Yeterlilik Kodu

TR0030010447

Yeterlilik Adı
İngilizce Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumSüleyman Demirel Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiSüleyman Demirel Üniversitesi 32260 Çünür/ISPARTA
Sorumlu Kurum URLhttp://www.sdu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yeniliklere ve yaratıcı düşünceye açık olma,
  • Dil-toplum ilişkisini kavrayarak güncel yaşama uyarlayabilme,
  • Dildeki dört beceriyi ( okuma, yazma, dinleme, konuşma) en etkili şekilde kullanma yetisine sahip olma,
  • Bilimsel araştırmanın temel metodlarını kavrama yetisine sahip olma,
  • Alanıyla ilgili literatür taraması yapma, veri toplama, yorumlama aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilinci edinme,
  • Genel kültür, alan bilgisi ve mesleki bilgi konusunda temel teorik ve pratik bilgi ve beceriye sahip olma,
  • Uzmanlık alanına yönelik makaleler ve yazınsal yapıtlar gibi soyut, yapısal ve dilbilgisel açıdan karmaşık hemen hemen tüm metin türlerini kolaylıkla okuyup anlayabilme,
  • Anlamdaki ince ayrıntıları, kesin ve doğru bir biçimde ifade edebilme ve ifade etmede sorun yaşandığında benzer ifadelerle yeniden yapılandırabilme,
  • Uygun bir üslupla açık, akıcı metinler ve mesleki ya da edebi yapıt özetleri ve eleştirileri yazabilme,
  • Bağlama uygun bir üslupla ve dinleyenin önemli noktaları ayırt edip anımsamasına yardımcı olacak etkili ve mantıksal bir yapılandırmayla, açık, akıcı bir betimleme ya da karşıt görüş sunabilme becerisi kazanabilme,
  • Mevcut dil becerilerini daha da geliştirip modern ders araç-gereçleriyle, bilimsel kaynaklarla destekleyerek alanı ile ilgili ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olup bunları kullanabilme,
  • Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini ve ilkelerini kavrayabilme yetisi kazanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Süleyman Demirel Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde Yabancı Diller Eğitimi Bölümü; 2009 yılında kurulmuştur. Yabancı Diller Eğitimi Bölümü ilk kez 2010-2011 Eğitim Öğretim yılında öğrenci almaya başlamıştır. Bölümün ana faaliyet alanı; lisans seviyesinde öğretim vermek olmakla birlikte 2011-2012 eğitim öğretim yılında yüksek lisans eğitimi verilmesi de planlanmaktadır. Bölümde verilen derslerin amacı; öğrencilere İngilizce Öğretmenliği alanında gerekli bilgi ve donanımları kazandırmaktır. Dersler çağın gereklerine uygun olarak görsel ve işitsel araç gereçlerle donanımlı ortamlarda verilmektedir. Ayrıca birinci sınıfta iki dönem olmak üzere ikinci yabancı dil (Almanca) öğretilmektedir.

İngilizce Öğretmenliğiyle ilgili bütün dersler İngilizce verilmektedir. Mezunlarımız, devlet okullarında ve özel okullarda İngilizce Öğretmenliği yapabilmekte, üniversitelerde İngilizce okutmanı veya araştırma görevlisi olarak çalışabilmektedirler. Bununla birlikte, mezunlarımız turizm alanında istihdam imkanı bulabildikleri gibi özel sektör veya kamu kuruluşlarında dış ticaret uzmanı, reklamcılık sektörü, bankacılık sektörü, kitle iletişim araçları sektörlerinde, dışişleri bakanlığında ve birçok kamu ve özel kuruluşta iş bulabilmektedirler.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Giriş Şartı

Öğrenciler Yükseköğretime ÖSS (Öğrenci Seçme Sınavı)'ye dayalı bir sınav aracılığı ile kabul edilmektedir. Sınav yılda bir kez yapılıp, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi'nce (ÖSYM) düzenlenmektedir. Adaylar, Yükseköğretim kurumlarına, ÖSS sınavından aldıkları puan ve Ortaöğretim başarı puanı ortalamalarının birleşimiyle oluşan Dil puan türü ile girebilmektedirler.

Başarma ŞartlarıÖğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, FD notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu yeterliliği hem örgün hem de açık öğretim yoluyla ulaşmak mümkündür.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölümden mezun olanlar akademisyen olabilecekleri gibi, düşünmeyi ve yaratıcılığı gerektiren işlerde başarılı olacaklardır.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030010447


Yeterlilik Adı
İngilizce Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Süleyman Demirel Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Süleyman Demirel Üniversitesi 32260 Çünür/ISPARTA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yeniliklere ve yaratıcı düşünceye açık olma,
  • Dil-toplum ilişkisini kavrayarak güncel yaşama uyarlayabilme,
  • Dildeki dört beceriyi ( okuma, yazma, dinleme, konuşma) en etkili şekilde kullanma yetisine sahip olma,
  • Bilimsel araştırmanın temel metodlarını kavrama yetisine sahip olma,
  • Alanıyla ilgili literatür taraması yapma, veri toplama, yorumlama aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilinci edinme,
  • Genel kültür, alan bilgisi ve mesleki bilgi konusunda temel teorik ve pratik bilgi ve beceriye sahip olma,
  • Uzmanlık alanına yönelik makaleler ve yazınsal yapıtlar gibi soyut, yapısal ve dilbilgisel açıdan karmaşık hemen hemen tüm metin türlerini kolaylıkla okuyup anlayabilme,
  • Anlamdaki ince ayrıntıları, kesin ve doğru bir biçimde ifade edebilme ve ifade etmede sorun yaşandığında benzer ifadelerle yeniden yapılandırabilme,
  • Uygun bir üslupla açık, akıcı metinler ve mesleki ya da edebi yapıt özetleri ve eleştirileri yazabilme,
  • Bağlama uygun bir üslupla ve dinleyenin önemli noktaları ayırt edip anımsamasına yardımcı olacak etkili ve mantıksal bir yapılandırmayla, açık, akıcı bir betimleme ya da karşıt görüş sunabilme becerisi kazanabilme,
  • Mevcut dil becerilerini daha da geliştirip modern ders araç-gereçleriyle, bilimsel kaynaklarla destekleyerek alanı ile ilgili ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olup bunları kullanabilme,
  • Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini ve ilkelerini kavrayabilme yetisi kazanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Süleyman Demirel Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde Yabancı Diller Eğitimi Bölümü; 2009 yılında kurulmuştur. Yabancı Diller Eğitimi Bölümü ilk kez 2010-2011 Eğitim Öğretim yılında öğrenci almaya başlamıştır. Bölümün ana faaliyet alanı; lisans seviyesinde öğretim vermek olmakla birlikte 2011-2012 eğitim öğretim yılında yüksek lisans eğitimi verilmesi de planlanmaktadır. Bölümde verilen derslerin amacı; öğrencilere İngilizce Öğretmenliği alanında gerekli bilgi ve donanımları kazandırmaktır. Dersler çağın gereklerine uygun olarak görsel ve işitsel araç gereçlerle donanımlı ortamlarda verilmektedir. Ayrıca birinci sınıfta iki dönem olmak üzere ikinci yabancı dil (Almanca) öğretilmektedir.

İngilizce Öğretmenliğiyle ilgili bütün dersler İngilizce verilmektedir. Mezunlarımız, devlet okullarında ve özel okullarda İngilizce Öğretmenliği yapabilmekte, üniversitelerde İngilizce okutmanı veya araştırma görevlisi olarak çalışabilmektedirler. Bununla birlikte, mezunlarımız turizm alanında istihdam imkanı bulabildikleri gibi özel sektör veya kamu kuruluşlarında dış ticaret uzmanı, reklamcılık sektörü, bankacılık sektörü, kitle iletişim araçları sektörlerinde, dışişleri bakanlığında ve birçok kamu ve özel kuruluşta iş bulabilmektedirler.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)


Giriş Şartı

Öğrenciler Yükseköğretime ÖSS (Öğrenci Seçme Sınavı)'ye dayalı bir sınav aracılığı ile kabul edilmektedir. Sınav yılda bir kez yapılıp, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi'nce (ÖSYM) düzenlenmektedir. Adaylar, Yükseköğretim kurumlarına, ÖSS sınavından aldıkları puan ve Ortaöğretim başarı puanı ortalamalarının birleşimiyle oluşan Dil puan türü ile girebilmektedirler.


