| Yeterlilik Kodu | TR0030012477 | |
| Yeterlilik Adı | İngilizce Öğretmenliği Lisans Diploması | |
| Sorumlu Kurum | Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi | |
| Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Rektörlüğü, Yalnızbağ Yerleşkesi, 24002 / ERZİNCAN | |
| Sorumlu Kurum URL | http://www.ebyu.edu.tr/ | |
| Yönelim | Akademik | |
| AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 24/10/2025 tarihinde yerleştirildi |
| TYÇ Seviyesi | 6 | |
| Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
| Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
| Kategori | Ana | |
| Kredi Değeri | 240 | |
| Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
| Program Profili (Amaç) | Amaçlar Amacımız, çağdaş, demokrat, eleştirel düşünme yeteneğine sahip, insan ve insan haklarına saygılı, eğitim ilke ve esaslarına bağlı, teknolojik değişimlere ayak uydurabilen ve mesleğin önemini kavramış İngilizce öğretmenleri yetiştirmektir. Hedefler Hedefimiz uzmanlık alan bilgileriyle öğretmenlik meslek bilgilerini bütünleştiren ve kendine güvenen öğretmenler yetiştirmektir. Ayrıca Türkiye’de mevcut İngilizce öğretmenliği programları arasında seçkin bir yer edinmektir. | |
| Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
| Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
| Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
| Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar kısa süreli sınav, ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, tek ders sınavı, mazeret sınavı, muafiyet ve mezuniyet AGNO baraj sınavlarından oluşur. Bu sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılabilir. Her türlü sınav ve etkinlik 100 puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında Senato tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde bağıl değerlendirme sistemi kullanılır. Değerlendirmeye Katma Limiti(DKL) altındaki puanlar bağıl değerlendirme yapılırken dikkate alınmaz. DKL ilgili öğretim elemanı tarafından belirlenir. DKL 100 üzerinden 30’u geçemez. DKL uygulaması sonunda, değerlendirme dışı kalan öğrenci sayısı dersten devam alan öğrenci sayısının %30’unu aşamaz. Ham başarı notu, Alt Limit(AL)’in altında ancak 30’un üzerinde ise FD, 30’un altında ise FF olarak değerlendirilir. Eğer DD harf notu alt sınırı AL’nin üzerindeyse, DD notu alt sınırı ile 30 arasındaki bu notlara da FD notu verilir. AL’nin değeri, 35-45 arasında olmak şartı ile ilgili kurulca belirlenir.
İngilizce Öğretmenliği lisans programında iki aşamalı bir değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. Zorunlu ve seçmeli dersler için yarıyılın dokuzuncu haftasında vize değerlendirmeleri yapılmaktadır. Vize değerlendirme notları öğrencinin dersteki başarı notunun %40'ını oluşturur. Dönem sonunda ise final değerlendirmeleri yapılır. Final değerlendirme notları, başarı notlarının %60'ını oluşturur. Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi “Ders Öğretim Planı” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Değerlendirilmede Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Ön Lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ve Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Sınav Uygulama Esasları çerçevesine göre bağıl değerlendirme sitemi kullanılmaktadır. | |
| Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu: Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi : 01.05.2025 / 01.05.2028 | |
| Giriş Şartı | Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) ile LYS-İngilizce sınavında başarılı olan adaylar lisans programına kabul edilir. Programa kabul alan tüm öğrenciler, sene başında İngilizce yeterlik sınavına girerler. Sınavda başarılı öğrenciler, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Lisans Programının 1. yılına başlarlar. Başarısız olanlar ise, bir yıl süresince İngilizce Hazırlık Eğitimi alırlar. | |
| Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir. | |
| İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı mezunları Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı tüm ilk ve orta dereceli devlet okulları ve özel okullarda İngilizce öğretmeni olarak görev yapabilmektedirler. Ayrıca, devlet ve vakıf üniversitelerinde İngilizce okutmanı ve öğretim elemanı olarak da çalışabilmektedirler. Bunlara ek olarak, mezunlar resmi ve özel kurumlarda (çeviri büroları, bakanlıklar, dış ticaret) çevirmen, uzman yardımcısı ve uzman olarak görev yapabilmektedirler. | |
| Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
| Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
| Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
| QrCode | ![]() | |
TR0030012477
ISCO:08
ISCO:08
Amaçlar
Amacımız, çağdaş, demokrat, eleştirel düşünme yeteneğine sahip, insan ve insan haklarına saygılı, eğitim ilke ve esaslarına bağlı, teknolojik değişimlere ayak uydurabilen ve mesleğin önemini kavramış İngilizce öğretmenleri yetiştirmektir.
Hedefler
Hedefimiz uzmanlık alan bilgileriyle öğretmenlik meslek bilgilerini bütünleştiren ve kendine güvenen öğretmenler yetiştirmektir. Ayrıca Türkiye’de mevcut İngilizce öğretmenliği programları arasında seçkin bir yer edinmektir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Dil öğrenmeye ve öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye ulaşıp elde ettiği bilgiyi kullanabilme becerisine sahip olur.
- İngiliz Dili Eğitiminin gerektirdiği özel öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
- Böylece farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
- İngiliz dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak, bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
- İngilizce öğretimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
- İngilizce öğretiminde bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir, verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
- Ayrıca, bu unsurları İngiliz Dili Eğitiminin gerektirdiği şekilde öğretim ve öğrenme sürecinde kullanır.
- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
- Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olarak öğretmenlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranma becerisine sahip ve yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. Ayrıca kendini bir birey olarak tanıyabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir.
- Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Sınavlar kısa süreli sınav, ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, tek ders sınavı, mazeret sınavı, muafiyet ve mezuniyet AGNO baraj sınavlarından oluşur. Bu sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılabilir. Her türlü sınav ve etkinlik 100 puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında Senato tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde bağıl değerlendirme sistemi kullanılır. Değerlendirmeye Katma Limiti(DKL) altındaki puanlar bağıl değerlendirme yapılırken dikkate alınmaz. DKL ilgili öğretim elemanı tarafından belirlenir. DKL 100 üzerinden 30’u geçemez. DKL uygulaması sonunda, değerlendirme dışı kalan öğrenci sayısı dersten devam alan öğrenci sayısının %30’unu aşamaz. Ham başarı notu, Alt Limit(AL)’in altında ancak 30’un üzerinde ise FD, 30’un altında ise FF olarak değerlendirilir. Eğer DD harf notu alt sınırı AL’nin üzerindeyse, DD notu alt sınırı ile 30 arasındaki bu notlara da FD notu verilir. AL’nin değeri, 35-45 arasında olmak şartı ile ilgili kurulca belirlenir.
- Harfle başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır:
- Sözel Harf Notu Ağırlık Katsayısı Pekiyi AA 4,00 İyi-Pekiyi BA 3,50 İyi BB 3,00 Orta-İyi CB 2,50 Orta CC 2,00 Zayıf-Orta DC 1,50 Zayıf DD 1,00 Başarısız FD 0,50 Başarısız FF 0,00 Muaf M - Geçer G - Kalır K - Devamsız DZ -
İngilizce Öğretmenliği lisans programında iki aşamalı bir değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. Zorunlu ve seçmeli dersler için yarıyılın dokuzuncu haftasında vize değerlendirmeleri yapılmaktadır. Vize değerlendirme notları öğrencinin dersteki başarı notunun %40'ını oluşturur. Dönem sonunda ise final değerlendirmeleri yapılır. Final değerlendirme notları, başarı notlarının %60'ını oluşturur. Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi “Ders Öğretim Planı” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Değerlendirilmede Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Ön Lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ve Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Sınav Uygulama Esasları çerçevesine göre bağıl değerlendirme sitemi kullanılmaktadır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu: Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi : 01.05.2025 / 01.05.2028
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) ile LYS-İngilizce sınavında başarılı olan adaylar lisans programına kabul edilir. Programa kabul alan tüm öğrenciler, sene başında İngilizce yeterlik sınavına girerler. Sınavda başarılı öğrenciler, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Lisans Programının 1. yılına başlarlar. Başarısız olanlar ise, bir yıl süresince İngilizce Hazırlık Eğitimi alırlar.
İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı mezunları Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı tüm ilk ve orta dereceli devlet okulları ve özel okullarda İngilizce öğretmeni olarak görev yapabilmektedirler. Ayrıca, devlet ve vakıf üniversitelerinde İngilizce okutmanı ve öğretim elemanı olarak da çalışabilmektedirler. Bunlara ek olarak, mezunlar resmi ve özel kurumlarda (çeviri büroları, bakanlıklar, dış ticaret) çevirmen, uzman yardımcısı ve uzman olarak görev yapabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Belge sürekli geçerlidir.
| Qualification Code | TR0030012477 | |
| Qualification Title | English Language Teaching (English) | |
| Awarding Body | Erzincan Binali Yildirim University | |
| Awarding Body Contact | ||
| Awarding Body Url | http://www.ebyu.edu.tr/ | |
| Orientation | Academic | |
| EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 24/10/2025 |
| TQF Level | 6 | |
| Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
| National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
| Category | Main | |
| Credit Value | 240 | |
| Program Duration | 4 Yıl | |
| Program Profile | Objectives Our goal is to train English teachers who are modern, democratic, have critical thinking skills, respect human rights, are committed to educational principles and fundamentals, are able to keep pace with technological advancements, and understand the importance of their profession. Objectives Our goal is to train confident teachers who integrate their specialized field knowledge with their teaching professional knowledge. Furthermore, we aim to establish a distinguished position among existing English language teaching programs in Turkey. | |
| Learning Environments | Education and training are provided through formal, open, or distance learning. Additionally, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or through internships or workplace training in industry, healthcare institutions, and workplaces. | |
| Description |
| |
| Key Competencies | Possesses the following key competencies at an advanced level: 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social, and learning-to-learn competence 6. Citizenship competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural awareness and expression competence | |
| Further Info | Exams consist of quizzes, midterm exams, final exams, single-course exams, make-up exams, exemption exams, and graduation GPA threshold exams. These exams can be written, oral, or both written and oral, and/or practical. All exams and activities are graded out of 100. A relative evaluation system is used in calculating the success grade, in accordance with the principles determined by the Senate. Scores below the Addition Limit (DKL) are not considered in the relative evaluation. The DKL is determined by the relevant instructor. The DKL cannot exceed 30 out of 100. At the end of the DKL application, the number of students excluded from the evaluation cannot exceed 30% of the number of students continuing the course. If the raw success grade is below the Lower Limit (AL) but above 30, it is graded as FD; if below 30, it is graded as FF. If the lower limit for the DD letter grade is above AL, a grade of FD is also assigned to those grades between the lower limit of the DD grade and 30. The value of AL is determined by the relevant committee, provided that it is between 35-45. Letter grades are defined as follows: Verbal Letter Grade Weighting Coefficient: Excellent AA 4.00 Good-Excellent BA 3.50 Good BB 3.00 Fair-Good CB 2.50 Fair CC 2.00 Poor-Fair DC 1.50 Poor DD 1.00 Fail FD 0.50 Fail FF 0.00 Exempt M - Pass G - Fail K - Absentee DZ A two-stage evaluation system is implemented in the English Language Teaching undergraduate program. Midterm evaluations are conducted for compulsory and elective courses during the ninth week of the semester. Midterm evaluation grades constitute 40% of a student's course grade. Final evaluation grades constitute 60% of the student's grade. The measurement and evaluation methods applied for each course are detailed in the "Course Curriculum." A relative evaluation system is used in evaluation, in accordance with the Erzincan Binali Yıldırım University Associate and Undergraduate Education, Instruction, and Examination Regulations and the Erzincan Binali Yıldırım University Examination Implementation Principles. . | |
| Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs, • YÖK is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities at higher education institutions. • "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, prepared within the framework of criteria determined by YÖK, are published annually. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, prepared based on these reports, are shared with the public by YÖK. • YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which contains academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs at higher education institutions. 1.1. The curricula of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles established by YÖK on these matters. 1.2. The curricula of the National Core Curriculum are approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles established by YÖK on these matters. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment/External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter the previous year's "Institutional Internal Evaluation Reports" into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK prepares the "Institutional Feedback Report" regarding the external evaluation of higher education institutions and shares it with the public. Furthermore, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that quality assurance is provided for the program's qualifications. YÖKAK conducts regular reviews of the qualifications determined in accordance with its legislation. Accreditation Agency: Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD) Accreditation Start/End Date: 01.05.2025 / 01.05.2028 | |
| Access Requirements | Candidates who hold a high school or equivalent diploma and enter student placement test ÖSYS and LYS English test are accepted to the program. Those successful students admitted to the program are required to take a proficiency exam and those successful in the exam start the English Language Teaching programme as freshman. Those who failed in the exam are supposed to attend English Preparatory School for one year. | |
| Conditions for Success | A student of English Language Teaching is required to take courses meeting a minimum of 240 ECTS credits and have a general academic average of 2.00/4.00. | |
| Progression Paths (Relationship Type) | The graduates of the Division of English Language Teaching can work as English language teachers at public and private schools at elementary and secondary level. They can also work as English language instructors and lecturers at the state and foundation universities. Moreover, they have the chance to work as translators, assistant experts, and experts at various institutions (translation agencies, ministries, and foreign trade). | |
| Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Majors, Minors, and Inter-Institutional Credit Transfers 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board | |
| Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
| Url | Open Address | |
| QrCode | ![]() | |
TR0030012477
ISCO:08
ISCO:08
Objectives
Our goal is to train English teachers who are modern, democratic, have critical thinking skills, respect human rights, are committed to educational principles and fundamentals, are able to keep pace with technological advancements, and understand the importance of their profession.
Objectives
Our goal is to train confident teachers who integrate their specialized field knowledge with their teaching professional knowledge. Furthermore, we aim to establish a distinguished position among existing English language teaching programs in Turkey.
Education and training are provided through formal, open, or distance learning. Additionally, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or through internships or workplace training in industry, healthcare institutions, and workplaces.
- The students will be able to know how to reach the necessary information and understand the concepts and processes related to language learning and teaching.
- The students will be able to have the knowledge of measurement and evaluation with special teaching strategies, methods, and techniques required by English Language Education.
- Thus, they can investigate the development of students by using different measurement and evaluation methods and techniques.
- The students will be able to use information technologies effectively both in the teaching planning process and in the learning process by taking into account the students’ developmental characteristics and individual differences, and the characteristics of the subject area The students will be able to evaluate the developments in the field of English language teaching using scientific methods and techniques.
- They will also be able to examine research methods and techniques used in English Language teaching, interpret and evaluate the gathered data, define and analyze the problems, and propose scientific solutions.
- The students will be able to recognize national and international cultural elements that may affect English teaching practices.
- They can also use these elements in the English language teaching and learning process.
- The students will be able to evaluate the acquired knowledge and skills critically and use appropriate methods and techniques for the development of critical thinking, creative thinking, and problem-solving skills in students.
- The students will be able to have national and universal sensitivities expressed in the Basic Law of National Education; be aware of the duties, rights, and responsibilities of the teaching profession; act in line with democracy, human rights, social, scientific, cultural and professional ethics; plan and implement professional projects and activities for the environment.
- The students will be able to take responsibility in individual and group work and perform the task effectively.
- They can also recognize themselves as individuals; use their creativity and strengths.
- The students will be able to develop appropriate educational environments for students to learn at the highest level by taking into account their individual, social and cultural differences, special interests and needs.
- They can also develop appropriate learning materials to create effective teaching-learning processes.
Possesses the following key competencies at an advanced level:
1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social, and learning-to-learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence
Exams consist of quizzes, midterm exams, final exams, single-course exams, make-up exams, exemption exams, and graduation GPA threshold exams. These exams can be written, oral, or both written and oral, and/or practical. All exams and activities are graded out of 100. A relative evaluation system is used in calculating the success grade, in accordance with the principles determined by the Senate. Scores below the Addition Limit (DKL) are not considered in the relative evaluation. The DKL is determined by the relevant instructor. The DKL cannot exceed 30 out of 100. At the end of the DKL application, the number of students excluded from the evaluation cannot exceed 30% of the number of students continuing the course. If the raw success grade is below the Lower Limit (AL) but above 30, it is graded as FD; if below 30, it is graded as FF. If the lower limit for the DD letter grade is above AL, a grade of FD is also assigned to those grades between the lower limit of the DD grade and 30. The value of AL is determined by the relevant committee, provided that it is between 35-45.
Letter grades are defined as follows: Verbal Letter Grade Weighting Coefficient: Excellent AA 4.00 Good-Excellent BA 3.50 Good BB 3.00 Fair-Good CB 2.50 Fair CC 2.00 Poor-Fair DC 1.50 Poor DD 1.00 Fail FD 0.50 Fail FF 0.00 Exempt M - Pass G - Fail K - Absentee DZ
A two-stage evaluation system is implemented in the English Language Teaching undergraduate program. Midterm evaluations are conducted for compulsory and elective courses during the ninth week of the semester. Midterm evaluation grades constitute 40% of a student's course grade. Final evaluation grades constitute 60% of the student's grade. The measurement and evaluation methods applied for each course are detailed in the "Course Curriculum." A relative evaluation system is used in evaluation, in accordance with the Erzincan Binali Yıldırım University Associate and Undergraduate Education, Instruction, and Examination Regulations and the Erzincan Binali Yıldırım University Examination Implementation Principles.
.
To ensure the quality of higher education programs,
• YÖK is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities at higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, prepared within the framework of criteria determined by YÖK, are published annually. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, prepared based on these reports, are shared with the public by YÖK.
• YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which contains academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum: The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs at higher education institutions.
1.1. The curricula of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles established by YÖK on these matters.
1.2. The curricula of the National Core Curriculum are approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles established by YÖK on these matters.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment/External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter the previous year's "Institutional Internal Evaluation Reports" into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK prepares the "Institutional Feedback Report" regarding the external evaluation of higher education institutions and shares it with the public. Furthermore, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that quality assurance is provided for the program's qualifications. YÖKAK conducts regular reviews of the qualifications determined in accordance with its legislation.
Accreditation Agency: Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD)
Accreditation Start/End Date: 01.05.2025 / 01.05.2028
Candidates who hold a high school or equivalent diploma and enter student placement test ÖSYS and LYS English test are accepted to the program. Those successful students admitted to the program are required to take a proficiency exam and those successful in the exam start the English Language Teaching programme as freshman. Those who failed in the exam are supposed to attend English Preparatory School for one year.
The graduates of the Division of English Language Teaching can work as English language teachers at public and private schools at elementary and secondary level. They can also work as English language instructors and lecturers at the state and foundation universities. Moreover, they have the chance to work as translators, assistant experts, and experts at various institutions (translation agencies, ministries, and foreign trade).
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Majors, Minors, and Inter-Institutional Credit Transfers
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board
The document is valid continuously.
