words on an approved topic.
  • Candidates are required to take a subject evaluation exam (both written and oral) which is prepared by the Department of English Language and Literature.

Candidates need to supply the following documents:

  • ALES score with a minimum VERBAL score of 55.
  • BA diploma and transcript.

Candidates need to provide a valid score from one of the recognized English Language proficiency exams.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

3. The Department of English Language and Literature was founded with the unanimous senatorial resolution of Istanbul Kültür University at the ninth meeting on 26 January 1999.


Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode