Yeterlilik Kodu | TR0030030531 | |
Yeterlilik Adı | İngilizce Öğretmenliği (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sakarya Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kemalpaşa, Esentepe Kampüsü, Üniversite Cd., 54050 Serdivan/Sakarya | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.sakarya.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü olarak öncelikli amacımız, İngilizce öğretmen adaylarının icra edecekleri mesleğin saygınlığını kavramalarını sağlamaya çalışmaktır. Yegane gayemiz, Başöğretmenimizin 25 Ağustos 1924'te Öğretmenler Birliği Kongresi üyelerine seslenirken vurguladığı noktayı öğretmen adaylarımızın meslek hayatlarının çekirdeğine yerleştirmeleri ve Cumhuriyet'in kendilerinden "fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür nesiller" beklediği gerçeğini içselleştirmeleri adına en üst düzeyde çaba göstermektir. İngilizce eğitim sağlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, 7. ve 8.yarıyılda ders planında bulunan zorunlu derslerden Öğretmenlik Uygulaması I ve II dersleri kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı (devlet veya özel) okullarda (ilkokul, ortaokul, ve lise düzeyinde) ders gözlemi ve uygulamaları yapmaktadırlar. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | 1.Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 2.Öğrenme Yetkinliği 3.İletişim ve Sosyal Yetkinlik 4. İngilizce Öğretmenliği Programına Özgü Yetkinlikler | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Programımız Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) tarafından 16.04.2022 tarihinde üç (3) yıl süreli akredite edilmiştir. Akreditasyon başlangıç tarihi: 16.04.2022 Akreditasyon bitiş tarihi:16.04.2025 | |
Giriş Şartı | İngilizce Öğretmenliği Programına, T.C. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sınavı ile DİL puan türü ile öğrenci kabul edilmektedir. 1 Bir mesleğe yönelik program uygulayan lise veya dengi meslek okulu çıkışlı adayların bu programla ilgili tercihlerini belirlemeden önce kılavuzda bulunan Tablo-6'yı dikkatle incelemeleri gerekir. 22 Bu programa kayıt yaptıran ve yabancı dil hazırlık sınıfına devam etmesine rağmen hazırlık sınıfını iki (2) yıl içinde başarıyla tamamlayamayan öğrencilerin programdan ilişiği kesilir. Hazırlık sınıfında başarısız olarak programdan ilişiği kesilen öğrenciler, varsa kendi yükseköğretim kurumlarında öğretim dili Türkçe olan eşdeğer bir programa kayıt yaptırabilirler. Ancak bu öğrenciler, talep etmeleri durumunda Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı tarafından bir defaya mahsus olmak üzere kayıt yaptırdığı yıl itibarıyla, öğrencinin YKS puanlarından ilgili olan puanı, yerleştirileceği programa kayıt yaptırmak için aranan taban puanından düşük olmaması şartıyla öğretim dili Türkçe olan programlardan birine merkezî olarak yerleştirilebilirler. 23 Öğretim dili İngilizce'dir. 24 Programın öğretim dilinde bir (1) yıl süreli zorunlu Hazırlık Programı uygulanır, programın sonunda ilgili dilde yeterlik sınavını başaranların doğrudan birinci sınıfa kayıtları yapılır. Hazırlık sınıfı, öğretim süresi sütununda gösterilen yıllara dahil değildir. İlgili dil için üniversitece kabul edilen; a) Ulusal ve/veya Uluslararası yabancı dil sınavlarının birinden yine üniversitece belirlenen düzeyde başarılı olduğunu belgeleyen, b) Üniversitece öğretim yılı başında yapılacak ilgili dilde yeterlik sınavında başarılı olanlar doğrudan birinci sınıfa alınırlar. Öğrencilere, “Yükseköğretim Kurumlarında Yabancı Dil Öğretimi ve Yabancı Dille Öğretim Yapılmasında Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelik" hükümleri uygulanır. 150 Öğretmenlik programlarına (Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programı dâhil.); programın, yerleştirme puan türünde başarı sırası 300 bininci sırada olan adayın yerleştirme puanının altında yerleştirme puanına sahip adaylar yerleştirilmeyecektir (Ek puansız yerleştirme puanının başarı sırası dikkate alınır.). Bu şartı sağlamayan adaylar ilgili programı tercih edemeyeceklerdir. Bu şartı sağlayamayan adayların, tercih yapmış olsalar bile ilgili tercihleri yerleştirme işlemine alınmayacaktır (Okul birincisi kontenjanları dâhil.). 151 Bu programı ilk 5 tercihinde gösteren ve bu programa yerleştirilen adaylardan "MEB" sütunda belirtilen kadarına Milli Eğitim Bakanlığınca burslu statüde destek sağlanacaktır. Bu konudaki Milli Eğitim Bakanlığının duyurusu bu kılavuzun ileri sayfalarında yer almaktadır. (Ek yerleştirmede geçerli değildir.) 160. Yabancı dil sınavına İngilizceden girmek zorunludur. | |
Başarma Şartları | İngilizce Öğretmenliği Programı, dört (4) yıllık bir lisans programı olup programı tamamlama süresi sekiz (8) yarıyıldır. Ders planındaki toplamda 240 AKTS'lik tüm zorunlu ve seçimli dersleri başarıyla tamamlayan öğrenciler, programdan mezun olmaya ve İngilizce Öğretmenliği lisans diplomasını almaya hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı mezunları, eğitim sektöründe T.C. Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmi veya özel ilk ve orta düzeydeki kurumlarda ya da çeşitli özel eğitim merkezlerinde İngilizce öğretmeni olarak çalışabilirler. Lisans mezuniyetlerinin ardından Tezli Yüksek Lisans programından mezun olanlar, Yükseköğretim Kurumuna (YÖK) bağlı resmi veya özel yüksek öğrenim kurumlarında öğretim görevlisi olarak çalışabilirler. Akademik kariyerlerine devam etmek isteyen mezunlar ise, Tezli Yüksek Lisans mezuniyetlerinin ardından Doktora eğitimlerine devam edip, üniversitelerin ilgili fakültelerinde öğretim üyesi olarak çalışabilirler. Tüm bunlara ek olarak mezunlarımız ileri seviyede İngilizce gerektiren turizm, editörlük, insan ilişkileri, halkla ilişkiler ve çeşitli bakanlık pozisyonlarına da yönelebilirler. İngilizce Öğretmenliği Lisans programı öğrencileri Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı (Yeni Plan) ve Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (Yeni Plan) Lisans programlarında sırasıyla toplam 38 (132 AKTS) ve 36 ders (126 AKTS) alarak çift anadal yapabilirler. İngilizce Öğretmenliği Lisans programı öğrencileri kendi ilgi alanlarına yönelik seçmeli derslerden faydalanabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030030531
ISCO 08
ISCO 08
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü olarak öncelikli amacımız, İngilizce öğretmen adaylarının icra edecekleri mesleğin saygınlığını kavramalarını sağlamaya çalışmaktır. Yegane gayemiz, Başöğretmenimizin 25 Ağustos 1924'te Öğretmenler Birliği Kongresi üyelerine seslenirken vurguladığı noktayı öğretmen adaylarımızın meslek hayatlarının çekirdeğine yerleştirmeleri ve Cumhuriyet'in kendilerinden "fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür nesiller" beklediği gerçeğini içselleştirmeleri adına en üst düzeyde çaba göstermektir. İngilizce eğitim sağlamaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, 7. ve 8.yarıyılda ders planında bulunan zorunlu derslerden Öğretmenlik Uygulaması I ve II dersleri kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı (devlet veya özel) okullarda (ilkokul, ortaokul, ve lise düzeyinde) ders gözlemi ve uygulamaları yapmaktadırlar.
- Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır.
- Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır.
- Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır.
- Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır.
- Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür.
- Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır.
- Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular.
- Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur.
- Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır.
- Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular.
- Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir.
- Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir.
1.Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
2.Öğrenme Yetkinliği
3.İletişim ve Sosyal Yetkinlik
4. İngilizce Öğretmenliği Programına Özgü Yetkinlikler
- Bir ders için yarıyıl/yıl içi ölçme faaliyetleri; ara sınav, kısa sınav, ödev, sözlü sınav, proje/tasarım, performans görevi (uygulama, laboratuvar, atölye, seminer, arazi çalışması), iş sağlığı ve güvenliği sınavı (İSG) etkinliklerinden oluşur ve en az üç değerlendirme yöntemi gerekmektedir.
- Yarıyıl/yıl sonunda Yeterli/Yetersiz şeklinde değerlendirilen dersler hariç, bir ders için yarıyıl/yıl içi ölçmesinde en az bir ölçme faaliyeti yapılması zorunludur. Ancak derslerin özelliğine göre, Bölüm ve ilgili birimin Kurul kararı ile değiştirilebilir. Yıl içi faaliyetlerinden her birinin, yıl içi toplam başarı oranına etkisi %10’dan az olamaz.
- Yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu (final) ölçme sonuçlarının başarı notuna katkı oranları (ağırlıkları) eğitim-öğretim yılı başlamadan önce dersin koordinatörü tarafından belirlenir ve değerlendirme yapılırken bu oranlar esas alınır.
- Yarıyıl/yıl içi değerlendirmesinde belirlenmiş sınavların başarı notuna katkısı en az %40’dır. Yarıyıl/yıl sonu sınavının da başarı notuna katkısı en az %40’dır.
- Her bir yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yıl sonu ölçme notları 100 puan üzerinden verilir. Ölçme sonuçlarına harfli başarı notu verilmez. Harfli başarı notu verme işlemi, yarıyıl/yıl sonu sınavı dâhil tüm ölçme faaliyetleri tamamlandıktan sonra verilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Programımız Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) tarafından 16.04.2022 tarihinde üç (3) yıl süreli akredite edilmiştir.
Akreditasyon başlangıç tarihi: 16.04.2022
Akreditasyon bitiş tarihi:16.04.2025
İngilizce Öğretmenliği Programına, T.C. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sınavı ile DİL puan türü ile öğrenci kabul edilmektedir.
1 Bir mesleğe yönelik program uygulayan lise veya dengi meslek okulu çıkışlı adayların bu programla ilgili tercihlerini belirlemeden önce kılavuzda bulunan Tablo-6'yı dikkatle incelemeleri gerekir.
22 Bu programa kayıt yaptıran ve yabancı dil hazırlık sınıfına devam etmesine rağmen hazırlık sınıfını iki (2) yıl içinde başarıyla tamamlayamayan öğrencilerin programdan ilişiği kesilir. Hazırlık sınıfında başarısız olarak programdan ilişiği kesilen öğrenciler, varsa kendi yükseköğretim kurumlarında öğretim dili Türkçe olan eşdeğer bir programa kayıt yaptırabilirler. Ancak bu öğrenciler, talep etmeleri durumunda Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı tarafından bir defaya mahsus olmak üzere kayıt yaptırdığı yıl itibarıyla, öğrencinin YKS puanlarından ilgili olan puanı, yerleştirileceği programa kayıt yaptırmak için aranan taban puanından düşük olmaması şartıyla öğretim dili Türkçe olan programlardan birine merkezî olarak yerleştirilebilirler.
23 Öğretim dili İngilizce'dir.
24 Programın öğretim dilinde bir (1) yıl süreli zorunlu Hazırlık Programı uygulanır, programın sonunda ilgili dilde yeterlik sınavını başaranların doğrudan birinci sınıfa kayıtları yapılır. Hazırlık sınıfı, öğretim süresi sütununda gösterilen yıllara dahil değildir. İlgili dil için üniversitece kabul edilen; a) Ulusal ve/veya Uluslararası yabancı dil sınavlarının birinden yine üniversitece belirlenen düzeyde başarılı olduğunu belgeleyen, b) Üniversitece öğretim yılı başında yapılacak ilgili dilde yeterlik sınavında başarılı olanlar doğrudan birinci sınıfa alınırlar. Öğrencilere, “Yükseköğretim Kurumlarında Yabancı Dil Öğretimi ve Yabancı Dille Öğretim Yapılmasında Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelik" hükümleri uygulanır.
150 Öğretmenlik programlarına (Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programı dâhil.); programın, yerleştirme puan türünde başarı sırası 300 bininci sırada olan adayın yerleştirme puanının altında yerleştirme puanına sahip adaylar yerleştirilmeyecektir (Ek puansız yerleştirme puanının başarı sırası dikkate alınır.). Bu şartı sağlamayan adaylar ilgili programı tercih edemeyeceklerdir. Bu şartı sağlayamayan adayların, tercih yapmış olsalar bile ilgili tercihleri yerleştirme işlemine alınmayacaktır (Okul birincisi kontenjanları dâhil.).
151 Bu programı ilk 5 tercihinde gösteren ve bu programa yerleştirilen adaylardan "MEB" sütunda belirtilen kadarına Milli Eğitim Bakanlığınca burslu statüde destek sağlanacaktır. Bu konudaki Milli Eğitim Bakanlığının duyurusu bu kılavuzun ileri sayfalarında yer almaktadır. (Ek yerleştirmede geçerli değildir.)
160. Yabancı dil sınavına İngilizceden girmek zorunludur.
İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı mezunları, eğitim sektöründe T.C. Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmi veya özel ilk ve orta düzeydeki kurumlarda ya da çeşitli özel eğitim merkezlerinde İngilizce öğretmeni olarak çalışabilirler.
Lisans mezuniyetlerinin ardından Tezli Yüksek Lisans programından mezun olanlar, Yükseköğretim Kurumuna (YÖK) bağlı resmi veya özel yüksek öğrenim kurumlarında öğretim görevlisi olarak çalışabilirler.
Akademik kariyerlerine devam etmek isteyen mezunlar ise, Tezli Yüksek Lisans mezuniyetlerinin ardından Doktora eğitimlerine devam edip, üniversitelerin ilgili fakültelerinde öğretim üyesi olarak çalışabilirler.
Tüm bunlara ek olarak mezunlarımız ileri seviyede İngilizce gerektiren turizm, editörlük, insan ilişkileri, halkla ilişkiler ve çeşitli bakanlık pozisyonlarına da yönelebilirler. İngilizce Öğretmenliği Lisans programı öğrencileri Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı (Yeni Plan) ve Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (Yeni Plan) Lisans programlarında sırasıyla toplam 38 (132 AKTS) ve 36 ders (126 AKTS) alarak çift anadal yapabilirler. İngilizce Öğretmenliği Lisans programı öğrencileri kendi ilgi alanlarına yönelik seçmeli derslerden faydalanabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030030531 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in English Language Teaching | |
Awarding Body | Sakarya University | |
Awarding Body Contact | Kemalpaşa, Esentepe Campus, Üniversitesi Cd., 54050 Serdivan/Sakarya | |
Awarding Body Url | https://www.sakarya.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | As the Department of Foreign Language Education, our primary aim is to ensure that English teacher candidates grasp the dignity of the profession they will practice. Our sole purpose is to make every effort to instill in our teacher candidates the point emphasized by our Chief Teacher when addressing the members of the Teachers' Union Congress on August 25, 1924, and to embed in the core of their professional lives the fact that the Republic expects from them "generations with liberated minds, liberated consciences, and liberated knowledge." | |
Learning Environments | Education and teaching are conducted in the form of formal education. Additionally, in the 7th and 8th semesters, as part of the compulsory courses in the course plan, within the scope of Teaching Practice I and II courses, students conduct observation and practice sessions in schools (primary, middle, and high schools, either public or private) affiliated with the Ministry of National Education. | |
Description |
| |
Key Competencies | 1. Independent Work and Taking Responsibility Competence 2. Learning Competence 3. Communication and Social Competence 4. Competencies Specific to the Teaching English Program | |
Further Info | - Makes semester/year calculations for a course; It must consist of midterm exam, quiz, homework, oral exam, project/design, performance task (application, laboratory, workshop, seminar, field work), occupational health and safety exam (OHS) activities and at least three evaluation methods are required. | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs:
1. Creation and Approval of Curricula: The YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant 1.2. Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive an undergraduate diploma upon successful completion of course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK disseminates the "Institutional Feedback Report," which is prepared for the external evaluation of higher education institutions, to the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies that are authorized or recognized by YÖKAK indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications that are determined in accordance with the legislation. Our program has been accredited for a period of three (3) years by the Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD) as of April 16, 2022. Accreditation start date: April 16, 2022 Accreditation end date: April 16, 2025 | |
Access Requirements | The English Language Teaching Program admits students through the Higher Education Institutions Examination (YKS) administered by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM), using the DIL (Language) score type. 1 Before determining their preferences for this program, candidates who have graduated from a vocational high school or equivalent institution that implements a program related to a profession should carefully examine Table-6 in the guide. 22 Students who enroll in this program but fail to successfully complete the preparatory class within two (2) years will be dismissed from the program. Students who are dismissed from the program due to failure in the preparatory class can enroll in an equivalent program at their own higher education institution, provided that the medium of instruction is Turkish. However, if requested, these students can be centrally placed in Turkish-medium programs by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM) for one time only, based on their exam scores from the year they enrolled, as long as their relevant score from the Higher Education Institutions Examination (YKS) is not lower than the required base score for the program they are placed in.
23 The language of instruction is English. 24 A one-year mandatory Preparation Program is implemented in the language of instruction. At the end of the program, students who pass the proficiency exam in the relevant language are directly enrolled in the first year. The Preparation Class is not included in the years of instruction as shown in the curriculum. For the relevant language, students are admitted directly to the first year if they: a) Provide documentation of successful completion of a national and/or international foreign language exam at the level determined by the university, or b) Pass the proficiency exam in the relevant language conducted by the university at the beginning of the academic year. 150 The provisions of the "Regulation on Principles to be Followed in Foreign Language Teaching and Instruction in Foreign Language at Higher Education Institutions" apply to students. For teacher training programs (including Guidance and Psychological Counseling programs), candidates with placement scores below the placement score of the 300,000th candidate in the placement score type will not be placed (placement will be based on the success rank of the unadjusted placement score). Candidates who do not meet this requirement will not be able to choose the relevant program, and even if they have made preferences, their preferences will not be included in the placement process (including school valedictorian quotas). 151 Candidates who include this program in their first 5 preferences and are placed in this program will receive support from the Ministry of National Education in the form of a scholarship for the number of students indicated in the "MEB" column. The Ministry of National Education's announcement on this matter is provided in the later pages of this guide. (Not applicable for additional placements.) 160 It is mandatory to take the foreign language exam in English. | |
Conditions for Success | The English Language Teaching Program is a four-year undergraduate program, and the completion period of the program is eight semesters. Students who successfully complete all compulsory and elective courses totaling 240 ECTS credits in the course plan are eligible to graduate from the program and receive a bachelor's degree in English Language Teaching. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the English Language Teaching Bachelor's Program can work as English teachers in official or private primary and secondary level institutions affiliated with the Ministry of National Education in Turkey, or in various private education centers. After completing a Master's program with a thesis, graduates can work as lecturers at official or private higher education institutions affiliated with the Council of Higher Education (YÖK). Those who aspire to pursue an academic career can continue their studies with a Doctorate degree after completing a Master's program with a thesis, and work as faculty members in relevant faculties of universities. In addition to these opportunities, our graduates can also pursue careers in fields requiring advanced proficiency in English such as tourism, editing, human relations, public relations, and various positions within ministries. Students in the English Language Teaching Bachelor's program have the opportunity to pursue a double major by completing a total of 38 courses (132 ECTS) in the Preschool Teaching Bachelor's Program (New Plan) and 36 courses (126 ECTS) in the Guidance and Psychological Counseling Bachelor's Program (New Plan), respectively. Additionally, students in the English Language Teaching Bachelor's program can benefit from elective courses tailored to their areas of interest. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation Regarding the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Bachelor's Degree Programs 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The competency is indefinitely valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030030531
ISCO 08
ISCO 08
As the Department of Foreign Language Education, our primary aim is to ensure that English teacher candidates grasp the dignity of the profession they will practice. Our sole purpose is to make every effort to instill in our teacher candidates the point emphasized by our Chief Teacher when addressing the members of the Teachers' Union Congress on August 25, 1924, and to embed in the core of their professional lives the fact that the Republic expects from them "generations with liberated minds, liberated consciences, and liberated knowledge."
Education and teaching are conducted in the form of formal education. Additionally, in the 7th and 8th semesters, as part of the compulsory courses in the course plan, within the scope of Teaching Practice I and II courses, students conduct observation and practice sessions in schools (primary, middle, and high schools, either public or private) affiliated with the Ministry of National Education.
- Explains the necessary theoretical, methodological, and empirical knowledge related to foreign language (English) education-teaching and the teaching profession, and uses it to generate solution(s) for educational issues.
- Analyzes written and oral texts produced in foreign and native languages with a critical approach, utilizing language skills (reading, speaking, writing, listening) effectively to establish effective communication.
- Knows the regulations regarding the duties, rights, and responsibilities of foreign language teachers and acts in accordance with the legislation.
- Knows and uses scientific methods and technologies necessary to follow innovations in the field, develop original activities, and provide solutions to possible problems encountered in foreign language teaching.
- Plans foreign language teaching processes, organizes appropriate environments, and effectively implements them, taking into account the characteristics and life experiences of different learner profiles.
- Analyzes, evaluates, adapts, and utilizes foreign language teaching programs within their own context by selecting appropriate approaches.
- Prepares and implements measurement and evaluation tools appropriate for foreign language teaching and students' development.
- Effectively utilizes intercultural communication skills in the process of foreign language (English) education and serves as a role model for students with their attitudes and behaviors.
- Actively uses and imparts learning-to-learn, self-regulation, lifelong learning, collaborative work, critical, and creative thinking skills to students.
- Knows and applies ways to establish effective communication and collaboration with stakeholders as a foreign language teacher.
- Educates individuals who will use the foreign language (English) as an effective communication tool in various contexts at the end of the foreign language (English) education-teaching process.
- Knows the structure, rules, and various contexts in which the foreign language can be used, uses the target language accordingly, and can compare it with other languages learned.
1. Independent Work and Taking Responsibility Competence
2. Learning Competence
3. Communication and Social Competence
4. Competencies Specific to the Teaching English Program
- Makes semester/year calculations for a course; It must consist of midterm exam, quiz, homework, oral exam, project/design, performance task (application, laboratory, workshop, seminar, field work), occupational health and safety exam (OHS) activities and at least three evaluation methods are required.
- Except for the courses classified as Satisfactory/Unsatisfactory at the end of the semester/year, it is mandatory to carry out at least one calculation activity in the semester/year measurements for a course. However, depending on the nature of the courses, they can be changed by the decision of the Board of the Department and the relevant unit. The impact of one of the annual activities on the total success of the year cannot be less than 10%.
- Contribution margins (weights) of the results of semester/year and end-of-semester (final) calculations to the success grade are determined by the in-depth coordinator at the beginning of the education rules and these rates are taken as basis when evaluating.
- The success contribution of the exams determined in the semester/year evaluation is at least 40%. The contribution of the semester/year final exam to the success grade is at least 40%.
- 100 points are given for each semester/year and semester/year final evaluation grades. Letter success grade is not applied in the evaluation. The process of giving letter grades is done after all programs are presented and given within the scope of the semester/year final exam.
To ensure the quality of higher education programs:
- The YÖK is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education and training activities in higher education institutions.
- Annually, the University Monitoring and Evaluation Reports of higher education institutions, prepared in accordance with the criteria established by YÖK, are published. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are made available to the public by YÖK.
1. Creation and Approval of Curricula: The YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant 1.2. Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive an undergraduate diploma upon successful completion of course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK disseminates the "Institutional Feedback Report," which is prepared for the external evaluation of higher education institutions, to the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies that are authorized or recognized by YÖKAK indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications that are determined in accordance with the legislation.
Our program has been accredited for a period of three (3) years by the Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD) as of April 16, 2022.
Accreditation start date: April 16, 2022
Accreditation end date: April 16, 2025
The English Language Teaching Program admits students through the Higher Education Institutions Examination (YKS) administered by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM), using the DIL (Language) score type.
1 Before determining their preferences for this program, candidates who have graduated from a vocational high school or equivalent institution that implements a program related to a profession should carefully examine Table-6 in the guide.
22 Students who enroll in this program but fail to successfully complete the preparatory class within two (2) years will be dismissed from the program. Students who are dismissed from the program due to failure in the preparatory class can enroll in an equivalent program at their own higher education institution, provided that the medium of instruction is Turkish. However, if requested, these students can be centrally placed in Turkish-medium programs by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM) for one time only, based on their exam scores from the year they enrolled, as long as their relevant score from the Higher Education Institutions Examination (YKS) is not lower than the required base score for the program they are placed in.
23 The language of instruction is English.
24 A one-year mandatory Preparation Program is implemented in the language of instruction. At the end of the program, students who pass the proficiency exam in the relevant language are directly enrolled in the first year. The Preparation Class is not included in the years of instruction as shown in the curriculum. For the relevant language, students are admitted directly to the first year if they: a) Provide documentation of successful completion of a national and/or international foreign language exam at the level determined by the university, or b) Pass the proficiency exam in the relevant language conducted by the university at the beginning of the academic year.
150 The provisions of the "Regulation on Principles to be Followed in Foreign Language Teaching and Instruction in Foreign Language at Higher Education Institutions" apply to students. For teacher training programs (including Guidance and Psychological Counseling programs), candidates with placement scores below the placement score of the 300,000th candidate in the placement score type will not be placed (placement will be based on the success rank of the unadjusted placement score). Candidates who do not meet this requirement will not be able to choose the relevant program, and even if they have made preferences, their preferences will not be included in the placement process (including school valedictorian quotas).
151 Candidates who include this program in their first 5 preferences and are placed in this program will receive support from the Ministry of National Education in the form of a scholarship for the number of students indicated in the "MEB" column. The Ministry of National Education's announcement on this matter is provided in the later pages of this guide. (Not applicable for additional placements.)
160 It is mandatory to take the foreign language exam in English.
Graduates of the English Language Teaching Bachelor's Program can work as English teachers in official or private primary and secondary level institutions affiliated with the Ministry of National Education in Turkey, or in various private education centers. After completing a Master's program with a thesis, graduates can work as lecturers at official or private higher education institutions affiliated with the Council of Higher Education (YÖK).
Those who aspire to pursue an academic career can continue their studies with a Doctorate degree after completing a Master's program with a thesis, and work as faculty members in relevant faculties of universities. In addition to these opportunities, our graduates can also pursue careers in fields requiring advanced proficiency in English such as tourism, editing, human relations, public relations, and various positions within ministries.
Students in the English Language Teaching Bachelor's program have the opportunity to pursue a double major by completing a total of 38 courses (132 ECTS) in the Preschool Teaching Bachelor's Program (New Plan) and 36 courses (126 ECTS) in the Guidance and Psychological Counseling Bachelor's Program (New Plan), respectively. Additionally, students in the English Language Teaching Bachelor's program can benefit from elective courses tailored to their areas of interest.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation Regarding the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Bachelor's Degree Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The competency is indefinitely valid.