Yeterlilik Kodu | TR0030043569 | |
Yeterlilik Adı | İngilizce Öğretmenliği (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | TED Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | TED University, Ziya Gökalp Caddesi No: 47 - 48 06420, Kolej - Çankaya Ankara / Turkiye | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.tedu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 2353.08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | İngilizce öğretmenliği lisans programının temel amacı, İngilizce öğretmenliği uygulamalarına ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayabilen, etkili liderlik özelliklerini taşıyan, çok yönlü, yaratıcı, eleştirel ve yansıtıcı düşünebilen, girişimci, etkili iletişim becerilerine sahip, iş birliği yapabilen, özgüveni yüksek ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinmiş yüksek nitelikli İngilizce öğretmenleri yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | İngilizce öğretmenliği lisans programında, öğretmen adaylarının nitelikli birer İngilizce öğretmeni olarak yetişmeleri için bir yandan kuramsal dersler sunulurken, diğer yandan öğretmen adaylarının öğretme ve öğrenme süreçlerine etkili bir biçimde katılmaları esas alınmaktadır. Lisans öğrenimleri boyunca her öğretmen adayından, bir dizi ders dışı etkinliğe katılması, çeşitli gözlem, araştırma ve uygulama etkinliklerini gerçekleştirmesi beklenmektedir. Öğretmen adaylarının, meslekî bilgi, beceri ve tutum özelliklerini bu süreçler yoluyla istendik düzeyde kazanabilmeleri için bir dönemlik yarı zamanlı uygulama tecrübesinden çok daha fazla zamana ve çabaya ihtiyaçları vardır. Bu nedenle, öğretmen adaylarına giderek artan bir sorumluluk ve uygulama yeterliliği kazandırmak için derslerle ilgili uygulama etkinlikleri, gözlem, okul deneyimi ve öğretmenlik uygulamaları programda yöntem derslerine ve beş yarıyıla yayılarak yerleştirilmiştir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme-değerlendirme bakımından, TED Üniversitesi ölçüte dayalı öğrenci değerlendirme sistemini uygulamaktadır. Bu kapsamda, İngilizce Öğretmenliği Programında kullanılan süreç ve sonuç odaklı değerlendirme yöntemleri yarıyıl başında ders izlencelerinde ilan edilir ve her bir değerlendirme yöntemi için başarı ölçütleri izlencelerde tanımlanır. Yazılı sınavlar, proje, tasarım, ödev, rapor, sunum, portfolyo, vb. performans değerlendirmelerinde cevap anahtarları veya dereceli puanlama anahtarları (Ölçme değerlendirme araçlar) kullanılır. Ölçüte dayalı bu değerlendirmelerde not verme işlemi öğrencilerin değerlendirme sonundaki başarısının önceden belirlenmiş kriterler veya standartlar ile karşılaştırılarak başarıya bir puan verilmesi ile gerçekleştirilir. Bu puanların nota çevrilmesinde öğrencilere ilan edilen standartlar esas alınır. Ayrıca dönem başında, öğretim elemanları ilgili ders programının öğrenme çıktılarını ve öğretim sürecinin akışını izlencede ilan ederler. İzlenceler gerek TEDÜ web sitesinde gerekse LMS ortamında öğrencilerle ve ilgili paydaşlarla paylaşılır. Öğrenci başarısı ödev, proje, ara ödev/uygulama, dönem sonu ödev/uygulamaları ve sınav yerine geçen uygulamalar göz önünde bulundurularak değerlendirilmektedir. Bu kapsamda, kullanılan değerlendirme yöntemleri yarıyıl başında ders izlencelerinde ilan edilir Ayrıca dönem başında, öğretim elemanları ilgili ders programının öğrenme çıktılarını ve öğretim sürecinin akışını izlencede ilan ederler. İzlenceler gerek TEDÜ web sitesinde gerekse LMS ortamında öğrencilerle ve ilgili paydaşlarla paylaşılır. Not ortalaması hesaplarına katılan harf notlarının katsayı, puan ve statüsü aşağıda belirtilmiştir: | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; 23.02.2024/22.02.2027 | |
Giriş Şartı | Lisans programlarının ilk yılına öğrenci kabulü, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen sınav sonuçlarına göre yapılır.Yabancı uyruklu adayların kabulü, Yükseköğretim Kanunu ile Yükseköğretim Kurulu yönetmelikleri ve kararları çerçevesinde ve Senato tarafından belirlenen koşullara göre, ilgili yönetim kurulu kararı ile yapılır. | |
Başarma Şartları | Programdan mezun olabilmek için programda yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlamış olmak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı mezunları Matematik Öğretmeni unvanı ile Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarına İngilizce Öğretmeni olarak atanabilmektedirler. Yurt dışında öğretmenlik yapmak isteyen veya eğitim sektörünün farklı alanlarında çalışmak isteyen mezunlar da gerekli şartları sağladıkları takdirde bu alanlarda görev yapabilmektedirler. Ayrıca ilköğretim matematik eğitimi alanında veya eğitimle ilgili başka alanlarda yurt içinde veya yurt dışında akademik kariyer yapmak isteyen mezunlar, gerekli şartları sağladıkları takdirde üniversitelerin akademik birimlerinde öğretim elemanı (araştırma görevlisi) olarak görev alabilmektedirler. Bunların dışında eğitim sektöründe hizmet veren çeşitli firmalarda kitap yazarlığı, içerik geliştirme uzmanı gibi görevler alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030043569
ISCO:08 2353.08
ISCO:08 2353.08
İngilizce öğretmenliği lisans programının temel amacı, İngilizce öğretmenliği uygulamalarına ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayabilen, etkili liderlik özelliklerini taşıyan, çok yönlü, yaratıcı, eleştirel ve yansıtıcı düşünebilen, girişimci, etkili iletişim becerilerine sahip, iş birliği yapabilen, özgüveni yüksek ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinmiş yüksek nitelikli İngilizce öğretmenleri yetiştirmektir.
İngilizce öğretmenliği lisans programında, öğretmen adaylarının nitelikli birer İngilizce öğretmeni olarak yetişmeleri için bir yandan kuramsal dersler sunulurken, diğer yandan öğretmen adaylarının öğretme ve öğrenme süreçlerine etkili bir biçimde katılmaları esas alınmaktadır. Lisans öğrenimleri boyunca her öğretmen adayından, bir dizi ders dışı etkinliğe katılması, çeşitli gözlem, araştırma ve uygulama etkinliklerini gerçekleştirmesi beklenmektedir. Öğretmen adaylarının, meslekî bilgi, beceri ve tutum özelliklerini bu süreçler yoluyla istendik düzeyde kazanabilmeleri için bir dönemlik yarı zamanlı uygulama tecrübesinden çok daha fazla zamana ve çabaya ihtiyaçları vardır. Bu nedenle, öğretmen adaylarına giderek artan bir sorumluluk ve uygulama yeterliliği kazandırmak için derslerle ilgili uygulama etkinlikleri, gözlem, okul deneyimi ve öğretmenlik uygulamaları programda yöntem derslerine ve beş yarıyıla yayılarak yerleştirilmiştir.
- İngiliz dili eğitiminin gerektirdiği temel alan bilgisini derslerine yansıtır.
- İngiliz dili eğitiminde öğretim süreçlerini, öğrenci gereksinim ve özelliklerini dikkate alarak tasarımlar.
- Farklı öğretim yöntem, teknik ve araçlarını İngiliz dili eğitiminde uygular.
- Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem, teknik ve araçlarını İngiliz dili eğitiminde uygular.
- Kuram ile uygulama arasındaki ilişkiyi İngiliz dili öğretimi uygulamalarına yansıtır.
- İngiliz dili eğitimine ilişkin bilimsel araştırma veya uygulama projesi geliştirir.
- Eğitim bilimlerinin temellerine ilişkin kavramları ve ilkeleri öğrenme-öğretme ve değerlendirme süreçleriyle ilişkilendirir.
- Öğretim ve ölçme-değerlendirme yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanır.
- Eğitim sisteminin amacı, yapısı ve işleyişi ile ilgili ilkelere ve mevzuata uygun hareket eder.
- Yüz yüze ve çevrimiçi öğrenme ortamlarında dijital teknolojileri öğrenenlerin ihtiyaçları bağlamında uygular.
- Eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
- Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme-değerlendirme bakımından, TED Üniversitesi ölçüte dayalı öğrenci değerlendirme sistemini uygulamaktadır. Bu kapsamda, İngilizce Öğretmenliği Programında kullanılan süreç ve sonuç odaklı değerlendirme yöntemleri yarıyıl başında ders izlencelerinde ilan edilir ve her bir değerlendirme yöntemi için başarı ölçütleri izlencelerde tanımlanır. Yazılı sınavlar, proje, tasarım, ödev, rapor, sunum, portfolyo, vb. performans değerlendirmelerinde cevap anahtarları veya dereceli puanlama anahtarları (Ölçme değerlendirme araçlar) kullanılır. Ölçüte dayalı bu değerlendirmelerde not verme işlemi öğrencilerin değerlendirme sonundaki başarısının önceden belirlenmiş kriterler veya standartlar ile karşılaştırılarak başarıya bir puan verilmesi ile gerçekleştirilir. Bu puanların nota çevrilmesinde öğrencilere ilan edilen standartlar esas alınır. Ayrıca dönem başında, öğretim elemanları ilgili ders programının öğrenme çıktılarını ve öğretim sürecinin akışını izlencede ilan ederler. İzlenceler gerek TEDÜ web sitesinde gerekse LMS ortamında öğrencilerle ve ilgili paydaşlarla paylaşılır. Öğrenci başarısı ödev, proje, ara ödev/uygulama, dönem sonu ödev/uygulamaları ve sınav yerine geçen uygulamalar göz önünde bulundurularak değerlendirilmektedir. Bu kapsamda, kullanılan değerlendirme yöntemleri yarıyıl başında ders izlencelerinde ilan edilir Ayrıca dönem başında, öğretim elemanları ilgili ders programının öğrenme çıktılarını ve öğretim sürecinin akışını izlencede ilan ederler. İzlenceler gerek TEDÜ web sitesinde gerekse LMS ortamında öğrencilerle ve ilgili paydaşlarla paylaşılır. Not ortalaması hesaplarına katılan harf notlarının katsayı, puan ve statüsü aşağıda belirtilmiştir:
Harf Notu_Katsayı_Puan
AA _4,00_90-100
BA_3,50_85-89
BB_3,00_80-84
CB_2,50_75-79
CC_2,00_70-74
DC_1,50_60-69
DD_1,00_50-59
F(Failure)_0,00_49 ve altında not alan başarısız öğrencilere verilir.
FX (Failure)_Derslere devam etmeyen veya dersin temel değerlendirme, ara sınav, final sınavı, yarıyıl projesi ve benzeri etkinliklere yeterli düzeyde katılmayan öğrencilere verilir.
P (Pass)_Kredisiz derslerden (proje, seminer, staj) başarılı bulunan öğrencilere verilir.
