| Yeterlilik Kodu | TR0030020630 | |
| Yeterlilik Adı | İngilizce Öğretmenliği Lisans Diploması | |
| Sorumlu Kurum | Aydın Adnan Menderes Üniversitesi | |
| Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Adnan Menderes Üniversitesi Merkez Kampüsü, Kepez Mevkii Efeler / AYDIN | |
| Sorumlu Kurum URL | http://www.adu.edu.tr/ | |
| Yönelim | Akademik | |
| AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
| TYÇ Seviyesi | 6 | |
| Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
| Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
| Kategori | Ana | |
| Kredi Değeri | 240 | |
| Programın Normal Süresi | 4 | |
| Program Profili (Amaç) | Bu program İngilizce olarak sunulmaktadır. | |
| Öğrenme Ortamları | - | |
| Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
| Anahtar Yetkinlikler | - | |
| Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
| Kalite Güvencesi | - | |
| Giriş Şartı | - | |
| Başarma Şartları | - | |
| İlerleme Yolları (İlişki Türü) | - | |
| Yasal Dayanağı | - | |
| Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
| Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
Yeterlilik Kodu
TR0030020630
Yeterlilik Adı
İngilizce Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu Kurum
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Adnan Menderes Üniversitesi Merkez Kampüsü, Kepez Mevkii Efeler / AYDIN
Sorumlu Kurum URL
Yönelim
Akademik
Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-
AYÇ Seviyesi
6
TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-
Kategori
Ana
Kredi Değeri
240
Programın Normal Süresi
4
Program Profili (Amaç)
Bu program İngilizce olarak sunulmaktadır.
Öğrenme Ortamları
-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
- Öğretim mesleğini icra etmenin her aşamasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmek.
- İngilizce öğretim sürecine uygun yöntem ve teknikleri, materyaller ve kaynakları ve teknolojiyi kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak.
- İngilizce dil bilgisini ve becerileri ölçme ve değerlendirmede uygun araç, yaklaşım, yöntem ve teknikleri kullanabilmek.
- İngilizce öğretim ile ilgili konularda sosyal sorumluluk projeleri ve etkinlikler düzenleyip uygulayabilme ve bu tür proje ve etkinliklerde aktif rol alabilmek.
- Bilgi ve iletişim teknolojilerini İngilizcenin öğretimi alanında kullanmak.
- Dil öğretimi, öğrenme ve ölçme alanındaki yenilikleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurmak.
- İngilizce öğretimine her düzeye uygun öğrenme ortamları düzenleyebilme ve öğrencilerin iletişim becerilerini (dinleme, konuşma, okuma, yazma) geliştirebilmek.
- Öğrencilerin farklı dil öğrenme strateji, üsluplarını ve ihtiyaçlarını belirleyerek ve gelişim düzeylerini dikkate alarak öğrenim planı hazırlayabilme ve değerlendirme yapabilmek.
- Dil öğretiminde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanma ve sınıf odaklı/aksiyon araştırma yapabilmek.
- İngilizce öğretimiyle ilgili konularda araştırma becerilerini kullanarak bilgi toplama ve araştırma sonuçlarını sözlü ve/ya yazılı olarak ilgili kişi ve kurumlarla paylaşmak.
- Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
- İngilizce öğretim ile ilgili konularda sosyal sorumluluk projeleri ve etkinlikler düzenleyip uygulayabilme ve bu tür proje ve etkinliklerde aktif rol alabilmek.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma ve sınıf ortamını buna göre düzenlemek.
- Yaşam boyu öğrenme konusunda olumlu bir tavır geliştirmek.
Anahtar Yetkinlikler
-
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-
Kalite Güvencesi
-
Giriş Şartı
-
Başarma Şartları
-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-
Yasal Dayanağı
-
Geçerlilik Süresi (Varsa)
-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
| Qualification Code | TR0030020630 | |
| Qualification Title | English Language Teaching Bachelors Degree Diploma | |
| Awarding Body | Aydın Adnan Menderes University | |
| Awarding Body Contact | Aydın Adnan Menderes University was established in 1992 on acceptance of the amendment of Law No. 41 of Decision No: 3837 dated 03.07.1992 concerning the Governance of Higher Education Institutions along with the amendment of Decisions 78 and 190 of Law No. 2809. Our University was founded with 5 faculties (the Faculty of Arts and Science, Nazilli Faculty of Economics and Administrative Sciences, Faculty of Medicine, Faculty of Veterinary Medicine and the Faculty of Agriculture), 3 Graduate Schools; the School of Tourism and Hotel Management and Söke Vocational School. Our University has become a Higher Education Institute which gives education in a total of 71 different academic units: in 18 Faculties, 3 Graduate Schools, 1 State Conservatory, 5 Schools, 18 Vocational Schools and 26 Research and Application Centres. | |
| Awarding Body Url | http://www.adu.edu.tr/ | |
| Orientation | Academic | |
| EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
| TQF Level | 6 | |
| Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
| National Occupation Classification | - | |
| Category | Main | |
| Credit Value | 240 | |
| Program Duration | 4 | |
| Program Profile | - | |
| Learning Environments | - | |
| Description |
| |
| Key Competencies | - | |
| Further Info | - | |
| Quality Assurance | - | |
| Access Requirements | - | |
| Conditions for Success | - | |
| Progression Paths (Relationship Type) | - | |
| Legal Basis | - | |
| Validity Period (If Any) | Lifelong | |
| Url | Open Address | |
Qualification Code
TR0030020630
Qualification Title
English Language Teaching Bachelors Degree Diploma
Awarding Body
Aydın Adnan Menderes University
Awarding Body Contact
Aydın Adnan Menderes University was established in 1992 on acceptance of the amendment of Law No. 41 of Decision No: 3837 dated 03.07.1992 concerning the Governance of Higher Education Institutions along with the amendment of Decisions 78 and 190 of Law No. 2809. Our University was founded with 5 faculties (the Faculty of Arts and Science, Nazilli Faculty of Economics and Administrative Sciences, Faculty of Medicine, Faculty of Veterinary Medicine and the Faculty of Agriculture), 3 Graduate Schools; the School of Tourism and Hotel Management and Söke Vocational School. Our University has become a Higher Education Institute which gives education in a total of 71 different academic units: in 18 Faculties, 3 Graduate Schools, 1 State Conservatory, 5 Schools, 18 Vocational Schools and 26 Research and Application Centres.
Awarding Body Url
Orientation
Academic
National Occupation Classification
-
EQF Level
6
TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.
National Occupation Classification
-
Category
Main
Credit Value
240
Program Duration
4
Program Profile
-
Learning Environments
-
Description
- Act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values at all phases of performing his/her teaching profession.
- Have the knowledge and skills of being able to use the appropriate methods, techniques, materials, resources and technology in the process of teaching.
- English Use the appropriate instruments/tools, approaches and methods, techniques when measuring and testing.
- English language skills and knowledge Organize, and implement social responsibility projects in teaching.
- English and to take active part in projects and/or activities Use information and communication technologies in the field of English language teaching.
- Follow up the innovations in the field of language teaching, learning and testing and communicate with the with colleagues.
- Arrange learning environments appropriate for all levels and develop learners’ communicative skills.
- Prepare a teaching plan and assessıng accordingly, determining the needs of different students and their language learning strategies and styles, and considering their developmental stages.
- Use scientific research and techniques and carryıng out classroom based on action research.
- Use the research skills in the teaching of English, to collect information and share the research results the related people and institutions orally and / or in writing.
- Use effective ways of attaining knowledge, to be able to critically evaluate the information and skills he/she has acquired and share his/her thoughts and suggestions for solutions to problems with people who are expert or who are not supporting them with quantitative and qualitative data.
- Organize, and implement social responsibility projects in teaching English and to take active part in such projects and/or activities.
- Be aware of the universality of social rights, social justice, protection of cultural values, quality culture and environmental protection, occupational health and safety issues, Arrangıng the classroom environment accordingly.
- Develope a positive attitude towards life-long learning.
Key Competencies
-
Further Info
-
Quality Assurance
-
Access Requirements
-
Conditions for Success
-
Progression Paths (Relationship Type)
-
Legal Basis
-
Validity Period (If Any)
Lifelong
Url