Başarma Şartları
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, FD notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu yeterliliği hem örgün hem de açık öğretim yoluyla ulaşmak mümkündür.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölümden mezun olanlar akademisyen olabilecekleri gibi, düşünmeyi ve yaratıcılığı gerektiren işlerde başarılı olacaklardır.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030010447

Qualification Title
Foreign Languages Teaching License
Awarding BodySuleyman Demirel University
Awarding Body ContactSüleyman Demirel University 32260 Çünür/ISPARTA
Awarding Body Urlhttp://www.sdu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023
TQF Level 6
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To be open to innovations and creative thinking.
  • To comprehend the relations between language and society and to be able to adapt to current life .
  • To be able to use main skills such as reading, writing, listening and speaking effectively.
  • To be able to comprehend basic methods of scientific research.
  • To be able to consider scientific, social and ethic values in the process of data gathering, evaluation and making a literature review on disipline specific field.
  • To have basic theoretic and practical knowledge and skill at liberal education, field and professional information.
  • To be able to read and comprehend almost all genres which are complex from the view of constructional, grammatical and abstract such as articles and literary works on profession.
  • To be able to express slight differences in meaning and if there should be problems to restructure with similar expressions.
  • To be able to write literary or professional summaries, criticisms and fluent clear texts in a convenient style.
  • To be able to present a fluent and clear description or opposing view with a style suitable to context and with a logical structuring to help listener distinguish and remember important points.
  • To have advanced professional kowledge and comprehension and to use them with the improvement of existing language skills by supporting with modern course equipments and scientific sources.
  • To be able to comprehend qualities and principles of teaching profession
Key Competencies-
Further Info

Department of Foreign Languages at Faculty of Education at SDU was established in 2009. The department began accepting students in 2010-2011 academic year. The major aim of the department is to give education on undergraduate level, moreover the department has been planning to accept master students in 2011-2012 academic year. The aim of the courses given is to supply students with the necessary knowledge and outfit about English Language Teaching. Courses are backed up by audio-visual aids such as videos and slides. German as a second foreign language is taught throughout two terms in the first year. The medium of the courses is English at our department. The graduates of the department find employment opportunities as English teachers in both public and private schools, instructors of English, and assistant researchers at universities, translators and as civil servants in both private and public sectors, including banks, advertisement agencies, mass media, and the Ministry of Foreign Affairs. They are also employed as tourist guides in the tourism sector.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students' admission to higher education is based on a nation-wide Student Selection Examination (ÖSS). The examination is held once in a year and is administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Candidates gain access to institutions of higher education based on their language scores consisting of the scores on the selection examination and their high school grade point averages.

Conditions for SuccessA student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, FD grades. This qualification can be obtained by either formal education or open education.
Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of the department may pursue an academic career, as well as applying for alternative occupations which require analytical thinking and creativity.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030010447


Qualification Title
Foreign Languages Teaching License

Awarding Body
Suleyman Demirel University

Awarding Body Contact
Süleyman Demirel University 32260 Çünür/ISPARTA

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To be open to innovations and creative thinking.
  • To comprehend the relations between language and society and to be able to adapt to current life .
  • To be able to use main skills such as reading, writing, listening and speaking effectively.
  • To be able to comprehend basic methods of scientific research.
  • To be able to consider scientific, social and ethic values in the process of data gathering, evaluation and making a literature review on disipline specific field.
  • To have basic theoretic and practical knowledge and skill at liberal education, field and professional information.
  • To be able to read and comprehend almost all genres which are complex from the view of constructional, grammatical and abstract such as articles and literary works on profession.
  • To be able to express slight differences in meaning and if there should be problems to restructure with similar expressions.
  • To be able to write literary or professional summaries, criticisms and fluent clear texts in a convenient style.
  • To be able to present a fluent and clear description or opposing view with a style suitable to context and with a logical structuring to help listener distinguish and remember important points.
  • To have advanced professional kowledge and comprehension and to use them with the improvement of existing language skills by supporting with modern course equipments and scientific sources.
  • To be able to comprehend qualities and principles of teaching profession

Key Competencies
-

Further Info

Department of Foreign Languages at Faculty of Education at SDU was established in 2009. The department began accepting students in 2010-2011 academic year. The major aim of the department is to give education on undergraduate level, moreover the department has been planning to accept master students in 2011-2012 academic year. The aim of the courses given is to supply students with the necessary knowledge and outfit about English Language Teaching. Courses are backed up by audio-visual aids such as videos and slides. German as a second foreign language is taught throughout two terms in the first year. The medium of the courses is English at our department. The graduates of the department find employment opportunities as English teachers in both public and private schools, instructors of English, and assistant researchers at universities, translators and as civil servants in both private and public sectors, including banks, advertisement agencies, mass media, and the Ministry of Foreign Affairs. They are also employed as tourist guides in the tourism sector.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students' admission to higher education is based on a nation-wide Student Selection Examination (ÖSS). The examination is held once in a year and is administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Candidates gain access to institutions of higher education based on their language scores consisting of the scores on the selection examination and their high school grade point averages.


Conditions for Success
A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, FD grades. This qualification can be obtained by either formal education or open education.

Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of the department may pursue an academic career, as well as applying for alternative occupations which require analytical thinking and creativity.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode