Yeterlilik Kodu | TR0030016179 | |
Yeterlilik Adı | İngilizce Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Başkent Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.baskent.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Programda kısa sınav(lar), ara sınav(lar), ev ödev(ler)i, alıştırma(lar), proje(ler), uygulama çalışma(lar)ı ve yarıyıl sonu sınavı gibi çok çeşitli değerlendirme yöntemleri uygulanır. Değerlendirme yöntemleri klasik test(ler)i, çoktan-seçmeli test(ler)i, ev ödev(ler)ini, performans değerlendirmelerini ve ürün değerlendirmelerini içerebilir. Programdan mezun olabilmek için minimum genel not ortalaması 2.00 olmalıdır. Bir dersin notu, aşağıda belirtilen kriterlerin değerlendirilmesiyle oluşturulur ve harfler ile verilir. Harf notları ve karşılık gelen katsayılar aşağıdaki gibidir. BAŞARI NOTU KATSAYI A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 C- 1,7 D+ 1,3 D 1 F1 0 F2 0 | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Başlangıç: 16.04.2022 / Bitiş: 16.04.2025 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Öğrencinin mezun olabilmesi için programdaki tüm derslerini başarıyla tamamlamış olması, F1, F2, K ya da Z notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu bölümden mezun olan öğrenciler, özel ve devlet kurum ve kuruluşlarına bağlı, ilk ve orta dereceli okullarda ve dershanelerde İngilizce öğretmeni olarak görev alabilecekleri gibi devlet ve vakıf üniversitelerinin yabancı diller yüksek okullarında okutman olarak çalışabilmektedirler. Akademik kariyerlerini sürdürmek isteyenler ise İngilizce Öğretmenliği, İngiliz/Amerikan Dili ve Edebiyatı, Mütercim Tercümanlık ve Dilbilim Bölümlerinde araştırma görevlisi olarak çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030016179
ISCO 08
ISCO 08
- Bölümümüzün İngilizce Öğretmenliği Programı, ülkemizin ilk ve orta dereceli okullarına çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış, öğrencileri tanıyan, gelişime uygun programlar hazırlayabilen, yabancı dilin tüm inceliklerine hakim, yenilikleri takip edip yaşama geçirebilen, gelişmeye açık profesyonel İngilizce öğretmenleri yetiştirmeyi ve yaptığı araştırmalarla alandaki gelişmelere katkıda bulunmayı amaçlar.
- Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Öğrettiği konu alanında öğretim yaptığı grubun gelişimsel özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak farklı öğretim yöntem ve tekniklerin kullanıldığı ders planları tasarlar ve öğrenci gelişimini sağlayacak şekilde uygular.
- Öğretim yaptığı gruba uygun öğretim yöntem ve tekniklerine karar verir, uygun yöntem ve teknikleri öğrenmeyi geliştirici şekilde etkili kullanır.
- K12 düzeyinde ve eğitim verdiği diğer farklı özelliklere sahip (birleştirilmiş sınıf, dezavantajlı, homojen, heterojen vb.) gruplarda öğretim yaptığı konu alanına ilişkin olarak yeterlik geliştirir ve öğretim yaparken öğrencilerde geliştirmeye çalıştığı hedefleri konu alanıyla etkin şekilde eşleştirerek program tasarlar ve buna uygun öğretim yapar.
- Tasarladığı öğretim planını kapsayacak, öğrenmelerle ilgili geri bildirim sağlayan uygun ölçme araçları geliştirir.
- Sınıf içi ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarında ölçüt dayanaklı değerlendirmeye dayanarak, geliştirmeyi hedeflediği kazanımlara ulaşma düzeyine dönük kendisine ve öğrencilerine sağladığı geribildirim ile bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlar.
- Öğrencilerin gelişim düzeyleri ve grubun özelliklerine uygun öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak sınıfta oluşturduğu disiplin ortamı ile öğrencilerin derse etkin katılımlarını sağlar.
- Alanı ile ilgili genel sorunlara yönelik geçerliği yüksek araştırma raporlarını değerlendirir, bu raporlardan çıkarımlarda bulunur, araştırma sonuçlarına dayanarak alanı ile ilgili karşılaştığı sorunlara çözüm stratejileri geliştirir.
- Hayat boyu öğrenme becerilerini kullanarak alanı ile ilgili araştırmalara dayalı gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek bulunduğu kuruma etkin şekilde transfer eder.
- Çalıştığı ortamda karşılaştığı sorunlara yönelik savunulabilir, geçerliği yüksek araştırma soruları önerir, araştırmayı planlar, veri toplar, analiz eder ve sonuçlarına dayanarak sorunlara dönük çözüm önerileri geliştirir.
- Mesleği ile ilgili bireysel ve grup çalışmalarında ve yapmayı planladığı araştırma teşebbüslerinde etik ilke ve prensiplere uygun davranır, etik ilke ve prensipler kapsamında yapılması gereken süreçleri doğru ve eksiksiz uygular.
- Derslerde, sunumlarda ve farklı grup ve bireylerle olan etkileşiminde, teknolojiyi ve dili doğru şekilde kullanarak, insanların kültürel değerlerine uygun olumlu, verimli ve etkili iletişim kurar.
- İngilizceyi en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Programda kısa sınav(lar), ara sınav(lar), ev ödev(ler)i, alıştırma(lar), proje(ler), uygulama çalışma(lar)ı ve yarıyıl sonu sınavı gibi çok çeşitli değerlendirme yöntemleri uygulanır. Değerlendirme yöntemleri klasik test(ler)i, çoktan-seçmeli test(ler)i, ev ödev(ler)ini, performans değerlendirmelerini ve ürün değerlendirmelerini içerebilir. Programdan mezun olabilmek için minimum genel not ortalaması 2.00 olmalıdır. Bir dersin notu, aşağıda belirtilen kriterlerin değerlendirilmesiyle oluşturulur ve harfler ile verilir. Harf notları ve karşılık gelen katsayılar aşağıdaki gibidir.
BAŞARI NOTU KATSAYI A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 C- 1,7 D+ 1,3 D 1 F1 0 F2 0
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Başlangıç: 16.04.2022 / Bitiş: 16.04.2025
- ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınavda elde edilen dil puanı türü ile öğrenci alınır.
Bu bölümden mezun olan öğrenciler, özel ve devlet kurum ve kuruluşlarına bağlı, ilk ve orta dereceli okullarda ve dershanelerde İngilizce öğretmeni olarak görev alabilecekleri gibi devlet ve vakıf üniversitelerinin yabancı diller yüksek okullarında okutman olarak çalışabilmektedirler. Akademik kariyerlerini sürdürmek isteyenler ise İngilizce Öğretmenliği, İngiliz/Amerikan Dili ve Edebiyatı, Mütercim Tercümanlık ve Dilbilim Bölümlerinde araştırma görevlisi olarak çalışabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030016179 | |
Qualification Title | PROGRAM OF ENGLISH LANGUAGE TEACHING (ENGLISH ) Bachelor's Degree | |
Awarding Body | Başkent University | |
Awarding Body Contact | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.baskent.edu.tr/en/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
| |
Further Info | A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the program. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), assignment(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the program, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the below stated elements and given by using letters. Letter grades and their associated coefficients are as follows. Grades and coefficients A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 C- 1,7 D+ 1,3 D 1 F1 0 F2 0 | |
Quality Assurance | In order to supervise the quality of higher education programmes;
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes": Establishment and Approval of Curricula YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate programmes in higher education institutions.
Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate programme will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma. Self Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. | |
Access Requirements | Students should pass the centrally administered entrance exam conducted by the Student Selection and Placement Center (OSYM). General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme. | |
Conditions for Success | A student is required to complete the designated courses of the program successfully and meet a minimum of 240 ECTS credit requirement, and also have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no F1, F2, K, Y, Z, E or T grades. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of this programme can work as an English language teacher at private and/or state primary, secondary and high schools or language schools and as an instructor at the schools of foreign languages at foundation and state universities. The ones who wish to pursue an academic career can also work as a research assistant at the Departments of Foreign Languages, English/American Language and Literature, Translation, and English Linguistics. Their job options are not limited to teaching English. They can also work at translation agencies, at printed and mass media and public relations where it is needed to speak a foreign language. The graduates can assume the following positions: -Teacher of English -Instructor -Translator -Public relations specialist -Academician | |
Legal Basis | 1. Law no. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programme Graduates to Undergraduate Education 2. Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Directive | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030016179
ISCO 08
ISCO 08
- The Department was opened in 2000. The Department is located at the Baskent University Baglica Campus. At the department, currently there are 9 full time instructors including 5 assistant professors,3 instructors and 1 research assistant. When needed, part-time instructors are also employed. The decisions related with the Department are taken by the Department Committee which is composed of all faculty members of the Department. The Department is governed by the chairperson and a deputy chairperson.
- The Department of Foreign Language Education leading to an undergraduate degree started in the 2000-2001 academic year. Every year, 40 students are accepted to the programme. Although the medium of instruction at Başkent Universiry is Turkish, courses related to the field are offered in English.
- Learning takes place in formal, open or distance learning. Also; applied trainings are carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internship or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
- To design lesson plans using different teaching methods and techniques, taking into account the developmental characteristics and individual differences of the group they teach in the subject area they teach, and implements them in a way that ensures student development.
- To determine teaching methods and techniques appropriate to the group they teach, and use appropriate methods and techniques effectively to improve learning.
- To develop proficiency in the subject area they teach at the K12 level and in other groups with different characteristics (joined class, disadvantaged, homogeneous, heterogeneous, etc.) and design a program by effectively matching the goals they try to develop in students with the subject area and teach accordingly.
- To develop appropriate measurement tools that cover the teaching plan designed and provide feedback on learning.
- Based on criterion-based evaluation in classroom measurement and evaluation approaches, to contribute to individual and professional development by providing feedback to itself and its students regarding the level of achievement of the achievements they aim to develop.
- To ensure the active participation of students in the lesson by creating a disciplinary environment in the classroom by using teaching methods and techniques appropriate to the development levels of the students and the characteristics of the group.
- To evaluate highly valid research reports on general problems related to the field, make inferences from these reports, and develop solution strategies to the problems encountered in the field based on the research results.
- To use their lifelong learning skills, they evaluate research-based developments in their field with a critical approach and effectively transfer them to their institution.
- To propose defensible, highly valid research questions for the problems they encounter in their work environment, design the research, collect and analyze data, and develop solutions to the problems based on the results.
- To act in accordance with ethical principles and principles in their individual and group studies related to their profession and in the research initiatives they plan to carry out and implement the processes required to be carried out within the scope of ethical principles and principles accurately and completely.
- To communicate positively, efficiently and effectively in accordance with people's cultural values by using technology and language correctly in lessons, presentations and interactions with different groups and individuals.
- To follow the information in the field and communicate with colleagues by using English at least at the European Language Portfolio B1 level.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
- Reading and writing competence
- Multilingual competence
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Civic competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the program. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), assignment(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the program, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the below stated elements and given by using letters. Letter grades and their associated coefficients are as follows.
Grades and coefficients A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 C- 1,7 D+ 1,3 D 1 F1 0 F2 0
In order to supervise the quality of higher education programmes;
- YÖK is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities. YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.
- The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":
Establishment and Approval of Curricula
YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate programmes in higher education institutions.
-
- In higher education institutions, the curriculum of undergraduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
- After the curriculum of National Core Education Programmes is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate programme will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
Certification: Students enrolled in undergraduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
Self Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Students should pass the centrally administered entrance exam conducted by the Student Selection and Placement Center (OSYM). General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.
Graduates of this programme can work as an English language teacher at private and/or state primary, secondary and high schools or language schools and as an instructor at the schools of foreign languages at foundation and state universities. The ones who wish to pursue an academic career can also work as a research assistant at the Departments of Foreign Languages, English/American Language and Literature, Translation, and English Linguistics. Their job options are not limited to teaching English. They can also work at translation agencies, at printed and mass media and public relations where it is needed to speak a foreign language. The graduates can assume the following positions: -Teacher of English -Instructor -Translator -Public relations specialist -Academician
1. Law no. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programme Graduates to Undergraduate Education
2. Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Directive
Qualification is continuous