Yeterlilik Kodu

TR0030022132

Yeterlilik Adı
İngilizce Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumBursa Uludağ Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiGörükle Kampusu 16059 Nilüfer/BURSA
Sorumlu Kurum URLhttps://www.uludag.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • İngilizceyi hem yazılı hem sözlü bir iletişim ve etkileşim aracı olarak bilgi paylaşımı ve üretimi için anlaşılır ve akıcı şekilde kullanır.
  • Çağdaş öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önünde bulundurarak, İngilizce öğrenim ve öğretim ilkeleri doğrultusunda ders planlaması yapar ve ders planlarını başarıyla uygulamaya koyar.
  • Etkili öğrenme ve öğretme süreçlerinin bir gereği olarak öğrenme ortamlarını güvenli, olumlu ve güdüleyici olacak şekilde düzenler
  • Dil öğrenme ve öğretme ortamının gerektirdiği uygun yöntem, teknik, stratejileri ve ders materyallerini seçer, uyarlar, geliştirir ve kullanır.
  • Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip etik ilkeler doğrultusunda kullanır.
  • Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme sonuçlarını yorumlar, tüm bunlar doğrultusunda öğrencilere yapıcı geri dönütler verir ve sınıf içi uygulamaları şekillendirir.
  • Dil öğretimi ve öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve İnternet kaynaklarını kullanır.
  • Araştırmacı ve özerk öğretmen rollerinin gereği olarak, geçerli ve güvenilir bilimsel bilgiye ulaşabilmek için bilimsel araştırma yöntemlerini temel düzeyde kullanır ve dil öğrenimi ve öğretimi süreçlerindeki olası sorunların çözümü için etik ilkeler doğrultusunda bilimsel araştırmalar yapar.
  • Genel dil öğrenme, öğretme süreçleri ve kendi sınıf içi uygulamalarını eleştirel, yansıtmacı bakış açılarıyla doğru şekilde değerlendirir.
  • Çoğulcu, demokratik, insancıl, öğrenci ve öğrenme merkezli bir yaklaşım ile dil öğrenme ve öğretme ortamını kurgular.
  • Mesleki dayanışma ve iş birliğinin öneminin farkında olarak, iş birliğine dayalı süreçlerde bireysel ya da grup üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutumlar geliştirerek, farklı mesleki gelişim yolları konusunda bilgi sahibi olur.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle, dil öğrenimi ve öğretimi için de önemli bir değişken olan yaşanılan sosyal çevre ile ilgili sorunları anlayıp, bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerinde bulunur.
  • Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapar.
  • Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleri ile tanır.
Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, Milli Eğitim kurumları bünyesindeki ilk, orta ve lise eğitim kurumlarında öğretmenlik uygulaması olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önüne alarak, İngilizce öğretimine uygun planlama yapabilmek.
  • Farklı amaçlar ve farklı dil yeterlik düzeylerindeki öğrenciler için, dil öğretiminin gerektirdiği, güvenli, olumlu ve güdüleyici öğrenme ortamlarını düzenleyebilmek.
  • Düzenlenmiş dil öğrenme ortamının gerektirdiği uygun yöntem, teknik ve stratejileri seçip kullanabilmek.
  • Düzenlenmiş İngilizce öğretim sürecine uygun araç, gereç ve materyali seçmek, uyarlamak veya geliştirebilmek.
  • Dil öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve Internet kaynaklarını kullanabilmek.
  • Sesbilimi, biçimbilgisini, anlambilimi, sözdizimini ve edimbilimi, öğrencilerin İngilizcede temel dil becerilerini ve iletişim yeterliklerini geliştirmek için kullanabilmek.
  • İngilizceyi doğru, anlaşılır bir şekilde kullanmalarını sağlayabilmek için, öğrencilerin dinleme/izleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirebilmek
  • Öğrencilere İngilizce iletişim becerisi kazandırmak ve iletişimsel yeterliklerini geliştirmek için, onlara anlamlı etkileşim fırsatları sunmak, çok ve çeşitli şekillerde dile maruz kalmalarını sağlamak ve öğrencilere model olabilmek
  • Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanabilmek.
  • Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme sonuçlarını yorumlamak, öğrencilere geri bildirim sağlayabilmek ve ölçme değerlendirme sonuçlarını uygulamalarına yansıtabilmek.
  • Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapabilmek.
  • Etkili bir rehberlik hizmeti sunabilmek için temel etik kuralları ve mesleğin sınırlılıklarını ve yasal konuları bilir ve bu konudaki gelişmeleri takip eder.
  • Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek.
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek.
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak.
Anahtar Yetkinlikler
  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda kısa sınav(lar), ara sınav(lar), ev ödev(ler)i, alıştırma(lar), proje(ler), uygulama çalışma(lar)ı ve yarıyıl sonu sınavı gibi çok çeşitli değerlendirme yöntemleri uygulanır. Değerlendirme yöntemleri klasik test(ler)i, çoktan-seçmeli test(ler)i, ev ödev(ler)ini, performans değerlendirmelerini ve ürün değerlendirmelerini içerebilir. Programdan mezun olabilmek için minimum genel not ortalaması 2.00 olmalıdır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Başlangıç: 16.04.2022 Bitiş: 16.04.2025

Giriş Şartı

Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezince yapılan sınavlarda, YGS ve LYS Dil puan kategorilerinde öngörülen puanları almış olmaları gerekmektedir.

Başarma Şartlarıİngilizce Öğretmenliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. Her bir ders için, aşağıdaki 3 koşulun her 3’ü de yerine getirildiğinde, aday başarılı sayılır. Derse kayıt yaptırmak Teorik derslerin toplam ders saatlerinin en az %70’ine, uygulama derslerinin ise en az %80’ine katılmak Her ders için yapılan sınavların sonunda o dersten başarısız sayılmayı gerektirmeyen bir harf notu almak
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunları Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel okullarda öğretmen olarak çalışmanın yanı sıra, Özel dil öğrenme merkezlerinde Dershanelerde Bankaların kambiyo bölümlerinde İhracat-ithalat yapan işletmelerde Tercüme bürolarında Turizm işletmelerinde Medyada ve dış bağlantılı çeşitli ticari kuruluşlarda çalışma olanaklarına sahiptirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030022132


Yeterlilik Adı
İngilizce Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bursa Uludağ Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Görükle Kampusu 16059 Nilüfer/BURSA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • İngilizceyi hem yazılı hem sözlü bir iletişim ve etkileşim aracı olarak bilgi paylaşımı ve üretimi için anlaşılır ve akıcı şekilde kullanır.
  • Çağdaş öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önünde bulundurarak, İngilizce öğrenim ve öğretim ilkeleri doğrultusunda ders planlaması yapar ve ders planlarını başarıyla uygulamaya koyar.
  • Etkili öğrenme ve öğretme süreçlerinin bir gereği olarak öğrenme ortamlarını güvenli, olumlu ve güdüleyici olacak şekilde düzenler
  • Dil öğrenme ve öğretme ortamının gerektirdiği uygun yöntem, teknik, stratejileri ve ders materyallerini seçer, uyarlar, geliştirir ve kullanır.
  • Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip etik ilkeler doğrultusunda kullanır.
  • Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme sonuçlarını yorumlar, tüm bunlar doğrultusunda öğrencilere yapıcı geri dönütler verir ve sınıf içi uygulamaları şekillendirir.
  • Dil öğretimi ve öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve İnternet kaynaklarını kullanır.
  • Araştırmacı ve özerk öğretmen rollerinin gereği olarak, geçerli ve güvenilir bilimsel bilgiye ulaşabilmek için bilimsel araştırma yöntemlerini temel düzeyde kullanır ve dil öğrenimi ve öğretimi süreçlerindeki olası sorunların çözümü için etik ilkeler doğrultusunda bilimsel araştırmalar yapar.
  • Genel dil öğrenme, öğretme süreçleri ve kendi sınıf içi uygulamalarını eleştirel, yansıtmacı bakış açılarıyla doğru şekilde değerlendirir.
  • Çoğulcu, demokratik, insancıl, öğrenci ve öğrenme merkezli bir yaklaşım ile dil öğrenme ve öğretme ortamını kurgular.
  • Mesleki dayanışma ve iş birliğinin öneminin farkında olarak, iş birliğine dayalı süreçlerde bireysel ya da grup üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutumlar geliştirerek, farklı mesleki gelişim yolları konusunda bilgi sahibi olur.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle, dil öğrenimi ve öğretimi için de önemli bir değişken olan yaşanılan sosyal çevre ile ilgili sorunları anlayıp, bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerinde bulunur.
  • Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapar.
  • Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleri ile tanır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, Milli Eğitim kurumları bünyesindeki ilk, orta ve lise eğitim kurumlarında öğretmenlik uygulaması olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önüne alarak, İngilizce öğretimine uygun planlama yapabilmek.
  • Farklı amaçlar ve farklı dil yeterlik düzeylerindeki öğrenciler için, dil öğretiminin gerektirdiği, güvenli, olumlu ve güdüleyici öğrenme ortamlarını düzenleyebilmek.
  • Düzenlenmiş dil öğrenme ortamının gerektirdiği uygun yöntem, teknik ve stratejileri seçip kullanabilmek.
  • Düzenlenmiş İngilizce öğretim sürecine uygun araç, gereç ve materyali seçmek, uyarlamak veya geliştirebilmek.
  • Dil öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve Internet kaynaklarını kullanabilmek.
  • Sesbilimi, biçimbilgisini, anlambilimi, sözdizimini ve edimbilimi, öğrencilerin İngilizcede temel dil becerilerini ve iletişim yeterliklerini geliştirmek için kullanabilmek.
  • İngilizceyi doğru, anlaşılır bir şekilde kullanmalarını sağlayabilmek için, öğrencilerin dinleme/izleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirebilmek
  • Öğrencilere İngilizce iletişim becerisi kazandırmak ve iletişimsel yeterliklerini geliştirmek için, onlara anlamlı etkileşim fırsatları sunmak, çok ve çeşitli şekillerde dile maruz kalmalarını sağlamak ve öğrencilere model olabilmek
  • Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanabilmek.
  • Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme sonuçlarını yorumlamak, öğrencilere geri bildirim sağlayabilmek ve ölçme değerlendirme sonuçlarını uygulamalarına yansıtabilmek.
  • Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapabilmek.
  • Etkili bir rehberlik hizmeti sunabilmek için temel etik kuralları ve mesleğin sınırlılıklarını ve yasal konuları bilir ve bu konudaki gelişmeleri takip eder.
  • Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek.
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek.
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak.

Anahtar Yetkinlikler
  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda kısa sınav(lar), ara sınav(lar), ev ödev(ler)i, alıştırma(lar), proje(ler), uygulama çalışma(lar)ı ve yarıyıl sonu sınavı gibi çok çeşitli değerlendirme yöntemleri uygulanır. Değerlendirme yöntemleri klasik test(ler)i, çoktan-seçmeli test(ler)i, ev ödev(ler)ini, performans değerlendirmelerini ve ürün değerlendirmelerini içerebilir. Programdan mezun olabilmek için minimum genel not ortalaması 2.00 olmalıdır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Başlangıç: 16.04.2022 Bitiş: 16.04.2025


Giriş Şartı

Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezince yapılan sınavlarda, YGS ve LYS Dil puan kategorilerinde öngörülen puanları almış olmaları gerekmektedir.


Başarma Şartları
İngilizce Öğretmenliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. Her bir ders için, aşağıdaki 3 koşulun her 3’ü de yerine getirildiğinde, aday başarılı sayılır. Derse kayıt yaptırmak Teorik derslerin toplam ders saatlerinin en az %70’ine, uygulama derslerinin ise en az %80’ine katılmak Her ders için yapılan sınavların sonunda o dersten başarısız sayılmayı gerektirmeyen bir harf notu almak

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunları Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel okullarda öğretmen olarak çalışmanın yanı sıra, Özel dil öğrenme merkezlerinde Dershanelerde Bankaların kambiyo bölümlerinde İhracat-ithalat yapan işletmelerde Tercüme bürolarında Turizm işletmelerinde Medyada ve dış bağlantılı çeşitli ticari kuruluşlarda çalışma olanaklarına sahiptirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030022132

Qualification Title
Program Of Englısh Language Teachıng (Englısh ) Bachelor's Degree
Awarding BodyBursa Uludağ University
Awarding Body ContactGörükle Campus 16059 Nilüfer/BURSA
Awarding Body Urlhttps://www.uludag.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • The mission of the Department of English Language Teaching is to educate distinguished teachers who are sincerely faithful to Atatürk’s principles and revolutions, who are conscious of the idea of national and universal identity, who have internalized the moral values of being self-sacrificing, honest, hardworking, tolerant and just, who have adopted the culture of democracy, who are equipped with professional competence and precision, who are in peace with themselves and environment, who are autonomous learners, who have developed the self-evaluation skill, who can produce and construct knowledge, who can learn and teach by doing-experiencing, and who have developed 21st century skills. Additionally, our mission is to prepare individuals to carry out research and teaching activities for the society’s good in the light of scientific knowledge and contemporary and innovative approaches. 
  •  Our mission is to carry out original theoretical and practical research about teaching of English language and training teachers of English language.
  • Our mission is to raise universal awareness about the importance of teaching English language, as a lingua franca as a result of globalisation and the development of knowledge and communication technologies.
  •  Our mission is to present in-service training and awareness programs and to carry out solution-oriented projects and research.
Learning Environments

Learning takes place in formal, open or distance learning. Also; applied trainings are carried out in primary, secondary education levels.

Description
  • Use English in a fluent and intelligible manner as a tool for written and spoken communication to share and construct knowledge.
  • Make lesson plans in light of contemporary learning theories, more specifically, fundamental principles of language teaching and learning and successfully implement them. 
  • Create a motivating, safe and positive classroom atmosphere as an indispensable part of effective learning and teaching.
  • Select, adapt, develop and use appropriate language teaching methods, techniques and strategies in accordance with their specific language learning and teaching contexts.
  • Select and use appropriate tools of assessment and evaluation ethically, including performance-based ones, to track learner progress in accordance with program qualifications
  • Successfully interpret the results of assessment and evaluation and, in light of all these, give constructive feedback and reshape the classroom practices.
  • Use information technologies, relevant computer software and internet resources to increase the effectiveness of language learning and teaching.
  • As a reflection of “teacher as a researcher” and “autonomous teacher” roles, utilize research methodologies at a basic level to obtain reliable and valid knowledge and, in light of principles of research ethics, conduct research to offer solutions to language learning and teaching problems. 
  • Successfully evaluate mainstream language learning and teaching processes and their own classroom practices in a reflective and critical manner.
  • Set up language learning and teaching contexts by drawing on pluralistic, democratic, humanistic, learner-and learning-centered approaches.
  • Develop awareness on the significance of collegial support and cooperation and thus take individual or group responsibility in tasks requiring collaboration.
  • Develop positive attitudes towards lifelong learning and become aware of a variety of ways for professional development. 
  • With a sense of social responsibility, understand and offer solutions to social context-related problems which are also key variables for language learning and teaching.
  • Collaborate with parents to improve learners’ language skills
  • Develop a thorough understanding of Turkish education system and teaching profession.
Key Competencies
  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the program. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), assignment(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the program, cumulative GPA must be minimum 2.00.

Quality Assurance

In order to supervise the quality of higher education programmes;

  • YÖK is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities. ·YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.
  • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":

Establishment and Approval of Curricula 

YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate programmes in higher education institutions.

 

    1. In higher education institutions, the curriculum of undergraduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 
    2. After the curriculum of National Core Education Programmes is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

Assessment and EvaluationHow to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate programme will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

Certification: Students enrolled in undergraduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.

Self Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.

Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EBDAD)

Start: 16.04.2022  Finish: 16:04.2025

Access Requirements

Candidates must have a high school diploma or equivalent school diploma and must have received the predicted scores in the YGS and LYS Language score categories in the exams held by the Assessment, Selection and Placement Center.

Conditions for SuccessIn order to obtain a bachelor's degree in English Language Teaching, students must successfully complete all of the compulsory and elective courses (equivalent to a total of 240 ECTS) in the program and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. For each course, the candidate is considered successful if all 3 of the following 3 conditions are met. Enrolling in a course Attending at least 70% of the total course hours of theoretical courses and at least 80% of practical courses Receiving a letter grade at the end of the exams for each course, which does not require being considered unsuccessful in that course.
Progression Paths (Relationship Type)

In addition to working as teachers in public and private schools affiliated with the Ministry of National Education, graduates of the program have the opportunity to work in private language learning centers, teaching institutions, foreign exchange departments of banks, export-import businesses, translation offices, tourism businesses, media and various externally affiliated commercial organizations

Legal Basis

1. Law no. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programme Graduates to Undergraduate Education

2. Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Directive

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030022132


Qualification Title
Program Of Englısh Language Teachıng (Englısh ) Bachelor's Degree

Awarding Body
Bursa Uludağ University

Awarding Body Contact
Görükle Campus 16059 Nilüfer/BURSA

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • The mission of the Department of English Language Teaching is to educate distinguished teachers who are sincerely faithful to Atatürk’s principles and revolutions, who are conscious of the idea of national and universal identity, who have internalized the moral values of being self-sacrificing, honest, hardworking, tolerant and just, who have adopted the culture of democracy, who are equipped with professional competence and precision, who are in peace with themselves and environment, who are autonomous learners, who have developed the self-evaluation skill, who can produce and construct knowledge, who can learn and teach by doing-experiencing, and who have developed 21st century skills. Additionally, our mission is to prepare individuals to carry out research and teaching activities for the society’s good in the light of scientific knowledge and contemporary and innovative approaches. 
  •  Our mission is to carry out original theoretical and practical research about teaching of English language and training teachers of English language.
  • Our mission is to raise universal awareness about the importance of teaching English language, as a lingua franca as a result of globalisation and the development of knowledge and communication technologies.
  •  Our mission is to present in-service training and awareness programs and to carry out solution-oriented projects and research.

Learning Environments

Learning takes place in formal, open or distance learning. Also; applied trainings are carried out in primary, secondary education levels.


Description
  • Use English in a fluent and intelligible manner as a tool for written and spoken communication to share and construct knowledge.
  • Make lesson plans in light of contemporary learning theories, more specifically, fundamental principles of language teaching and learning and successfully implement them. 
  • Create a motivating, safe and positive classroom atmosphere as an indispensable part of effective learning and teaching.
  • Select, adapt, develop and use appropriate language teaching methods, techniques and strategies in accordance with their specific language learning and teaching contexts.
  • Select and use appropriate tools of assessment and evaluation ethically, including performance-based ones, to track learner progress in accordance with program qualifications
  • Successfully interpret the results of assessment and evaluation and, in light of all these, give constructive feedback and reshape the classroom practices.
  • Use information technologies, relevant computer software and internet resources to increase the effectiveness of language learning and teaching.
  • As a reflection of “teacher as a researcher” and “autonomous teacher” roles, utilize research methodologies at a basic level to obtain reliable and valid knowledge and, in light of principles of research ethics, conduct research to offer solutions to language learning and teaching problems. 
  • Successfully evaluate mainstream language learning and teaching processes and their own classroom practices in a reflective and critical manner.
  • Set up language learning and teaching contexts by drawing on pluralistic, democratic, humanistic, learner-and learning-centered approaches.
  • Develop awareness on the significance of collegial support and cooperation and thus take individual or group responsibility in tasks requiring collaboration.
  • Develop positive attitudes towards lifelong learning and become aware of a variety of ways for professional development. 
  • With a sense of social responsibility, understand and offer solutions to social context-related problems which are also key variables for language learning and teaching.
  • Collaborate with parents to improve learners’ language skills
  • Develop a thorough understanding of Turkish education system and teaching profession.

Key Competencies
  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the program. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), assignment(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the program, cumulative GPA must be minimum 2.00.


Quality Assurance

In order to supervise the quality of higher education programmes;

  • YÖK is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities. ·YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.
  • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":

Establishment and Approval of Curricula 

YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate programmes in higher education institutions.

 

    1. In higher education institutions, the curriculum of undergraduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 
    2. After the curriculum of National Core Education Programmes is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

Assessment and EvaluationHow to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate programme will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

Certification: Students enrolled in undergraduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.

Self Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.

Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EBDAD)

Start: 16.04.2022  Finish: 16:04.2025


Access Requirements

Candidates must have a high school diploma or equivalent school diploma and must have received the predicted scores in the YGS and LYS Language score categories in the exams held by the Assessment, Selection and Placement Center.


Conditions for Success
In order to obtain a bachelor's degree in English Language Teaching, students must successfully complete all of the compulsory and elective courses (equivalent to a total of 240 ECTS) in the program and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. For each course, the candidate is considered successful if all 3 of the following 3 conditions are met. Enrolling in a course Attending at least 70% of the total course hours of theoretical courses and at least 80% of practical courses Receiving a letter grade at the end of the exams for each course, which does not require being considered unsuccessful in that course.

Progression Paths (Relationship Type)

In addition to working as teachers in public and private schools affiliated with the Ministry of National Education, graduates of the program have the opportunity to work in private language learning centers, teaching institutions, foreign exchange departments of banks, export-import businesses, translation offices, tourism businesses, media and various externally affiliated commercial organizations


Legal Basis

1. Law no. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programme Graduates to Undergraduate Education

2. Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Directive


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode