Yeterlilik Kodu

TR0030018140

Yeterlilik Adı
İnşaat Mühendisliği (%30 İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumKTO Karatay Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAkabe Mah. Alaaddin Kap Cad. No: 130 42020 Karatay / KONYA | TÜRKİYE
Sorumlu Kurum URLhttps://karatay.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)İnşaat ve inşaat mühendisliği
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

KTO Karatay Üniversitesi 2009 yılında kurulmuş ve İnşaat Mühendisliği Programı 2012 yılında Mühendislik fakültesi bünyesinde eğitim dili %30 İngilizce olarak faaliyete başlamıştır.

İnşaat Mühendisliği Bölümü'ndeki 4 yıllık programda verilen dersler, mühendislik bilgisi ve teknik beceriler üzerine odaklanmakta olup, çoğunluğu zorunlu derslerden oluşmaktadır. İlk yılın başından itibaren, seçmeli dersler giderek artan bir şekilde 8. yarıyılın sonuna kadar sunulmaktadır. İnşaat Mühendisliği Programında eğitim, modern teknolojik altyapı ve yazılım araçlarıyla desteklenmektedir. Öğrencilerimizin mezuniyet öncesinde sektöre uyum sağlayabilmesi amacıyla, her biri 20 iş günü süren iki ayrı staj programı yapma zorunluluğu bulunmaktadır.

Bölümümüz program eğitim amaçları belirlenirken Konya ili ve civarı iller ile ulusal ihtiyaçlar ve öğretim üyesi özellik ve yetkinlik alanları göz önüne alınmıştır. İnşaat Mühendisliği Bölümünün program eğitim amaçları, mezunlarının yakın bir gelecekte erişmeleri istenen kariyer hedeflerini ve mesleki beklentilerini belirleyecek şekilde belirlenmiştir. Ortaya koyulan amaçlar belirlenirken, mezunların yalnızca ulaşmaya çalıştıkları kariyer hedefleri değil aynı zamanda elde ettiği kariyerin devamlılığını sağlayabilmesi için gereken özellikler de dikkate alınmıştır. Başlıca program amaçları aşağıdaki şekilde sıralanabilir.

  • İnşaat mühendisliği temel alanlarında faaliyet gösteren kamu kurum ve kuruluşlarında teknik personel ve/veya yönetici olarak görev yapar.
  • Ulusal veya uluslararası özel kuruluşlarda proje mühendisi, saha mühendisi veya şantiye şefi olarak görev yapar.
  • Kendi şirketini kurup mesleki ve kişisel becerileriyle şirketinin gelişimini sağlayarak işveren konumuna gelir.
  • Lisansüstü eğitimine devam ederek mühendislik bilgi ve becerilerini artırır.

Bölümümüzde eğitim modern donanımlara sahip sınıflar ve laboratuvarlarda yapılmaktadır. İnşaat Mühendisliği Bölümünde eğitim için kullanılan tamamı internet bağlantılı toplam 48 kişilik 2 adet bilgisayar laboratuvarı mevcuttur. Ayrıca derin ve ayrıntılı analizler için öğrencilerimiz A blok bodrum katında bulunan 16 kişilik yüksek işlevli bilgisayar laboratuvarını da kullanabilmektedirler. Bilgisayarlarda Word, Excel, PowerPoint gibi ofis programları ve AutoCAD, NetCAD, ideCAD gibi mühendislik paket programları mevcuttur.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim, İnşaat Mühendisliği Bölümünde örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilmektedir. Ayrıca, öğrencilerimiz, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde, inşaat sektöründeki iş yerlerinde veya sahada, projelerde yer alarak uygulamalı eğitimler alırlar. Bu süreç, öğrencilerin teorik bilgilerini pratiğe dökme fırsatı bulmalarını sağlayarak, mezuniyet öncesi sektörle entegrasyonlarını güçlendirir.
Bu program tam burslu olarak da sunulmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
  • Matematik, olasılık hesapları ve istatistik, matematiğe dayalı fizik ve genel kimya konularında yeterlilik.
  • İnşaat mühendisliğinin kabul görmüş temel alanlarının en az dördünde yeterlilik.
  • İnşaat mühendisliğinde tasarım becerisi.
  • İş alma, pazarlık usulü ihale ya da kaliteye dayalı seçme süreçleri, bir projeyi tamamlamak için tasarımcı ve inşaatçıların nasıl etkileştikleri, yeterliliğin ve sürekli eğitimin önemi gibi mesleki uygulama meseleleri hakkında bilgi.
Anahtar Yetkinlikler
  • Teknik Okuma ve Yazma Yetkinliği
  • Çoklu Dil Yetkinliği
  • Matematiksel ve Mühendislik Bilgisi
  • Dijital Yetkinlik
  • Proje Yönetimi ve Organizasyon Yetkinliği
  • İleri Teknoloji ve Yapı Bilgisi
  • İş Sağlığı ve Güvenliği Yetkinliği
  • Çevre ve Sürdürülebilirlik Yetkinliği
  • Hukuki ve Etik Yetkinlik
  • Takım Çalışması ve Liderlik Yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler teorik derslerin %70’ine, uygulamalı derslerin %80’nine devam etmek zorundalardır. Aksi takdirde devamsızlıktan başarısız olmaktadır. Öğrencinin derse devamı, dersin öğretim elemanı tarafından izlenmektedir. Devamsızlıktan başarısız olunması durumunda öğrencinin notu FX olarak verilmektedir. Bölümümüzde yönetmeliğe göre, her dönem en az bir ara sınav ve bir dönem sonu sınavı yapılır. Final sınavlarında başarısız olan öğrenciler ile final sınavına girme hakkı elde edenlerden final sınavına girmeyen öğrencilere, başarısız oldukları her ders için ilgili dönem/yıl sonlarında bütünleme sınav hakkı verilir. Bütünleme sınavında alınan not, final sınavı notu yerine geçer. İnşaat mühendisliği programında ara sınavların dersin harf notuna etkisi en az

