Yeterlilik Kodu | TR0030010764 | |
Yeterlilik Adı | İngilizce Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Atatürk Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.atauni.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Bu bölüm, 5 yıllık Eğitim Fakülteleri kapsamında, 300 AKTS kredilik lisans derecelendirme sistemine tabidir. Program yeterliliklerini sağlayarak, programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrencilere Ingilizce Öğretmenliği alanında Lisans Diploması verilir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. Okuma yazma yetkinliği DİJİTALLEŞME Alanıyla ilişkili dijital teknolojileri ve ortamları dijital güvenlik ve etik kurallar çerçevesinde kullanma ve geliştirme becerisi kazanır. DİSİPLİNLERARASI OLMA Alanının diğer alanlarla ilişkisini kurar ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır. TOPLUMA KATKI Toplumsal sorunlara yönelik çözümler üretir ve paylaşır. GİRİŞİMCİLİK Toplumsal ihtiyaçlara yönelik girişimci fikirler (araştırma, sosyal, üretim vb.) geliştirir ve uygular. ULUSLARARASILAŞMA Uluslararası ölçekte alanıyla ilişkili çalışmaları takip ederek katkı sağlama ve işbirliği yapma amacıyla bir yabancı dili kullanma yeterliği kazanır. | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF ya da Z notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 300 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) | |
Giriş Şartı | Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş veya öğrenci değişimi programlarına başvuru yapabilir. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan 300 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Yabancı dili kullanma ve öğretme yeti ve kabiliyetine sahip İngilizce öğretmenleri. Kültürel ve dilsel farklılıkların farkında paylaşımcı vizyona sahip bir dil öğretmeni olabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030010764
ISCO 08
ISCO 08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Bu bölüm, 5 yıllık Eğitim Fakülteleri kapsamında, 300 AKTS kredilik lisans derecelendirme sistemine tabidir. Program yeterliliklerini sağlayarak, programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrencilere Ingilizce Öğretmenliği alanında Lisans Diploması verilir.
- İngiliz Dili öğretim programı, özel öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
- İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
- İngilizceyle ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
- İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur ve öğrencilerin bu özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulayabilir.
- Ortaöğretimde kazandığı yeterliklere dayalı olarak; İngilizceyle ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilir.
- Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
- İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirebilir.
- Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
- İngilizce ile ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanabilir.
- İngilizceye yönelik ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirebilir.
- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendini bir birey olarak tanıyabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir.
- Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir ve ikinci yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
- Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ,öğrenmesini yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
- Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
- Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişirlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir.
- İngiliz dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; ayrıca dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
Okuma yazma yetkinliği
Çoklu dil yetkinliği
Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
Dijital yetkinlik
Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
Vatandaşlık yetkinliği
Girişimcilik yetkinliği
Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
DİJİTALLEŞME
Alanıyla ilişkili dijital teknolojileri ve ortamları dijital güvenlik ve etik kurallar çerçevesinde kullanma ve geliştirme becerisi kazanır.
DİSİPLİNLERARASI OLMA
Alanının diğer alanlarla ilişkisini kurar ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır.
TOPLUMA KATKI
Toplumsal sorunlara yönelik çözümler üretir ve paylaşır.
GİRİŞİMCİLİK
Toplumsal ihtiyaçlara yönelik girişimci fikirler (araştırma, sosyal, üretim vb.) geliştirir ve uygular.
ULUSLARARASILAŞMA
Uluslararası ölçekte alanıyla ilişkili çalışmaları takip ederek katkı sağlama ve işbirliği yapma amacıyla bir yabancı dili kullanma yeterliği kazanır.
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF ya da Z notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 300 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş veya öğrenci değişimi programlarına başvuru yapabilir.
Yabancı dili kullanma ve öğretme yeti ve kabiliyetine sahip İngilizce öğretmenleri. Kültürel ve dilsel farklılıkların farkında paylaşımcı vizyona sahip bir dil öğretmeni olabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030010764 | |
Qualification Title | English Teacher | |
Awarding Body | Atatürk University | |
Awarding Body Contact | Atatürk University | |
Awarding Body Url | http://www.atauni.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Measurement and evaluation system for each course subject is described in detail under Course Instruction Plan. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Candidates must have high school diploma or equivalent, and must get adequate score on the Student Selection and Placement Exam. Students of equivalent programs, domestic or abroad, may apply for transfer or student exchange programs. | |
Conditions for Success | Successfully complete all courses equivalent 300 ECTS credists, and to achive minimum 2.0 out of 4.0 GPA. | |
Progression Paths (Relationship Type) | English Teacher Training education graduates get the honor to be a teacher. Graduates of the programs get qualification to work especially at schools affiliated to the Ministry of National Education (MEB) and at private schools and even our graduates student get chance to be academic personal if have completed graduate studies. Some graduates have opportunity to work at private sector that not related to educational services. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030010764
- Theoretical, Factual
- They have knowledge of English language teaching program, methodological strategies, teaching methods and techniques, and testing and evaluation.
- They acquire knowledge of the development, learning experiences and difficulties of secondary school students.
- They have conceptualisation skill of phenomena of English, investigate using scientific methods and techniques, evaluate data, describe problems, analyze, and develop recommendations and solutions
- They can apply the most appropriate teaching strategies, methods and techniques with respect to learners’ considerations and outputs related to the field, and individual differences
- Cognitive, Practical
- Depending on the competences acquired during secondary education, students can conceive the concepts and relationships between concepts.
- They can conceive the methods in relation to the production of scientific knowledge.
- They can evaluate the acquisitions secondary education in a multidirectional way.
- They are aware of national and universal sensitivities expressed in National Education Law; also they have ideal behaviors in relation to individual tasks, the laws about rights and responsibilities.
- Ability to work independently and take responsibility
- They can use authentic information sources.
- They can develop materials in accordance with learners’ needs.
- They can share responsibilities in group works and perform their duties effectively; also they are aware of their individuality, and can use creative and strong sides.
- They can have responsibility as individual and group in order to solve the complicated problems that are not provisioned during teaching experiences.
- They can share their suggestions related to opinions and problems depending the data supported qualitatively and quantitatively and communicate with their colleagues, and follow developments in their field.
- They have individual and institutional communication skills to create a secure school climate and they are conscious about protecting environment and labor safety.
- Learning Competence
- They can evaluate knowledge and skills they acquired critically
- They can determine learning needs and shape teaching and have attitudes towards life-long learning.
- Communication and Social Competence
- They participate in art and culture activities.
- They are sensitive to the actuality in national and global levels;also they can plan and apply professional projects and activities for the society in which they live
Measurement and evaluation system for each course subject is described in detail under Course Instruction Plan.
Candidates must have high school diploma or equivalent, and must get adequate score on the Student Selection and Placement Exam. Students of equivalent programs, domestic or abroad, may apply for transfer or student exchange programs.
English Teacher Training education graduates get the honor to be a teacher. Graduates of the programs get qualification to work especially at schools affiliated to the Ministry of National Education (MEB) and at private schools and even our graduates student get chance to be academic personal if have completed graduate studies. Some graduates have opportunity to work at private sector that not related to educational services.