Yeterlilik Kodu | TR0030017596 | |
Yeterlilik Adı | İngilizce Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Gaziantep Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Adres Üniversite Bulvarı 27310 Şehitkamil - Gaziantep, TÜRKİYE Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Faks +90 (342) 360 1013 E-posta bilgi@gantep.edu.tr Öğrenci İşleri 0850 227 27 41 | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gantep.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | İngilizce Öğretmenliği Lisans Programında normal ve tam zamanlı öğretim uygulanmaktadır. İngilizce Öğretmenliği Programında eğitim dili %70 İngilizce olarak yürütülmektedir. (%70 Alan Dersleri, %30 Diğer Dersler). Programda mevcut olan derslerin tümünü başarıyla tamamlayan öğrencilere İngilizce Öğretmenliği alanında lisans diploması verilir. İngilizce Öğretmenliği lisans derecesi elde edebilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı ortalamayı elde etmiş olmak ve öğretmenlik uygulamasını başarıyla tamamlamak koşulları aranır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenme öğretme ve değerlendirme süreçlerini ele alacak olursak, dersler, öğretim yöntemi olarak anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması, örnek olay, gösterip yaptırma, problem çözme, portfolio oluşturma, mikroöğretim vb. şeklinde işleniyor. Ölçme ve değerlendirme olarak, öğrenciler, çoktan seçmeli test, uzun cevaplı yazılı sorular, kısa cevaplı yazılı sınav, sözlü sınav, alternatif uygulamalar, portfolio oluşturma vb. şekilde yoklanmaktadır. Öğrenme ve öğretme süreçleri ile, değerlendirme arasındaki bağa gelince, ders kapsamında işlenen konular ve derste tartışılan sorular, ara sınav, dönem sonu değerlendirme sınavlarında ve uygulama projelerinde kullanılabilmektedir. Dersin amacı ile öğrenme-öğretme yaşantıları arasındaki bağ konusunda, şöyle söylenebilir: Dersin amacında belirtilen konular ve unsurlar, genel olarak öğrenme yaşantıları ile doğrudan ilintilidir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) | |
Giriş Şartı | ÖSYM'nin yaptığı giriş sınavlarından gerekli puanı almak. 1 yıl hazırlık ve 4 yıl Lisans olmak üzere 5 yıllık bir programdır. Bu programa kayıt olan öğrencilere İngilizce dil yeterlilik sınavı uygulanır ve sınavı kazanamayanlar Yabancı Diller Yüksekokulunun yürüttüğü hazırlık programıma devam ederler. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan derslerin tümünü başarıyla tamamlayan öğrencilere İngilizce Öğretmenliği alanında lisans diploması verilir. İngilizce Öğretmenliği lisans derecesi elde edebilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı ortalamayı elde etmiş olmak ve öğretmenlik uygulamasını başarıyla tamamlamak koşulları aranır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda, üniversitelerde ve özel eğitim kurumlarında İngilizce öğretmeni, öğretim görevlisi, uzman veya çevirmen olarak çalışmaktadırlar. Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030017596
ISCO 08
ISCO 08
İngilizce Öğretmenliği Lisans Programında normal ve tam zamanlı öğretim uygulanmaktadır. İngilizce Öğretmenliği Programında eğitim dili %70 İngilizce olarak yürütülmektedir. (%70 Alan Dersleri, %30 Diğer Dersler). Programda mevcut olan derslerin tümünü başarıyla tamamlayan öğrencilere İngilizce Öğretmenliği alanında lisans diploması verilir. İngilizce Öğretmenliği lisans derecesi elde edebilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı ortalamayı elde etmiş olmak ve öğretmenlik uygulamasını başarıyla tamamlamak koşulları aranır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma.
- İngiliz dili eğitimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma.
- Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiyi kullanabilme.
- İngiliz dili eğitimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
- İngiliz dili eğitimi alanındaki sorunları tanımlayabilme, analiz ve sentez edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
- İngiliz dili eğitimi alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapabilme.
- Öğrencilerin dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü değerlendirebilme.
- Öğrenme hedeflerini belirleyebilme ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterebilme.
- İngiliz dili eğitimi alanındaki öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynaklara etkin/hızlı erişebilme.
- Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel/yazılı iletişim kurabilme becerisine sahip olma.
- İngilizceyi doğru ve etkili kullanabilme.
- Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahip olma.
- Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeleyebilme/doğru ve etkili kayıt tutabilme.
- İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanıma.
- Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma.
- Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimi izleme.
- Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olma.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrenme öğretme ve değerlendirme süreçlerini ele alacak olursak, dersler, öğretim yöntemi olarak anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması, örnek olay, gösterip yaptırma, problem çözme, portfolio oluşturma, mikroöğretim vb. şeklinde işleniyor. Ölçme ve değerlendirme olarak, öğrenciler, çoktan seçmeli test, uzun cevaplı yazılı sorular, kısa cevaplı yazılı sınav, sözlü sınav, alternatif uygulamalar, portfolio oluşturma vb. şekilde yoklanmaktadır. Öğrenme ve öğretme süreçleri ile, değerlendirme arasındaki bağa gelince, ders kapsamında işlenen konular ve derste tartışılan sorular, ara sınav, dönem sonu değerlendirme sınavlarında ve uygulama projelerinde kullanılabilmektedir. Dersin amacı ile öğrenme-öğretme yaşantıları arasındaki bağ konusunda, şöyle söylenebilir: Dersin amacında belirtilen konular ve unsurlar, genel olarak öğrenme yaşantıları ile doğrudan ilintilidir.
Dönem içi ve dönem sonu değerlendirmede, genel eğilim olarak bir ara sınav ve bir yıl sonu sınavı veya uygulaması yapılır. Bu sınavların düzenlenmesinde ve başarı kriterlerinin belirlenmesinde Gaziantep Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği 26. maddesinin 2. Fıkrası dikkate alınmaktadır. 21 Ağustos 2017 tarihinde resmi gazetede yayımlanan Gaziantep Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği 26. maddesinin 2. fıkrasına göre, her yarıyılda, en az bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı olmak üzere, yapılacak olan ara sınav sayısı, ilgili birim kurullarınca belirlenir. Ancak aynı maddenin 3. fıkrası ise bitirme projesi, bitirme ödevi, dönem projesi, staj, saha çalışması, sunum, laboratuvar, uygulama ve benzeri derslerde birim kurulu kararı ile ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı şartı aranmayabileceğini ifade eder. Bu derslerde yarıyıl harf notu, öğrencinin yarıyıl içi çalışmaları göz önünde tutularak verilebilir.
Öğretim Programının içeriği ve düzenlenmesi konusunda, Fakülte bünyesinde bulunan tüm eğitim programları YÖK tavsiye Programı temel alınarak hazırlanmaktadır. Öğretim programları, Ders yürütücüsü öğretim elemanı tarafından dönem boyunca yapılan kısa sınavlar, mikro öğretim uygulamaları, derse katılım oranları sunumlar gibi birçok bileşenle değerlendirilmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
ÖSYM'nin yaptığı giriş sınavlarından gerekli puanı almak. 1 yıl hazırlık ve 4 yıl Lisans olmak üzere 5 yıllık bir programdır. Bu programa kayıt olan öğrencilere İngilizce dil yeterlilik sınavı uygulanır ve sınavı kazanamayanlar Yabancı Diller Yüksekokulunun yürüttüğü hazırlık programıma devam ederler.
Mezunlar Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda, üniversitelerde ve özel eğitim kurumlarında İngilizce öğretmeni, öğretim görevlisi, uzman veya çevirmen olarak çalışmaktadırlar. Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030017596 | |
Qualification Title | Bachelor of English Language Education | |
Awarding Body | Gaziantep University | |
Awarding Body Contact | Address University Boulevard 27310 Şehitkamil - Gaziantep, Türkiye Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Fax +90 (342) 360 1013 E-mail bilgi@gantep.edu.tr Student Affairs 0850 227 27 41 | |
Awarding Body Url | www.gantep.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Requirements: Students are required to have a minimum CGPA of 2.00/4.00 and no failing course. Objectives: Train English language teaching (ELT) students who are prospective teachers of the future; equip ELT students with the core competencies in each domain of ELT; and provide them with the opportunities for an in-depth preparation for success in teaching career. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030017596
ISCO:08
ISCO:08
Requirements: Students are required to have a minimum CGPA of 2.00/4.00 and no failing course. Objectives: Train English language teaching (ELT) students who are prospective teachers of the future; equip ELT students with the core competencies in each domain of ELT; and provide them with the opportunities for an in-depth preparation for success in teaching career.
Qualification is continuous