%30, yıl veya dönem sonu sınavlarının dersin harf notuna etkisi ise en çok %70 olacak şekilde belirlenmektedir. İlgili yönetim kurullarınca kabul edilen geçerli mazeretleri nedeniyle ara sınavlara giremeyen öğrencilere, mazeretlerini belgelemek ve sınavların sona erdiği tarihten itibaren beş gün içerisinde yazılı olarak başvurmak kaydıyla ilgili yönetim kurulu kararı ile mazeret sınav hakkı verilebilmektedir. Mezun olabilmek için devam koşulunu yerine getirmiş olmak kaydıyla tüm programlarda en fazla üç dersten başarısız olmuş öğrencilere, dilekçe ile başvurmaları halinde bir defaya mahsus olmak üzere bütünleme sınavını takip eden bir ay içinde mezuniyet ek sınav hakkı tanınır.

 

uan Aralığı / Verilen Not / Katsayı:

  • 90-100 / A / 4,0
  • 85-89 / A- / 3,7
  • 80-84 / B+ / 3,3
  • 75-79 / B / 3,0
  • 70-74 / B- / 2,7
  • 65-69 / C+ / 2,3
  • 60-64 / C / 2,0
  • 55-59 / C- / 1,7
  • 50-54 / D+ / 1,3
  • 45-49 / D / 1,0
  • 0-39 / FF / 0,0

Diğer Harf Notları:

  • FG = Sınava Girmedi
  • FX = Devamsız
  • I = Eksik
  • S = Yeterli
  • U = Yetersiz
  • T = Transfer
  • P = Devam Eden
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) tarafından yapılan değerlendirme sonucunda 1 Mayıs 2024- 30 Eylül 2026 tarihleri arasında geçerli olmak üzere MÜDEK tarafından akredite edilmiştir.

Giriş Şartı

Bölümümüzde öğrenci kabulü, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından düzenlenen Seçme ve Yerleştirme Sınavı sonuçlarına ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen diğer düzenlemelere göre yapılır. İnşaat Mühendisliği Bölümü öğrencisi olma hakkını kazanan aday, ÖSYM Başkanlığınca belirlenen süre içinde kesin kayıt yaptırmak üzere KTO Karatay Üniversitesi Öğrenci İşleri Koordinatörlüğüne başvurur. Bunun dışında, yurt dışından veya yabancı uyruklu öğrencilerin kabulü, KTO Karatay Üniversitesi Yurtdışından Öğrenci Kabulü Yönergesine göre yapılmaktadır. Ayrıca yatay geçiş uygulamasıyla da bölüme belirli bir kontenjan dahilinde öğrenci alınmaktadır. Yatay geçiş koşulları ve uygulanması ile ilgili yönetmeliklere KTO Karatay Üniversitesi Öğrenci İşleri Koordinatörlüğü web sayfasından ulaşılabilmektedir.

Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölümümüzden mezun olanlar, inşaat sektöründeki geniş yelpazede yer alan projelerde görev alabilirler. İnşaat mühendisliği mezunları, kendi mühendislik ofislerini kurabilecekleri gibi; inşaat firmalarında, proje yönetim şirketlerinde, belediyeler ve devlet kuruluşlarında, özel sektör inşaat şirketlerinde, altyapı projeleri, konut ve ticaret yapıları, endüstriyel tesisler gibi çeşitli projelerde çalışabilirler. Ayrıca, mezunlar, inşaat mühendisliği alanındaki araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde yer alarak akademik kariyer yapma fırsatına da sahip olabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030018140


Yeterlilik Adı
İnşaat Mühendisliği (%30 İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
KTO Karatay Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Akabe Mah. Alaaddin Kap Cad. No: 130 42020 Karatay / KONYA | TÜRKİYE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

KTO Karatay Üniversitesi 2009 yılında kurulmuş ve İnşaat Mühendisliği Programı 2012 yılında Mühendislik fakültesi bünyesinde eğitim dili %30 İngilizce olarak faaliyete başlamıştır.

İnşaat Mühendisliği Bölümü'ndeki 4 yıllık programda verilen dersler, mühendislik bilgisi ve teknik beceriler üzerine odaklanmakta olup, çoğunluğu zorunlu derslerden oluşmaktadır. İlk yılın başından itibaren, seçmeli dersler giderek artan bir şekilde 8. yarıyılın sonuna kadar sunulmaktadır. İnşaat Mühendisliği Programında eğitim, modern teknolojik altyapı ve yazılım araçlarıyla desteklenmektedir. Öğrencilerimizin mezuniyet öncesinde sektöre uyum sağlayabilmesi amacıyla, her biri 20 iş günü süren iki ayrı staj programı yapma zorunluluğu bulunmaktadır.

Bölümümüz program eğitim amaçları belirlenirken Konya ili ve civarı iller ile ulusal ihtiyaçlar ve öğretim üyesi özellik ve yetkinlik alanları göz önüne alınmıştır. İnşaat Mühendisliği Bölümünün program eğitim amaçları, mezunlarının yakın bir gelecekte erişmeleri istenen kariyer hedeflerini ve mesleki beklentilerini belirleyecek şekilde belirlenmiştir. Ortaya koyulan amaçlar belirlenirken, mezunların yalnızca ulaşmaya çalıştıkları kariyer hedefleri değil aynı zamanda elde ettiği kariyerin devamlılığını sağlayabilmesi için gereken özellikler de dikkate alınmıştır. Başlıca program amaçları aşağıdaki şekilde sıralanabilir.

  • İnşaat mühendisliği temel alanlarında faaliyet gösteren kamu kurum ve kuruluşlarında teknik personel ve/veya yönetici olarak görev yapar.
  • Ulusal veya uluslararası özel kuruluşlarda proje mühendisi, saha mühendisi veya şantiye şefi olarak görev yapar.
  • Kendi şirketini kurup mesleki ve kişisel becerileriyle şirketinin gelişimini sağlayarak işveren konumuna gelir.
  • Lisansüstü eğitimine devam ederek mühendislik bilgi ve becerilerini artırır.

Bölümümüzde eğitim modern donanımlara sahip sınıflar ve laboratuvarlarda yapılmaktadır. İnşaat Mühendisliği Bölümünde eğitim için kullanılan tamamı internet bağlantılı toplam 48 kişilik 2 adet bilgisayar laboratuvarı mevcuttur. Ayrıca derin ve ayrıntılı analizler için öğrencilerimiz A blok bodrum katında bulunan 16 kişilik yüksek işlevli bilgisayar laboratuvarını da kullanabilmektedirler. Bilgisayarlarda Word, Excel, PowerPoint gibi ofis programları ve AutoCAD, NetCAD, ideCAD gibi mühendislik paket programları mevcuttur.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim, İnşaat Mühendisliği Bölümünde örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilmektedir. Ayrıca, öğrencilerimiz, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde, inşaat sektöründeki iş yerlerinde veya sahada, projelerde yer alarak uygulamalı eğitimler alırlar. Bu süreç, öğrencilerin teorik bilgilerini pratiğe dökme fırsatı bulmalarını sağlayarak, mezuniyet öncesi sektörle entegrasyonlarını güçlendirir.
Bu program tam burslu olarak da sunulmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
  • Matematik, olasılık hesapları ve istatistik, matematiğe dayalı fizik ve genel kimya konularında yeterlilik.
  • İnşaat mühendisliğinin kabul görmüş temel alanlarının en az dördünde yeterlilik.
  • İnşaat mühendisliğinde tasarım becerisi.
  • İş alma, pazarlık usulü ihale ya da kaliteye dayalı seçme süreçleri, bir projeyi tamamlamak için tasarımcı ve inşaatçıların nasıl etkileştikleri, yeterliliğin ve sürekli eğitimin önemi gibi mesleki uygulama meseleleri hakkında bilgi.

Anahtar Yetkinlikler
  • Teknik Okuma ve Yazma Yetkinliği
  • Çoklu Dil Yetkinliği
  • Matematiksel ve Mühendislik Bilgisi
  • Dijital Yetkinlik
  • Proje Yönetimi ve Organizasyon Yetkinliği
  • İleri Teknoloji ve Yapı Bilgisi
  • İş Sağlığı ve Güvenliği Yetkinliği
  • Çevre ve Sürdürülebilirlik Yetkinliği
  • Hukuki ve Etik Yetkinlik
  • Takım Çalışması ve Liderlik Yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler teorik derslerin %70’ine, uygulamalı derslerin %80’nine devam etmek zorundalardır. Aksi takdirde devamsızlıktan başarısız olmaktadır. Öğrencinin derse devamı, dersin öğretim elemanı tarafından izlenmektedir. Devamsızlıktan başarısız olunması durumunda öğrencinin notu FX olarak verilmektedir. Bölümümüzde yönetmeliğe göre, her dönem en az bir ara sınav ve bir dönem sonu sınavı yapılır. Final sınavlarında başarısız olan öğrenciler ile final sınavına girme hakkı elde edenlerden final sınavına girmeyen öğrencilere, başarısız oldukları her ders için ilgili dönem/yıl sonlarında bütünleme sınav hakkı verilir. Bütünleme sınavında alınan not, final sınavı notu yerine geçer. İnşaat mühendisliği programında ara sınavların dersin harf notuna etkisi en az

%30, yıl veya dönem sonu sınavlarının dersin harf notuna etkisi ise en çok %70 olacak şekilde belirlenmektedir. İlgili yönetim kurullarınca kabul edilen geçerli mazeretleri nedeniyle ara sınavlara giremeyen öğrencilere, mazeretlerini belgelemek ve sınavların sona erdiği tarihten itibaren beş gün içerisinde yazılı olarak başvurmak kaydıyla ilgili yönetim kurulu kararı ile mazeret sınav hakkı verilebilmektedir. Mezun olabilmek için devam koşulunu yerine getirmiş olmak kaydıyla tüm programlarda en fazla üç dersten başarısız olmuş öğrencilere, dilekçe ile başvurmaları halinde bir defaya mahsus olmak üzere bütünleme sınavını takip eden bir ay içinde mezuniyet ek sınav hakkı tanınır.

 

uan Aralığı / Verilen Not / Katsayı:

  • 90-100 / A / 4,0
  • 85-89 / A- / 3,7
  • 80-84 / B+ / 3,3
  • 75-79 / B / 3,0
  • 70-74 / B- / 2,7
  • 65-69 / C+ / 2,3
  • 60-64 / C / 2,0
  • 55-59 / C- / 1,7
  • 50-54 / D+ / 1,3
  • 45-49 / D / 1,0
  • 0-39 / FF / 0,0

Diğer Harf Notları:

  • FG = Sınava Girmedi
  • FX = Devamsız
  • I = Eksik
  • S = Yeterli
  • U = Yetersiz
  • T = Transfer
  • P = Devam Eden

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) tarafından yapılan değerlendirme sonucunda 1 Mayıs 2024- 30 Eylül 2026 tarihleri arasında geçerli olmak üzere MÜDEK tarafından akredite edilmiştir.


Giriş Şartı

Bölümümüzde öğrenci kabulü, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından düzenlenen Seçme ve Yerleştirme Sınavı sonuçlarına ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen diğer düzenlemelere göre yapılır. İnşaat Mühendisliği Bölümü öğrencisi olma hakkını kazanan aday, ÖSYM Başkanlığınca belirlenen süre içinde kesin kayıt yaptırmak üzere KTO Karatay Üniversitesi Öğrenci İşleri Koordinatörlüğüne başvurur. Bunun dışında, yurt dışından veya yabancı uyruklu öğrencilerin kabulü, KTO Karatay Üniversitesi Yurtdışından Öğrenci Kabulü Yönergesine göre yapılmaktadır. Ayrıca yatay geçiş uygulamasıyla da bölüme belirli bir kontenjan dahilinde öğrenci alınmaktadır. Yatay geçiş koşulları ve uygulanması ile ilgili yönetmeliklere KTO Karatay Üniversitesi Öğrenci İşleri Koordinatörlüğü web sayfasından ulaşılabilmektedir.


Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölümümüzden mezun olanlar, inşaat sektöründeki geniş yelpazede yer alan projelerde görev alabilirler. İnşaat mühendisliği mezunları, kendi mühendislik ofislerini kurabilecekleri gibi; inşaat firmalarında, proje yönetim şirketlerinde, belediyeler ve devlet kuruluşlarında, özel sektör inşaat şirketlerinde, altyapı projeleri, konut ve ticaret yapıları, endüstriyel tesisler gibi çeşitli projelerde çalışabilirler. Ayrıca, mezunlar, inşaat mühendisliği alanındaki araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde yer alarak akademik kariyer yapma fırsatına da sahip olabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030018140

Qualification Title
Bachelor's Degree in Civil Engineering
Awarding BodyKTO Karatay University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://karatay.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025
TQF Level 6
Thematic AreasBuilding and civil engineering
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

KTO Karatay University was established in 2009, and the Civil Engineering Program began its activities in 2012 under the Faculty of Engineering with 30% of the courses offered in English.

The 4-year program in the Department of Civil Engineering focuses on engineering knowledge and technical skills, with the majority of the courses being mandatory. Starting from the first year, elective courses are gradually introduced, increasing up to the end of the 8th semester. The Civil Engineering Program is supported by modern technological infrastructure and software tools. In order to help students adapt to the industry before graduation, they are required to complete two separate internship programs, each lasting 20 working days.

When determining the program educational objectives of our department, the regional needs of Konya and surrounding cities, as well as national requirements and the characteristics and competencies of the faculty members, have been considered. The educational objectives of the Civil Engineering Program have been set in a way that aligns with the career goals and professional expectations that graduates are expected to achieve in the near future. While setting these objectives, not only the career goals graduates strive to reach but also the attributes necessary for ensuring the sustainability of their careers have been taken into account. The main program objectives can be summarized as follows:

• Work as technical staff and/or manager in public institutions and organizations operating in the basic fields of civil engineering. • Work as a project engineer, field engineer, or site manager in national or international private companies. • Establish their own company and, through their professional and personal skills, contribute to the development of the company, thereby becoming an employer. • Pursue graduate education to enhance their engineering knowledge and skills.

Our department provides education in modern classrooms and laboratories equipped with advanced facilities. There are two computer laboratories with a total capacity of 48 students, all connected to the internet, for the training in the Civil Engineering Department. Additionally, for deep and detailed analyses, students can also use the 16-person high-performance computer laboratory located in the basement of Block A. The computers are equipped with office software such as Word, Excel, PowerPoint, and engineering

Learning Environments

Education and instruction in the Department of Civil Engineering are conducted through full-time, open, or distance learning formats. Additionally, our students receive practical training by participating in projects at laboratories and workshops within higher education institutions, as well as in construction industry workplaces or on-site. This process allows students to apply their theoretical knowledge in practice, strengthening their integration with the industry before graduation.

This program is also offered with a full scholarship.

Description

• Sufficient knowledge in mathematics, natural sciences, and relevant engineering disciplines; the ability to apply theoretical and practical knowledge in these areas to solve complex engineering problems.
• The ability to identify, define, formulate, and solve complex engineering problems; the ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
• The ability to design a complex system, process, device, or product to meet specific requirements under realistic constraints and conditions; the ability to apply modern design methods for this purpose.
• The ability to develop, select, and use modern techniques and tools required for the analysis and solution of complex engineering problems; the ability to effectively use information technology.
• The ability to design experiments, conduct experiments, collect data, and analyze and interpret results to investigate complex engineering problems or discipline-specific research topics.
• The ability to work effectively in intra-disciplinary and multi-disciplinary teams; the ability to work independently.
• The ability to communicate effectively in both spoken and written Turkish; knowledge of at least one foreign language; effective report writing and comprehension; the ability to prepare design and production reports, make effective presentations, and give and receive clear and understandable instructions.
• Awareness of the necessity of lifelong learning; the ability to access information, follow developments in science and technology, and continuously update oneself.
• The ability to act in accordance with ethical principles, awareness of professional and ethical responsibility; knowledge of the standards used in engineering practices.
• Knowledge of work-life applications such as project management, risk management, and change management; awareness of entrepreneurship and innovation; knowledge of sustainable development.
• Awareness of the impact of engineering applications on health, the environment, and safety at global and societal levels, as well as issues related to engineering in the modern world; awareness of the legal implications of engineering solutions.
• Proficiency in mathematics, probability calculations, statistics, mathematics-based physics, and general chemistry.
• Proficiency in at least four of the fundamental accepted areas of civil engineering.
• Design skills in civil engineering.
• Knowledge of professional practices, such as tendering, negotiation-based procurement, or quality-based selection processes; how designers and contractors interact to complete

Key Competencies
  • Technical Reading and Writing Proficiency 
  • Multilingual Proficiency 
  • Mathematical and Engineering Knowledge 
  • Digital Competence 
  • Project Management and Organizational Competence 
  • Advanced Technology and Structural Knowledge 
  • Occupational Health and Safety Competence 
  • Environmental and Sustainability Competence 
  • Legal and Ethical Competence 
  • Teamwork and Leadership Competence
Further Info

Students are required to attend 70% of theoretical courses and 80% of practical courses. Otherwise, they will fail due to absenteeism. The student's attendance is monitored by the course instructor. If the student fails due to absenteeism, their grade will be FX. According to our department's regulations, at least one midterm and one final exam are held every semester. Students who fail the final exams and those who are eligible to take the final exam but do not attend are granted the right to take a makeup exam at the end of the respective semester/year for each course they failed. The grade obtained in the makeup exam will replace the final exam grade. In the civil engineering program, the effect of the midterm exam on the final grade is at least 30%, while the effect of the final exam on the final grade is at most 70%. Students who are unable to attend the midterm exams due to valid excuses accepted by the relevant administrative boards can apply for a makeup exam by providing documentation of their excuse and applying in writing within five days after the exams have ended, as per the decision of the relevant administrative board. In order to graduate, students must meet the attendance requirements. If they fail a maximum of three courses, they can apply for a one-time graduation exam within one month following the makeup exams.

Grade Range / Given Grade / Coefficient:

  • 90-100 / A / 4.0
  • 85-89 / A- / 3.7
  • 80-84 / B+ / 3.3
  • 75-79 / B / 3.0
  • 70-74 / B- / 2.7
  • 65-69 / C+ / 2.3
  • 60-64 / C / 2.0
  • 55-59 / C- / 1.7
  • 50-54 / D+ / 1.3
  • 45-49 / D / 1.0
  • 0-39 / FF / 0.0

Other Letter Grades:

  • FG = Did not attend the exam
  • FX = Absence from class
  • I = Incomplete
  • S = Satisfactory
  • U = Unsatisfactory
  • T = Transfer
  • P = Ongoing
Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • YÖK is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education and training activities and other activities conducted in higher education institutions.
  • Within the framework of the criteria set by YÖK, "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions are published annually. These reports contain quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, which are shared with the public by YÖK.
  • YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, containing academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

  1. Creation and Approval of the Curriculum: 1.1. YÖK sets the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK. 1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is approved by the relevant Deans' Council, it is implemented by higher education institutions with YÖK's approval.
  2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program aims to provide to students are carried out in accordance with the basic principles set by YÖK and the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions.
  3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs who successfully complete the required course credits and other obligations determined by higher education institutions will receive a bachelor's degree.
  4. Self-Assessment and External Evaluation: Higher education institutions, as part of continuous monitoring, enter the "Institutional Self-Assessment Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the programs meet the quality assurance standards. YÖKAK regularly conducts reviews of the qualifications determined according to its regulations.

 It has been accredited by MÜDEK (Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs) as a result of the evaluation conducted, valid from May 1, 2024, to September 30, 2026.

Access Requirements

Student admission to our department is made based on the results of the Student Selection and Placement Examination organized by the Student Selection and Placement Center and other regulations determined by the Higher Education Council. Candidates who are eligible to become students of the Civil Engineering Department must apply to the Student Affairs Coordination of KTO Karatay University within the time period set by the ÖSYM Presidency to complete their final registration. Additionally, the admission of international or foreign students is conducted according to the KTO Karatay University Regulations for Admission of International Students. Furthermore, students are admitted to the department through horizontal transfer within a certain quota. The regulations regarding the conditions and implementation of horizontal transfers can be accessed on the KTO Karatay University Student Affairs Coordination webpage.