I (Incomplete)_Öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında belirtilen sınav, ödev, proje gibi koşulları mazereti nedeniyle zamanında yerine getirememiş öğrencilerden mazereti uygun görülenlere verilir. Söz konusu eksik harf notlarının ilanından sonra en fazla iki hafta içinde giderilir. Bu süreler sonunda harf notuna çevrilmediği takdirde I notu F notuna dönüşür.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
YÖKAK Kurumsal Akreditasyon Programı - Tam Akreditasyon ve Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Akreditasyonu
23.02.2024/22.02.2027
Lisans programlarının ilk yılına öğrenci kabulü, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen sınav sonuçlarına göre yapılır.Yabancı uyruklu adayların kabulü, Yükseköğretim Kanunu ile Yükseköğretim Kurulu yönetmelikleri ve kararları çerçevesinde ve Senato tarafından belirlenen koşullara göre, ilgili yönetim kurulu kararı ile yapılır.
İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı mezunları Matematik Öğretmeni unvanı ile Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarına İngilizce Öğretmeni olarak atanabilmektedirler. Yurt dışında öğretmenlik yapmak isteyen veya eğitim sektörünün farklı alanlarında çalışmak isteyen mezunlar da gerekli şartları sağladıkları takdirde bu alanlarda görev yapabilmektedirler. Ayrıca ilköğretim matematik eğitimi alanında veya eğitimle ilgili başka alanlarda yurt içinde veya yurt dışında akademik kariyer yapmak isteyen mezunlar, gerekli şartları sağladıkları takdirde üniversitelerin akademik birimlerinde öğretim elemanı (araştırma görevlisi) olarak görev alabilmektedirler. Bunların dışında eğitim sektöründe hizmet veren çeşitli firmalarda kitap yazarlığı, içerik geliştirme uzmanı gibi görevler alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030043569 | |
Qualification Title | English Language Teaching Bachelor's Degree | |
Awarding Body | TED University | |
Awarding Body Contact | TED University, Ziya Gökalp Street No: 47 - 48 06420, Kolej - Çankaya Ankara / Turkiye | |
Awarding Body Url | https://www.tedu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 2353.08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The primary aim of the English Language Teaching bachelor's program is to train highly qualified English teachers who can contribute to English teaching practices at both national and international levels. These teachers will possess effective leadership qualities, be versatile, creative, critical, and reflective thinkers, be entrepreneurial, have strong communication skills, be capable of collaboration, exhibit high self-confidence, and embrace lifelong learning as a fundamental principle. | |
Learning Environments | In the English Language Teaching bachelor's program, both theoretical courses and practical experiences are provided to ensure that teacher candidates develop into qualified English teachers. Throughout their undergraduate studies, each candidate is expected to participate in a range of extracurricular activities, as well as engage in various observation, research, and practical applications. To achieve the desired level of professional knowledge, skills, and attitudes, teacher candidates require significantly more time and effort than a one-semester part-time practice experience. Therefore, to equip teacher candidates with increasing responsibilities and practical competencies, practical activities related to the courses, observations, school experiences, and teaching practices are integrated into the program over five semesters, alongside the methods courses. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses advanced proficiency in the following key competencies: 1. Literacy competency | |
Further Info | In terms of assessment and evaluation, TED University implements a criterion-based student evaluation system. Within this framework, the English Language Education Program employs both process-oriented and outcome-oriented evaluation methods, which are announced in course syllabi at the beginning of each semester. The success criteria for each evaluation method are also defined in the syllabi. Performance assessments, such as written exams, projects, designs, assignments, reports, presentations, portfolios, etc., utilize answer keys or rubrics (assessment tools). In these criterion-based evaluations, grading is done by comparing students' performance against predefined criteria or standards, assigning a score based on their achievement. The announced standards serve as the basis for converting these scores into grades. Additionally, at the beginning of the semester, instructors outline the learning outcomes of the course and the flow of the teaching process in the syllabi. These syllabi are shared with students and relevant stakeholders via the TEDU website and the LMS platform. Student success is evaluated by taking into account homework, projects, mid-term assignments/practices, final assignments/practices and other practices that replace exams. Evaluation methods are announced in course syllabi at the beginning of each semester. Additionally, at the beginning of the semester, instructors outline the learning outcomes of the course and the flow of the teaching process in the syllabi. These syllabi are shared with students and relevant stakeholders via the TEDU website and the LMS platform. The coefficients, points and status of the letter grades included in the grade point average calculations are given below: | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs, the Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the educational, instructional, and other activities carried out in higher education institutions. Each year, "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Based on these reports, YÖK shares quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions with the public. 23.02.2024/22.02.2027 | |
Access Requirements | Admission to the first year of undergraduate programs is based on the results of the examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). The admission of foreign candidates is carried out in accordance with the Higher Education Law, the regulations and decisions of the Council of Higher Education (YÖK), and the conditions determined by the Senate, with the approval of the relevant administrative board. | |
Conditions for Success | To graduate from the Program, students must successfully complete all courses within the program and have a minimum cumulative grade point average (CGPA) of 2.00 out of 4.00. The minimum ECTS required for graduation is 240. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the English Language Teacghin Undergraduate Program can be appointed as English Teachers in public and private educational institutions under the Ministry of National Education with the title of English Teacher. Graduates who wish to teach abroad or work in different fields within the education sector can also take on these roles, provided they meet the necessary qualifications. Additionally, those who wish to pursue an academic career in english language education or other education-related fields, either domestically or abroad, can become faculty members (research assistants) at universities, provided they meet the required conditions. Moreover, graduates can also work in various positions within the education sector, such as book authors or content development specialists in educational firms. | |
Legal Basis | Law No. 2547 on Higher Education | |
Validity Period (If Any) | The qualification is continuously valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030043569
ISCO:08 2353.08
ISCO:08 2353.08
The primary aim of the English Language Teaching bachelor's program is to train highly qualified English teachers who can contribute to English teaching practices at both national and international levels. These teachers will possess effective leadership qualities, be versatile, creative, critical, and reflective thinkers, be entrepreneurial, have strong communication skills, be capable of collaboration, exhibit high self-confidence, and embrace lifelong learning as a fundamental principle.
In the English Language Teaching bachelor's program, both theoretical courses and practical experiences are provided to ensure that teacher candidates develop into qualified English teachers. Throughout their undergraduate studies, each candidate is expected to participate in a range of extracurricular activities, as well as engage in various observation, research, and practical applications. To achieve the desired level of professional knowledge, skills, and attitudes, teacher candidates require significantly more time and effort than a one-semester part-time practice experience. Therefore, to equip teacher candidates with increasing responsibilities and practical competencies, practical activities related to the courses, observations, school experiences, and teaching practices are integrated into the program over five semesters, alongside the methods courses.
- Reflects the fundamental knowledge required by English language education in their courses.
- Designs teaching processes in English language education while considering student needs and characteristics.
- Applies different teaching methods, techniques, and tools in English language education.
- Implements various assessment and evaluation methods, techniques, and tools in English language education.
- Reflects the relationship between theory and practice in English language teaching applications.
- Develops scientific research or application projects related to English language education.
- Relates concepts and principles of the foundations of educational sciences to learning-teaching and assessment processes.
- Uses teaching and assessment methods, techniques, and tools appropriately according to their purpose.
- Acts in accordance with the principles and regulations regarding the aims, structure, and functioning of the education system.
- Applies digital technologies in face-to-face and online learning environments in the context of learners' needs.
- Reflects critical and creative thinking, ethics and social responsibility, problem-solving, independent and teamwork, accountability, and lifelong learning skills and values in individual and social life.
- Operates with an interdisciplinary and intercultural perspective.
Possesses advanced proficiency in the following key competencies:
1. Literacy competency
2. Multilingual competency
3. Mathematical competency and competence in science, technology, and engineering
4. Digital competency
5. Personal, social, and learning-to-learn competency
6. Citizenship competency
7. Entrepreneurship competency
8. Cultural awareness and expression competency
In terms of assessment and evaluation, TED University implements a criterion-based student evaluation system. Within this framework, the English Language Education Program employs both process-oriented and outcome-oriented evaluation methods, which are announced in course syllabi at the beginning of each semester. The success criteria for each evaluation method are also defined in the syllabi. Performance assessments, such as written exams, projects, designs, assignments, reports, presentations, portfolios, etc., utilize answer keys or rubrics (assessment tools). In these criterion-based evaluations, grading is done by comparing students' performance against predefined criteria or standards, assigning a score based on their achievement. The announced standards serve as the basis for converting these scores into grades. Additionally, at the beginning of the semester, instructors outline the learning outcomes of the course and the flow of the teaching process in the syllabi. These syllabi are shared with students and relevant stakeholders via the TEDU website and the LMS platform. Student success is evaluated by taking into account homework, projects, mid-term assignments/practices, final assignments/practices and other practices that replace exams. Evaluation methods are announced in course syllabi at the beginning of each semester. Additionally, at the beginning of the semester, instructors outline the learning outcomes of the course and the flow of the teaching process in the syllabi. These syllabi are shared with students and relevant stakeholders via the TEDU website and the LMS platform. The coefficients, points and status of the letter grades included in the grade point average calculations are given below:
Letter Grade_Coefficient_Point
AA _4,00_90-100
BA_3,50_85-89
BB_3,00_80-84
CB_2,50_75-79
CC_2,00_70-74
DC_1,50_60-69
DD_1,00_50-59
F(Failure)_0,00_49 and/or below.
FX (Failure)_ The grade FX is given to students who have not attended classes, or have not participated in mid-term exams, final exams, term projects or similar course assessments.
P (Pass)_The letter P (Pass), is given to students who have fulfilled all requirements of a non-credit course (project, seminar, internship).
I (Incomplete)_The letter “I” is given to students who have not been able to complete requirements such as assignments and projects given by the faculty member in time due to certain excuses. Such requirements are completed at the most in two weeks; if not, the letter “I” is converted into a letter grade of “F”.
To ensure the quality of higher education programs, the Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the educational, instructional, and other activities carried out in higher education institutions. Each year, "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Based on these reports, YÖK shares quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions with the public.
Additionally, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, containing academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports also include quantitative and qualitative evaluations, which are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
Creation and Approval of Academic Programs: 1.1. YÖK establishes the minimum standards and criteria required to open undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in line with the basic principles set by YÖK. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions upon approval by YÖK after being accepted by the relevant Deans' Council.
Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that undergraduate programs aim to provide to students are carried out according to the education, instruction, and examination regulations prepared by higher education institutions, in accordance with the fundamental principles determined by YÖK.
Certification: Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other obligations determined by the higher education institutions.
Self-Assessment and External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares its "Institutional Feedback Report," which pertains to the external evaluation of higher education institutions, with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK indicate that the qualifications of the programs have met quality assurance standards. YÖKAK conducts regular review activities concerning the qualifications set by its regulations.
YÖKAK Institutional Accreditation Program - Full Accreditation and Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD) Accreditation
23.02.2024/22.02.2027
Admission to the first year of undergraduate programs is based on the results of the examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). The admission of foreign candidates is carried out in accordance with the Higher Education Law, the regulations and decisions of the Council of Higher Education (YÖK), and the conditions determined by the Senate, with the approval of the relevant administrative board.
Graduates of the English Language Teacghin Undergraduate Program can be appointed as English Teachers in public and private educational institutions under the Ministry of National Education with the title of English Teacher. Graduates who wish to teach abroad or work in different fields within the education sector can also take on these roles, provided they meet the necessary qualifications. Additionally, those who wish to pursue an academic career in english language education or other education-related fields, either domestically or abroad, can become faculty members (research assistants) at universities, provided they meet the required conditions. Moreover, graduates can also work in various positions within the education sector, such as book authors or content development specialists in educational firms.
Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Studies for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Supplementary Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board
The qualification is continuously valid.