Yeterlilik Kodu | TR0030220478 | |
Yeterlilik Adı | İngilizce Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sinop Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.sinop.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | İngilizce Öğretmenliği programının amacı öğrencileri alanda ilgi kazanmalarını ve öğretim uygulama becerisi yanısıra araştırma becerileri ve mesleki gelişim projeksiyonlarına sahip olmalarını sağlamaktır. Bu amaçla, program öğrencilerin İngiliz Dili ile ilgili farkındalıklarını arttıran derslerin yanısıra yabancı dil öğretimine yönelik yöntemsel ve pedagojik yaklaşımları içeren derslerden oluşmaktadır. Aynı zamanda,ders içi mikro öğretimler ve belirli okullarda öğretmenlik uygulaması dersleriyle öğrencilerin teorik bilgileriyle pratik bilgilerin birleştirilmesi amaçlanmaktadır. İngilizce Öğretmenliği lisans programı olarak hedefimiz; ulusal ve uluslar arası alanda tercih edilen mezunlar yetiştirmek; bilgiyi araştırarak ve sorgulayarak ulaşan, kendini sürekli olarak geliştirmeyi amaçlayan İngilizce öğretmenleri yetiştirmeyi hedeflemektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir. Puan Not Katsayı Derece 88–100 AA 4,00 Pekiyi 79–87 BA 3,50 Pekiyi 70–78 BB 3,00 İyi 65–69 CB 2,50 İyi 60–64 CC 2,00 Orta 55–59 DC 1,50 Başarılı 50–54 DD 1,00 Başarılı G Başarılı, geçer 30–49 FD 0,50 Başarısız 00–29 FF 0 Başarısız F4 1,50 Başarısız F3 1,50 Başarısız F2 0 Başarısız – sınava girmedi F1 0 Devamsız başarısız K Başarısız, kalır Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı mezunları; 1. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarının değişik kademelerinde, 2. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel okulların değişik kademelerinde, 3. Çeşitli etüt merkezlerinde ve özel dil okullarında, 4. Gerekli koşulları sağlamaları durumunda Öğretim Görevlisi olarak üniversitelerin hazırlık programlarında, 5. Gerekli koşulları sağlamaları durumunda akademisyen olarak üniversitelerin İngilizce Öğretmenliği, İngiliz Dili ve Edebiyatı, Amerikan Kültürü ve Edebiyatı, Dilbilim, Mütercim Tercümanlık gibi pek çok programında, 6. Türkçe-İngilizce kitap ve film çevirmenliği yapmak için yayınevlerinde, 7. Rehberlik sertifikası alarak seyahat veya turist rehberi olarak yurtiçi ve yurtdışı seyahatlerinde, 8. Kamu kurumlarının ve özel kurumların halkla ilişkiler, insan kaynakları, dış ticaret veya dış ilişkiler ofislerinde çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220478
ISCO:08
ISCO:08
İngilizce Öğretmenliği programının amacı öğrencileri alanda ilgi kazanmalarını ve öğretim uygulama becerisi yanısıra araştırma becerileri ve mesleki gelişim projeksiyonlarına sahip olmalarını sağlamaktır. Bu amaçla, program öğrencilerin İngiliz Dili ile ilgili farkındalıklarını arttıran derslerin yanısıra yabancı dil öğretimine yönelik yöntemsel ve pedagojik yaklaşımları içeren derslerden oluşmaktadır. Aynı zamanda,ders içi mikro öğretimler ve belirli okullarda öğretmenlik uygulaması dersleriyle öğrencilerin teorik bilgileriyle pratik bilgilerin birleştirilmesi amaçlanmaktadır.
İngilizce Öğretmenliği lisans programı olarak hedefimiz; ulusal ve uluslar arası alanda tercih edilen mezunlar yetiştirmek; bilgiyi araştırarak ve sorgulayarak ulaşan, kendini sürekli olarak geliştirmeyi amaçlayan İngilizce öğretmenleri yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Bilimsel verinin oluşturulmasına yönelik yöntemleri kavrayabilme
- Topluma ve öğretmenlik mesleğine karşı bilinç ve sorumluluk sahibi olmak
- Demokratik yaşama, insan haklarına ve toplumsal, bilimsel ve mesleki ahlak ve etik değerlere uygun davranabilmek
- Dil öğretimine yönelik temel ilke, kavram ve süreçleri anlama ve analiz etmeye yönelik bilgiye sahip olmak ve bu bilgiyi etkin kullanabilmek
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin öneminin bilincinde olup, bunu gerçekleştirebilmek amacıyla gerekli yaklaşım, yöntem ve tekniklerin bilgi ve becerisine sahip olmak
- Etkin öğrenci katılımını ve yüksek öğrenci başarısını sağlayacak çok kültürlü eğitim-öğretim ortamlarını oluşturabilmek
- Öğrencilerin İngilizce kelime ve gramer bilgilerini geliştirirken; okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirecek ortamlar oluşturabilmek
- Öğrencilerin öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme maksatlı iletişimlerini destekleyen okul içi ve okul dışı ürünler geliştirerek, çok boyutlu öğrenme ortamları hazırlayabilmek
- Öğretim sürecinin değerlendirilmesi amacıyla kullanılacak ölçme-değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açısından değerlendirmek ve geliştirmek Sınıf ortamında karşılaşabileceği olası problemlerle başa çıkabilme yeteneğine sahip olmak
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir.
Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir. Puan Not Katsayı Derece 88–100 AA 4,00 Pekiyi 79–87 BA 3,50 Pekiyi 70–78 BB 3,00 İyi 65–69 CB 2,50 İyi 60–64 CC 2,00 Orta 55–59 DC 1,50 Başarılı 50–54 DD 1,00 Başarılı G Başarılı, geçer 30–49 FD 0,50 Başarısız 00–29 FF 0 Başarısız F4 1,50 Başarısız F3 1,50 Başarısız F2 0 Başarısız – sınava girmedi F1 0 Devamsız başarısız K Başarısız, kalır Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı mezunları; 1. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarının değişik kademelerinde, 2. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel okulların değişik kademelerinde, 3. Çeşitli etüt merkezlerinde ve özel dil okullarında, 4. Gerekli koşulları sağlamaları durumunda Öğretim Görevlisi olarak üniversitelerin hazırlık programlarında, 5. Gerekli koşulları sağlamaları durumunda akademisyen olarak üniversitelerin İngilizce Öğretmenliği, İngiliz Dili ve Edebiyatı, Amerikan Kültürü ve Edebiyatı, Dilbilim, Mütercim Tercümanlık gibi pek çok programında, 6. Türkçe-İngilizce kitap ve film çevirmenliği yapmak için yayınevlerinde, 7. Rehberlik sertifikası alarak seyahat veya turist rehberi olarak yurtiçi ve yurtdışı seyahatlerinde, 8. Kamu kurumlarının ve özel kurumların halkla ilişkiler, insan kaynakları, dış ticaret veya dış ilişkiler ofislerinde çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220478 | |
Qualification Title | İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ Bachelor´s | |
Awarding Body | Sinop University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.sinop.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | to comprehend the methods related to the production of scientific information to be aware of the social and professional responsibilities to behave properly in accordance with the norms of a democratic life, human rights and social, scientific, ethical values to comprehend and analyze the concepts and processes related to language teaching and use them effectively to be aware of the importance of life-long learning and to acquire the necessary approaches, methods, techniques and qualifications to generate a multicultural educational setting and to ensure the students active involvement and high success. to enhance the students vocabulary and grammar skills and to provide them with an educational setting to improve their reading, writing, listening, speaking skills to prepare multidimensional learning contexts through developing in-school and out-of-school settings which support teacher-student and student-student interaction to develop assessment and evaluation instruments for educational purposes and to evaluate their usefullness, reliability and validity to acquire classroom management skills to cope with unpredictable problems | |
Key Competencies | - | |
Further Info | A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. Letter grades and their associated coefficients are as follows; Puan Not Katsayı Derece 88–100 AA 4,00 Pekiyi 79–87 BA 3,50 Pekiyi 70–78 BB 3,00 İyi 65–69 CB 2,50 İyi 60–64 CC 2,00 Orta 55–59 DC 1,50 Başarılı 50–54 DD 1,00 Başarılı G Başarılı, geçer 30–49 FD 0,50 Başarısız 00–29 FF 0 Başarısız F4 1,50 Başarısız F3 1,50 Başarısız F2 0 Başarısız – sınava girmedi F1 0 Devamsız başarısız K Başarısız, kalır A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | General admission requirements stated on this website are being applied to start this programme. | |
Conditions for Success | A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades. A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the program can be employed as English teachers by state schools, universities and private educational institutions. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220478
to comprehend the methods related to the production of scientific information to be aware of the social and professional responsibilities to behave properly in accordance with the norms of a democratic life, human rights and social, scientific, ethical values to comprehend and analyze the concepts and processes related to language teaching and use them effectively to be aware of the importance of life-long learning and to acquire the necessary approaches, methods, techniques and qualifications to generate a multicultural educational setting and to ensure the students active involvement and high success. to enhance the students vocabulary and grammar skills and to provide them with an educational setting to improve their reading, writing, listening, speaking skills to prepare multidimensional learning contexts through developing in-school and out-of-school settings which support teacher-student and student-student interaction to develop assessment and evaluation instruments for educational purposes and to evaluate their usefullness, reliability and validity to acquire classroom management skills to cope with unpredictable problems
A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. Letter grades and their associated coefficients are as follows; Puan Not Katsayı Derece 88–100 AA 4,00 Pekiyi 79–87 BA 3,50 Pekiyi 70–78 BB 3,00 İyi 65–69 CB 2,50 İyi 60–64 CC 2,00 Orta 55–59 DC 1,50 Başarılı 50–54 DD 1,00 Başarılı G Başarılı, geçer 30–49 FD 0,50 Başarısız 00–29 FF 0 Başarısız F4 1,50 Başarısız F3 1,50 Başarısız F2 0 Başarısız – sınava girmedi F1 0 Devamsız başarısız K Başarısız, kalır A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades.
General admission requirements stated on this website are being applied to start this programme.
Graduates of the program can be employed as English teachers by state schools, universities and private educational institutions.
Qualification is continuous