Conditions for SuccessSuccessfully completing all the courses in the program (equivalent to a total of 240 ECTS credits) and having a minimum weighted grade point average of 2.00 out of 4.00 are the necessary qualification requirements for graduation.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of our department can take part in a wide range of projects in the construction sector. Civil engineering graduates can establish their own engineering offices or work in construction companies, project management firms, municipalities and government agencies, private sector construction companies, and in various projects such as infrastructure projects, residential and commercial buildings, and industrial facilities. Furthermore, graduates may also have the opportunity to pursue an academic career by participating in research and development activities in the field of civil engineering.

Legal Basis

Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is continuously valid.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030018140


Qualification Title
Bachelor's Degree in Civil Engineering

Awarding Body
KTO Karatay University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

KTO Karatay University was established in 2009, and the Civil Engineering Program began its activities in 2012 under the Faculty of Engineering with 30% of the courses offered in English.

The 4-year program in the Department of Civil Engineering focuses on engineering knowledge and technical skills, with the majority of the courses being mandatory. Starting from the first year, elective courses are gradually introduced, increasing up to the end of the 8th semester. The Civil Engineering Program is supported by modern technological infrastructure and software tools. In order to help students adapt to the industry before graduation, they are required to complete two separate internship programs, each lasting 20 working days.

When determining the program educational objectives of our department, the regional needs of Konya and surrounding cities, as well as national requirements and the characteristics and competencies of the faculty members, have been considered. The educational objectives of the Civil Engineering Program have been set in a way that aligns with the career goals and professional expectations that graduates are expected to achieve in the near future. While setting these objectives, not only the career goals graduates strive to reach but also the attributes necessary for ensuring the sustainability of their careers have been taken into account. The main program objectives can be summarized as follows:

• Work as technical staff and/or manager in public institutions and organizations operating in the basic fields of civil engineering. • Work as a project engineer, field engineer, or site manager in national or international private companies. • Establish their own company and, through their professional and personal skills, contribute to the development of the company, thereby becoming an employer. • Pursue graduate education to enhance their engineering knowledge and skills.

Our department provides education in modern classrooms and laboratories equipped with advanced facilities. There are two computer laboratories with a total capacity of 48 students, all connected to the internet, for the training in the Civil Engineering Department. Additionally, for deep and detailed analyses, students can also use the 16-person high-performance computer laboratory located in the basement of Block A. The computers are equipped with office software such as Word, Excel, PowerPoint, and engineering


Learning Environments

Education and instruction in the Department of Civil Engineering are conducted through full-time, open, or distance learning formats. Additionally, our students receive practical training by participating in projects at laboratories and workshops within higher education institutions, as well as in construction industry workplaces or on-site. This process allows students to apply their theoretical knowledge in practice, strengthening their integration with the industry before graduation.

This program is also offered with a full scholarship.


Description

• Sufficient knowledge in mathematics, natural sciences, and relevant engineering disciplines; the ability to apply theoretical and practical knowledge in these areas to solve complex engineering problems.
• The ability to identify, define, formulate, and solve complex engineering problems; the ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
• The ability to design a complex system, process, device, or product to meet specific requirements under realistic constraints and conditions; the ability to apply modern design methods for this purpose.
• The ability to develop, select, and use modern techniques and tools required for the analysis and solution of complex engineering problems; the ability to effectively use information technology.
• The ability to design experiments, conduct experiments, collect data, and analyze and interpret results to investigate complex engineering problems or discipline-specific research topics.
• The ability to work effectively in intra-disciplinary and multi-disciplinary teams; the ability to work independently.
• The ability to communicate effectively in both spoken and written Turkish; knowledge of at least one foreign language; effective report writing and comprehension; the ability to prepare design and production reports, make effective presentations, and give and receive clear and understandable instructions.
• Awareness of the necessity of lifelong learning; the ability to access information, follow developments in science and technology, and continuously update oneself.
• The ability to act in accordance with ethical principles, awareness of professional and ethical responsibility; knowledge of the standards used in engineering practices.
• Knowledge of work-life applications such as project management, risk management, and change management; awareness of entrepreneurship and innovation; knowledge of sustainable development.
• Awareness of the impact of engineering applications on health, the environment, and safety at global and societal levels, as well as issues related to engineering in the modern world; awareness of the legal implications of engineering solutions.
• Proficiency in mathematics, probability calculations, statistics, mathematics-based physics, and general chemistry.
• Proficiency in at least four of the fundamental accepted areas of civil engineering.
• Design skills in civil engineering.
• Knowledge of professional practices, such as tendering, negotiation-based procurement, or quality-based selection processes; how designers and contractors interact to complete


Key Competencies
  • Technical Reading and Writing Proficiency 
  • Multilingual Proficiency 
  • Mathematical and Engineering Knowledge 
  • Digital Competence 
  • Project Management and Organizational Competence 
  • Advanced Technology and Structural Knowledge 
  • Occupational Health and Safety Competence 
  • Environmental and Sustainability Competence 
  • Legal and Ethical Competence 
  • Teamwork and Leadership Competence

Further Info

Students are required to attend 70% of theoretical courses and 80% of practical courses. Otherwise, they will fail due to absenteeism. The student's attendance is monitored by the course instructor. If the student fails due to absenteeism, their grade will be FX. According to our department's regulations, at least one midterm and one final exam are held every semester. Students who fail the final exams and those who are eligible to take the final exam but do not attend are granted the right to take a makeup exam at the end of the respective semester/year for each course they failed. The grade obtained in the makeup exam will replace the final exam grade. In the civil engineering program, the effect of the midterm exam on the final grade is at least 30%, while the effect of the final exam on the final grade is at most 70%. Students who are unable to attend the midterm exams due to valid excuses accepted by the relevant administrative boards can apply for a makeup exam by providing documentation of their excuse and applying in writing within five days after the exams have ended, as per the decision of the relevant administrative board. In order to graduate, students must meet the attendance requirements. If they fail a maximum of three courses, they can apply for a one-time graduation exam within one month following the makeup exams.

Grade Range / Given Grade / Coefficient:

  • 90-100 / A / 4.0
  • 85-89 / A- / 3.7
  • 80-84 / B+ / 3.3
  • 75-79 / B / 3.0
  • 70-74 / B- / 2.7
  • 65-69 / C+ / 2.3
  • 60-64 / C / 2.0
  • 55-59 / C- / 1.7
  • 50-54 / D+ / 1.3
  • 45-49 / D / 1.0
  • 0-39 / FF / 0.0

Other Letter Grades:

  • FG = Did not attend the exam
  • FX = Absence from class
  • I = Incomplete
  • S = Satisfactory
  • U = Unsatisfactory
  • T = Transfer
  • P = Ongoing

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • YÖK is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education and training activities and other activities conducted in higher education institutions.
  • Within the framework of the criteria set by YÖK, "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions are published annually. These reports contain quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, which are shared with the public by YÖK.
  • YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, containing academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

  1. Creation and Approval of the Curriculum: 1.1. YÖK sets the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK. 1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is approved by the relevant Deans' Council, it is implemented by higher education institutions with YÖK's approval.
  2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program aims to provide to students are carried out in accordance with the basic principles set by YÖK and the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions.
  3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs who successfully complete the required course credits and other obligations determined by higher education institutions will receive a bachelor's degree.
  4. Self-Assessment and External Evaluation: Higher education institutions, as part of continuous monitoring, enter the "Institutional Self-Assessment Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the programs meet the quality assurance standards. YÖKAK regularly conducts reviews of the qualifications determined according to its regulations.

 It has been accredited by MÜDEK (Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs) as a result of the evaluation conducted, valid from May 1, 2024, to September 30, 2026.


Access Requirements

Student admission to our department is made based on the results of the Student Selection and Placement Examination organized by the Student Selection and Placement Center and other regulations determined by the Higher Education Council. Candidates who are eligible to become students of the Civil Engineering Department must apply to the Student Affairs Coordination of KTO Karatay University within the time period set by the ÖSYM Presidency to complete their final registration. Additionally, the admission of international or foreign students is conducted according to the KTO Karatay University Regulations for Admission of International Students. Furthermore, students are admitted to the department through horizontal transfer within a certain quota. The regulations regarding the conditions and implementation of horizontal transfers can be accessed on the KTO Karatay University Student Affairs Coordination webpage.


Conditions for Success
Successfully completing all the courses in the program (equivalent to a total of 240 ECTS credits) and having a minimum weighted grade point average of 2.00 out of 4.00 are the necessary qualification requirements for graduation.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of our department can take part in a wide range of projects in the construction sector. Civil engineering graduates can establish their own engineering offices or work in construction companies, project management firms, municipalities and government agencies, private sector construction companies, and in various projects such as infrastructure projects, residential and commercial buildings, and industrial facilities. Furthermore, graduates may also have the opportunity to pursue an academic career by participating in research and development activities in the field of civil engineering.


Legal Basis

Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is continuously valid.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode