| Yeterlilik Kodu | TR0030033582 | |
| Yeterlilik Adı | İngilizce Öğretmenliği Lisans Diploması | |
| Sorumlu Kurum | Bartın Üniversitesi | |
| Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ağdacı, Ağdacı Köyü Yolu, 74110 Bartın Merkez/Bartın | |
| Sorumlu Kurum URL | http://www.bartin.edu.tr/ | |
| Yönelim | Akademik | |
| AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 24/10/2025 tarihinde yerleştirildi |
| TYÇ Seviyesi | 6 | |
| Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
| Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
| Kategori | Ana | |
| Kredi Değeri | 240 | |
| Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
| Program Profili (Amaç) | Yabancı dil bilgisinin oldukça önem arz ettiği çağımızda İngilizce dilinin öğretim ihtiyacının karşılanması ve çağdaş eğitimin ilke ve esaslarına bağlı, bilimsel ve eleştirel düşünme yeteneğine sahip, teknolojik değişimlere ayak uydurabilen nitelikli bireylerin yetiştirilmesi amacıyla, Bartın Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı ülkemizde İngilizce Öğretmenlerinin yetiştirilmesine katkıda bulunmayı hedeflemektedir. | |
| Öğrenme Ortamları | Eğitim; örgün öğretim esaslarına göre yürütülmekte olup, gerektiğinde uzaktan öğretim destekli materyallerle de zenginleştirilmektedir. Ayrıca, uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki kurumlarda ve Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda (ilkokul, ortaokul, lise) sürdürülmektedir. | |
| Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
| Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
| Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %40 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır.. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarında birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait en çok iki dersten bütünleme sınavına girebilir. | |
| Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Başlangıç: 01.05.2025 / Bitiş: 01.05.2028 | |
| Giriş Şartı | Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi'nce (ÖSYM) yılda bir kez yapılan öğrenci seçme sınavının TYT (Temel Yeterlilik Testi) en az 180 puan almak | |
| Başarma Şartları | Öğrencilerin mezun olabilmeleri için, lisans öğretim programında sunulan 240 AKTS kredisine karşılık ders almaları ve başarmaları; genel not ortalamalarının 4.00 üzerinden 2.00 olması gerekmektedir. | |
| İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İngiliz Dili Eğitimi programı mezunları "İngilizce öğretmeni" unvanı ile Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel eğitim kurumlarında İngilizce öğretmeni olarak çalışabilmektedirler. Ayrıca, ileri derecede İngilizce dil bilgisi ve kültürü bilgileri ile donanmış elemana ihtiyaç duyulan turizm sektöründe, bakanlıklar ve bağlı kamu kurumlarında, medya kuruluşlarında, çeviri sektöründe, reklam sektöründe çeşitli pozisyonlarda geniş iş imkanlarına sahiptirler. | |
| Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
| Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
| Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
| QrCode | ![]() | |
TR0030033582
ISCO 08
ISCO 08
Yabancı dil bilgisinin oldukça önem arz ettiği çağımızda İngilizce dilinin öğretim ihtiyacının karşılanması ve çağdaş eğitimin ilke ve esaslarına bağlı, bilimsel ve eleştirel düşünme yeteneğine sahip, teknolojik değişimlere ayak uydurabilen nitelikli bireylerin yetiştirilmesi amacıyla, Bartın Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı ülkemizde İngilizce Öğretmenlerinin yetiştirilmesine katkıda bulunmayı hedeflemektedir.
Eğitim; örgün öğretim esaslarına göre yürütülmekte olup, gerektiğinde uzaktan öğretim destekli materyallerle de zenginleştirilmektedir. Ayrıca, uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki kurumlarda ve Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda (ilkokul, ortaokul, lise) sürdürülmektedir.
- Çağdaş dil öğretimi yöntem ve yaklaşımlarına dayanarak, farklı İngilizce öğretim ortamlarına uygun kuramları bilir.
- Eğitim bilimleri, edebiyat, çeviribilim ve dilbilim alanlarındaki bilgilerine dayanarak, disiplinler arası bağlantılar kurar.
- Dilbilimsel, yazınsal, kültürel ve tarihi meselelere eleştirel yaklaşarak ders materyalleri ve ölçme araçları geliştirir ve kullanır.
- İngilizcedeki algıya ve üretime dönük tüm dil becerilerini günlük ve akademik yaşamda ileri düzeyde etkili bir şekilde iletişim kurmak için akıcı ve düzgün bir şekilde kullanır.
- Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
- Bireysel olarak veya yerel, ulusal ve uluslararası bağlamlarda çalışan öğretmenlerle işbirliği içerisinde dilin incelenmesi için gerekli araştırma yöntemlerini uygulayarak, eğitim araştırmaları tasarlar ve yürütür.
- Öğrencilerle ve eğitim ortamındaki diğer paydaşlarla, özgüvenle ve etkili bir şekilde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
- Öğrenme ortamlarındaki bireysel, kültürel (çok kültürlü) ve psiko-sosyal çeşitliliğe karşı farkındalık göstererek değişik yerel ortamlara uyum sağlar.
- Değişik yeterlilik seviyelerinde dil öğrencilerinin karşılaşabileceği, dille ilgili belirli sorunları saptar ve bu sorunlara çözüm üretir.
- Öğretim süreçlerinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak yansıtıcı düşünme, öz değerlendirme ve sürekli mesleki gelişim süreçlerine katılır.
- Mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun hareket eder.
- Küresel İngilizce kullanımından kaynaklanan dil ve dil ile ilgili konulara eleştirel ve çok kültürlü bakış açısı geliştirir.
- Farklı İngilizce öğretim ortamlarına uygun pedagojik kararlar verir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrenciler her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %40 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır.. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarında birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait en çok iki dersten bütünleme sınavına girebilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Başlangıç: 01.05.2025 / Bitiş: 01.05.2028
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi'nce (ÖSYM) yılda bir kez yapılan öğrenci seçme sınavının TYT (Temel Yeterlilik Testi) en az 180 puan almak
İngiliz Dili Eğitimi programı mezunları "İngilizce öğretmeni" unvanı ile Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel eğitim kurumlarında İngilizce öğretmeni olarak çalışabilmektedirler. Ayrıca, ileri derecede İngilizce dil bilgisi ve kültürü bilgileri ile donanmış elemana ihtiyaç duyulan turizm sektöründe, bakanlıklar ve bağlı kamu kurumlarında, medya kuruluşlarında, çeviri sektöründe, reklam sektöründe çeşitli pozisyonlarda geniş iş imkanlarına sahiptirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
| Qualification Code | TR0030033582 | |
| Qualification Title | English Language Teaching | |
| Awarding Body | BARTIN UNIVERSITY | |
| Awarding Body Contact | Bartın Üniversitesi | |
| Awarding Body Url | http://www.bartin.edu.tr/ | |
| Orientation | Academic | |
| EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 24/10/2025 |
| TQF Level | 6 | |
| Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
| National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
| Category | Main | |
| Credit Value | 240 | |
| Program Duration | 4 Yıl | |
| Program Profile | In our age, where foreign language knowledge is of great importance, within the persperctive of meeting the needs of the English language and educating qualified individuals who have scientific and critical thinking skills and who can keep up with the technological changes, Bartin University English Language Teaching Department aims to contribute to training of English language teachers. | |
| Learning Environments | Education is carried out according to the principles of formal education and is enriched with distance education-supported materials when necessary. In addition, practical training is carried out in institutions within higher education institutions and schools affiliated with the Ministry of National Education (primary, secondary, and high schools). | |
| Description | Based on contemporary language teaching methods and approaches, the student knows the theories appropriate to different English teaching environments. Based on knowledge of educational sciences, literature, translation studies and linguistics, it establishes interdisciplinary links. The student approaches to linguistic, literary, cultural and historical issues critically, and develops and uses course materials and measurement tools. The student uses all the receptive and productive language skills in the English language fluently and accurately to communicate in daily and academic life. Taking into account the learning process, the developmental characteristics, individual differences and the characteristics of the subject area, it uses information technologies effectively both in teaching planning process and in the learning process. Designs and conducts educational research by applying the appropriate research methods for the examination of language in collaboration with teachers working individually or in local, national and international contexts. The student communicates verbally and in writing with the students and other stakeholders in the educational environment with confidence and effectiveness. The student adapts to individual, cultural (multicultural) and psycho-social diversity in learning environments by demonstrating awareness against different local environments. The student identifies specific language problems that language learners at different levels of proficiency encounter and provides solutions to these problems . The student patricipates in reflective thinking, self-assessing and continuing professional development processes by taking responsibilities as an individual and member of a group in order to solve problems faced during the teaching processes. The student acts in accordance with professional ethics, scientific, social and cultural values, human rights, democracy, and laws and regulations defining his/her rights and responsibilities regarding his/her professional duties. The student develops a critical and multi-cultural perspective towards issues related to language and English language used globally. The student makes appropriate pedagogical decisions for different English teaching environments. | |
| Key Competencies | Possesses the following key competencies at an advanced level. 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social, and learning-to-learn competence 6. Citizenship competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural awareness and expression competence | |
| Further Info | Students are subject to a midterm and final exam for each course. The contribution of the midterm exam to the success grade is 40%, and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated out of 100 points. Students who receive one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) from a course are considered to have succeeded that course. | |
| Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs;
1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD) | |
| Access Requirements | Candidates must have a high school diploma or equivalent and get at least 180 points in the TYT (Basic Proficiency Test) student selection exam held annually by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). | |
| Conditions for Success | Successfully complete all courses in the program (equivalent to a total of 240 ECTS) and obtain a weighted GPA of at least 2.0 out of 4.00. | |
| Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of English Language Teaching program can work as an English language teacher in official and private education institutions of the Ministry of National Education with the title of Teacher of English. In addition, they have a wide range of positions in the tourism sector, ministries and affiliated public institutions, media organizations, translation sector and advertising industry where there is a need for staff equipped with advanced knowledge of English language and culture skills. | |
| Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 2. Higher Education Law No. 2547 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
| Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all time | |
| Url | Open Address | |
| QrCode | ![]() | |
TR0030033582
ISCO 08
ISCO 08
In our age, where foreign language knowledge is of great importance, within the persperctive of meeting the needs of the English language and educating qualified individuals who have scientific and critical thinking skills and who can keep up with the technological changes, Bartin University English Language Teaching Department aims to contribute to training of English language teachers.
Education is carried out according to the principles of formal education and is enriched with distance education-supported materials when necessary. In addition, practical training is carried out in institutions within higher education institutions and schools affiliated with the Ministry of National Education (primary, secondary, and high schools).
Based on contemporary language teaching methods and approaches, the student knows the theories appropriate to different English teaching environments.
Based on knowledge of educational sciences, literature, translation studies and linguistics, it establishes interdisciplinary links.
The student approaches to linguistic, literary, cultural and historical issues critically, and develops and uses course materials and measurement tools.
The student uses all the receptive and productive language skills in the English language fluently and accurately to communicate in daily and academic life.
Taking into account the learning process, the developmental characteristics, individual differences and the characteristics of the subject area, it uses information technologies effectively both in teaching planning process and in the learning process.
Designs and conducts educational research by applying the appropriate research methods for the examination of language in collaboration with teachers working individually or in local, national and international contexts.
The student communicates verbally and in writing with the students and other stakeholders in the educational environment with confidence and effectiveness.
The student adapts to individual, cultural (multicultural) and psycho-social diversity in learning environments by demonstrating awareness against different local environments.
The student identifies specific language problems that language learners at different levels of proficiency encounter and provides solutions to these problems .
The student patricipates in reflective thinking, self-assessing and continuing professional development processes by taking responsibilities as an individual and member of a group in order to solve problems faced during the teaching processes.
The student acts in accordance with professional ethics, scientific, social and cultural values, human rights, democracy, and laws and regulations defining his/her rights and responsibilities regarding his/her professional duties.
The student develops a critical and multi-cultural perspective towards issues related to language and English language used globally.
The student makes appropriate pedagogical decisions for different English teaching environments.
Possesses the following key competencies at an advanced level.
1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social, and learning-to-learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence
Students are subject to a midterm and final exam for each course. The contribution of the midterm exam to the success grade is 40%, and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated out of 100 points. Students who receive one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) from a course are considered to have succeeded that course.
In order to monitor the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year.
The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD)
Candidates must have a high school diploma or equivalent and get at least 180 points in the TYT (Basic Proficiency Test) student selection exam held annually by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM).
Graduates of English Language Teaching program can work as an English language teacher in official and private education institutions of the Ministry of National Education with the title of Teacher of English. In addition, they have a wide range of positions in the tourism sector, ministries and affiliated public institutions, media organizations, translation sector and advertising industry where there is a need for staff equipped with advanced knowledge of English language and culture skills.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
2. Higher Education Law No. 2547
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all time
