Yeterlilik Kodu

TR0030221082

Yeterlilik Adı
İngiliz Dili ve Edebiyatı Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Bilgi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEski Silahtarağa Elektrik Santralı Kazım Karabekir Cad. No: 2/13 34060 Eyüpsultan İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.bilgi.edu.tr/tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Edebiyat ve dilbilim
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

İngiliz Dili ve Edebiyatı Yüksek Lisans programımız, öğrencilere İngiliz dili, edebiyatı ve kültürel önemi hakkında derin bir anlayış sağlamak için tasarlanmıştır. Bu program, İngilizce'de ileri düzeyde eğitim almak ve kendi alanında uzman olmak isteyen öğrenciler için idealdir. Program süresince öğrenciler, fonoloji, morfoloji, sözdizimi ve anlambilim gibi konuları keşfederek İngiliz dilinin tarihini ve gelişimini inceleyecekler. Ayrıca şiir, drama ve nesir dahil olmak üzere bir dizi edebi türü inceleyecek ve çeşitli dönemlerden önde gelen yazarların eserlerini analiz edecekler.

Öğrenciler, öğrenme deneyimlerini geliştirmek için kapsamlı edebi eserler kütüphanemiz, bilimsel makaleler ve dijital arşivlerimiz dahil olmak üzere çeşitli kaynaklara erişebilecek. Ayrıca, alandaki diğer öğrenciler ve akademisyenlerle fikir alışverişinde bulunabilecekleri seminerlere, çalıştaylara ve konferanslara katılma fırsatı bulacaklar.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Anahtar Öğrenme Çıktıları;

Programdan mezun olanlar;

  • çeşitli eleştirel yaklaşımlar ve kuramsal çerçeveler kullanarak kurmaca, şiir, drama ve kurmaca olmayan metinler dahil çok çeşitli edebi metinleri analiz edip yorumlayabileceklerdir.
  • araştırma sorularını formüle etme, ilgili kaynakları toplama ve değerlendirme ve uygun metodolojileri kullanma dahil olmak üzere bağımsız araştırma yürütebileceklerdir.
  • eleştirel düşünme, karmaşık fikir ve argümanları değerlendirme ve sentezleme ve edebiyat, dil ve kültür çalışmalarına analitik çerçeveler uygulama becerisine sahip olacaklardır.
  • edebi eserlerin üretildiği kültürel, tarihi ve sosyal bağlamlar hakkında derin bir anlayış sergileyebilecek ve bu faktörlerin metinleri nasıl şekillendirdiğini ve etkilediğini analiz edebilecektir.
  • önemli edebi teorilerin kapsamlı bir şekilde anlaşıldığını göstererek, edebi metinlerin analizi ve yorumlanmasında bu teorik çerçeveleri etkili bir şekilde uygulayabileceklerdir.
  • akademik ve profesyonel uygulamalarında, kaynakların uygun şekilde alıntılanması ve araştırma ve bilimde etik yönergelere bağlılık dahil olmak üzere etik farkındalık gösterebileceklerdir.
  • kültürel çalışmalar, dilbilim, tarih, felsefe ve cinsiyet çalışmaları gibi ilgili alanlardan yararlanarak, disiplinler arası yaklaşımları edebiyat ve dil çalışmalarına entegre edebileceklerdir.

Tamamlayıcı Öğrenme Çıktıları;

Programdan mezun olanlar;

  • konuşma, yazma, okuma ve dinleme becerilerini kapsayan ileri düzey İngilizce yeterliliğini gösterir.
  • çeşitli metinleri eleştirel bir şekilde analiz edip değerlendirerek bunların temalarını, yapılarını ve üslup öğelerini derinlemesine anladığını gösterir.
  • ilgili kaynakları belirleme, güvenilirliklerini değerlendirme ve çeşitli bilimsel materyallerden bilgi sentezleme dahil olmak üzere bağımsız araştırma yapabilir.
  • uygun alıntı stillerini uygulayarak ve yüksek düzeyde bilimsel yazma yeterliliği göstererek iyi yapılandırılmış, tutarlı ve ikna edici metinler üretebilir.
  • araştırma bulgularını etkili bir şekilde sunar, bilimsel tartışmalara katılır ve karmaşık fikirleri farklı izleyicilere ifade eder.
  • işbirlikçi ortamlarda etkin bir şekilde çalışır, grup tartışmalarına katılır, akademik işbirliklerine katılır ve ekip projelerine yapıcı bir şekilde katkıda bulunur.
  • akademik ve araştırma arayışlarında inisiyatif alır, özerklik, öz motivasyon ve kendi entelektüel ve bilimsel çabalarını sürdürme becerisini gösterir.
  • bilgilerini sürekli olarak genişletme ve yeni gelişmelerle meşgul olma merakını ve arzusunu besleyerek yaşam boyu öğrenme tutkusu geliştirir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

BAŞARI NOTU   KATSAYI

A            4,00

A-           3,70

B+          3,30

B            3,00

B-           2,70

C+          2,30

F            0,00

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı-
Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programın tamamlanmasının ardından öğrenciler, akademi, yayıncılık, gazetecilik, pazarlama ve eleştirel düşünme, araştırma ve iletişimde ileri düzey beceriler gerektiren diğer alanlarda kariyer yapmak için iyi bir donanıma sahip olacaklardır. Ayrıca İngiliz Dili ve Edebiyatı veya ilgili bir alanda doktora yaparak eğitimlerine devam etmeyi seçebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik süresiz olarak geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030221082


Yeterlilik Adı
İngiliz Dili ve Edebiyatı Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Bilgi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Eski Silahtarağa Elektrik Santralı Kazım Karabekir Cad. No: 2/13 34060 Eyüpsultan İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

İngiliz Dili ve Edebiyatı Yüksek Lisans programımız, öğrencilere İngiliz dili, edebiyatı ve kültürel önemi hakkında derin bir anlayış sağlamak için tasarlanmıştır. Bu program, İngilizce'de ileri düzeyde eğitim almak ve kendi alanında uzman olmak isteyen öğrenciler için idealdir. Program süresince öğrenciler, fonoloji, morfoloji, sözdizimi ve anlambilim gibi konuları keşfederek İngiliz dilinin tarihini ve gelişimini inceleyecekler. Ayrıca şiir, drama ve nesir dahil olmak üzere bir dizi edebi türü inceleyecek ve çeşitli dönemlerden önde gelen yazarların eserlerini analiz edecekler.

Öğrenciler, öğrenme deneyimlerini geliştirmek için kapsamlı edebi eserler kütüphanemiz, bilimsel makaleler ve dijital arşivlerimiz dahil olmak üzere çeşitli kaynaklara erişebilecek. Ayrıca, alandaki diğer öğrenciler ve akademisyenlerle fikir alışverişinde bulunabilecekleri seminerlere, çalıştaylara ve konferanslara katılma fırsatı bulacaklar.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Anahtar Öğrenme Çıktıları;

Programdan mezun olanlar;

  • çeşitli eleştirel yaklaşımlar ve kuramsal çerçeveler kullanarak kurmaca, şiir, drama ve kurmaca olmayan metinler dahil çok çeşitli edebi metinleri analiz edip yorumlayabileceklerdir.
  • araştırma sorularını formüle etme, ilgili kaynakları toplama ve değerlendirme ve uygun metodolojileri kullanma dahil olmak üzere bağımsız araştırma yürütebileceklerdir.
  • eleştirel düşünme, karmaşık fikir ve argümanları değerlendirme ve sentezleme ve edebiyat, dil ve kültür çalışmalarına analitik çerçeveler uygulama becerisine sahip olacaklardır.
  • edebi eserlerin üretildiği kültürel, tarihi ve sosyal bağlamlar hakkında derin bir anlayış sergileyebilecek ve bu faktörlerin metinleri nasıl şekillendirdiğini ve etkilediğini analiz edebilecektir.
  • önemli edebi teorilerin kapsamlı bir şekilde anlaşıldığını göstererek, edebi metinlerin analizi ve yorumlanmasında bu teorik çerçeveleri etkili bir şekilde uygulayabileceklerdir.
  • akademik ve profesyonel uygulamalarında, kaynakların uygun şekilde alıntılanması ve araştırma ve bilimde etik yönergelere bağlılık dahil olmak üzere etik farkındalık gösterebileceklerdir.
  • kültürel çalışmalar, dilbilim, tarih, felsefe ve cinsiyet çalışmaları gibi ilgili alanlardan yararlanarak, disiplinler arası yaklaşımları edebiyat ve dil çalışmalarına entegre edebileceklerdir.

Tamamlayıcı Öğrenme Çıktıları;

Programdan mezun olanlar;

  • konuşma, yazma, okuma ve dinleme becerilerini kapsayan ileri düzey İngilizce yeterliliğini gösterir.
  • çeşitli metinleri eleştirel bir şekilde analiz edip değerlendirerek bunların temalarını, yapılarını ve üslup öğelerini derinlemesine anladığını gösterir.
  • ilgili kaynakları belirleme, güvenilirliklerini değerlendirme ve çeşitli bilimsel materyallerden bilgi sentezleme dahil olmak üzere bağımsız araştırma yapabilir.
  • uygun alıntı stillerini uygulayarak ve yüksek düzeyde bilimsel yazma yeterliliği göstererek iyi yapılandırılmış, tutarlı ve ikna edici metinler üretebilir.
  • araştırma bulgularını etkili bir şekilde sunar, bilimsel tartışmalara katılır ve karmaşık fikirleri farklı izleyicilere ifade eder.
  • işbirlikçi ortamlarda etkin bir şekilde çalışır, grup tartışmalarına katılır, akademik işbirliklerine katılır ve ekip projelerine yapıcı bir şekilde katkıda bulunur.
  • akademik ve araştırma arayışlarında inisiyatif alır, özerklik, öz motivasyon ve kendi entelektüel ve bilimsel çabalarını sürdürme becerisini gösterir.
  • bilgilerini sürekli olarak genişletme ve yeni gelişmelerle meşgul olma merakını ve arzusunu besleyerek yaşam boyu öğrenme tutkusu geliştirir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

BAŞARI NOTU   KATSAYI

A            4,00

A-           3,70

B+          3,30

B            3,00

B-           2,70

C+          2,30

F            0,00


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programın tamamlanmasının ardından öğrenciler, akademi, yayıncılık, gazetecilik, pazarlama ve eleştirel düşünme, araştırma ve iletişimde ileri düzey beceriler gerektiren diğer alanlarda kariyer yapmak için iyi bir donanıma sahip olacaklardır. Ayrıca İngiliz Dili ve Edebiyatı veya ilgili bir alanda doktora yaparak eğitimlerine devam etmeyi seçebilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik süresiz olarak geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030221082

Qualification Title
Master's Diploma in English Language and Literature (with thesis) with Thesis
Awarding BodyIstanbul Bilgi University
Awarding Body Contacthttps://www.bilgi.edu.tr/en/university/about/
Awarding Body Urlhttps://www.bilgi.edu.tr/en/
OrientationGeneral
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasLiterature and linguistics
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Key Learning Outcomes;

Graduates of the programs will be able to;

 

  1. analyze and interpret a wide range of literary texts, including fiction, poetry, drama, and non-fiction, employing various critical approaches and theoretical frameworks.
  2. conduct independent research, including formulating research questions, gathering and evaluating relevant sources, and employing appropriate methodologies.
  3. engage in critical thinking, evaluating and synthesizing complex ideas and arguments, and applying analytical frameworks to the study of literature, language, and culture.
  4. demonstrate a deep understanding of the cultural, historical, and social contexts in which literary works are produced, analyzing how these factors shape and influence the texts.
  5. apply major literary theories effectively to the analysis and interpretation of literary texts, demonstrating a comprehensive understanding of these theoretical frameworks.
  6. demonstrate ethical awareness in their academic and professional practices, including proper citation of sources, and adherence to ethical guidelines in research and scholarship.
  7. integrate interdisciplinary approaches into their studies, drawing on insights from related fields such as cultural studies, linguistics, history, philosophy, and gender studies.

 

Supplementary Learning Outcomes;

Graduates of the programs will be able to;

 

  1. demonstrate advanced proficiency in the English language, encompassing speaking, writing, reading, and listening skills.
  2. critically analyze and evaluate various texts, demonstrating a deep understanding of their themes, structures, and stylistic elements.
  3. conduct independent research, including identifying relevant sources, evaluating their credibility, and synthesizing information from diverse scholarly materials.
  4. produce well-structured, coherent, and persuasive text, applying appropriate citation styles and demonstrating a high level of scholarly writing proficiency.
  5. effectively present research findings, engage in scholarly discussions, and articulate complex ideas to diverse audiences.
  6. work effectively in collaborative environments, engaging in group discussions, participating in academic collaborations, and contributing constructively to team projects.
  7. take initiative in academic and research pursuits, demonstrating autonomy, self-motivation, and the ability to drive their own intellectual and scholarly endeavors.
  8. develop a passion for lifelong learning, fostering a curiosity and desire to continuously expand their knowledge and engage with new developments.

 

Key Competencies-
Further Info
LETTER GRADE POINTS
A 4.00
A- 3.70
B+ 3.30
B 3.00
B- 2.70
C+ 2.30
F 0.00
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

Upon completion of the programme, students will be well-equipped to pursue careers in academia, publishing, journalism, marketing, and other fields that require advanced skills in critical thinking, research, and communication. They may also choose to continue their education by pursuing a PhD in English Language and Literature or a related field.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinitely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030221082


Qualification Title
Master's Diploma in English Language and Literature (with thesis) with Thesis

Awarding Body
Istanbul Bilgi University

Awarding Body Contact
https://www.bilgi.edu.tr/en/university/about/

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Key Learning Outcomes;

Graduates of the programs will be able to;

 

  1. analyze and interpret a wide range of literary texts, including fiction, poetry, drama, and non-fiction, employing various critical approaches and theoretical frameworks.
  2. conduct independent research, including formulating research questions, gathering and evaluating relevant sources, and employing appropriate methodologies.
  3. engage in critical thinking, evaluating and synthesizing complex ideas and arguments, and applying analytical frameworks to the study of literature, language, and culture.
  4. demonstrate a deep understanding of the cultural, historical, and social contexts in which literary works are produced, analyzing how these factors shape and influence the texts.
  5. apply major literary theories effectively to the analysis and interpretation of literary texts, demonstrating a comprehensive understanding of these theoretical frameworks.
  6. demonstrate ethical awareness in their academic and professional practices, including proper citation of sources, and adherence to ethical guidelines in research and scholarship.
  7. integrate interdisciplinary approaches into their studies, drawing on insights from related fields such as cultural studies, linguistics, history, philosophy, and gender studies.

 

Supplementary Learning Outcomes;

Graduates of the programs will be able to;

 

  1. demonstrate advanced proficiency in the English language, encompassing speaking, writing, reading, and listening skills.
  2. critically analyze and evaluate various texts, demonstrating a deep understanding of their themes, structures, and stylistic elements.
  3. conduct independent research, including identifying relevant sources, evaluating their credibility, and synthesizing information from diverse scholarly materials.
  4. produce well-structured, coherent, and persuasive text, applying appropriate citation styles and demonstrating a high level of scholarly writing proficiency.
  5. effectively present research findings, engage in scholarly discussions, and articulate complex ideas to diverse audiences.
  6. work effectively in collaborative environments, engaging in group discussions, participating in academic collaborations, and contributing constructively to team projects.
  7. take initiative in academic and research pursuits, demonstrating autonomy, self-motivation, and the ability to drive their own intellectual and scholarly endeavors.
  8. develop a passion for lifelong learning, fostering a curiosity and desire to continuously expand their knowledge and engage with new developments.

 


Key Competencies
-

Further Info
LETTER GRADE POINTS
A 4.00
A- 3.70
B+ 3.30
B 3.00
B- 2.70
C+ 2.30
F 0.00

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

Upon completion of the programme, students will be well-equipped to pursue careers in academia, publishing, journalism, marketing, and other fields that require advanced skills in critical thinking, research, and communication. They may also choose to continue their education by pursuing a PhD in English Language and Literature or a related field.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinitely.


Url
Open Address