Yeterlilik Kodu | TR0030221496 | |
Yeterlilik Adı | İngiliz Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bingöl Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bingöl Üniversitesi Selahaddin-i Eyyubi Mah, Üniversite Caddesi No:1, 12000 Merkez/Bingöl | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.bingol.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Edebiyat ve dilbilim | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Bölümün amacı İngiliz dili, edebiyatı ve kültürünü incelemek, öğrencilere bilimsel araştırmacı niteliğini kazandırmak ve öğrencilerin yazılı ve sözlü İngilizcesini geliştirmektir. Bölümde İngiliz Dili ve Edebiyatı ve İngiliz Kültür Araştırmaları alanlarında yüksek lisans ve doktora programları yürütülmektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Ölçme ve değerlendirme işlemlerinde, Bingöl Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 31 ve 32 uygulanmaktadır. Bingöl Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde açıklandığı gibi, öğrenciler bütün ders birimlerinden başarılı olmalıdırlar. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
| |
Giriş Şartı | Türk öğrenciler için Lise Diploması, ÖSYM tarafından yapılan Lisans Yerleştirme Sınavı Sonucunda yerleşmiş olmak, Yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için yeterlidir. | |
Başarma Şartları | Bingöl Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde açıklandığı gibi, öğrenciler bütün ders birimlerinden başarılı olmalıdırlar. Toplamda 240 AKTS seçmeli/zorunlu derslerini başarıyla tamamlamalı ve genel not ortalamasının 100 üzerinden en az 60 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İngiliz Dili ve Edebiyatı Lisans diplomasına sahip mezunlar birçok özel eğitim kurumunda ingilizce dersi verebilir, pedagojik formasyon belgesine sahip olanlar devlete bağlı okullarda öğretmenlik yapabilir. | |
Yasal Dayanağı |
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030221496
ISCO 08
ISCO 08
Bölümün amacı İngiliz dili, edebiyatı ve kültürünü incelemek, öğrencilere bilimsel araştırmacı niteliğini kazandırmak ve öğrencilerin yazılı ve sözlü İngilizcesini geliştirmektir. Bölümde İngiliz Dili ve Edebiyatı ve İngiliz Kültür Araştırmaları alanlarında yüksek lisans ve doktora programları yürütülmektedir.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine İngiliz Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak, bunları kullanabilmek.
- İngiliz Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, karmaşık problem ve konuları belirlemek, analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilmek.
- Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, İngiliz Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirmek, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilmek.
- Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilmek.
- Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek.
- İngiliz Dili ve Edebiyatı’ndaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
- İngiliz Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak.
- İngiliz Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahip olmak.
- İngiliz Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek.
- Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretmek, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunmak.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Ölçme ve değerlendirme işlemlerinde, Bingöl Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 31 ve 32 uygulanmaktadır. Bingöl Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde açıklandığı gibi, öğrenciler bütün ders birimlerinden başarılı olmalıdırlar.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
- Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
- Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
- Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
- Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
- Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Türk öğrenciler için Lise Diploması, ÖSYM tarafından yapılan Lisans Yerleştirme Sınavı Sonucunda yerleşmiş olmak, Yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için yeterlidir.
İngiliz Dili ve Edebiyatı Lisans diplomasına sahip mezunlar birçok özel eğitim kurumunda ingilizce dersi verebilir, pedagojik formasyon belgesine sahip olanlar devlete bağlı okullarda öğretmenlik yapabilir.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
- Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030221496 | |
Qualification Title | İngiliz Dili ve Edebiyatı Bachelors Degree | |
Awarding Body | BİNGÖL UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.bingol.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Literature and linguistics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | To have an advanced level of knowledge and understanding of the most current information on the English Language and Literature textbooks, and other scientific resources in the application of tools and supplies in addition to competencies gained in high school education and to use them effctively To evaluate English Language Literature concepts, ideas data with scientific methods; to identify to analyze complex problems issues; to be able to make discussions; to develop recommendations based on evidence research To inform specialist or non-specialist groups about English Language and Literature and related issues, to convey problems and solutions clearly in written form and orally to them To show that learning with learning skills and critical thinking and advanced studies can be carried out independently To plan and manage activities directed at the professional development of employees To have the knowledge of the foreign language in order to follow and use information English Language and Literature and to communicate with colleagues To have the qualification of observing the social, scientific and ethical values at the English Language and Literature data collection, interpretation and announcing stages To have the qualification and conscious of observing the scientific, socioal and ethical values at the English Language and Literature data collection, interpretation and announcing stages To improve and use the informatics and communication technologies with the knowledge of computer software and hardware data necessary for English Language and Literature To produce languages, literatures and intercultural scientific studies; to contribute to their own culture and other cultures | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The students are subject to mid-term, mid-work (projects, seminars, quizzes, homework or a second mid-term) and the final exam. Bingol University Undergraduate Education and Examination Regulations item 31 and 32 are applied in the measurement and evaluation process. Students must be successfull and/or pass all courses and exams of Bıngol University. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | High School Diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations (YGS and LYS), For foreign students, High School Diploma plus placement of the student by the university according to his score in Foreign Student Examination and student’s preferences. | |
Conditions for Success | Students must be successfull and/or pass all courses and exams of Bıngol University. Students who have successfully completed all courses in the curriculum (240 ECTS) and have a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) 60 out of 100. | |
Progression Paths (Relationship Type) | When the students have BA diploma, they can teach English in various courses. Those with pedagogical formation can work as English teachers in public schools. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030221496
To have an advanced level of knowledge and understanding of the most current information on the English Language and Literature textbooks, and other scientific resources in the application of tools and supplies in addition to competencies gained in high school education and to use them effctively To evaluate English Language Literature concepts, ideas data with scientific methods; to identify to analyze complex problems issues; to be able to make discussions; to develop recommendations based on evidence research To inform specialist or non-specialist groups about English Language and Literature and related issues, to convey problems and solutions clearly in written form and orally to them To show that learning with learning skills and critical thinking and advanced studies can be carried out independently To plan and manage activities directed at the professional development of employees To have the knowledge of the foreign language in order to follow and use information English Language and Literature and to communicate with colleagues To have the qualification of observing the social, scientific and ethical values at the English Language and Literature data collection, interpretation and announcing stages To have the qualification and conscious of observing the scientific, socioal and ethical values at the English Language and Literature data collection, interpretation and announcing stages To improve and use the informatics and communication technologies with the knowledge of computer software and hardware data necessary for English Language and Literature To produce languages, literatures and intercultural scientific studies; to contribute to their own culture and other cultures
The students are subject to mid-term, mid-work (projects, seminars, quizzes, homework or a second mid-term) and the final exam. Bingol University Undergraduate Education and Examination Regulations item 31 and 32 are applied in the measurement and evaluation process. Students must be successfull and/or pass all courses and exams of Bıngol University.
High School Diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations (YGS and LYS), For foreign students, High School Diploma plus placement of the student by the university according to his score in Foreign Student Examination and student’s preferences.
When the students have BA diploma, they can teach English in various courses. Those with pedagogical formation can work as English teachers in public schools.
Qualification is continuous